Padl akumulator ? A moze alternator?

Data: 2009-06-08 15:00:20
Autor: Romek
Padl akumulator ? A moze alternator?
Jeszcze tak zapytam w temacie...

Czy jesli samochod przy wlaczonych swiatlach mijania (niezaleznie czy na postoju i wolnych obrotach czy w trakcie jazdy) ma 13,9V ladowanie to czy to jest poprawne ? Wystarczy wylaczyc swiatla to juz jest 14,3V.

Czy mijania az tyle zabieraja ? Bo ja rozumiem ze jak sie nawlacza grzanie szyby , dmuchawe , wiecej swiatel itp. to ma prawo spadac , ale ze same mijania az tyle zabiora ze tyle spadnie ? Normalne to ? Moze alternator sie konczy?

Pozdrawiam :-)

Data: 2009-06-08 19:03:35
Autor: Karol Y
[...]

Się kończy, ale nie tak szybko. Mnie przez dwa lata ładowanie schodziło na światłach mijania i wolnych z 14,4V do 12,8V aż w końcu wymieniłem szczotki. Dodam że w tym czasie nawet przy 12,8V nie miałem nigdy problemu słabego akumulatora. Przynajmniej nigdy mnie nie zawiódł przy odpalaniu. Aż zejdzie poniżej już nie czekałem.

Pozdrawiam :-)

Mateusz Bogusz

Data: 2009-06-09 00:39:57
Autor: $M$
[...]

2 x 55 w (przód) + 2 x 10 W (tył) + 2 x 5 W (postojówka) =
140 Wat. co po wyliczeniu (140 W/14V ) daje 10 Amperów.
Na pewno tyle, żeby te 0,5 - 1 V uciekło na rezystancji kabli.
Pozdr.
$M$

Padl akumulator ? A moze alternator?