Paczka z cegłą a Policja

Data: 2010-10-17 23:03:41
Autor: robertcb
Paczka z cegłą a Policja
Tak BTW postu o allegro...

zastanawiam sie co może zrobić policja jeśli odbiorę na poczcie paczkę za zaliczeniem, otworzę ją na oczach pracowników i klientów, stwierdzę że zawiera przysłowiową cegłę i wezwę policję.

Pół biedy jak to paczka za zaliczeniem, gorzej jesli zwykła paczka przedpłacona przelewem, wtedy PP nie daje opcji sprawdzenia co jest w środku.
Dodatkowo nie masz możliwości udowodnienia tego ani policji ani allegro, odpada tym samym odszkodowanie z POK.

Data: 2010-10-18 00:03:30
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Paczka z cegłą a Policja
Dnia Sun, 17 Oct 2010 23:03:41 +0200, robertcb@poczta.onet.pl napisał(a):

Pół biedy jak to paczka za zaliczeniem, gorzej jesli zwykła paczka przedpłacona przelewem, wtedy PP nie daje opcji sprawdzenia co jest w środku.

W cenniku pocztowym jest opcja sprawdzenia, ale to nadawca musi opcję tę
opłacić i nadać paczkę z tą opcją.
I ta opcja jest bardzo dobrą opcją bo żaden oszust nie nada tak paczki.

http://www.cennik.poczta.lublin.pl/help/help_kraj.html#pobraniowa

Sprawdzenie zawartości przesyłki pobraniowej - świadczenie to polega na
otwarciu i porównaniu zawartości z dokumentem specyfikacji, a następnie
zwróceniu nadawcy pokwitowanego przez odbiorcę oryginału dokumentu
specyfiikacyjnego stwierdzającego sprawdzenie zawartości. Usługa ta może
być zgłoszona tylko w momencie nadawania przesyłki pobraniowej. Opłatę
uiszcza nadawca przy nadaniu przesyłki pobraniowej. --
Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
na http://grupy.3mam.net znajdziesz kontakt do mnie
http://foto.3mam.net/album4/tarchomin/index8.php

Data: 2010-10-18 00:12:42
Autor: robertcb
Paczka z cegłą a Policja
> [...]

http://www.cennik.poczta.lublin.pl/help/help_kraj.html#pobraniowa

Sprawdzenie zawartości przesyłki pobraniowej

Pobraniowej. To wiemy.

Jeśli sprzedawca w aukcji zastrzeże:
"Nie wysyłam za pobraniem" "Wyłącznie przedpłata na konto"

To znaczy że wyśle towar zwykłą paczką, a tu już opcji sprawdzenia brak.

Data: 2010-10-19 17:58:49
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Paczka z cegłą a Policja
Dnia Mon, 18 Oct 2010 00:12:42 +0200, robertcb@poczta.onet.pl napisał(a):

Jeśli sprzedawca w aukcji zastrzeże:
"Nie wysyłam za pobraniem" "Wyłącznie przedpłata na konto"

To znaczy że wyśle towar zwykłą paczką, a tu już opcji sprawdzenia brak.

Zależy jaka aukcja, czy popularna jaka cena itd.
Czasem warto negocjować ze sprzedawcą ten a nie inny sposób wysyłki
niezależnie od tego co napisał na aukcji.

Klient kupował towar za 1 zł http://allegro.pl/usb-czytnik-kart-all-in-one-micro-sd-ms-i-inne-i1266468784.html
i ponieważ ryzyko małe, ewentualna strata mieści się w granicach ryzyka
wybrał najtańszą opcję przesyłki 6,50 jako koszty wysyłki i pakowania.
Towar przyszedł w kopercie która w papierniczym kosztuje 0,60 zł z
naklejonym znaczkiem za 1,55 zł czyli razem 2,15 zł... a w aukcji jest
6,50.
Niby jest w regulaminie allegro, że tu można doliczyć koszty pakowania
czyli siłę roboczą i magazynowania, ale w pierwszej chwili nasuwa się że to
ukryta cena towaru. Widać też niezadowolenie innych kupujących z tego
powodu w negatywach i neutralach.

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy kontakt: http://grupy.3mam.net
DTP 2010 http://foto.3mam.net/DTP-2010/index16.php

Data: 2010-10-19 11:06:08
Autor: witek
Paczka z cegłą a Policja
On 10/19/2010 10:58 AM, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
[...]

a kto wam kazał komuś do gara zaglądać.
koszt wysyłki byl z góry wiadomy 6.50.

Data: 2010-10-20 13:27:55
Autor: m4rkiz
Paczka z cegłą a Policja
?Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <adres.na@mojej.www.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i9kf81$j8h$1@inews.gazeta.pl...
[...]

ja wiem ze postepuje ogolne zdebilenie spoleczenstw w krajach nadmiernie
rozwinietych i najfajniej by bylo gdyby wszystko uregulowali i "niczego
nie bylo", ale skoro dwoch doroslych ludzi umawia sie ze wysylka listem
zwyklym bedzie zamawiajacego kosztowala 6,50 to "chuj ci do tego, panie
kolego" ile faktycznie kosztowala wysylajacego i dlaczego uznal ze powinien
dostac tyle a nie mniej...

Data: 2010-10-20 14:34:00
Autor: robertcb
Paczka z cegłą a Policja
 Jesli chodzi o większosc drobnych towarów zarówno na allegro jak i w sklepach internetowych (do 1 kg):

W przypadku poczty polskiej nie powinno byc więcej niż 15 zł (przelew) i 20 zł (pobranie) (w obu przypadkach priorytet)
5 zł to maksimum za koszty manipulacyjne przy przesyłce.

Kurier do 1 kg nie powinien być droższy niz 25zł (pobranie) i 20 zł (przelew).

Jak ktoś bierze więcej, to zarabia na przesyłce i tyle.

Data: 2010-10-21 15:14:57
Autor: marecki
Paczka z cegłą a Policja

Użytkownik <robertcb@mailinator.com> napisał w wiadomości news:173a.000000d1.4cbee1b8newsgate.onet.pl...
[...]

No kapitalizm mamy
Wiem, ze wielu ludzi marzy o powrocie komuny ktora wykonczylaby cinkciarzy hochsztaplerow i caly ten element wywrotowy, ale sie chyba nie doczekasz :)
Komuna nawet na Kubie padla.
Zalecam patrzenie na koszt przesylki i koszt towaru jako na calosc...

Paczka z cegłą a Policja