Data: 2009-06-08 15:00:20 | |
Autor: Romek | |
Padl akumulator ? A moze alternator? | |
Jeszcze tak zapytam w temacie...
Czy jesli samochod przy wlaczonych swiatlach mijania (niezaleznie czy na postoju i wolnych obrotach czy w trakcie jazdy) ma 13,9V ladowanie to czy to jest poprawne ? Wystarczy wylaczyc swiatla to juz jest 14,3V. Czy mijania az tyle zabieraja ? Bo ja rozumiem ze jak sie nawlacza grzanie szyby , dmuchawe , wiecej swiatel itp. to ma prawo spadac , ale ze same mijania az tyle zabiora ze tyle spadnie ? Normalne to ? Moze alternator sie konczy? Pozdrawiam :-) |
|
Data: 2009-06-08 19:03:35 | |
Autor: Karol Y | |
Padl akumulator ? A moze alternator? | |
Czy jesli samochod przy wlaczonych swiatlach mijania (niezaleznie czy na Się kończy, ale nie tak szybko. Mnie przez dwa lata ładowanie schodziło na światłach mijania i wolnych z 14,4V do 12,8V aż w końcu wymieniłem szczotki. Dodam że w tym czasie nawet przy 12,8V nie miałem nigdy problemu słabego akumulatora. Przynajmniej nigdy mnie nie zawiódł przy odpalaniu. Aż zejdzie poniżej już nie czekałem. Pozdrawiam :-) -- Pozdrawiam Mateusz Bogusz |
|
Data: 2009-06-09 00:39:57 | |
Autor: $M$ | |
Padl akumulator ? A moze alternator? | |
Jeszcze tak zapytam w temacie... 2 x 55 w (przód) + 2 x 10 W (tył) + 2 x 5 W (postojówka) = 140 Wat. co po wyliczeniu (140 W/14V ) daje 10 Amperów. Na pewno tyle, żeby te 0,5 - 1 V uciekło na rezystancji kabli. Pozdr. $M$ |