Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Paczka mi znikła :(

Paczka mi znikła :(

Data: 2009-12-04 05:03:18
Autor: Szymon \"szymszy\" Seliga
Paczka mi znikła :(
On 4 Gru, 11:14, Dżejm <no.s...@no.spam> wrote:
Witam,

Zapewne jest tu wiele osób które kupują sprzęt rowerowy przez internet więc
się Was poradzę. Co tu zrobić gdy paczka wysłana pocztą polską znika gdzieś
po drodze ?
W 95% przypadków kupuję na allegro. Czasem rzeczy przychodzą pocztą, czasem
kurierem. Kupowałem już tak z kilkadziesiąt razy i nigdy nie miałem
problemów. Może dlatego, że zawsze wybieram osoby z dużą liczbą pozytywów.
Tym razem kupiłem w jednym z polskich rowerowych sklepów internetowych, co
mi się zdarza rzadko. Zapłaciłem z góry około 200zł. Nie jest to jakaś
wielka suma, ale trochę szkoda. Paczka nigdy nie dotarła. Sklep mówi, że
wysłał priorytetem i to wina poczty i że po iluś tam tygodniach może
ewentualnie złożyć reklamację. Na mojej poczcie paczki nigdy nie było.
Wygląda na to, że wszyscy umywają ręce a ja będę do tyłu o tą kasę :(.
Co byście zrobili w takiej sytuacji ?

W przypadku sprzedarzy/zakupu internetowego, odpowiedzialność
dostarczenia towaru leży po stronie sprzedawcy.
Jak to zrobi, to jego sprawa. Jeśli towar zaginął, gdzieś po drodze -
sprawa sprzedawcy. Jeśli paczka nie doszła, to ma towar wysłać
ponownie, lub zwrócić kasę.

pozdro600 i powodzenia,
Szymon

Data: 2009-12-04 06:00:01
Autor: rzymo
Paczka mi znikła :(
Regulamin świadczenia powszechnych usług pocztowych § 34. 2:
"Zgłoszenie reklamacji może nastąpić nie wcześniej niż po upływie 14
dni od dnia nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego i
nie później niż w terminie 12 miesięcy od dnia ich nadania. Wyjątek
stanowią reklamacje, które można zgłaszać w terminach określonych w §
6 ust. 2 rozporządzenia w sprawie reklamacji."

Oraz art. 58. 1:
"Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania powszechnej usługi
pocztowej przysługuje odszkodowanie:
1) za utratę przesyłki poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę,
nie wyższej jednak niż pięćdziesięciokrotność opłaty pobranej przez
operatora publicznego za traktowanie przesyłki jako przesyłki
poleconej;
2) za utratę paczki pocztowej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie
wyższej jednak niż dziesięciokrotność opłaty pobranej za jej nadanie;
3) za utratę przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości żądanej
przez nadawcę, nie wyższej jednak niż zadeklarowana wartość przesyłki;
(...)"

Czyli w skrócie: sklep składa reklamację, paczka albo się znajduje -
wtedy ją dostaniesz, albo i nie - wtedy sklep dostanie przekaz na max
11 * opłata za wysłanie paczki (dziesięciokrotność za wysłanie
odszkodowania + zwrot opłaty za wysłanie) i zapewne tylko tyle sklep
będzie chciał Tobie oddać, a nie pełną kwotę którą zapłaciłeś.

Data: 2009-12-04 06:22:55
Autor: Szymon \"szymszy\" Seliga
Paczka mi znikła :(
On 4 Gru, 15:00, rzymo <rzy...@gmail.com> wrote:
Regulamin świadczenia powszechnych usług pocztowych § 34. 2:
"Zgłoszenie reklamacji może nastąpić nie wcześniej niż po upływie 14
dni od dnia nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego i
nie później niż w terminie 12 miesięcy od dnia ich nadania. Wyjątek
stanowią reklamacje, które można zgłaszać w terminach określonych w §
6 ust. 2 rozporządzenia w sprawie reklamacji."

