Data: 2011-02-10 21:22:36 | |
Autor: Radek D | |
Pad?? dysk Samsunga - co robiÄ? | |
Pacjentem jest Samsung HD203WI 2TB, dysk ze stycznia 2010.
Używany w dobrze wentylowanej obudowie. Podpinanie pod różne wtyczki SATA/zasilania nie pomaga. Komp nie widzi dysku podczas startu. Wcześniej nie było z nim problemów. Po podłączeniu nie wyczuwam wibracji napędu. Odkręciłem PCB i zaniepokoił mnie wygląd styków na nim (troszkę jakby przypieczone). http://zapodaj.net/97c9e31d9673.jpg.html Tak jest na skrajnych stykach przesyłu danych i na zasilaniu. Nie zaobserwowałem tego zjawiska na styka 2 letniego Seagate. Nie ukrywa, że zależałoby mi na odzyskaniu danych. Jeśli oddam dysk na gwarancji to mam chyba zerowe szanse na otrzymanie go z powrotem ? Doczytałem na stronie Samsunga, że jeśli dysk zawiera ważne dane wystarczy dostarczyć płytkę elektroniki oraz górna pokrywę dysku wraz z naklejką zawierającą model i numer seryjny dysku. Tylko że ostatnia śrubka jest pod naklejką której zerwanie grozi utratą gwarancji ??? Jeśli uznają taką gwarancję to co mi odeślą z powrotem (cały dysk, nową elektronikę) ? Mógłbym też spróbować podmienić elektronikę ale musiałbym namierzyć identyczny dysk, a został on już zastąpiony nowszą serią. Ale jeśli padł silniczek to co z tym zrobić ? PS. Do mojego imiennika Radka Sokoła. Dane były dość ważne dlatego właśnie szykowałem się do backupu jednak dysk mnie uprzedził. |
|