Pad zewnętrznego HDD

Data: 2011-07-18 11:08:36
Autor: Kenjiro
Pad zewnętrznego HDD
Witam

Używałem do tej pory do różnych zadań dysku A-DATA CH91 na USB. Któregoś razu po podłączeniu do kompa pojawił się komunikat, że dysk wymaga sformatowania przed użyciem i zapisane dane przepadły. Po sformatowaniu niby jest ok, ale po podłączeniu dysk nie zgłasza się jako "A-DATA CH91" jak dotąd, tylko jako Dysk wymienny.
Czy to już jego kres? Wyrzucić czy używać?
Co mogło paść?

Dzięki

Data: 2011-07-18 12:09:15
Autor: jureq
Pad zewnêtrznego HDD
Dnia Mon, 18 Jul 2011 11:08:36 +0200, Kenjiro napisał(a):

[...]

Najprawdopodobniej nic nie padło.

Gdzie się zgłasza? Bo może chodzi tylko o nazwę dysku. Kliknąć na Mój komputer, prawy przycisk myszy na dysku, Zmień nazwę, wpisać "A-DATA CH91"

Data: 2011-07-18 23:46:28
Autor: Piotrek
Pad zewnętrznego HDD
Użytkownik "Kenjiro" <kenjiro@satoris.pl> napisał w wiadomości news:j00t6o$1v$1sunflower.man.poznan.pl...
[...]

Mam identyczny dysk (300GB) i miałem identyczny problem. Sprawdzałem na kilku różnych komputerach - wszędzie to samo.
Użyłem narzedzia GetDataBack i odzyskałem wszystkie dane (byłem zdterminowany bo to były zdjęcia zgrane na wakacjach). trwało to co prawda 5h ale odzyskałem wszystko.
Po nowym formatowaniu dysk działa OK.
Przeleć swój programem do oceny stanu dysków, może da radę odczytać dane S.M.A.R.T i wówczas podejmij dcyzję.

Pad zewnętrznego HDD