Data: 2012-10-11 21:33:49 | |
Autor: J.F. | |
Padl akumulator, daje 5V | |
Dnia Thu, 11 Oct 2012 21:18:44 +0200, Maciek napisał(a):
Pechowo mam pod reka tylko badziewny prostownik 4A. Po 12 godzinach Teraz to juz za pozno zeby cokolwiek wolec :-( J. |
|
Data: 2012-10-11 21:38:59 | |
Autor: Maciek | |
Padl akumulator, daje 5V | |
Dnia Thu, 11 Oct 2012 21:33:49 +0200, J.F. napisał(a):
Teraz to juz za pozno zeby cokolwiek wolec :-( Kurde :/ Ale ladowany z alternatora drugiego auta pokazywal prawie 10 wolt... -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-10-11 21:49:36 | |
Autor: Lewis | |
Padl akumulator, daje 5V | |
W dniu 2012-10-11 21:38, Maciek pisze:
Dnia Thu, 11 Oct 2012 21:33:49 +0200, J.F. napisał(a): To dobrze że alternatora/regulatora napięcia nie spaliłeś. Wywal to aku, do niczego już się nie nada. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2012-10-11 21:51:45 | |
Autor: PiteR | |
Padl akumulator, daje 5V | |
na ** p.m.s ** Maciek pisze tak:
Ale ladowany z alternatora drugiego auta pokazywal prawie 10 wolt... wyładowane trzeba ładować małym prądem -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-10-11 21:54:07 | |
Autor: Maciek | |
Padl akumulator, daje 5V | |
Dnia Thu, 11 Oct 2012 21:51:45 +0200, PiteR napisał(a):
wyładowane trzeba ładować małym prądem Ladowal sie wczesniej cala noc przeciez - i nic. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-10-11 22:08:20 | |
Autor: PiteR | |
Padl akumulator, daje 5V | |
na ** p.m.s ** Maciek pisze tak:
Ladowal sie wczesniej cala noc przeciez - i nic. no to -może 12 godzin okazało się zbyt krótko dla 75Ah -może 4 Ampery okazało się za dużo na sam początek -może taki jego urok że nie dał się już podnieść imho zbyt szybko podłączyłeś go do grubej rury nie zważając na napięcie jakie osiągnał po tych 12 godz. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-10-11 22:15:39 | |
Autor: Maciek | |
Padl akumulator, daje 5V | |
Dnia Thu, 11 Oct 2012 22:08:20 +0200, PiteR napisał(a):
-może 12 godzin okazało się zbyt krótko dla 75Ah Zostawie go na dobe, zobaczymy. Ale w sumie to troche dziwne - pare lat temu elektryk probowal mi podniesc padniety akumulator, walac w niego pradem rzedu kilkunastu amperow... Pamietam jak dzis. A to jest elektryk starej daty, nie wymieniacz. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-10-11 22:19:24 | |
Autor: PiteR | |
Padl akumulator, daje 5V | |
na ** p.m.s ** Maciek pisze tak:
Ale w sumie to troche dziwne - pare lat temu elektryk probowal mi "na szybko" ludzie tak robią, przeważnie się udaje -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-10-11 22:30:21 | |
Autor: Maciek | |
Padl akumulator, daje 5V | |
Dnia Thu, 11 Oct 2012 22:19:24 +0200, PiteR napisał(a):
"na szybko" ludzie tak robią, przeważnie się udaje Ha, wzialem miernik i probowalem sprawdzic, jakim pradem zapodaje prostownik. Jesli dobrze go wpialem w obwod, to praktycznie zadnym, cos rzedu 0,01 A (wpialem miedzy koncowke + a prostownik). Teraz pytanie, czy to znow wina aku, czy prostownik poszedl do nieba. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-10-11 22:43:59 | |
Autor: PiteR | |
Padl akumulator, daje 5V | |
na ** p.m.s ** Maciek pisze tak:
Teraz pytanie, czy to znow wina aku, czy prostownik poszedl do nieba. bez podłączonego akku prostownik ma dawać 14v stałego napięcia (najlepiej mierzyć na kondensatorze) np takim długi drut to plus krótki minus http://www.kpcomponents.ca/images/25V-Capacitor.jpg najpierw ładujesz przez żarówkę od stopu 21W np 2 amperami zmieniasz żarówkę na np H4 55W od reflektorów ładujesz dalej kiedy osiągnie 11v możesz ładować bez żarowek czym chcesz byleby napięcie zasilania nie przekraczało 14v -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-10-12 02:14:28 | |
Autor: Maciek | |
Padl akumulator, daje 5V | |
Dnia Thu, 11 Oct 2012 22:43:59 +0200, PiteR napisał(a):
bez podłączonego akku prostownik ma dawać 14v stałego napięcia Czyli el dupa, jak mawiaja Hiszpanie. Prostownik zdechl, nijakiego napiecia nie produkuje. Swietnie. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-10-12 06:25:16 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Padl akumulator, daje 5V | |
