Paczka z cegłą a Policja

Data: 2010-10-17 21:47:00
Autor: Marek Dyjor
Paczka z cegłą a Policja
Tak BTW postu o allegro...

zastanawiam sie co może zrobić policja jeśli odbiorę na poczcie paczkę za zaliczeniem, otworzę ją na oczach pracowników i klientów, stwierdzę że zawiera przysłowiową cegłę i wezwę policję.

Czy Policja ma prawo zażądania od pracowników poczty wstrzymania przekazu pieniężnego?

Data: 2010-10-17 21:51:13
Autor: Robert Tomasik
Paczka z cegłą a Policja
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i9fjrn$sg6$1news.onet.pl...
[...]

Policja nie, ale prokurator tak. Kluczowym jest, by to uczynić szybko.

Data: 2010-10-17 21:51:54
Autor: konieczko
Paczka z cegłą a Policja
W dniu 2010-10-17 21:47, Marek Dyjor pisze:
[...]

Zanim policja zacznnie dzialac to przekaz dawno powedruje do odbiorcy.

Data: 2010-10-17 23:08:24
Autor: Marek Dyjor
Paczka z cegłą a Policja
konieczko wrote:
[...]

Czy pracownik poczty zlecający realizację przelewu, a mający świadomość, że mogło dojść do przestępstwa nie będzie współwinny jeśli mimo protestów zatwierdzi taka operację? Tak sobie dywaguję.

Data: 2010-10-18 12:55:05
Autor: SDD
Paczka z cegłą a Policja

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i9fokb$b61$1news.onet.pl...

Czy pracownik poczty zlecający realizację przelewu, a mający świadomość, że mogło dojść do przestępstwa nie będzie współwinny jeśli mimo protestów zatwierdzi taka operację? Tak sobie dywaguję.

Nie sluchaj koliny. Poczta przekazuje pieniadze czasem i kilka dni. Tak wiec pewna szansa na wstrzymanie przelewu jest

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-10-24 10:53:43
Autor: Budzik
Paczka z cegłą a Policja
Osobnik posiadający mail sddwytnij@towszechwiedza.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

a skad pracownik poczty bedzie wiecdział, ze nie zamawiałes cegły?
Poczta oferuje usługe sprawdzenia paczki na poczcie - kosztuje to bodaj 5 zł (dotyczy tylko paczek pobraniowych)

--
Pozdrawia... Budzik
"Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

Data: 2010-10-17 21:53:22
Autor: Johnson
Paczka z cegłą a Policja
Marek Dyjor pisze:

Czy Policja ma prawo zażądania od pracowników poczty wstrzymania przekazu pieniężnego?

A skąd ma policja wiedzieć czy ty cegły nie kupiłeś za zaliczeniem pocztowym.

--
@2010 Johnson
Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

Data: 2010-10-17 22:03:55
Autor: macso
Paczka z cegłą a Policja

Użytkownik "Johnson"

Czy Policja ma prawo zażądania od pracowników poczty wstrzymania przekazu pieniężnego?

A skąd ma policja wiedzieć czy ty cegły nie kupiłeś za zaliczeniem pocztowym.

jeśli cena będzie znacznie wyższa niż 2 PLN, to może zacząć coś podejrzewać

macso

Data: 2010-10-17 22:46:36
Autor: animka
Paczka z cegłą a Policja
W dniu 2010-10-17 22:03, macso pisze:

Użytkownik "Johnson"

[...]

Przecież może sobie wydrukować (ewentualnie pokazać policji): Kupileś przedmiot taki a taki  od osoby takiej a takie, adres, telefon, numer konta itd. Ma to na Allegro i w skrzynce pocztowej.

--
animka

Data: 2010-10-17 23:06:01
Autor: Marek Dyjor
Paczka z cegłą a Policja
Johnson wrote:
Marek Dyjor pisze:

Czy Policja ma prawo zażądania od pracowników poczty wstrzymania
przekazu pieniężnego?

A skąd ma policja wiedzieć czy ty cegły nie kupiłeś za zaliczeniem
pocztowym.

Po cenie i moim oświadczeniu?

Data: 2010-10-18 06:58:16
Autor: Johnson
Paczka z cegłą a Policja
Marek Dyjor pisze:

Po cenie i moim oświadczeniu?

A czemu miałby wierzyć komuś kto kupuje cegły pocztą?

Data: 2010-10-18 22:03:04
Autor: m4rkiz
Paczka z cegłą a Policja
?Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i9gk57$evd$1@inews.gazeta.pl...
Marek Dyjor pisze:
Po cenie i moim oświadczeniu?

A czemu miałby wierzyć komuś kto kupuje cegły pocztą?

:D
az sie zaczalem zastanawiac jak tu doczepic pijaka i zlodzieja ;)

Data: 2010-10-18 21:32:24
Autor: Massai
Paczka z cegłą a Policja
Johnson wrote:

Marek Dyjor pisze:

> przekazu pieniężnego?