Oraz art. 58. 1:
"Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania powszechnej usługi
pocztowej przysługuje odszkodowanie:
1) za utratę przesyłki poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę,
nie wyższej jednak niż pięćdziesięciokrotność opłaty pobranej przez
operatora publicznego za traktowanie przesyłki jako przesyłki
poleconej;
2) za utratę paczki pocztowej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie
wyższej jednak niż dziesięciokrotność opłaty pobranej za jej nadanie;
3) za utratę przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości żądanej
przez nadawcę, nie wyższej jednak niż zadeklarowana wartość przesyłki;
(...)"

Czyli w skrócie: sklep składa reklamację, paczka albo się znajduje -
wtedy ją dostaniesz, albo i nie - wtedy sklep dostanie przekaz na max
11 * opłata za wysłanie paczki (dziesięciokrotność za wysłanie
odszkodowania + zwrot opłaty za wysłanie) i zapewne tylko tyle sklep
będzie chciał Tobie oddać, a nie pełną kwotę którą zapłaciłeś.

Ale nabywcy, to nie interesuje. To nie wina, szkoda nabywcy, że
sprzedawcy nie udało się dostarczyć towaru.

Data: 2009-12-04 21:26:20
Autor: Gotfryd Smolik news
Paczka mi znikła :(
On Fri, 4 Dec 2009, Szymon "szymszy" Seliga wrote:

On 4 Gru, 15:00, rzymo <rzy...@gmail.com> wrote:
Czyli w skrócie: sklep składa reklamację, paczka albo się znajduje -
wtedy ją dostaniesz, albo i nie - wtedy sklep dostanie przekaz na max
11 * opłata za wysłanie paczki (dziesięciokrotność za wysłanie
odszkodowania + zwrot opłaty za wysłanie) i zapewne tylko tyle sklep
będzie chciał Tobie oddać, a nie pełną kwotę którą zapłaciłeś.

Ale nabywcy, to nie interesuje. To nie wina, szkoda nabywcy, że
sprzedawcy nie udało się dostarczyć towaru.

  Przepis "w razie wątpliwości" z art.544 KC znasz?
  O tezę jak wyżej nieraz były spory na .prawo.
  Jaka ma być podstawa prawna do Twojej wersji?

  Dla leni gotowy link:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-05 10:52:47
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Paczka mi znikła :(
Dnia 04.12.2009 21:26 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał :
On Fri, 4 Dec 2009, Szymon "szymszy" Seliga wrote:

On 4 Gru, 15:00, rzymo <rzy...@gmail.com> wrote:
Czyli w skrócie: sklep składa reklamację, paczka albo się znajduje -
wtedy ją dostaniesz, albo i nie - wtedy sklep dostanie przekaz na max
11 * opłata za wysłanie paczki (dziesięciokrotność za wysłanie
odszkodowania + zwrot opłaty za wysłanie) i zapewne tylko tyle sklep
będzie chciał Tobie oddać, a nie pełną kwotę którą zapłaciłeś.

Ale nabywcy, to nie interesuje. To nie wina, szkoda nabywcy, że
sprzedawcy nie udało się dostarczyć towaru.

 Przepis "w razie wątpliwości" z art.544 KC znasz?
 O tezę jak wyżej nieraz były spory na .prawo.
 Jaka ma być podstawa prawna do Twojej wersji?

 Dla leni gotowy link:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html

Swoją drogą to dzięki temu przepisowi i przepisom poczty może wyjść niezły wałek. Sprzedawca nadając paczkę wydaje towar, a ten ginie gdzieś w czarnej dziurze na poczcie. Należy zatem złożyć reklamację, ale tę złożyć może tylko sprzedawca, a on ma to gdzieś, bo towar wydał. Kupujący zostaje na lodzie.

--
http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-12-05 11:25:19
Autor: Jacek Maciejewski
Paczka mi znikła :(
Dnia Sat, 05 Dec 2009 10:52:47 +0100, "Mikołaj \"Miki\" Menke" napisał(a):

 Dla leni gotowy link:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html

Jeszcze powiedz który artykuł, bo z pobieżnego przeczytania nic mi nie
zapasowało.
--
Jacek

Data: 2009-12-05 17:02:22
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Paczka mi znikła :(
Dnia 05.12.2009 11:25 użytkownik Jacek Maciejewski napisał :
Dnia Sat, 05 Dec 2009 10:52:47 +0100, "Mikołaj \"Miki\" Menke" napisał(a):

 Dla leni gotowy link:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html

Jeszcze powiedz który artykuł, bo z pobieżnego przeczytania nic mi nie
zapasowało.

