Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Padl akumulator ? A moze alternator?

Padl akumulator ? A moze alternator?

Data: 2009-06-07 20:50:59
Autor: kogutek
Padl akumulator ? A moze alternator?
Witam,


Chcialbym sie upewnic , moze ktos sie wypowie. Otoz mam 4-5 letni akumulator (sam nie wiem ile bo byl za poprzedniego wlasciciela), silnik to benzyniak 1.6. Wszystko dzialalo idealnie, ostatnia zime tez bardzo poprawnie, az dzis pojechalem w jedno miejsce, zostawilem samochod na jakies 5-6h , wracam, przekrecam kluczyk, a tu mi migaja kontrolki, pstrykaja przekazniki , rozrusznik milczy... Po paru probach (odczekiwaniu) zapalil ledwie i ciezko i wrocilem do domu.
Wzialem miernik i po jakiejs godzinie od powrotu, akumulator mial okolo 10V. Odpalilem silnik , napiecie bylo po odpaleniu cos kolo 14,1V, wiec raczej okej, obciazylem swiatlami itp. i nadal bylo tam kolo 13,8V, wiec wedlug mnie ladowanie bylo OK.
Postanowilem sie przejechac , pojechalem w trase ze 20km, aby sie podladowal akumulator, wrocilem, po godzinie wracam do samochodu , za rozrusznik i tez ledwie 2 obroty wykonal i jakos zalapal.... napiecie znow 9-10V na akumulatorze bylo.

Wedlug mnie padla cela (urwala sie?), reszta cel utrzymuje swoje 10V, pojezdzenie powoduje naladowanie go, lecz szybkie spadanie napiecia do okolo 10V (faktycznie podlaczajac miernik zaraz po wylaczeniu silnika napiecie bardzo szybko spada z tych naladowanych okolo 13-13,5V stopniowo do jakis 10V). Wiec wyglada ze akumulator jest trup.

Ale postanowilem tu napisac aby zweryfikowac czy przypadkiem alternator nie daje podobnych efektow, jak wyzej napisalem wyglada na to ze poprawnie laduje bez obciazenia i z obciazeniem, nawet jesli troszke za malo to powinien ten akumulator jakos trzymac to napiecie a on kompletnie "trupieje" po pol godzinie i nie wazne czy bede jezdzil 20km czy na chwile go zapale i pochodzi to efekt jest ten sam.


Prosze o rade, czy dobrze rozumuje ? :-) Dzieki serdeczne za pomoc, pozdrawiam.

Odkręć klemy, zdejmij i zobacz czy nie są skorodowane. Wyczyść papierem ściennym
i załóż.  Nic na tym nie tracisz bo jak akumulator padnięty to przy wymianie
wypada wyczyścić klemy. Korozja na klemach to stosunkowo częsta usterka. I może
dawać takie objawy jak u ciebie. Tam może. Daje takie objawy. Akumulator
niedoładowany i rozrusznik nie chce gadać.  --


Data: 2009-06-07 21:44:05
Autor: Miki
Padl akumulator ? A moze alternator?
1) Wyczyścić klemy
2) Dolac wody destylowanej do każdej z cel (możesz sprawdzic tez gęstość elektrolitu jak masz czym)
3) Sprawdzić pobór prądu z akumulatora przy wyłączonym silniu (wyjęty kluczyk). Podłączasz miernik szeregowo i badasz Ampery. Może coś faktycznie rozładowuje akumulator...
4) Po doladniu wody i czyszczeniu klem wyjmij akumulator i podlacz go do prostownika tak aby naladowal sie cakowicie (to moze potrwac i 20h)

Rgds,
Miki

Data: 2009-06-07 22:02:02
Autor: Karol Y
Padl akumulator ? A moze alternator?
1) Wyczyścić klemy
2) Dolac wody destylowanej do każdej z cel (możesz sprawdzic tez gęstość
elektrolitu jak masz czym)
3) Sprawdzić pobór prądu z akumulatora przy wyłączonym silniu (wyjęty
kluczyk). Podłączasz miernik szeregowo i badasz Ampery. Może coś faktycznie
rozładowuje akumulator...
4) Po doladniu wody i czyszczeniu klem wyjmij akumulator i podlacz go do
prostownika tak aby naladowal sie cakowicie (to moze potrwac i 20h)

A ja spytam. Skoro teraz niemal we wszystkich nowych autach są ekraniki / wyświetlacze mniej lub bardziej skomplikowane + przyciski do obsługi navi czy dowolnie czego tam, to dlaczego producent nie wprowadzi w menu opcji do podglądu aktualnych parametrów pracy silnika? Temperatury z czujników, aktualny pobór prądu (najwyżej więcej o jeden amperomierz). Nie musi być możliwości zmiany, co by dziecko pozostawione w aucie czegoś nie rozregulowało, ale domorosły znawca, co sie choć troche bardziej interesuje, mógłby łatwiej radzić sobie z problemami, czy to z nadchodzącą awarią w trasie.

Analogowy wskaźnik temperatury tylko w górnym zakresie czy też informacja "słabe ładowanie", to dość mało precyzyjne narzędzia.

--
Mateusz Bogusz

Data: 2009-06-07 22:41:21
Autor: Aster
Padl akumulator ? A moze alternator?

Użytkownik "Karol Y" <karolyyy@o2.pl> napisał w wiadomości news:h0gt11$a32$1node1.news.atman.pl...
dlaczego producent nie wprowadzi w menu opcji do podglądu aktualnych parametrów pracy silnika? Temperatury z czujników, aktualny pobór prądu (najwyżej więcej o jeden amperomierz). (...)domorosły znawca, co sie choć troche bardziej interesuje, mógłby łatwiej radzić sobie z problemami, czy to z nadchodzącą awarią w trasie.

Drugą częścią wypowiedzi odpowiedziałeś sobie na wczesniejsze pytanie.
Właśnie dlatego samochód nie jest wyposażany w mierniki, żeby z każdą usterką samochód musiał przyjechać do stacji diagnostycznej.Niestety, wszystkie urządzenia teraz stają sie "bezobsługowe" i użytkownik ma coraz mniejszy wpływ na nich działanie.

Pozdrawiam
Jacek

Data: 2009-06-08 14:35:24
Autor: Nex@pl
Padl akumulator ? A moze alternator?
A serwisy muszą kogoś okradać :)

Padl akumulator ? A moze alternator?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona