Padniety SSD OCz Vertex 2

Data: 2015-01-09 19:28:18
Autor: miumiu
Padniety SSD OCz Vertex 2
Wiem, standardzik. Czy komus udalo sie realnie wskrzesic padniety dysk ocz?

Moj jest juz po gwarancji. Jest calkowicie niedostepny. W biosie w zaleznosci od ustawien biosu nie pojawia sie w ogole albo pojawia sie po długim mysleniu jako vertex albo sandforce (po zwarciu zworki J1). W windowsie stale niewidoczny. Próbowałem też zamrażania i wygrzewania na kaloryferze ;)
Poniewaz dysk jest generalnie niewidoczny podejrzewam posypanie sie oprogramowania kontrolera sandforce.
WYdaje mi się ze oprogramowanie kontrolera jest na takim dysku zarowno w wersji nieusuwalnej na jakiejs kosci jak i wersji updatowalnej na innej kosci. gdyby odciac t± kosc flashowaln± to konroler pewnie uruchomilby sie z tej pierwszej. Tylko ktora to która i ktor± nóżkęodci±ć?? ... Takie gdybanie :)

Pzdr

Data: 2015-01-10 07:40:44
Autor: m4rkiz
Padniety SSD OCz Vertex 2
"miumiu" <aac@bbd.pl> wrote in message news:m8p6kk$pn2$1node1.news.atman.pl...
Wiem, standardzik. Czy komus udalo sie realnie wskrzesic padniety dysk ocz?

nie, w sumie wymienialem chyba 3 razy, w koncu dostalem vertexa 3 ktory jak
na razie dziala

moim zdaniem zabawa bez sensu, nawet jezeli sie uda to raczej nie eliminuje przyczyny czyli dalej zostaje sie z czyms co jest tak niepewne ze moze w najlepszym przypadku sluzyc jako przycisk do papieru

kiedy szukalem ostatnio - kilka miesiecy temu - nie znalazlem zupelnie zadnych konkretnych informacji, a przypuszczam ze gdyby proces mial byc w miare prosty to ktos powinien juz na to wpasc - w tym momencie te dyski
sa coraz mniej popularne wiec szansa ze trafia na kogos z odpowiednimi wiadomosciami i zacieciem coraz bardziej maleje

zreszta samo ocz wypuscilo by pewnie jakiegos latwego fixa na swoich forach gdyby byl mozliwy

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-01-13 21:38:52
Autor: miumiu
Padniety SSD OCz Vertex 2

moim zdaniem zabawa bez sensu, nawet jezeli sie uda to raczej nie eliminuje przyczyny czyli dalej zostaje sie z czyms co jest tak niepewne ze moze w najlepszym przypadku sluzyc jako przycisk do papieru

Tak ogolnie mi go szkoda bo na 99% myslę, że sama elektronika jest sprawna. Kwestia przeprogramowania kontrolera. Na płytce jest nawet parę pinów do zł±cza podobnego do usb, pewnie diagnostyczne. Podejrzewam jednak ze taki sprzet diagnostyczny jest scisł± tajemnic± producenta, a samo oprogramowanie kontrolera jest szyfrowane aby konkurencja nie miala dostepu, więc małe ludki już na pewno nic nie wskoraj±.

Pzdr

Data: 2015-01-10 14:25:51
Autor: RadoslawF
Padniety SSD OCz Vertex 2
W dniu 2015-01-09 o 19:28, miumiu pisze:
Wiem, standardzik. Czy komus udalo sie realnie wskrzesic padniety dysk ocz?

A ktoś próbował ?

[...]

To jeszcze nie podgrzewałeś w mikrofali ?
:-)

Poniewaz dysk jest generalnie niewidoczny podejrzewam posypanie sie
oprogramowania kontrolera sandforce.

Możesz też podejrzewać zimne luty lub padnięcie jakiegoś układu.

WYdaje mi siÄ™ ze oprogramowanie kontrolera jest na takim dysku zarowno w
wersji nieusuwalnej na jakiejs kosci jak i wersji updatowalnej na innej
kosci. gdyby odciac tÄ… kosc flashowalnÄ… to konroler pewnie uruchomilby sie z
tej pierwszej. Tylko ktora to która i ktorą nóżkęodciąć?? ... Takie gdybanie
:)

Tak na logikę to należało by wszystkie elementy wylutować i sprawdzić.
Pytanie czy potrafisz i czy masz czym ?

Pozdrawiam

Data: 2015-01-13 21:30:50
Autor: miumiu
Padniety SSD OCz Vertex 2

Tak na logikę to należało by wszystkie elementy wylutować i sprawdzić.
Pytanie czy potrafisz i czy masz czym ?

Jakbym wiedzial ktora nóżkę podci±ć to bym dal radę; mam za sob± rysowanie ołówkiem mostków na procesorach duron wiec takie zabawy nie s± mi obce ;)

Pzdr

Data: 2015-01-17 18:39:34
Autor: RadoslawF
Padniety SSD OCz Vertex 2
W dniu 2015-01-13 o 21:30, miumiu pisze:
Tak na logikę to należało by wszystkie elementy wylutować i sprawdzić.
Pytanie czy potrafisz i czy masz czym ?

