Padnięty GF9800?

Data: 2010-10-10 13:33:45
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Padnięty GF9800?
Komp: C2D E8400, 4GB RAM, jakieÅ› tam dyski, Gainward GF9800, W7 64bit.

Od 2-3 tygodni komputer na wysokości POSTu pokazywał na całym ekranie białe kropki, ale tak że widać było komunikaty. Wejście do biosu, czy ogólnie dalszy boot likwidowały problem.

Gorzej za to jest od wczoraj, gdzie wejście do jakiejkolwiek gry (ale nie tylko - czasami dzieje się to losowo) powoduje BSOD z błędem np. win32k.sys - a więc drivery od grafiki.
Niestety reinstalacja właściwie nic nie daje - system sie uruchamia, potrafi wyświelić jakieś białe trókąty, albo inne wieloboki na pulpicie i właściwie się wiesza (właściwie bo działa task manadzer ale jedny opcja jest restart). Po restarcie BSOD przy pokazaniu się pulpitu.

Do trybu awaryjnego da się wejść.

Powiedziałbym - pad grafy. Też Wam to na to wygląda?

Można coś z tym robić czy na śmietnik i kupić nową?
Można niby odkręcić 20 śrubek, zdjąć chłodzenie i przesmarować chipy, ale... Jakoś nie chce mi się w to wierzyć.

Pomysły? :-)

Pozdrowienia,

--
Adam 'Adak' KÄ™piÅ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2010-10-10 20:13:22
Autor: OMSON
Padnięty GF9800?
Adam 'Adak' Kępiński pisze:

Gorzej za to jest od wczoraj, gdzie wejście do jakiejkolwiek gry (ale nie tylko - czasami dzieje się to losowo) powoduje BSOD z błędem np. win32k.sys - a więc drivery od grafiki.

http://forum.pcformat.pl/0x0000008E-plik-win32k-sys-Blue-Screen-i-restart-t

Dodatkowo dokup jakieś radiatorki na RAM grafiki (Zalman, Qooltec), zadbaj o dobrą wentylację komputera (poukładaj kable, odkurz co się da).

Pzdr, OMSON

Data: 2010-10-10 22:27:49
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Padnięty GF9800?
http://forum.pcformat.pl/0x0000008E-plik-win32k-sys-Blue-Screen-i-restart-t

Tu nic nie ma.

Dodatkowo dokup jakieÅ› radiatorki na RAM grafiki (Zalman, Qooltec),
zadbaj o dobrą wentylację komputera (poukładaj kable, odkurz co się da).

Zadbałem, dobra przewiewna buda (2x120mm), niezakurzona.
Karta czysta, brak klakow.

Radiatorkow nie ma szans nakleic - oryginalne chlodzenie zajmuje calosc plytki.

--
Adam 'Adak' KÄ™piÅ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2010-10-10 23:50:29
Autor: OMSON
Padnięty GF9800?
Adam 'Adak' Kępiński pisze:

Tu nic nie ma.
Zacznij od reinstalacji sterownika karty. O tym mowa.
Jeśli pamięć karty ma zapewnione rozpraszanie ciepła poprzez zainstalowane fabrycznie chłodzenie, jeżeli nie podkręcałeś taktowania GPU/VRAM - to nie sądzę, aby doszło do sprzętowego uszkodzenia. Pozostaje tylko płaszczyzna programowa (sterowniki). Poza tym, przyjrzałbym się zasilaczowi (może nie wyrabia)? Co to za zasilacz (marka/model)?

Pzdr, OMSON

Data: 2010-10-11 00:32:59
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Padnięty GF9800?

To niezwykle odkrywcze, ale w pierwszym poście już napisałem co to daje :-)

Jeśli pamięć karty ma zapewnione rozpraszanie ciepła poprzez
zainstalowane fabrycznie chłodzenie, jeżeli nie podkręcałeś taktowania
GPU/VRAM - to nie sądzę, aby doszło do sprzętowego uszkodzenia.

A ja już widziałem karty (oczywiscie padnięte po gwarancji) z podobnymi efekatmi (wywalanie sie w trybie graficznym, brak mozliwosci postawienia nowej wingrozy -- > bsod).

Pozostaje tylko płaszczyzna programowa (sterowniki). Poza tym,
przyjrzałbym się zasilaczowi (może nie wyrabia)? Co to za zasilacz
(marka/model)?

Sterowniki nie zmieniły się, a karcie zaczęło odbijać.
Czy to aby napewno software?

Zasilacz ok.

--
Adam 'Adak' KÄ™piÅ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2010-10-11 09:51:46
Autor: OMSON
Padnięty GF9800?
Adam 'Adak' Kępiński pisze:

To niezwykle odkrywcze, ale w pierwszym poście już napisałem co to daje :-)
:D Racja - jakoś mi umknęło!

Sterowniki nie zmieniły się, a karcie zaczęło odbijać.
Czy to aby napewno software?
W sumie, skoro na poziomie POST-u masz jakieÅ› kropki, to trudno mówić o przegrzewaniu siÄ™ czegokolwiek.  Można spekulować - sekcja zasilania karty, MoBo, zasilacz...
A może wrzuć na próbę inna kartę graficzną, tudzież inny zasilacz?
Obecna kartę wypróbuj w innym pececie. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

Pzdr, OMSON

Data: 2010-10-11 18:51:48
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Padnięty GF9800?
W sumie, skoro na poziomie POST-u masz jakieś kropki, to trudno mówić o
przegrzewaniu się czegokolwiek.Można spekulować - sekcja zasilania
karty,

> czyli na złom

MoBo

Wątpię - wsadziłem inną - działa.

zasilacz...

