Państwo Kaczyńscy na Wawel ?

Data: 2010-04-14 22:55:42
Autor: Roman Rumian
Państwo Kaczyńscy na Wawel ?
http://korwin-mikke.blog.onet.pl/

Państwo Kaczyńscy na Wawel?

Gdy po raz pierwszy moja krewna Kaja spytała mnie, czy sądzę, że ciała śp.Prezydentostwa powinny spocząć na Wawelu, zdębiałem – i odparłem, że o tym decyduje Rodzina oraz właściciel miejsca pochówku. Ani nie jestem Ich krewnym, ani właścicielem tego zamku - więc po co mnie o to pytać?

Gdy takie pytanie zadano mi po raz dwudziesty, pojąłem, że d***kratyzacja ze szczętem przeżarła dusze Polaków. Obawiam się, że gdyby rodzina pp.Kaczyńskich postanowiła pochować ciała w moim Józefowie, uzgodniwszy to z księdzem proboszczem – to zaraz by się zebrała Rada Miejska i albo by to chciała uchwalić większością głosów, albo zarządziła referendum wśród mieszkańców.

Skoro można większością głosów uchwalić, że obywatel Kowalski nie ma prawa zapalić papierosa w knajpie obywatela Wiśniewskiego – to można, oczywiście, uchwalać większością głosów WSZYSTKO. Przypominam, że „obywatel” oznacza człowieka, który musi się obywać bez elementarnych swobód; za to wolno mu gnoić innych – byle uzbierał do tej zabawy 51% równie chętnych bandytów..

Gdyby za to ktoś mnie spytał, czy na miejscu JEm. Stanisława kard.Dziwisza zgodziłbym się na pochówek ciał pp.Kaczyńskich na Wawelu – to odpowiedziałbym: NIE. To, że człowiek dał się zabić w historycznym miejscu nie czyni zeń Wielkiego Człowieka. Gdyby odważył się zawetować Traktat Lizboński – a, to co innego. To wymagałoby stanowczości i odwagi. Zginąć w katastrofie potrafi każdy.

Lewica ma do śp.Lecha Kaczyńskiego pretensję, że opóźniał Anschluß do WE i powstanie UE. Ja, przeciwnie: o to, że do Anschlußu dopuścił.

Gdyby żył - w listopadzie przestałby być prezydentem: opuszczony przez Prawicę i opluwany przez Lewicę. Teraz stał się Symbolem.

Ale czy wszystkie Symbole muszą leżeć akurat na Wawelu?

To jednak, powtarzam, ani nie moja ani nie ”społeczeństwa” sprawa. Społeczeństwo ma uszanować wolę Rodziny i ks.kard.Dziwisza – i już. Nikt nikomu nie każe podczas zwiedzania Wawelu podchodzić do Jego trumny...

(Tak nawiasem: znam się trochę na ludziach... Widziałem twarz ks.Kardynała w dniu wczorajszym – i zapewniam, że miał co najmniej mało entuzjastyczny stosunek do tego pomysłu. Faszystowski rząd „przekonał” w 1935 ks.Adama kard.Sapiehę do pochowania na Wawelu bandyty spod Bezdan groźbą powołania kleryków do wojska. Jak było teraz – nie wiem).

Ale skoro może tam leżeć ktoś taki, jak śp.Józef Piłsudski – to czemu nie śp.Lech Kaczyński? Przynajmniej nie był w „PPS - Frakcja Rewolucyjna” tylko na lewym skrzydle Porozumienia CENTRUM...
JKM (22:27)

Data: 2010-04-14 23:22:15
Autor: Roman Rumian
Państwo Kaczyńscy na Wawel ?
http://wiadomosci.onet.pl/2155392,11,j_kaczynska_wciaz_nie_wie_o_tragedii,item.html

(...)Adam Bielan ujawnił, że widział się dziś przez chwilę z córką tragicznie zmarłego prezydenta. - Wie o kontrowersjach wokół pochówku jej rodziców na Wawelu i bardzo to przeżywa. Nie chcę jednak mówić nic więcej, to zbyt intymne - mówił europoseł.

Zdradził także, że Jarosław Kaczyński w sprawie miejsca pochówku swojego brata na Wawelu był "raczej przekonywanym niż przekonującym". - Nie wiem, kto jest autorem tego pomysłu. Wiem, że były osoby, które rozmawiały o tym z kardynałem Stanisławem Dziwiszem wcześniej, przed Jarosławem Kaczyńskim. Rozmowy metropolity z prezesem PiS odbyły się dopiero wówczas, gdy o sprawie poinformowały już media. (...)

