Data: 2014-06-21 18:17:09 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Padające sprzęgło? | |
Witam,
Objaw jest taki, że auto przyspiesza normalnie do ~3000 obr/min, po czym to przyspieszenie zanika za to wskazówka zdecydowanie szybciej pnie się do ~4500 obr/min, tam się zatrzymuje mimo że pedał w podłodze na jakieś 1-2 sekundy (czasami delikatnie się cofając) i dopiero rusza dalej, ale tutaj już różnie; czasami normalnie czasami znowu się dławiąc. Pacjent to O1 2006r 1.8T 20V, sprzęgło miał wymieniane przy 80 tys km, teraz ma 160 tys - czy moje podejrzenia są słuszne? 8 tys temu wymieniony był wysprzęglik sprzęgła, bo uciekał płyn hamulcowy (do sprzęgła nie było zaglądane, bo dostęp do wyprzęgnika jest od góry, spod maski). -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2014-06-22 16:31:24 | |
Autor: Pawel O'Pajak | |
Padaj±ce sprzęgło? | |
Powitanko,
Objaw jest taki, że auto przyspiesza normalnie do ~3000 obr/min, po czym Jak rusza normalnie, to malo prawdopodobne padniecie sprzegla. Zaciagnij reczny, spróbuj ruszyc, jak zacznie sie slizgac, to z pewnoscia uslyszysz i zobaczysz, jak podniesie pupcie i silnik zacznie sie dlawic, to z pewnoscia nie sprzeglo. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2014-06-22 18:45:12 | |
Autor: Hinek | |
Padające sprzęgło? | |
Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał
Obroty silnika rosną -> prędkość nie rośnie -> ślizga się sprzęgło A ślizga się przy 3000 obr/min bo wtedy silnik daje największy moment. Objawy są typowe dla padającego sprzęgła. -- Hinek |
|
Data: 2014-06-28 22:41:49 | |
Autor: Mateusz Bogusz | |
Padające sprzęgło? | |
Objaw jest taki, że auto przyspiesza normalnie do ~3000 obr/min, poObroty silnika rosną -> prędkość nie rośnie -> ślizga się sprzęgło Problemem był wysprzęglik z którego ciekło. Dlatego przy wyższym momencie, sprzęgło zaczynało się ślizgać. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz |
|
Data: 2014-06-28 14:13:57 | |
Autor: kogutek444 | |
Padaj±ce sprzęgło? | |
W dniu sobota, 28 czerwca 2014 22:41:49 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
>> Objaw jest taki, że auto przyspiesza normalnie do ~3000 obr/min, po Podobny wpływ ma ¶lizganie sprzęgła jak ciekn±cy wysprzęglik, o ile płyn nie leci na tarczę co jest w zasadzie niemożliwe, ma wytarta guma na pedale sprzęgła. Powodem ¶lizgania było zużycie tarczy. W czasie wymiany wysprzęgnika mechanik wyregulował skok jałowy pedału sprzęgła. |
|
Data: 2014-06-22 22:00:48 | |
Autor: Budzik | |
Padaj±ce sprzęgło? | |
Użytkownik Mateusz Bogusz mabakay@o2.pl ...
Objaw jest taki, że auto przyspiesza normalnie do ~3000 obr/min, po czym to przyspieszenie zanika za to wskazówka zdecydowanie szybciej pnie się do ~4500 obr/min, tam się zatrzymuje mimo że pedał w podłodze na jakie¶ 1-2 sekundy (czasami delikatnie się cofaj±c) i dopiero rusza dalej, ale tutaj już różnie; czasami normalnie czasami znowu się dławi±c.Sprzęgło co 80 tys? Fajnie... Kobieta jeżdzi? |
|
Data: 2014-06-23 12:42:29 | |
Autor: Lewis | |
Padaj±ce sprzęgło? | |
W dniu 2014-06-23 00:00, Budzik pisze:
Sprzęgło co 80 tys? Fajnie... A może mocno nadłubany silnik z seryjnym sprzęgłem? :) U mnie po 40kkm już powoli daje o sobie znać :) -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2014-06-23 09:34:12 | |
Autor: PiteR | |
Padaj±ce sprzęgło? | |
na ** p.m.s ** Mateusz Bogusz pisze tak:
Pacjent to O1 2006r 1.8T 20V tzn co? sprzęgło miał wymieniane przy 80 tys km komplet? docisk też? Tarcza chyba nie zd±żyła się zetrzeć więc prawdopodobnie przegrzany docisk. A może wymieniony wysprzęglik nie do końca uwalniał docisk i zniszczył sprzęgło bo się ¶lizgało. -- Piter |
|
Data: 2014-06-23 15:12:14 | |
Autor: jerzu | |
Padaj±ce sprzęgło? | |
On Mon, 23 Jun 2014 09:34:12 +0200, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
Pacjent to O1 2006r 1.8T 20V Uwaga, deszyfruję :) Skoda Octavia 1 z 2006 roku z silnikiem benzynowym, turbodoaładowanym o pojemno¶ci 1.8 litra, pięć zaworów na cylinder :) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-06-23 20:19:40 | |
Autor: PiteR | |
Padaj±ce sprzęgło? | |
na ** p.m.s ** jerzu pisze tak:
Pacjent to O1 2006r 1.8T 20V no wła¶nie zastanawiałem się dlaczego nie SO1 :) -- Piter G2 1987r jest PB5 1997r jest FD 2012r był FF 2014r jest* |
|