Data: 2012-02-03 14:07:19 | |
Autor: Chris | |
Padł mi akumulator ... | |
Paweł Kajak nabazgrał(a):
No i mam zgryza. Co kupić? A ja przy okazji sprawdziłem swój miernikiem i wychodzi mi 12.3V przy zimnym aucie nie odpalonym co jeszcze mogę i jak sprawdzić miernikiem ?? na starcie, jak pracuje ?? -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2012-02-03 15:12:53 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Padł mi akumulator ... | |
Chris napisał(a):
A ja przy okazji sprawdziłem swój miernikiem i wychodzi mi 12.3V przy zimnym aucie nie odpalonymPrzy pomocy drugiej osoby możesz sprawdzić spadek napięcia przy rozruchu. Z ciekawości w swoim sprawdziłem po ponad dwóch dobach postoju. W nocy około -18 w dzień -10 Na klemach 12,7V akumulator 1,5 roczny BOSCH SILVER S5 100AH/830A. -- Krzysiek |
|
Data: 2012-02-03 15:45:58 | |
Autor: Chris | |
Padł mi akumulator ... | |
Krzysztof 45 nabazgrał(a):
Chris napisał(a): Przy rozruchu 9.4V potem jak pracował z wyłączonym wszystkim (światła, wentylacja, radio) było ok. 13.95V, przy włączonych w/w elementach 13.65/13.70V z włączonym grzaniem tylnej szyby i lusterek 13.55/13.59V Akumulator to jakiś veuvert 5-6 lat (nie pamiętam ale było dawno) -- www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem. www.automo.pl - Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkową. |
|
Data: 2012-02-03 16:09:53 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Padł mi akumulator ... | |
Chris napisał(a):
Przy rozruchu 9.4VDurzy spadek. Sprawdź przy okazji jeszcze wszystkie kable masowe oraz styki na rozruszniku ewentualnie sam rozrusznik czy sie nie zaciera. On może dawać tak duży spadek napięcia. potem jak pracował z wyłączonym wszystkim (światła, wentylacja, radio) było ok. 13.95V,Nie jest źle, ale powinno być tak co najmniej przy włączonych odbiornikach. Sprawdź jeszcze na alternatorze jakie masz ładowanie. -- Krzysiek |
|
Data: 2012-02-03 16:24:05 | |
Autor: AZ | |
Padł mi akumulator ... | |
On 02/03/2012 04:09 PM, Krzysztof 45 wrote:
Chris napisał(a):> Co spadek? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-02-03 16:49:29 | |
Autor: Nex@pl | |
Padł mi akumulator ... | |
W dniu 2012-02-03 16:09, Krzysztof 45 pisze:
Nie jest źle, ale powinno być tak co najmniej przy włączonych odbiornikach. Tak będzie, przy włączonych odbiornikach i w pełni naładowanym akumulatorze... :) Miejcie to na uwadze, a po rozruchu trochę tej energii ubywa. |
|
Data: 2012-02-03 17:20:52 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Padł mi akumulator ... | |
Nex@pl napisał(a):
Tak będzie, przy włączonych odbiornikach i w pełni naładowanym akumulatorze... :) Miejcie to na uwadze, a po rozruchu trochę tej energii ubywa. Jeszcze kwestia wskazań miernika. Przerabiałem temat w kilku autach i przy sprawnym alternatorze przy sprawnych lub poprawionych masach, przy wyłączonych odbiornikach jest około 14,2-14,5V na klemach. A przy włączonych światłach mijania, halogenach i dmuchawie na 50% napięcie spada na klemach do 13,8-14,2V Dla tego powiedziałem że nie jest źle. -- Krzysiek |
|
Data: 2012-02-03 21:54:01 | |
Autor: Nex@pl | |
Padł mi akumulator ... | |
W dniu 2/3/2012 5:20 PM, Krzysztof 45 pisze:
Nie koniecznie ;-) Często spotyka się dwa rodzaje regulatorów napięcia - na 14V i 14,5V. Stąd może być ta Twoja różnica w napięciach. Generalnie temat dobry, ale szeroki. |
|
Data: 2012-02-03 23:12:07 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Padł mi akumulator ... | |
Nex@pl napisał(a):
Często spotyka się dwa rodzaje regulatorów napięcia - na 14V i 14,5V. Stąd może być ta Twoja różnica w napięciach.Wszystko możliwe. A spadki napięcia po włączeniu odbiorników wahały się w okolicach 0,4-0,5V. -- Krzysiek |
|
Data: 2012-02-14 19:42:26 | |
Autor: Filip | |
Padł mi akumulator ... | |
W dniu 2012-02-03 16:09, Krzysztof 45 pisze:
Przy rozruchu 9.4VDurzy spadek. Leniu śmierdzący, thunderbird wyraźnie Ci podkreślił Twojego byka, więc go popraw!!! Jeśli spadek nastąpił do 9,4V to nie jest to duży spadek, tylko normalny. Sprawdź przy okazji jeszcze wszystkie kable masowe Uważaj, bo będzie miał w super stanie kable masowe. oraz styki na Styki? Czy styk? I po co? potem jak pracował z wyłączonym wszystkim (światła, wentylacja, radio)Nie jest źle, ale powinno być tak co najmniej przy włączonych odbiornikach. No przecież podał. |
|
Data: 2012-02-14 20:47:42 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Padł mi akumulator ... | |
Filip napisał(a):
