Padające żarówki LED

Data: 2016-06-15 17:16:13
Autor: Poldek
Padające żarówki LED

Kupiłem żarówki LED na zwykły gwint OSRAM i IKEA. Mają napisane 15 tys. godzin, gwarancja 3 lata (to OSRAM). Połowa przestała działać po ok. 1 roku. Niestety nie mam paragonów. Napisałem do OSRAM w Polsce, ale nie raczyli się ustosunkować. Więc ostrzegam, że warto trzymać paragony na LEDy.

Data: 2016-06-15 18:53:30
Autor: Irokez
Padające żarówki LED
W dniu 2016-06-15 o 17:16, Poldek pisze:

[...]

Philips padł mi po 3 tygodniach, gwint E14. Mam paragony, Castorama wymieniła mi od ręki. Jakiś COB 5W z trzonkiem GU10 (popularny halogen) w łazience kilkanaście godzin może poświecił.

Trzymam ogólnie paragony do każdego LED'a, bo na pudełkach to są totalne bzdury i pobożne życzenia producentów.
Nie ma prawa wytrzymać tyle jakakolwiek żarówka LED zbudowana na podstawie trzonków od żarówek/halogenków (E14,E27, GU10, MR16. itp itd.) chyba że to będzie nocna lampka z jednym LED 20mW.

Po prostu - jak odprowadzić ciepło?
Lampy LED - tylko i wyłącznie autorskie rozwiązania lamp zaprojektowane specjalnie do LED. Inne to tylko i wyłącznie wyrzucanie kasy. Lepiej dać na dom dziecka.

Takie mam zdanie

--
Irokez

Data: 2016-06-20 08:12:32
Autor: Miroo
Padające żarówki LED
W dniu 2016-06-15 o 18:53, Irokez pisze:
Philips padł mi po 3 tygodniach, gwint E14. Mam paragony, Castorama
wymieniła mi od ręki. Jakiś COB 5W z trzonkiem GU10 (popularny halogen)
w łazience kilkanaście godzin może poświecił.

Mam od ponad roku w przedpokoju 6xLED GU10 coś około 4-4.5W. Taniej marki, nie pamiętam jakiej, kupione po 6 zł w OBI. Na razie świecą bez problemów :)

Philipsy E27 z Biedronki też bez zarzutu, na razie niecały rok.

Pozdrawiam

Data: 2016-06-16 00:29:38
Autor: Ikselka
Padające żarówki LED
Dnia Wed, 15 Jun 2016 17:16:13 +0200, Poldek napisał(a):

[...]

Ostatnio zdun remontujący mi kominek opowiadał, jak to remontował piec w
pewnej kamienicy, gdzie w piwnicy znajduje się żarówka, niewymieniana od
czasu 2 WŚ, która nadal, oczywiście, świeci!
Mój zapas tradycyjnych żarówek, kupiony kilka lat temu po unijnych
arcydurnych dyrektywach zabraniających ich używania, przerażająco maleje,
odkąd zamiast przepisowych 220 V podwyższono natężenie prądu na 230 a i
więcej (obecnie w sieci mam 247 - po pomiarach). Na ledy i halogeny i tak nie przejdę, żebym miała o świecy czytać. I już.
Chce TAKĄ żarówkę, jak w tamtej piwnicy!!!

Data: 2016-06-15 15:51:28
Autor: dsw
Padające żarówki LED
A ja nie mam problemów póki co. Wszystkie mam ledowe, większość na gwint,  wszystkie kupowane z marketów budowlanych na promocjach (chyba żadna nie kosztowała więcej niż 10zl), odpowiedniki (wg napisu nabpudelku) 40,60 i 75 W i ponad rok już świecą. Dwie tylko cicho piszcza, i w dodatku dokładnie wiem na której promo w Castorama je kupiłem.

Data: 2016-06-17 16:57:00
Autor: krak
Padające żarówki LED
W dniu 2016-06-16 00:29, Ikselka pisze:

Chce TAKĄ żarówkę, jak w tamtej piwnicy!!!

Tylko, że tamta żarówka świeci, że tak powiem, światłem zgaszonym :), takim tylko do rozproszenia mroku.
A z zakupem 100W-ówek nie ma problemu, co raz są oferty http://www.ceneo.pl/32945869 żarówek wstrząsoodpornych, jak je dzisiaj nazywamy. Pozdrawiam

Data: 2016-06-18 09:10:46
Autor: Jawi
Padające żarówki LED
W dniu 2016-06-16 o 00:29, Ikselka pisze:
odkąd zamiast przepisowych 220 V podwyższono natężenie prądu na 230 a i
więcej (obecnie w sieci mam 247 - po pomiarach).
Kłamiesz!