A skąd ma policja wiedzieć czy ty cegły nie kupiłeś za zaliczeniem
pocztowym.

Bo mu tak zeznaje człowiek, który ich wezwał?

A skąd biedny obywatel ma wiedzieć że jak kupuje towar za 1/5 ceny to
ten towar jest kradziony?

Jakoś to sądom nie przeszkadza w wskazywaniu za paserstwo.

Ale nie, obywatel ma mieć rentgen w oczach, obszerną wiedzę na temat
wszelkiego rodzaju przestępstw, bo inaczej jakiś niedojda o "dobrych
prawniczych genach", ale za to w todze - skaże go za współudział.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-10-19 07:08:51
Autor: Johnson
Paczka z cegłą a Policja
Massai pisze:

Bo mu tak zeznaje człowiek, który ich wezwał?

Niektórzy zeznają że widzieli ufo i małe zielone ludzki.

Jakby wszystkim wierzyć to i krasnoludki istnieją.

Data: 2010-10-19 08:24:56
Autor: Alek
Paczka z cegłą a Policja
Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał

Bo mu tak zeznaje człowiek, który ich wezwał?

Niektórzy zeznają że widzieli ufo i małe zielone ludzki.

Niektórzy nie odróżniają zeznań sensownych od absurdalnych ale nie przeszkadza im to wykonywać zawodu sędziego.

Data: 2010-10-19 08:30:46
Autor: Andrzej Lawa
Paczka z cegłą a Policja
W dniu 19.10.2010 08:24, Alek pisze:
[...]

Przeszkadza? Ależ to pomaga!

Łatwiej wydawać wyroki zgodne z, hmmm, takimi czy innymi potrzebami
sędziego ew. jego krewnych-i-znajomych.

Data: 2010-10-19 13:45:14
Autor: Johnson
Paczka z cegłą a Policja
Alek pisze:

Niektórzy nie odróżniają zeznań sensownych od absurdalnych

Etam od razu nie odróżniają ...

Data: 2010-10-17 23:03:41
Autor: robertcb
Paczka z cegłą a Policja
[...]

Pół biedy jak to paczka za zaliczeniem, gorzej jesli zwykła paczka przedpłacona przelewem, wtedy PP nie daje opcji sprawdzenia co jest w środku.
Dodatkowo nie masz możliwości udowodnienia tego ani policji ani allegro, odpada tym samym odszkodowanie z POK.

Data: 2010-10-18 00:03:30
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Paczka z cegłą a Policja
Dnia Sun, 17 Oct 2010 23:03:41 +0200, robertcb@poczta.onet.pl napisał(a):

Pół biedy jak to paczka za zaliczeniem, gorzej jesli zwykła paczka przedpłacona przelewem, wtedy PP nie daje opcji sprawdzenia co jest w środku.

W cenniku pocztowym jest opcja sprawdzenia, ale to nadawca musi opcję tę
opłacić i nadać paczkę z tą opcją.
I ta opcja jest bardzo dobrą opcją bo żaden oszust nie nada tak paczki.

http://www.cennik.poczta.lublin.pl/help/help_kraj.html#pobraniowa

Sprawdzenie zawartości przesyłki pobraniowej - świadczenie to polega na
otwarciu i porównaniu zawartości z dokumentem specyfikacji, a następnie
zwróceniu nadawcy pokwitowanego przez odbiorcę oryginału dokumentu
specyfiikacyjnego stwierdzającego sprawdzenie zawartości. Usługa ta może
być zgłoszona tylko w momencie nadawania przesyłki pobraniowej. Opłatę
uiszcza nadawca przy nadaniu przesyłki pobraniowej. --
Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
na http://grupy.3mam.net znajdziesz kontakt do mnie
http://foto.3mam.net/album4/tarchomin/index8.php

Data: 2010-10-18 00:12:42
Autor: robertcb
Paczka z cegłą a Policja
> [...]

http://www.cennik.poczta.lublin.pl/help/help_kraj.html#pobraniowa

Sprawdzenie zawartości przesyłki pobraniowej

Pobraniowej. To wiemy.

Jeśli sprzedawca w aukcji zastrzeże:
"Nie wysyłam za pobraniem" "Wyłącznie przedpłata na konto"

To znaczy że wyśle towar zwykłą paczką, a tu już opcji sprawdzenia brak.

Data: 2010-10-19 17:58:49
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Paczka z cegłą a Policja
Dnia Mon, 18 Oct 2010 00:12:42 +0200, robertcb@poczta.onet.pl napisał(a):

Jeśli sprzedawca w aukcji zastrzeże:
"Nie wysyłam za pobraniem" "Wyłącznie przedpłata na konto"

To znaczy że wyśle towar zwykłą paczką, a tu już opcji sprawdzenia brak.

Zależy jaka aukcja, czy popularna jaka cena itd.
Czasem warto negocjować ze sprzedawcą ten a nie inny sposób wysyłki
niezależnie od tego co napisał na aukcji.