Data: 2010-04-15 11:00:26
Autor:
Pastwo Kaczyscy na Wawel ?
On Wed, 14 Apr 2010 23:22:15 +0200, Roman Rumian <rumian@agh.edu.pl>
wrote:

Zdradzi take, e Jarosaw Kaczyski w sprawie miejsca pochwku swojego brata na Wawelu by "raczej przekonywanym ni przekonujcym". - Nie wiem, kto jest autorem tego pomysu. Wiem, e byy osoby, ktre rozmawiay o tym z kardynaem Stanisawem Dziwiszem wczeniej, przed Jarosawem Kaczyskim. Rozmowy metropolity z prezesem PiS odbyy si dopiero wwczas, gdy o sprawie poinformoway ju media. (...)

 nie jestem przekonany, ze wawel nie jest pomyslem jaroslawa.

 zobacz: http://miniurl.pl/krakowskiepowazki

 az tak naiwny to ja nie jestem. dzien wczesniej ktorys z pis
 zakomunikowal: "jaroslaw to m stanu". mowiac wprost: to  przyszly prezydent. powiedziano to w chwili kiedy szczatki
 lecha i marii jeszcze na dobre nie ostygly. nie roman, nic  sie nie dzieje z przypadku. nie w polityce. jezeli prezes
 pis jest tym za kogo chce uchodzic powinien zrezygnowac
 z polityki, a pis z szacunku dla swego prezydenta nie wystawiac
 nikogo na kandydata. kazde inne zachowanie bedzie dowodem  na oblude tego towarzystwa.

--

 HeSk

"Nieprawd jest, jakoby Internet by ziemi niczyj

Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan drg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-04-15 11:04:42
Autor: Roman Rumian
Państwo Kaczyńscy na Wawel ?
W dniu 2010-04-15 11:00, "'<he®sk>'" pisze:
(...)
  nie jestem przekonany, ze wawel nie jest pomyslem jaroslawa.

  zobacz: http://miniurl.pl/krakowskiepowazki

  az tak naiwny to ja nie jestem. dzien wczesniej ktorys z pis
  zakomunikowal: "jaroslaw to mąż stanu". mowiac wprost: to
[...]

http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/378792,markowski-pogrzeb-na-wawelu-to-nasz-pomysl,id,t.html#dodaj-komentarz

" ...
Czyj to pomysł, by prezydent spoczął na Wawelu?
W poniedziałek z grupą przyjaciół postanowiliśmy porozmawiać z kardynałem Stanisławem Dziwiszem w tej sprawie. Chcieliśmy zapytać o możliwość takiego pochówku. Część znajomych wątpiła, że to w ogóle możliwe. Prosiłem też prof. Ryszarda Terleckiego, szefa krakowskiego IPN Marka Lasotę i prof. Andrzeja Nowaka, by dzwonili w tej sprawie do rodziny prezydenta. I dowiedzieli się, czy jest akceptacja dla takiego pomysłu. Bo przecież nikt do tamtej pory nie zadał Jarosławowi Kaczyńskiemu tego pytania. On od tego wszystkiego stronił. Nie podejmował decyzji, bo nie chciał występować w roli proszącego. On nigdy by sam nie zadzwonił do kardynała. Chcieliśmy więc, by zaistniała sytuacja, że nikt na nikogo nie wywiera presji, i jednocześnie wie, że druga strony jest otwarta na rozmowę.
...."

Roman Rumian

Data: 2010-04-15 11:20:01
Autor:
Pastwo Kaczyscy na Wawel ?
On Thu, 15 Apr 2010 11:04:42 +0200, Roman Rumian
<rumian.wytnij.@agh.edu.pl> wrote:

>   zobacz: http://miniurl.pl/krakowskiepowazki

http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/378792,markowski-pogrzeb-na-wawelu-to-nasz-pomysl,id,t.html#dodaj-komentarz

 wybacz ale az tak naiwny nie jestem.  uruchomiono machine "odkrecajaca", pomysl jaroslawa, "wielkiego
 meza stanu", "przyszlego prezydenta IV RP". nie roman. kiedys
 zajmowalem sie analiza przypadku i uczono nas jednego: szukaj  anomalii. szukaj czegos co usilowano zmienic. to ten przypadek.
 prezes PiS bedzie kandydowac na prezydenta "by dokonczyc dzielo
 swego wielkiego brata"? jezeli tak, to spoczynek lecha i marii
 na wawelu to wielka farsa wymyslona wlasnie przez prezesa PiS
 wylacznie dla wlasnych potrzeb. to on najwiecej zyska w tym  przypadku na smierci brata. lech byl dobrym chociaz czasem nieco
 smiesznym czlowiekiem, maria byla taka matka-polka. niestety  brat lecha, a szwagier marii nie jest ich godny. to ktos komu
 zadza wladzy przycmiewa rzeczywistosc. takie jest moje zdanie.

