Państwo utraciło kontrolę nad polskim gazem

Data: 2012-08-12 13:03:13
Autor: u2
Państwo utraciło kontrolę nad polskim gazem
.... podziekujmy dla bronka i donka (w skrocie bida) :

http://gpcodziennie.pl/11911-panstwo-utracilo-kontrole-nad-polskim-gazem.html

   Publicystyka
Państwo utraciło kontrolę nad polskim gazem

Numer 281 - 10.08.2012 â–¶ Publicystyka

Według mnie, jeśli w polityce surowcowej nie ma planowania i kontynuacji
prac na najbliższe 10 lat, a najlepiej 20, to z tego łupkowego bogactwa
nie skorzystamy – mówi prof. Mariusz Orion-Jędrysek

Panie profesorze, z jakiego ugrupowania jest Pan teraz posłem?
Kandydowałem z listy Prawa i Sprawiedliwości, ale nawet nie zdążyłem być
w klubie PiS-u, a już zostałem posłem w klubie Solidarnej Polski, od
kilku dni jestem posłem niezależnym.

No właśnie, skąd ta przygoda z Solidarną Polską?
Wynikała ze zobowiązań wobec Zbyszka Ziobry. Nie walczyłem o to, aby być
na listach PiS-u, ale skoro dano mi ostatnie miejsce na liście, nie
odmówiłem. Nigdy w żadnej partii nie byłem, nie angażowałem się w
działalność partyjną, ale mam patriotyczne i gospodarcze nastawienie.
Zadzwoniono do mnie na dwa dni przed upływem terminu rejestracji i
okazało się, że na liście mnie nie ma. Trudno. Wtedy zadzwonił do mnie
Zbyszek (on wtedy co najwyżej zaledwie mnie kojarzył), zapytał czy bym
wrócił i poprosił o życiorys. Uważał, że należy mnie umieścić na liście.
I według mojej wiedzy, a ona pochodzi z drugiej ręki, doszło do jakichś
napięć między prezesem PiS-u i wiceprezesem, czyli Zbigniewem Ziobrą,
właśnie przede wszystkim z powodu mojej osoby. Wpisano mnie za zgodą
prezesa Jarosława Kaczyńskiego w ostatnich minutach, niemal przed
rejestracją, na porażkowe 14. miejsce z 28. Stąd głosowanie na mnie
raczej nie było przypadkowe.

Ponad 20 tys. głosów?
22 381.

A wcześniej, dlaczego zgodził się Pan być w rządzie tworzonym przez
Prawo i Sprawiedliwość? Przecież w partii tej Pan nie był…
Po pierwsze – identyfikuję się z programem tej partii, po drugie –
takiemu zaproszeniu się nie odmawia… Daje ono możliwość wspomożenia
polskiej gospodarki, uczestniczenia w budowaniu suwerenności
surowcowo-energetycznej kraju. Polska jest najbogatszym krajem
surowcowym w tym rejonie, a najgorzej zorganizowanym w zakresie
eksploatacji surowców. Opublikowałem sprawozdanie z mojej działalności w
rzÄ…dzie.

Jakie kwestie Pan ujÄ…Å‚ w tym sprawozdaniu?
Opisałem zasadnicze rzeczy (zapraszam na moją stronę www.jedrysek.eu).
Zaznaczyłem, że nie piszę wszystkiego – stąd kwestię gazu w łupkach
przemilczałem. Według mnie jeśli w polityce surowcowej nie ma planowania
i kontynuacji prac na najbliższe 10 lat, a najlepiej 20, to z tego
Å‚upkowego bogactwa nie skorzystamy.

Jak to jest z tymi koncesjami, bo mówi się, że Polska mogła zarobić na
tym bardzo duże pieniądze. Jaka jest prawda?
Polska nie zarabia nic. Na razie. SÄ… koncesje na poszukiwania i na
eksploatacjÄ™. W Polsce istnieje prawo do wydawania koncesji na
eksploatację temu, kto zrealizował koncesję na poszukiwania. Nikt poza
tą firmą nie może złożyć ważnych dokumentów o koncesję na eksploatację.
To jakie korzyści będzie miała z wydobycia gazu łupkowego Polska?
zawartość zablokowana

Pozostało 50% treści.

Data: 2012-08-12 16:48:05
Autor: Przemys³aw M.
Państwo utraciło kontrolę nad polskim gazem
Dnia Sun, 12 Aug 2012 13:03:13 +0200, u2 napisa³(a):

... podziekujmy dla bronka i donka (w skrocie bida) :

http://gpcodziennie.pl/11911-panstwo-utracilo-kontrole-nad-polskim-gazem.html

   Publicystyka
Pañstwo utraci³o kontrolê nad polskim gazem

Niby gdzie mamy ten polski gaz?

--

Wyst±pienie Jaros³awa Kaczyñskiego dowiod³o, dlaczego jest tylko jeden kandydat na przywództwo w PiS. - Chcê zabiegaæ o to, by stan±æ jeszcze raz na czele rz±du Rzeczypospolitej - krzycza³ dono¶nie prezes PiS.
Brawo! - odpowiedzieli delegaci, wstaj±c z krzese³. - Nie dla w³adzy, ale po to by zrealizowaæ program 2020, zamo¿na Polska w G20 - zakoñczy³

Państwo utraciło kontrolę nad polskim gazem