Klient kupował towar za 1 zł http://allegro.pl/usb-czytnik-kart-all-in-one-micro-sd-ms-i-inne-i1266468784.html
i ponieważ ryzyko małe, ewentualna strata mieści się w granicach ryzyka
wybrał najtańszą opcję przesyłki 6,50 jako koszty wysyłki i pakowania.
Towar przyszedł w kopercie która w papierniczym kosztuje 0,60 zł z
naklejonym znaczkiem za 1,55 zł czyli razem 2,15 zł... a w aukcji jest
6,50.
Niby jest w regulaminie allegro, że tu można doliczyć koszty pakowania
czyli siłę roboczą i magazynowania, ale w pierwszej chwili nasuwa się że to
ukryta cena towaru. Widać też niezadowolenie innych kupujących z tego
powodu w negatywach i neutralach.

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy kontakt: http://grupy.3mam.net
DTP 2010 http://foto.3mam.net/DTP-2010/index16.php

Data: 2010-10-19 11:06:08
Autor: witek
Paczka z cegłą a Policja
On 10/19/2010 10:58 AM, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
[...]

a kto wam kazał komuś do gara zaglądać.
koszt wysyłki byl z góry wiadomy 6.50.

Data: 2010-10-20 13:27:55
Autor: m4rkiz
Paczka z cegłą a Policja
?Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <adres.na@mojej.www.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i9kf81$j8h$1@inews.gazeta.pl...
[...]

ja wiem ze postepuje ogolne zdebilenie spoleczenstw w krajach nadmiernie
rozwinietych i najfajniej by bylo gdyby wszystko uregulowali i "niczego
nie bylo", ale skoro dwoch doroslych ludzi umawia sie ze wysylka listem
zwyklym bedzie zamawiajacego kosztowala 6,50 to "chuj ci do tego, panie
kolego" ile faktycznie kosztowala wysylajacego i dlaczego uznal ze powinien
dostac tyle a nie mniej...

Data: 2010-10-20 14:34:00
Autor: robertcb
Paczka z cegłą a Policja
 Jesli chodzi o większosc drobnych towarów zarówno na allegro jak i w sklepach internetowych (do 1 kg):

W przypadku poczty polskiej nie powinno byc więcej niż 15 zł (przelew) i 20 zł (pobranie) (w obu przypadkach priorytet)
5 zł to maksimum za koszty manipulacyjne przy przesyłce.

Kurier do 1 kg nie powinien być droższy niz 25zł (pobranie) i 20 zł (przelew).

Jak ktoś bierze więcej, to zarabia na przesyłce i tyle.

Data: 2010-10-21 15:14:57
Autor: marecki
Paczka z cegłą a Policja

Użytkownik <robertcb@mailinator.com> napisał w wiadomości news:173a.000000d1.4cbee1b8newsgate.onet.pl...
[...]

No kapitalizm mamy
Wiem, ze wielu ludzi marzy o powrocie komuny ktora wykonczylaby cinkciarzy hochsztaplerow i caly ten element wywrotowy, ale sie chyba nie doczekasz :)
Komuna nawet na Kubie padla.
Zalecam patrzenie na koszt przesylki i koszt towaru jako na calosc...

Data: 2010-10-18 10:15:24
Autor: cyklista
Paczka z cegłą a Policja
Użytkownik Marek Dyjor napisał:
[...]

Ma prawo, jednak nie od pracowników a od naczelnika poczty. W moim przypadku wyglądało to tak:

1. Płacę, odbieram i od razu nie odchodząc od okienka otwieram
2. wyjmuje cegłę i mówięc głośno pokazując ją pracownikowi "widzi Pan/i co było w tej paczce", on oczywiście potwierdza że widzi ale nic nie może zrobić
3. telefon na policję i ich żądanie stawienia się na posterunku i zgłoszenia
4. Opis sytuacji policjantowi zajmującemu się takimi sprawami z wyraźnym żądaniem zatrzymania moich pieniędzy na poczcie do wyjasnienia sprawy
5. Kontakt policjanta z prokuratorem w celu wydania nakazu zatrzymania tych pieniędzy na poczcie i nie przesyłania ich dalej
6. wizyta z policjantem na poczcie gdzie potwierdzenie znajduje fakt odebrania przezemnie przesyłki, otwarcia od razu i obecności przy tym konkretnego pracownika

Całość trwała około 3 godziny. PO jakimś pół roku i paru pismach o toczącym się postępowaniu i podjętych działaniach decyzja o zakończeniu śledztwa z powodu nieustalenie sprawcy i zwrotu pieniędzy. Poczta po piśmie z policji w tej sprawie pieniądze mi wypłaciła.

ps. pomijam oczywiście wszelkie głupie komentarze policjantów, ich niechęć do podjęcia szybkich działań, pytania o legalnośc windowsa itd..., cegła oczywiście przykładowa do akurat u mnie był to kawałek plastiku udający kości pamięci

Reasumując, trzeba znać swoje prawa i zdecydowanie formułować swoje żądania.

Paczka z cegłą a Policja