Maciek <docktor@poczta.onet.pl> wrote:
bez podłączonego akku prostownik ma dawać 14v stałego napięcia Może produkuje tylko krótkie impulsy sprawdzające, czy jest podłączony akumulator. Jak mierzyłeś i czym? -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2012-10-12 08:57:31 | |
Autor: Maciek | |
Padl akumulator, daje 5V | |
Dnia Fri, 12 Oct 2012 06:25:16 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):
Jak mierzyłeś i czym? Tym co mam, czyli miernikiem uniwersalnym. Prostownik to marketowy Pirotec/Harder 4A - nie sadze, zeby byl az tak wyrafinowany. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-10-15 08:43:49 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Padl akumulator, daje 5V | |
Maciek <docktor@poczta.onet.pl> wrote:
Jak mierzyłeś i czym? Może być wyrafinowany. Teraz elektronika jest tania, są scalone kontrolery ładowania, które mają różne bajery, m.in. wykrywanie obecności akumulatora. Sprawdź ten prostownik na dobrym aku. -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2012-10-12 10:52:15 | |
Autor: J.F | |
Padl akumulator, daje 5V | |
Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
Dnia Thu, 11 Oct 2012 22:43:59 +0200, PiteR napisał(a): bez podłączonego akku prostownik ma dawać 14v stałego napięcia moj daje 12V. Takie widac srednie napiecie przy szczytowym 19V. Czyli el dupa, jak mawiaja Hiszpanie. Prostownik zdechl, nijakiego napiecia Zalezy jakie. Sa takie co bez napiecia na aku nie rusza. J. |
|
Data: 2012-10-12 11:40:16 | |
Autor: Maciek | |
Padl akumulator, daje 5V | |
Dnia Fri, 12 Oct 2012 10:52:15 +0200, J.F napisał(a):
Zalezy jakie. Sa takie co bez napiecia na aku nie rusza. To nie z tych :) W kazdym razie bede mial wieczorem prostownik z regulacja pradu. Zaczne od minimum i zobaczymy. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-10-12 18:35:31 | |
Autor: PiteR | |
Padl akumulator, daje 5V | |
na ** p.m.s ** J.F pisze tak:
moj daje 12V. Takie widac srednie napiecie przy szczytowym 19V. Nie komplikuj. Ja wiem, że Ty wiesz jak ładować ;) To do jakiego napięcia naładuje on akumulator pozostawiony bez nadzoru na parę dni? -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2012-10-14 14:33:24 | |
Autor: dddddd | |
Padl akumulator, daje 5V | |
W dniu 2012-10-11 22:30, Maciek pisze:
Dnia Thu, 11 Oct 2012 22:19:24 +0200, PiteR napisał(a): a jakie jest napięcie na samym prostowniku? spróbuj obciążyć go czymś innym, np. żarówką i zmierz prąd (lub zobacz czy w ogóle zaświeci) -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2012-10-12 06:24:26 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Padl akumulator, daje 5V | |
Maciek <docktor@poczta.onet.pl> wrote:
Ale w sumie to troche dziwne - pare lat temu elektryk probowal mi podniesc Jest coś takiego jak desulfator impulsowy. Impulsy wysokiego prądu pobudzają "rozpuszczanie" kryształków siarczanu ołowiu, które osadziły się na płytach z powodu rozładowania akumulatora. Warto przeczytać: http://www.alton-moore.net/graphics/desulfator.pdf Koleś pisze, że rozładowany akumulator stał przez prawie rok i reanimacja trwała ponad miesiąc. Tu jest całe forum na temat odsiarczania: http://leadacidbatterydesulfation.yuku.com/ -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|
Data: 2012-10-12 08:56:19 | |
Autor: Maciek | |
Padl akumulator, daje 5V | |
Dnia Fri, 12 Oct 2012 06:24:26 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):
Warto przeczytać: Koszt wyzszy niz nowego akumulatora? :) -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-10-15 08:46:23 | |
Autor: Adam Wysocki | |
Padl akumulator, daje 5V | |
Maciek <docktor@poczta.onet.pl> wrote:
Koszt wyzszy niz nowego akumulatora? :) Zależy jak chcesz się bawić - czy tylko odsiarczać prądem lub impulsami, czy bawić się w małego chemika. Nigdy nie będziesz mógł mieć pewności co do tego akumulatora i będziesz musiał być przygotowany na odpalanie samochodu z kabli albo na pych przy -20 stopniowym mrozie... -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r. PMS+ PJ- S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w++ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ |
|