|
Data: 2014-06-22 18:45:12 |
Autor: Hinek |
Padające sprzęgło? |
Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał
Objaw jest taki, że auto przyspiesza normalnie do ~3000 obr/min, po czym to przyspieszenie zanika za to wskazówka zdecydowanie szybciej pnie się do ~4500 obr/min, tam się zatrzymuje mimo że pedał w podłodze na jakieś 1-2 sekundy (czasami delikatnie się cofając) i dopiero rusza dalej, ale tutaj już różnie; czasami normalnie czasami znowu się dławiąc.
Obroty silnika rosną -> prędkość nie rośnie -> ślizga się sprzęgło
A ślizga się przy 3000 obr/min bo wtedy silnik daje największy moment.
Objawy są typowe dla padającego sprzęgła.
--
Hinek
|
|
|
Data: 2014-06-28 22:41:49 |
Autor: Mateusz Bogusz |
Padające sprzęgło? |
Objaw jest taki, ĹĽe auto przyspiesza normalnie do ~3000 obr/min, po
czym to przyspieszenie zanika za to wskazĂłwka zdecydowanie szybciej
pnie się do ~4500 obr/min, tam się zatrzymuje mimo że pedał w podłodze
na jakieĹ› 1-2 sekundy (czasami delikatnie siÄ™ cofajÄ…c) i dopiero rusza
dalej, ale tutaj już różnie; czasami normalnie czasami znowu się dławiąc.
Obroty silnika rosną -> prędkość nie rośnie -> ślizga się sprzęgło
A ślizga się przy 3000 obr/min bo wtedy silnik daje największy moment.
Objawy są typowe dla padającego sprzęgła.
Problemem był wysprzęglik z którego ciekło. Dlatego przy wyższym momencie, sprzęgło zaczynało się ślizgać.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
|
|
|
Data: 2014-06-28 14:13:57 |
Autor: kogutek444 |
Padaj±ce sprzęgło? |
W dniu sobota, 28 czerwca 2014 22:41:49 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
>> Objaw jest taki, że auto przyspiesza normalnie do ~3000 obr/min, po
>> czym to przyspieszenie zanika za to wskazówka zdecydowanie szybciej
>> pnie się do ~4500 obr/min, tam się zatrzymuje mimo że pedał w podłodze
>> na jakie¶ 1-2 sekundy (czasami delikatnie się cofaj±c) i dopiero rusza
>> dalej, ale tutaj już różnie; czasami normalnie czasami znowu się dławi±c.
>>
>>
> Obroty silnika rosn± -> prędko¶ć nie ro¶nie -> ¶lizga się sprzęgło
> A ¶lizga się przy 3000 obr/min bo wtedy silnik daje największy moment.
> Objawy s± typowe dla padaj±cego sprzęgła.
Problemem był wysprzęglik z którego ciekło. Dlatego przy wyższym momencie, sprzęgło zaczynało się ¶lizgać.
-- Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
Podobny wpływ ma ¶lizganie sprzęgła jak ciekn±cy wysprzęglik, o ile płyn nie leci na tarczę co jest w zasadzie niemożliwe, ma wytarta guma na pedale sprzęgła. Powodem ¶lizgania było zużycie tarczy. W czasie wymiany wysprzęgnika mechanik wyregulował skok jałowy pedału sprzęgła.
|
|