Data: 2009-12-04 05:03:18 | |
Autor: Szymon \"szymszy\" Seliga | |
Paczka mi znikła :( | |
On 4 Gru, 11:14, Dżejm <no.s...@no.spam> wrote:
Witam, W przypadku sprzedarzy/zakupu internetowego, odpowiedzialność dostarczenia towaru leży po stronie sprzedawcy. Jak to zrobi, to jego sprawa. Jeśli towar zaginął, gdzieś po drodze - sprawa sprzedawcy. Jeśli paczka nie doszła, to ma towar wysłać ponownie, lub zwrócić kasę. pozdro600 i powodzenia, Szymon |
|
Data: 2009-12-04 06:00:01 | |
Autor: rzymo | |
Paczka mi znikła :( | |
Regulamin świadczenia powszechnych usług pocztowych § 34. 2:
"Zgłoszenie reklamacji może nastąpić nie wcześniej niż po upływie 14 dni od dnia nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego i nie później niż w terminie 12 miesięcy od dnia ich nadania. Wyjątek stanowią reklamacje, które można zgłaszać w terminach określonych w § 6 ust. 2 rozporządzenia w sprawie reklamacji." Oraz art. 58. 1: "Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania powszechnej usługi pocztowej przysługuje odszkodowanie: 1) za utratę przesyłki poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż pięćdziesięciokrotność opłaty pobranej przez operatora publicznego za traktowanie przesyłki jako przesyłki poleconej; 2) za utratę paczki pocztowej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż dziesięciokrotność opłaty pobranej za jej nadanie; 3) za utratę przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż zadeklarowana wartość przesyłki; (...)" Czyli w skrócie: sklep składa reklamację, paczka albo się znajduje - wtedy ją dostaniesz, albo i nie - wtedy sklep dostanie przekaz na max 11 * opłata za wysłanie paczki (dziesięciokrotność za wysłanie odszkodowania + zwrot opłaty za wysłanie) i zapewne tylko tyle sklep będzie chciał Tobie oddać, a nie pełną kwotę którą zapłaciłeś. |
|
Data: 2009-12-04 06:22:55 | |
Autor: Szymon \"szymszy\" Seliga | |
Paczka mi znikła :( | |
On 4 Gru, 15:00, rzymo <rzy...@gmail.com> wrote:
Regulamin świadczenia powszechnych usług pocztowych § 34. 2: Ale nabywcy, to nie interesuje. To nie wina, szkoda nabywcy, że sprzedawcy nie udało się dostarczyć towaru. |
|
Data: 2009-12-04 21:26:20 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Paczka mi znikła :( | |
On Fri, 4 Dec 2009, Szymon "szymszy" Seliga wrote:
On 4 Gru, 15:00, rzymo <rzy...@gmail.com> wrote: Przepis "w razie wątpliwości" z art.544 KC znasz? O tezę jak wyżej nieraz były spory na .prawo. Jaka ma być podstawa prawna do Twojej wersji? Dla leni gotowy link: http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2009-12-05 10:52:47 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Paczka mi znikła :( | |
Dnia 04.12.2009 21:26 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał :
On Fri, 4 Dec 2009, Szymon "szymszy" Seliga wrote: Swoją drogą to dzięki temu przepisowi i przepisom poczty może wyjść niezły wałek. Sprzedawca nadając paczkę wydaje towar, a ten ginie gdzieś w czarnej dziurze na poczcie. Należy zatem złożyć reklamację, ale tę złożyć może tylko sprzedawca, a on ma to gdzieś, bo towar wydał. Kupujący zostaje na lodzie. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-12-05 11:25:19 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Paczka mi znikła :( | |
Dnia Sat, 05 Dec 2009 10:52:47 +0100, "Mikołaj \"Miki\" Menke" napisał(a):
Dla leni gotowy link: Jeszcze powiedz który artykuł, bo z pobieżnego przeczytania nic mi nie zapasowało. -- Jacek |
|
Data: 2009-12-05 17:02:22 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Paczka mi znikła :( | |
Dnia 05.12.2009 11:25 użytkownik Jacek Maciejewski napisał :
Dnia Sat, 05 Dec 2009 10:52:47 +0100, "Mikołaj \"Miki\" Menke" napisał(a): Do mnie to pytanie? Chyba coś Ci się pomieszało. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-12-05 18:50:03 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Paczka mi znikła :( | |
Dnia Sat, 05 Dec 2009 17:02:22 +0100, "Mikołaj \"Miki\" Menke" napisał(a):
Do mnie to pytanie? Chyba coś Ci się pomieszało. Ohhh... pewnie że do przedpiścy i że mi się pomieszało ale czy tak trudno było to ścierpieć? :) -- Jacek |
|
Data: 2009-12-05 19:58:41 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
Paczka mi znikła :( | |
Dnia 05.12.2009 18:50 użytkownik Jacek Maciejewski napisał :
Dnia Sat, 05 Dec 2009 17:02:22 +0100, "Mikołaj \"Miki\" Menke" Musiałem to jakoś odreagować. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2009-12-05 21:32:30 | |
Autor: Ryszard Mikke | |
Paczka mi znikła :( | |
Jacek Maciejewski <jacmacwytnij@o2.pl> napisał(a):
Dnia Sat, 05 Dec 2009 10:52:47 +0100, "Mikołaj \"Miki\" Menke" napisał(a): Cytuję: =================== Przepis "w razie wątpliwości" z art.544 KC znasz? O tezę jak wyżej nieraz były spory na .prawo. Jaka ma być podstawa prawna do Twojej wersji? Dla leni gotowy link: prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html =================== Widzisz już, który artykuł? rmikke -- |
|
Data: 2009-12-04 15:18:33 | |
Autor: czarny_kruk | |
Paczka mi znikła :( | |
rzymo pisze:
Regulamin świadczenia powszechnych usług pocztowych § 34. 2: Dodam tylko, niestety z doswiadczenia, ze zwrot w razie uznania reklamacji dotyczy tylko oplaty postawowej. W przypadku listu poleconego zwracane nam jest tylko wielkokrotnosc oplaty podstawowej. Konkretnie w przypadku przesylki 500gram zwrocane jest: - jesli byla wyslana listem priorytetowym poleconym max 200zlotych+koszt nadania ~6zl - jesli byla wyslana jako _paczka_ priorytetowa 110zlotych + 11 koszt nadania. Zwrot w wyzszej kwocie tylko jesli byla z zadeklarowana wartoscia. ck |