Do mnie to pytanie? Chyba coś Ci się pomieszało.

--
http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-12-05 18:50:03
Autor: Jacek Maciejewski
Paczka mi znikła :(
Dnia Sat, 05 Dec 2009 17:02:22 +0100, "Mikołaj \"Miki\" Menke" napisał(a):

Do mnie to pytanie? Chyba coś Ci się pomieszało.

Ohhh... pewnie że do przedpiścy i że mi się pomieszało ale czy tak trudno
było to ścierpieć? :)
--
Jacek

Data: 2009-12-05 19:58:41
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Paczka mi znikła :(
Dnia 05.12.2009 18:50 użytkownik Jacek Maciejewski napisał :
Dnia Sat, 05 Dec 2009 17:02:22 +0100, "Mikołaj \"Miki\" Menke"
napisał(a):

Do mnie to pytanie? Chyba coś Ci się pomieszało.

Ohhh... pewnie że do przedpiścy i że mi się pomieszało ale czy tak
trudno było to ścierpieć? :)

Musiałem to jakoś odreagować.

--
http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-12-05 21:32:30
Autor: Ryszard Mikke
Paczka mi znikła :(
Jacek Maciejewski <jacmacwytnij@o2.pl> napisał(a):
Dnia Sat, 05 Dec 2009 10:52:47 +0100, "Mikołaj \"Miki\" Menke" napisał(a):

>>  Dla leni gotowy link:
>> http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html

Jeszcze powiedz który artykuł, bo z pobieżnego przeczytania nic mi nie
zapasowało.

Cytuję:
===================
  Przepis "w razie wątpliwości" z art.544 KC znasz?
  O tezę jak wyżej nieraz były spory na .prawo.
  Jaka ma być podstawa prawna do Twojej wersji?

  Dla leni gotowy link:
prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html
===================
Widzisz już, który artykuł?

rmikke

--


Data: 2009-12-04 15:18:33
Autor: czarny_kruk
Paczka mi znikła :(
rzymo pisze:
Regulamin świadczenia powszechnych usług pocztowych § 34. 2:
"Zgłoszenie reklamacji może nastąpić nie wcześniej niż po upływie 14
dni od dnia nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego i
nie później niż w terminie 12 miesięcy od dnia ich nadania. Wyjątek
stanowią reklamacje, które można zgłaszać w terminach określonych w §
6 ust. 2 rozporządzenia w sprawie reklamacji."

Oraz art. 58. 1:
"Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania powszechnej usługi
pocztowej przysługuje odszkodowanie:
1) za utratę przesyłki poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę,
nie wyższej jednak niż pięćdziesięciokrotność opłaty pobranej przez
operatora publicznego za traktowanie przesyłki jako przesyłki
poleconej;
2) za utratę paczki pocztowej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie
wyższej jednak niż dziesięciokrotność opłaty pobranej za jej nadanie;
3) za utratę przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości żądanej
przez nadawcę, nie wyższej jednak niż zadeklarowana wartość przesyłki;
(...)"

Czyli w skrócie: sklep składa reklamację, paczka albo się znajduje -
wtedy ją dostaniesz, albo i nie - wtedy sklep dostanie przekaz na max
11 * opłata za wysłanie paczki (dziesięciokrotność za wysłanie
odszkodowania + zwrot opłaty za wysłanie) i zapewne tylko tyle sklep
będzie chciał Tobie oddać, a nie pełną kwotę którą zapłaciłeś.

Dodam tylko, niestety z doswiadczenia, ze zwrot w razie uznania reklamacji dotyczy tylko oplaty postawowej.
W przypadku listu poleconego zwracane nam jest tylko wielkokrotnosc oplaty podstawowej.

Konkretnie w przypadku przesylki 500gram zwrocane jest:
- jesli byla wyslana listem priorytetowym poleconym max 200zlotych+koszt nadania ~6zl
- jesli byla wyslana jako _paczka_ priorytetowa 110zlotych + 11 koszt nadania.
Zwrot w wyzszej kwocie tylko jesli byla z zadeklarowana wartoscia.

ck

Paczka mi znikła :(

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona