Data: 2009-11-24 17:14:10 | |
Autor: u2 | |
PaĹstwo polskie siÄ rozpada | |
http://www.efakt.pl/Ziemkiewicz-Panstwo-polskie-sie-rozpada,artykuly,57826,1.html
"Niedawno zadzwoniĹ do mnie podĹamany znajomy rolnik z Dolnego ĹlÄ ska, z okolic dotkniÄtych niedawno powodziÄ . W swoim czasie obiecywano powodzianom zĹote gĂłry, a zwĹaszcza âklÄskoweâ, preferencyjne kredyty na odbudowÄ zniszczonych gospodarstw. I mĂłj rozmĂłwca dostaĹ taki kredyt, a jakĹźe â na papierze, z podpisem samego wojewody. Tylko Ĺźe w banku powiedziano mu, Ĺźe pieniÄ dze, owszem, bÄdÄ , jak dobrze pĂłjdzie, to za póŠroku, a jak gorzej, to siÄ zobaczy kiedy â a na razie niech sobie radzi sam. IstniejÄ dwa wyjaĹnienia tego stanu rzeczy â zĹe i jeszcze gorsze. OsobiĹcie skĹaniam siÄ ku temu drugiemu. WyjaĹnienie zĹe jest takie, Ĺźe rzÄ d PO-PSL po prostu najbezczelniej nas okrada. Jak pisaĹ jeden z klasykĂłw liberalizmu, nie ma takiej podĹoĹci, do ktĂłrej nie posunie siÄ rzÄ d, ktĂłremu brakuje pieniÄdzy â a temu rzÄ dowi pieniÄdzy brakuje rozpaczliwie. Wbrew powszechnie uprawianej propagandzie sukcesu, budĹźet paĹstwa jest w stanie zapaĹci i na dĹuĹźszÄ metÄ nie da siÄ tego ukryÄ ksiÄgowymi sztuczkami ministra Rostowskiego; rzÄ d Ĺaszczy siÄ zatem na kaĹźdy grosz, ktĂłry moĹźe podgrandziÄ obywatelom, odwlekajÄ c do oporu naleĹźne wypĹaty i zarabiajÄ c w tym czasie na odsetkach od bezprawnie przetrzymywanych pieniÄdzy. JeĹli tak jest, to jest Ĺşle. Ale, jak powiedziaĹem, obawiam siÄ, Ĺźe mamy do czynienia z czymĹ jeszcze gorszym. PrzewlekĹoĹÄ dziaĹania administracji, nieudolnoĹÄ urzÄdĂłw, ich nie wywiÄ zywanie siÄ z obowiÄ zkĂłw mogÄ nie byÄ efektem zamierzonego dziaĹania, ale objawem postÄpujÄ cego rozkĹadu paĹstwa. UrzÄdy nie wypeĹniajÄ swych funkcji, bo nie sÄ w stanie ich wypeĹniaÄ â od lat przecieĹź traktowane sÄ jako polityczny Ĺup, obsadzane zupeĹnie niekompetentnymi kolesiami i czĹonkami rodzin politykĂłw wszystkich szczebli, rozdyma siÄ ich struktury bez sensu, aby rozmnoĹźyÄ liczbÄ przeznaczonych na to stoĹkĂłw, a w doborze kadry kierowniczej obowiÄ zuje selekcja negatywna. NiewydolnoĹÄ urzÄdĂłw idzie zresztÄ w parze z degrengoladÄ wszystkich agend paĹstwa. Policzmy choÄby, o ile dĹuĹźej trzeba w paĹstwowej sĹuĹźbie zdrowia czekaÄ na wizytÄ u specjalisty dziĹ niĹź dwa lata temu, i to mimo faktu, iĹź coraz wiÄcej PolakĂłw macha na NFZ-owskie dziadostwo rÄkÄ i leczy siÄ prywatnie. PaĹstwo polskie po prostu siÄ rozkĹada, rozpada. RzÄ d umiejÄtnie ukrywa to pijarowskimi sztuczkami, w czym pomagajÄ mu jak mogÄ propagandyĹci establishmentowych mediĂłw, jak ongi peerelowscy âozdabiacze i ornamentatorzyâ, o ktĂłrych pisaĹ w piÄknym wierszu Zbigniew Herbert. Ale doĹwiadczenie uczy, Ĺźe choÄ PolakĂłw oszukaÄ Ĺatwo, to nie sposĂłb tego robiÄ w nieskoĹczonoĹÄ." |
|
Data: 2009-11-24 17:54:27 | |
Autor: - heÂŽsk - | |
Państwo polskie się rozpada | |
On Tue, 24 Nov 2009 17:14:10 +0100, u2 <u_2@o2.pl> wrote:
http://www.efakt.pl/Ziemkiewicz-Panstwo-polskie-sie-rozpada,artykuly,57826,1.html "powodzianie" dostali zapomogi, ubezpieczeni - kase. cos jeszcze ? jak ziemkiewicz taki cwaniak to niech odpali dzialke za jeden reportaz w tv. starczy kasy dla calej wioski. -- HeSk "NieprawdÄ jest, jakoby Internet byĹ ziemiÄ niczyjÄ i terytorium darmowego opluwania innych." * My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP) |
