Państwo Kaczyńscy na Wawel ?

Data: 2010-04-15 07:11:05
Autor: ColgatesBilly
Państwo Kaczyńscy na Wawel ?
"Roman Rumian" <rumian@agh.edu.pl> wrote in message news:hq5a4s$m0f$1news.agh.edu.pl...
http://korwin-mikke.blog.onet.pl/

Państwo Kaczyńscy na Wawel?

Gdy po raz pierwszy moja krewna Kaja spytała mnie, czy sądzę, że ciała śp.Prezydentostwa powinny spocząć na Wawelu, zdębiałem – i odparłem, że o tym decyduje Rodzina oraz właściciel miejsca pochówku. Ani nie jestem Ich krewnym, ani właścicielem tego zamku - więc po co mnie o to pytać?

Gdy takie pytanie zadano mi po raz dwudziesty, pojąłem, że d***kratyzacja ze szczętem przeżarła dusze Polaków. Obawiam się, że gdyby rodzina pp.Kaczyńskich postanowiła pochować ciała w moim Józefowie, uzgodniwszy to z księdzem proboszczem – to zaraz by się zebrała Rada Miejska i albo by to chciała uchwalić większością głosów, albo zarządziła referendum wśród mieszkańców.

Skoro można większością głosów uchwalić, że obywatel Kowalski nie ma prawa zapalić papierosa w knajpie obywatela Wiśniewskiego – to można, oczywiście, uchwalać większością głosów WSZYSTKO. Przypominam, że „obywatel” oznacza człowieka, który musi się obywać bez elementarnych swobód; za to wolno mu gnoić innych – byle uzbierał do tej zabawy 51% równie chętnych bandytów..

Gdyby za to ktoś mnie spytał, czy na miejscu JEm. Stanisława kard.Dziwisza zgodziłbym się na pochówek ciał pp.Kaczyńskich na Wawelu – to odpowiedziałbym: NIE. To, że człowiek dał się zabić w historycznym miejscu nie czyni zeń Wielkiego Człowieka. Gdyby odważył się zawetować Traktat Lizboński – a, to co innego. To wymagałoby stanowczości i odwagi. Zginąć w katastrofie potrafi każdy.

Lewica ma do śp.Lecha Kaczyńskiego pretensję, że opóźniał Anschluß do WE i powstanie UE. Ja, przeciwnie: o to, że do Anschlußu dopuścił.

Gdyby żył - w listopadzie przestałby być prezydentem: opuszczony przez Prawicę i opluwany przez Lewicę. Teraz stał się Symbolem.

Ale czy wszystkie Symbole muszą leżeć akurat na Wawelu?

To jednak, powtarzam, ani nie moja ani nie ”społeczeństwa” sprawa. Społeczeństwo ma uszanować wolę Rodziny i ks.kard.Dziwisza – i już. Nikt nikomu nie każe podczas zwiedzania Wawelu podchodzić do Jego trumny...

(Tak nawiasem: znam się trochę na ludziach... Widziałem twarz ks.Kardynała w dniu wczorajszym – i zapewniam, że miał co najmniej mało entuzjastyczny stosunek do tego pomysłu. Faszystowski rząd „przekonał” w 1935 ks.Adama kard.Sapiehę do pochowania na Wawelu bandyty spod Bezdan groźbą powołania kleryków do wojska. Jak było teraz – nie wiem).

Ale skoro może tam leżeć ktoś taki, jak śp.Józef Piłsudski – to czemu nie śp.Lech Kaczyński? Przynajmniej nie był w „PPS - Frakcja Rewolucyjna” tylko na lewym skrzydle Porozumienia CENTRUM...
JKM (22:27)

Czemu jakos to takie z automatu identyczne z moimi odczuciami
(poza stosunkiem do Pilsudskiego) P

Kol

Data: 2010-04-15 08:21:38
Autor: Panslavista
Pastwo Kaczyscy na Wawel ?
"ColgatesBilly" <Sir_kolgejts@op.pl> wrote in message news:gmwxn.826$e8.581uutiset.elisa.fi...

Czemu jakos to takie z automatu identyczne z moimi odczuciami
(poza stosunkiem do Pilsudskiego) P

To przez tego Lentiaja na cianie...

Data: 2010-04-15 17:01:25
Autor: ColgatesBilly
Pastwo Kaczyscy na Wawel ?
"Panslavista" <prawusek@interia.pl> wrote in message news:4bc6b086$0$17616$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Tamta sciana, oznaczala PODZIALY miedzy sasiadami
ale mur ten juz runal..
Zas sam Lenin moze byc dzis wszedzie!

Państwo Kaczyńscy na Wawel ?