Padające sprzęgło?

Data: 2014-06-21 18:17:09
Autor: Mateusz Bogusz
Padające sprzęgło?
Witam,

Objaw jest taki, że auto przyspiesza normalnie do ~3000 obr/min, po czym to przyspieszenie zanika za to wskazówka zdecydowanie szybciej pnie się do ~4500 obr/min, tam się zatrzymuje mimo że pedał w podłodze na jakieś 1-2 sekundy (czasami delikatnie się cofając) i dopiero rusza dalej, ale tutaj już różnie; czasami normalnie czasami znowu się dławiąc.

Pacjent to O1 2006r 1.8T 20V, sprzęgło miał wymieniane przy 80 tys km, teraz ma 160 tys - czy moje podejrzenia są słuszne? 8 tys temu wymieniony był wysprzęglik sprzęgła, bo uciekał płyn hamulcowy (do sprzęgła nie było zaglądane, bo dostęp do wyprzęgnika jest od góry, spod maski).

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2014-06-22 16:31:24
Autor: Pawel O'Pajak
Padaj±ce sprzęgło?
Powitanko,

Objaw jest taki, że auto przyspiesza normalnie do ~3000 obr/min, po czym
to przyspieszenie zanika

Jak rusza normalnie, to malo prawdopodobne padniecie sprzegla.
Zaciagnij reczny, spróbuj ruszyc, jak zacznie sie slizgac, to z pewnoscia uslyszysz i zobaczysz, jak podniesie pupcie i silnik zacznie sie dlawic, to z pewnoscia nie sprzeglo.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?

Data: 2014-06-22 18:45:12
Autor: Hinek
Padające sprzęgło?
UĹĽytkownik "Mateusz Bogusz"  napisaĹ‚

[...]

Obroty silnika rosną -> prędkość nie rośnie -> ślizga się sprzęgło
A ślizga się przy 3000 obr/min bo wtedy silnik daje największy moment.
Objawy są typowe dla padającego sprzęgła.

--
Hinek

Data: 2014-06-28 22:41:49
Autor: Mateusz Bogusz
Padające sprzęgło?
Objaw jest taki, ĹĽe auto przyspiesza normalnie do ~3000 obr/min, po
czym to przyspieszenie zanika za to wskazĂłwka zdecydowanie szybciej
pnie się do ~4500 obr/min, tam się zatrzymuje mimo że pedał w podłodze
na jakieĹ› 1-2 sekundy (czasami delikatnie siÄ™ cofajÄ…c) i dopiero rusza
[...]

Problemem był wysprzęglik z którego ciekło. Dlatego przy wyższym momencie, sprzęgło zaczynało się ślizgać.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2014-06-28 14:13:57
Autor: kogutek444
Padaj±ce sprzęgło?
W dniu sobota, 28 czerwca 2014 22:41:49 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

> Obroty silnika rosn± -> prędko¶ć nie ro¶nie -> ¶lizga się sprzęgło

> A ¶lizga się przy 3000 obr/min bo wtedy silnik daje największy moment.

> Objawy s± typowe dla padaj±cego sprzęgła.

Problemem był wysprzęglik z którego ciekło. Dlatego przy wyższym momencie, sprzęgło zaczynało się ¶lizgać.

-- Pozdrawiam,

Mateusz Bogusz

Podobny wpływ ma ¶lizganie sprzęgła jak ciekn±cy wysprzęglik, o ile płyn nie leci na tarczę co jest w zasadzie niemożliwe, ma wytarta guma na pedale sprzęgła. Powodem ¶lizgania było zużycie tarczy. W czasie wymiany wysprzęgnika mechanik wyregulował skok jałowy pedału sprzęgła.

Data: 2014-06-22 22:00:48
Autor: Budzik
Padaj±ce sprzęgło?
Użytkownik Mateusz Bogusz mabakay@o2.pl ...

Objaw jest taki, że auto przyspiesza normalnie do ~3000 obr/min, po czym to przyspieszenie zanika za to wskazówka zdecydowanie szybciej pnie się do ~4500 obr/min, tam się zatrzymuje mimo że pedał w podłodze na jakie¶ 1-2 sekundy (czasami delikatnie się cofaj±c) i dopiero rusza dalej, ale tutaj już różnie; czasami normalnie czasami znowu się dławi±c.

Pacjent to O1 2006r 1.8T 20V, sprzęgło miał wymieniane przy 80 tys km, teraz ma 160 tys - czy moje podejrzenia s± słuszne? 8 tys temu wymieniony był wysprzęglik sprzęgła, bo uciekał płyn hamulcowy (do sprzęgła nie było zagl±dane, bo dostęp do wyprzęgnika jest od góry, spod maski).

Sprzęgło co 80 tys? Fajnie...

Kobieta jeżdzi?

Data: 2014-06-23 12:42:29
Autor: Lewis
Padaj±ce sprzęgło?
W dniu 2014-06-23 00:00, Budzik pisze:

Sprzęgło co 80 tys? Fajnie...

Kobieta jeżdzi?

A może mocno nadłubany silnik z seryjnym sprzęgłem? :)
U mnie po 40kkm już powoli daje o sobie znać :)

Lewis

Data: 2014-06-23 09:34:12
Autor: PiteR
Padaj±ce sprzęgło?
na  ** p.m.s **  Mateusz Bogusz pisze tak:

Pacjent to O1 2006r 1.8T 20V

tzn co?

sprzęgło miał wymieniane przy 80 tys km

komplet? docisk też?

Tarcza chyba nie zd±żyła się zetrzeć więc prawdopodobnie przegrzany docisk.

A może wymieniony wysprzęglik nie do końca uwalniał docisk i zniszczył sprzęgło bo się ¶lizgało.

--
    Piter

Data: 2014-06-23 15:12:14
Autor: jerzu
Padaj±ce sprzęgło?
On Mon, 23 Jun 2014 09:34:12 +0200, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:

Pacjent to O1 2006r 1.8T 20V

tzn co?

Uwaga, deszyfruję :)

Skoda Octavia 1 z 2006 roku z silnikiem benzynowym, turbodoaładowanym
o pojemno¶ci 1.8 litra, pięć zaworów na cylinder :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-06-23 20:19:40
Autor: PiteR
Padaj±ce sprzęgło?
na  ** p.m.s **  jerzu pisze tak:

[...]

no wła¶nie zastanawiałem się dlaczego nie SO1 :)

--
    Piter

G2 1987r jest
PB5 1997r jest