Data: 2016-06-18 12:53:05
Autor: Ikselka
Padające żarówki LED
[...]

To wierszyk specjalnie dla ciebie.
A pomiary wykonywali u mnie ostatnio, bodajże 2 tygodnie temu, fachowcy, przy okazji regulacji instalacji FV po zmianie licznika na dwukierunkowy
:->

Data: 2016-06-18 23:09:40
Autor: Kaczin
Padające żarówki LED
W dniu 18.06.2016 o 21:20, masti pisze:
Ikselka wrote:

[...]

Ciekawe co wyregulowali w tej instalacji. Może ostrość?

--
Kaczin

Data: 2016-06-21 12:59:25
Autor: Ikselka
Padające żarówki LED

Ikselka wrote:

[...]

Wyregulowali ustawienia inwertera (przetwornicy prądu stałego na zmienny),
bo nie mogła wprowadzać ustawionego NIŻSZEGO napięcia do sieci, zgłaszając
komunikat "Za wysokie napięcie w sieci". Musieli w ustawieniach urządzenia
wprowadzić wartość taką, jaka jest w sieci, czyli 247V - stąd wiem na
pewno, jakie jest.
W czymś jeszcze mogę pomóc, coś wyjaśnić?
:->

Może ostrość?

Myślę, że Ty sobie wyreguluj, bo zachodzi paląca potrzeba.

Data: 2016-06-21 12:52:08
Autor: ZbyszekZ
Padające żarówki LED
W dniu wtorek, 21 czerwca 2016 12:59:27 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> [...]
pewno, jakie jest.
W czymś jeszcze mogę pomóc, coś wyjaśnić?

Tak z ciekawości,
jakie jeszcze słyszałaś słówka o znaczeniu których nie masz pojęcia?

--
ZZ@private

Data: 2016-06-22 21:40:42
Autor: Kaczin
Padające żarówki LED

Ikselka wrote:

[...]

Chodziło ci o pałatkę czy palantkę?

Puszystej zabrało trzy dni wyduszenie informacji o tych fachowców.
Sprawdźmy zatem z jakim wynikiem ;->

Puszysta, dręczy mnie pytanie. W jakiej topologi zbudowany jest inwerter obsługujący twoją instalację? Wyjaśnisz? o_o

--
Kaczin

Data: 2016-06-24 01:09:44
Autor: Ikselka
Padające żarówki LED

Ikselka wrote:

[...]

Tak: Mam To Gdzieś, W Jakiej. Grunt, Że Działa Jak Ta Lala. Ale ty możesz się tu popisać wiedzą, proszę bardzo - internet wszystko
przyjmie.

Data: 2016-06-19 01:26:15
Autor: nadir
Padające żarówki LED
W dniu 2016-06-18 o 09:10, Jawi pisze:
W dniu 2016-06-16 o 00:29, Ikselka pisze:
odkąd zamiast przepisowych 220 V podwyższono natężenie prądu na 230 a i
więcej (obecnie w sieci mam 247 - po pomiarach).
Kłamiesz!

Ale co, że nie odróżnia prądu od napięcia, czy 247V jest niemożliwe?

Data: 2016-06-25 00:24:31
Autor: Przesmiewca
Padające żarówki LED
Poldek <pugilares@interia.eu> napisał(a):

[...]

Mi padlo z 80% ledow po paru latach.... mam nadzieje ,ze kupowane dzis wytrzymaja dluzej

Data: 2016-10-30 17:58:48
Autor: nospam@yahoo.com
Padające żarówki LED
W dniu 2016-06-25 o 00:24, Przesmiewca pisze:
[...]

Stosuję żarówki z LED zarówno na 220V (E14 5W 27xSMD5050) jak i na 12V
(MR16 5W 27xSMD5050) (firmy LEDOM).
Generalnie u mnie zdecydowanie szybciej i częściej padają te 12V. Być
może przyczyną są transformatory - w moim przypadku zwykłe toroidalne,
jeszcze z czasów zwykłych halogenów.

Data: 2016-11-13 10:40:13
Autor: zlotowinfo
Padające żarówki LED
[...]

aby żarówki działały długo muszą mieć
dużo otworów odprowadzających ciepło
te mocniejsze od 10W muszą mieć dodatkowo radiator
(powinno go być widać poprzez otwory odprowadzające ciepło)

Padające żarówki LED