Leniu śmierdzący, thunderbird wyraźnie Ci podkreślił Twojego byka, więc go popraw!!!Nie podkreslił. Obie werse dla niego sa poprawne. Dzięki za zwrócenie uwagi. Jeśli spadek nastąpił do 9,4V to nie jest to duży spadek, tylko normalny.Zdrowy aku rano na klemach ma średnio 12,6V. Napiecie przy rozruchu spada do 9,4V i dla Ciebie to jest normalne? Tym testerem napięcie przy sprawnym akumulatorze nie powinno spaść poniżej 10,5V. A Ty twierdzisz że 9,4V przy rozruchu jest normalne. http://akumulatory-prostowniki.blogspot.com/2011/01/nowosc-w-ofercie-tester-akumulatorow.html U mnie 6 szt. świeć żarowych i rozruch 6 cylindrów nie dopuści do spadku napięcia poniżej 11,5V przy -15-20stC. W innych autach z mniejszymi silnikami i akumulatorami miałem tak samo. A swego czasu jak miałem problemy z aku i takimi spadkami w okolice 9V to aku nadawał sie już na śmieci. Chyba że przyczyną był zacierający sie rozrusznik, kiepska kompresja i kilku minutowe kręcenie rozrusznikiem, a to już inna bajka. A może ze starości są utlenione?Sprawdź przy okazji jeszcze wszystkie kable masoweUważaj, bo będzie miał w super stanie kable masowe. A tak, dla zasady. Na alternatorze tez do sprawdzenia. Wszystko sie sprawdza i szuka przyczyny.oraz styki na rozrusznikuI po co? Co podał? Na klemach czy na alternatorze? Bo juz nie chce mi się szukać.Sprawdź jeszcze na alternatorze jakie masz ładowanie.No przecież podał. -- Krzysiek |
|
Data: 2012-02-14 23:43:02 | |
Autor: Filip | |
Padł mi akumulator ... | |
W dniu 2012-02-14 20:47, Krzysztof 45 pisze:
Jeśli spadek nastąpił do 9,4V to nie jest to duży spadek, tylko normalny.Zdrowy aku rano na klemach ma średnio 12,6V. Napiecie przy rozruchu Oczywiście, bo napięcie nie ma nic wspólnego z pojemnością akumulatora. A chwilowy spadek na skutek dużego poboru ma prawo wystąpić. I na pewno miernikiem cyfrowym tego nie zauważysz. Oscyloscop podłącz, to pogadamy o chwilowym spadku. U mnie 6 szt. świeć żarowych i rozruch 6 cylindrów nie dopuści do spadku U mnie 6 szt. świec żarowych i rozruch 6 cylindrów dopuści do spadku takiego, jaki powinien wystąpić. W innych autach z mniejszymi 1.9 i 4 gary, roczny akumulator i spadek do 9,5V na voltomierzu podczas kręcenia jest rzeczą naturalną. A może ze starości są utlenione?Sprawdź przy okazji jeszcze wszystkie kable masoweUważaj, bo będzie miał w super stanie kable masowe. A jak ma to sprawdzić? Rozpruwając przewód? Nawet nie wysili się, żeby odkręcić go i sprawdzić jego oporność. Ponad to oporność też nie ma nic do tego, jeśli styk jest w granicach 25% z całej powierzchni stykowej. Miejsce styku jest najgorszym problemem. A tak, dla zasady. Na alternatorze tez do sprawdzenia. Wszystko sieoraz styki na rozrusznikuI po co? A prąd płynie jak w samochodzie? Co podał? Na klemach czy na alternatorze? Bo juz nie chce mi się szukać.Sprawdź jeszcze na alternatorze jakie masz ładowanie.No przecież podał. Podał prąd ładowania akumulatora, to powinno wystarczyć! |
|
Data: 2012-02-15 10:15:02 | |
Autor: Krzysztof 45 | |
Padł mi akumulator ... | |
Filip napisał(a):
A chwilowy spadek na skutek dużego poboru ma prawo wystąpić. I na pewno miernikiem cyfrowym tegoA te 9,4V to czym się zauważył? Oscyloskopem? LOL 1.9 i 4 gary, roczny akumulator i spadek do 9,5V na voltomierzu podczas kręcenia jest rzecząBzdury wypisujesz. Takim urządzeniem http://1.bp.blogspot.com/_M6vrHm3ok-E/TTQ4pt4LauI/AAAAAAAAALY/pDd3B2qJXyI/s1600/a600_d.jpg testuje sie akumulatory. Akumulator obciąża się na prawie 10 sek 400A, napięcie nie spada na zdrowym aku poniżej 10,5V. Ty twierdzisz że spadek przy rozruchu w okolice 9,5V to normalne. Chyba tak jak Ty. A jak ma to sprawdzić? Rozpruwając przewód? Nawet nie wysili się, żeby odkręcić go i sprawdzićWystarczy pomierzyć napięcia na poszczególnych elementach auta by zorientować się że coś jest nie tak. Przykład. Jeżeli alternator podaje 14,4V a we wtyczkach żarówek ma 12V lub na bloku silnika 12-13V to juz widać że jest coś nie tak z masami. Nawet nie trzeba ruszać starych kabli (taśm) masowych, wystarczy npodorabiać nowe w innych miejscach. Podał prąd ładowania akumulatora, to powinno wystarczyć!Bzdura. -- Krzysiek |
|
Data: 2012-02-15 14:55:56 | |
Autor: Michał Baszyński | |
Padł mi akumulator ... | |
W dniu 2012-02-14 23:43, Filip pisze:
Oczywiście, bo napięcie nie ma nic wspólnego z pojemnością akumulatora. supermarketowym nie. Takim na przykład Fluke 87 tak. Oscyloscop podłącz, to pogadamy o chwilowym spadku. ale to też trzeba oscyloskop cyfrowy. -- Pozdr. Michał |