Też wątpię.

A może wrzuć na próbę inna kartę graficzną, tudzież inny zasilacz?

Inna grafika - działa.

Obecna kartę wypróbuj w innym pececie. Nic innego nie przychodzi mi do
głowy.

O nieeeeeeeeeeee...
Ja sam mam ATI - nie chce tego mieszać, kiedyś już powieszałem i skończyło się reinstalką ;-)

--
Adam 'Adak' KÄ™piÅ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2010-10-12 10:16:53
Autor: OMSON
Padnięty GF9800?
Adam 'Adak' Kępiński pisze:

Ja sam mam ATI - nie chce tego mieszać, kiedyś już powieszałem i skończyło się reinstalką ;-)

Nie przesadzaj. :) Ja niedawno mieszałem na dóch pecetach pomiedzy HD5750, 9600GSO a 9600GT (Win764bit)i OS chodzi bez problemów, mimo reinstalacji sterowników ATI/nVidia.

Pzdr, OMSON

Data: 2010-10-11 01:07:52
Autor: Maciej Browarczyk
Padnięty GF9800?
W dniu 10-10-10 13:33, Adam 'Adak' Kępiński pisze:

Pomysły? :-)

Ja bym odpalil FurMarka i obserwowal zachowanie sie obrazu (artefakty) i temperature karty.

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2010-10-11 18:08:16
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Padnięty GF9800?
Ja bym odpalil FurMarka i obserwowal zachowanie sie obrazu (artefakty) i
temperature karty.

Przecież właściwie nie mogę odpalić trybu graficznego - to jak mam to zrobić? :-)

No chyba, że w tekstowym ;-)

--
Adam 'Adak' KÄ™piÅ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2010-10-11 19:33:54
Autor: Maciej Browarczyk
Padnięty GF9800?
W dniu 10-10-11 18:08, Adam 'Adak' Kępiński pisze:

Przecież właściwie nie mogę odpalić trybu graficznego - to jak mam to
zrobić? :-)

Ale co to znaczy, ze nie mozesz? Jak sie Windows odpala to mozesz. Odpal ten test (niekoniecznie fullscreen) i obserwuj temp + to co dzieje sie na ekranie.

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2010-10-11 21:03:03
Autor: Adam 'Adak' Kępiński
Padnięty GF9800?
Ale co to znaczy, ze nie mozesz? Jak sie Windows odpala to mozesz. Odpal
ten test (niekoniecznie fullscreen) i obserwuj temp + to co dzieje sie
na ekranie.

"Niestety reinstalacja [sterownikow] właściwie nic nie daje - system sie uruchamia, potrafi wyświelić jakieś białe trókąty, albo inne wieloboki na pulpicie i właściwie się wiesza (właściwie bo działa task manadzer ale jedny opcja jest restart). Po restarcie BSOD przy pokazaniu się pulpitu."

--
Adam 'Adak' KÄ™piÅ„ski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327

Data: 2010-10-12 01:16:27
Autor: animka
Padnięty GF9800?
W dniu 2010-10-11 21:03, Adam 'Adak' Kępiński pisze:
[...]

ale jedny opcja jest restart). Po restarcie BSOD przy pokazaniu siÄ™
pulpitu."

Odinstalowaleś sterowniki karty i uruchomiłeś komputer? Też nie działa?
A co ze sterownikiem do monitora?

--
animka

Data: 2010-10-12 02:01:42
Autor: Przemys³aw Ryk
Padnięty GF9800?
Dnia Tue, 12 Oct 2010 01:16:27 +0200, animka napisa³(a):

Odinstalowale¶ sterowniki karty i uruchomi³e¶ komputer? Te¿ nie dzia³a?
A co ze sterownikiem do monitora?

Tak siê zastanawiam - d³ugo ju¿ Animkê na mantra ze sterownikiem do monitora
mêczy?

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ We can live with dignity. We can't die with it.                          ]

Data: 2010-10-17 22:57:03
Autor: Adam 'Adak' Kêpiñski
Padniêty GF9800?
Tak siê zastanawiam - d³ugo ju¿ Animkê na mantra ze sterownikiem do monitora
mêczy?

Obawiam siê, ¿e to mo¿e byæ nieuleczalne...

--
Adam 'Adak' Kêpiñski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, mo¿e byæ tylko mniejsze z³o"

Data: 2010-10-12 09:58:35
Autor: Onufry Zagloba
Padniêty GF9800?
On 10 Pa¼, 13:33, Adam 'Adak' Kêpiñski <a...@poczta.onet.pl> wrote:
Komp: C2D E8400, 4GB RAM, jakie¶ tam dyski, Gainward GF9800, W7 64bit.

Od 2-3 tygodni komputer na wysoko¶ci POSTu pokazywa³ na ca³ym ekranie
bia³e kropki, ale tak ¿e widaæ by³o komunikaty. Wej¶cie do biosu, czy
ogólnie dalszy boot likwidowa³y problem.

Te¿ podobnie mia³em. Problem sprzêtowy. Od temperatury zrobi³y siê
zimne luty. Na allegro sa spece od tego.

Onufry Zagloba

Data: 2010-10-17 22:58:10
Autor: Adam 'Adak' Kêpiñski
Padniêty GF9800?
Te¿ podobnie mia³em. Problem sprzêtowy. Od temperatury zrobi³y siê
zimne luty. Na allegro sa spece od tego.

Mia³em nadziejê, ¿e to kwestia tylko ch³odzenia.
Zdj±³em je, przesmarowa³em rdzeñ i... ¿adnej ró¿nicy ;-)

Je¶li to zimne luty - poszukam.

Zdrówka!