|
Data: 2009-11-24 17:56:51 | |
Autor: u2 | |
PaĹstwo polskie siÄ rozpada | |
- heÂŽsk - pisze:
Rozumujesz jak koleĹ z peĹo. Zaraz, zaraz, ty jesteĹ z peĹo :) |
|
Data: 2009-11-25 12:16:52 | |
Autor: =heÂŽsk= | |
Państwo polskie się rozpada | |
On Tue, 24 Nov 2009 17:56:51 +0100, u2 <u_2@o2.pl> wrote:
> "powodzianie" dostali zapomogi, ubezpieczeni - kase. cos jeszcze ? Rozumujesz jak koleś z peło. socjalistyczne myslenie to domena PiS. zalalo gospodarzowi podworko, a on chce bysmy zrobili zrzutke na usuniecie z niego szlamu. Zaraz, zaraz, ty jesteś z peło :) pudlo. ty na pewnio jestes elektorat PiS ? ;o)))) -- HeSk "Nieprawdą jest, jakoby Internet był ziemią niczyją i terytorium darmowego opluwania innych." * My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP) Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan dróg poprawi sie sam ! http://bezswiatel.4.pl/ |
|
Data: 2009-11-25 06:21:21 | |
Autor: jerzyn | |
Państwo polskie się rozpada | |
Użytkownik "- heRsk -" <brukselskie?bigbrednie@interia.pl> napisał w wiadomości news:5r3og5hs2q4luulm6l7f8c4c6fsdo5m3gi4ax.com... > Ciekawa filozofia, jak ktoś ma w rzyci wszystko i nie ubezpiecza swojego mienia i jeśli potem gdy takiego zaleje to rękę wyciąga po moje podatki, to ja popieram taki rząd który nie pozwala robić z siebie wała i wyciągać łapę po moje podatki. Jak mi się mieszkanie spali to mogę się w d... pocałować, nikt mi złamanego grosza nie da jeśli nie byłem ubezpieczony. |
|
Data: 2009-11-25 07:03:53 | |
Autor: Prawusek | |
Państwo polskie się rozpada | |
"jerzyn" <dobieszczyn@poczta.fm> wrote in message
news:heidh2$v36$1news.interia.pl... to ja popieram taki rząd który nie pozwala robić z siebie wała i wyciągaćłapę po moje podatki. Jak mi się mieszkanie spali to mogę się w d...pocałować, nikt mi złamanego grosza nie da jeśli nie byłem ubezpieczony. A wszystko przez Sylę. I ciebie. Sprawiedliwość nierychliwa ale dosięgliwa, także względem kidnaperów. |
|
Data: 2009-11-25 10:59:36 | |
Autor: Tomek | |
Państwo polskie się rozpada | |
Użytkownik "- heRsk -" <brukselskie?bigbrednie@interia.pl> napisał w wiadomości news:5r3og5hs2q4luulm6l7f8c4c6fsdo5m3gi4ax.com... On Tue, 24 Nov 2009 17:14:10 +0100, u2 <u_2@o2.pl> wrote: Widzę, że tu wszyscy komentatorzy mają problem ze zrozumieniem tekstu. Wiec wyjaśniam - pieniądze, o jakich pisze Ziemkiewicz, to kredyty, tzw. powodziowe. I co ciekawe - w tekscie jest napisane, że ktoś "dostał" kredyt, tylko nie dostał kasy. Mistrzostwo świata... Niestety żaden ubezpieczyciel nie zwraca 100% strat, chyba że skłądka będzie horrendalna. To tak jak w przypadku samochodów - jak ukradną, dostajesz pomniejszoną cenę "golca" o tzw. udział własny. I już możesz dołożyć trochę swojej kasy i kupować nowy. A rolnicy do najbogatszych nie należą (za wyjątkiem wyjątków). Tomek |
|
Data: 2009-11-25 11:24:35 | |
Autor: cyc | |
Państwo polskie się rozpada | |