Data: 2010-04-15 02:22:13
Autor: Hans Kloss
Pastwo Kaczyscy na Wawel ?
On 15 Kwi, 11:20, "'<he®sk>'" <WC15 bigbred...@interia.pl> wrote:

uruchomiono machine "odkrecajaca", pomysl jaroslawa,
Potrafisz udowodni e to "pomys Jarosawa" czy, jak zwykle, esz,
plujesz, bredzisz i palikocisz?
J-23

Data: 2010-04-15 11:54:06
Autor:
Pastwo Kaczyscy na Wawel ?
On Thu, 15 Apr 2010 02:22:13 -0700 (PDT), Hans Kloss
<mrdevilyn@gmail.com> wrote:

> uruchomiono machine "odkrecajaca", pomysl jaroslawa,

Potrafisz udowodni e to "pomys Jarosawa" czy,

 analizujac fakty - tak. bez jego zgody nic nie dzieje sie w pis.

jak zwykle, esz, plujesz, bredzisz i palikocisz?

 sluchaj no grupowy glupku. w obliczu tragedii zachowalbys kulture. --

Data: 2010-04-15 11:24:32
Autor: Roman Rumian
Państwo Kaczyńscy na Wawel ?
Henryk,

W dniu 2010-04-15 11:20, "'<he®sk>'" pisze:
(...)
  wybacz ale az tak naiwny nie jestem.

wybacz, ale Ty nie jestes naiwny tylko mocno wierzacy w swoje uprzedzenia, których żaden fakt nie zmieni.

Pozdrowienia

Roman Rumian

Data: 2010-04-15 11:54:06
Autor:
Pastwo Kaczyscy na Wawel ?
On Thu, 15 Apr 2010 11:24:32 +0200, Roman Rumian
<rumian.wytnij.@agh.edu.pl> wrote:

wybacz, ale Ty nie jestes naiwny tylko mocno wierzacy w swoje uprzedzenia, ktrych aden fakt nie zmieni.

 tak dziwnie sie sklada, ze znam troche wiecej faktow niz ktos inny.
 moze i jestem uprzeddzony do jaroslawa ale nie tylko ja uwazam, ze
 gdyby nie jego pieniactwo lech i maria byliby innymi ludzmi.

Data: 2010-04-14 23:25:56
Autor: awe
Pastwo Kaczyscy na Wawel ?
;-)))
awe

Data: 2010-04-15 07:11:05
Autor: ColgatesBilly
Państwo Kaczyńscy na Wawel ?
"Roman Rumian" <rumian@agh.edu.pl> wrote in message news:hq5a4s$m0f$1news.agh.edu.pl...
[...]

Czemu jakos to takie z automatu identyczne z moimi odczuciami
(poza stosunkiem do Pilsudskiego) P

Kol

Data: 2010-04-15 08:21:38
Autor: Panslavista
Pastwo Kaczyscy na Wawel ?
"ColgatesBilly" <Sir_kolgejts@op.pl> wrote in message news:gmwxn.826$e8.581uutiset.elisa.fi...

Czemu jakos to takie z automatu identyczne z moimi odczuciami
(poza stosunkiem do Pilsudskiego) P

To przez tego Lentiaja na cianie...

Data: 2010-04-15 17:01:25
Autor: ColgatesBilly
Pastwo Kaczyscy na Wawel ?
"Panslavista" <prawusek@interia.pl> wrote in message news:4bc6b086$0$17616$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Tamta sciana, oznaczala PODZIALY miedzy sasiadami
ale mur ten juz runal..
Zas sam Lenin moze byc dzis wszedzie!

Data: 2010-04-15 08:20:01
Autor: Piotr
Państwo Kaczyńscy na Wawel ?

Użytkownik "Roman Rumian" <rumian@agh.edu.pl> napisał w wiadomości news:hq5a4s$m0f$1news.agh.edu.pl...
[...]

Dokładnie, skoro nie ma po co pytać JKM, to i tej hołoty również.
Manify tego czegoś powinna rozpędzić policja. Pały oczywiście - czarne.
Piotr

Data: 2010-04-15 08:36:24
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Państwo Kaczyńscy na Wawel ?

"Piotr" <pnat@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
Dokładnie, skoro nie ma po co pytać JKM, to i tej hołoty również.
Manify tego czegoś powinna rozpędzić policja. Pały oczywiście - czarne.

   Mamy powrocic do czasow sanacji, palkarzu?

   A. Rem

Data: 2010-04-15 09:08:44
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Państwo Kaczyńscy na Wawel ?

"Piotr" <pnat@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag

Użytkownik "Wlodzimierz Zabotynski" <a_rem@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:2c477$4bc6b3ee$54702a04$7396news.chello.at...

>   Mamy powrocic do czasow sanacji, palkarzu?

Wtedy też mieli czarne pały?
Piotr
PS. Jakaś sanacja by się przydała, w sumie.

   W tej chwili nie pomne.  Moze starszy kapral matusm podpowie?

   A. Rem

Data: 2010-04-15 11:00:26
Autor:
Pastwo Kaczyscy na Wawel ?
On Thu, 15 Apr 2010 08:20:01 +0200, "Piotr" <pnat@wp.pl> wrote:
 [...]

Dokadnie, skoro nie ma po co pyta JKM, to i tej hooty rwnie.
Manify tego czego powinna rozpdzi policja. Pay oczywicie - czarne.
Piotr

 witaj w PRL-bis...