Użytkownik "Tomek" <tentom@tlen.pl> napisał w wiadomości news:heivc8$7j2$1atlantis.news.neostrada.pl... A rolnicy do najbogatszych nie należą (za wyjątkiem wyjątków). Rolnicy to jedyna grupa zawodowa w Polsce , poza lekarzami i ksiezmi , ktora nie musi bac sie o wlasne jutro . Nikt inny nie ma takiego komfortu !. Chlopi nauczeni przez komune nie chca spojrzec na swiat oczami wolnorynkowca i wciaz oczekuja doplat , zwolnien , pomocy , priorytetow , darmochy , czy wspolczucia za to , ze grzebia w ziemi i .........i maja sie dobrze . Chlop nauczony zebrania zapomnial juz , ze najistotniejszym elementem egzystencji powinna byc wlasna praca , ktora w polaczeniu ze szczesciem lub jego brakiem , aktualna koniunktura gospodarcza oraz priorytetami moze pozwolic stac sie bogaczem lub nedzarzem . To ob owiazuje dzissiaj wszystkich i tylko chlopi uwazaja ze ich to dotyczyc nie moze . Dla nich mozliwa jes tylko jedna drog , droga ku bogactwu !, to samo dotyczy wspomnianych wyzej lekarzy i ksiezy . cyc |
|
Data: 2009-11-24 21:52:35 | |
Autor: Adam | |
Państwo polskie się rozpada | |
Nie pojmuję, dleczego ludzie, którzy budują domy i użytkują ornie grunty na terenach zalewowych nie ubezpieczają się na wypdaek powodzi? To tak, jakby ktoś, kto wybudował dom na terenie, gdzie są trzęsienia ziemi - żądał odszkodowania za poniesione straty w wyniku trzęsienia ziemi bez wcześniejszego ubezpieczenia się.
AC __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4634 (20091124) __________ Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET Smart Security. http://www.eset.pl lub http://www.eset.com |
|
Data: 2009-11-24 22:06:04 | |
Autor: u2 | |
Państwo polskie się rozpada | |
Adam pisze:
Nie pojmuję, dleczego ludzie, którzy budują domy i użytkują ornie grunty na terenach zalewowych nie ubezpieczają się na wypdaek powodzi? To tak, jakby ktoś, kto wybudował dom na terenie, gdzie są trzęsienia ziemi - żądał odszkodowania za poniesione straty w wyniku trzęsienia ziemi bez wcześniejszego ubezpieczenia się. Przezorny ubezpieczony, zwłaszcza na terenach powodziowych. Co do trzęsień ziemi to nie wnikam, w Polsce zdarzają się sporadycznie i zwykle zwala się na ruskich :) |
|
Data: 2009-11-25 09:51:50 | |
Autor: cyc | |
Państwo polskie się rozpada | |
Użytkownik "Adam" <bluesman1952@poczta.fm> napisał w wiadomości news:hehh7b$svb$1atlantis.news.neostrada.pl... Nie pojmuję, dleczego ludzie, którzy budują domy i użytkują ornie grunty na terenach zalewowych nie ubezpieczają się na wypdaek powodzi? To tak, jakby ktoś, kto wybudował dom na terenie, gdzie są trzęsienia ziemi - żądał odszkodowania za poniesione straty w wyniku trzęsienia ziemi bez wcześniejszego ubezpieczenia się. A po co maja sie ubezpieczac , skoro w razie kataklizmu panstwo , czyli my damy ? . Jak slysze bezczelne wrzaski ludzi ze wsi , ktorzy w nieszczesciu potracili swoj dobytek i zadaja od panstwa pieniedzy, to noz mi sie w kieszeni otwiera , rowniez wtedy , kiedy rzadzacy obiecuja taka pomagac . W miescie jak zawali sie lub spali kamienica , ktora byla wlasnoscia wspolnoty a wiec prywatna , nikt zlamanego grosza nie dostanie jesli nie byl ubezpieczony , rowniez mieszkania zastepczego nie dostanie, co najwyzej hotel na kilka dni .. Nie rozumiem dlaczego panstwo ma placic za czyjas glupote , ktora pozwala budowac domu na terenach zagrozonych powodzia i na dodatek sie nie ubezpieczac . cyc |