Jakbym wiedzial ktora nóżkę podciąć to bym dal radę; mam za sobą rysowanie
ołówkiem mostków na procesorach duron wiec takie zabawy nie są mi obce ;)

Nie potrafisz.
Żeby sprawdzić kość nie wystarczy jedną nóżkę odgiąć.

Pozdrawiam

Data: 2015-01-11 11:26:26
Autor: rageofhonor
Padniety SSD OCz Vertex 2

Użytkownik "miumiu" <aac@bbd.pl> napisał w wiadomo¶ci news:m8p6kk$pn2$1node1.news.atman.pl...
[...]

Sprawdzałe¶ na stronie producenta czy nie jest przypadkiem jeszcze na gwarancji producenta? Czasami dyski nawet jak utrac± gwarancję od sprzedawcy nadal maj± gwarancję producenta.

Data: 2015-01-13 21:25:21
Autor: miumiu
Padniety SSD OCz Vertex 2
Sprawdzałe¶ na stronie producenta czy nie jest przypadkiem jeszcze na gwarancji producenta? Czasami dyski nawet jak utrac± gwarancję od sprzedawcy nadal maj± gwarancję producenta.

Jasne, te stare dyski OCZ s± teraz naprawiane przez Toshibę z Holandii. Moj dysk byl pol roku po sklepowej gwarancji (3,5 roku), o czym w Toshibie już wiedzieli (wg numeru seryjnego dysk mial juz 4 lata).
Sam dysk - gdybym go postawil na nogi to tylko na zasadzie eksperymentu. WIarygodnosc bylaby jak 3,5 calowej tyskietki ;) Notabene wiarygodnosc dyskow SSD jest i bez tego bardzo niska. W żadnym wypadku nie wolno trzymac na takim dysku waznych danych bez backupu bo to proszenie sie o klopoty. Ja tam jakis backup mialem, ale to bylo dobre przypomnienie ze dane nalezy backupowac czesiej :)

Pzdr

Data: 2015-01-14 22:58:06
Autor: m4rkiz
Padniety SSD OCz Vertex 2
"miumiu" <aac@bbd.pl> wrote in message news:m93vp2$tkk$1node2.news.atman.pl...
WIarygodnosc bylaby jak 3,5 calowej tyskietki ;) Notabene wiarygodnosc dyskow SSD jest i bez tego bardzo niska.

nieprawda

dyski intela czy samsunga maja awaryjnosc o polowe mniejsza od najlepszych hdd (stan na 2012, nie wiem jak obecnie, ale nie
sadze zeby bylo inaczej)

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-01-15 02:53:36
Autor: rageofhonor
Padniety SSD OCz Vertex 2

Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomo¶ci news:m96oo3$7e6$1srv.chmurka.net...
[...]

Samsung robił dobre dyski. Potem kupił go Seagate i już ich nie produkuje.

Data: 2015-01-15 19:50:36
Autor: miumiu
Padniety SSD OCz Vertex 2

nieprawda

dyski intela czy samsunga maja awaryjnosc o polowe mniejsza od najlepszych hdd (stan na 2012, nie wiem jak obecnie, ale nie
sadze zeby bylo inaczej)

Tu nie chodzi o ilo¶ć awarii, ale o charakter awarii. Dysk HDD zwykle pada długo i w męczarniach - i zwykle udaje się z niego zgrać większo¶ć danych. SSD pada w jednej chwili i na amen grzebi±c wszystko. W tym jest problem.

Pzdr

Data: 2015-01-16 09:23:00
Autor: Chris
Padniety SSD OCz Vertex 2
W dniu 2015-01-15 o 19:50, miumiu pisze:
[...]

Teraz to i HDD padaj± w sec ...

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2015-01-17 03:04:45
Autor: Przemysław Ryk
Padniety SSD OCz Vertex 2
Dnia Thu, 15 Jan 2015 19:50:36 +0100, miumiu napisał(a):

Tu nie chodzi o ilość awarii, ale o charakter awarii. Dysk HDD zwykle pada długo i w męczarniach
(ciach…)

Bullshit. Tak samo zdarza się, że klasyczny talerzowiec zaczyna rzęzić
głowicami i szlag bombki trafia (przerabiane ostatnio na dwóch 2TB
Seagate'ach, które padły _miesiąc_ po zakupie).

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Ludzie sÄ… jak skarpetki. Jeden podobny do drugiego, a do pary nie        ]

Data: 2015-01-17 10:21:19
Autor: Irokez
Padniety SSD OCz Vertex 2
W dniu 2015-01-17 o 03:04, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Zgadza się. sam miałem też takie co to się po prostu nie uruchomiły pięknego ranka.
Mi padł 2TB Samsung po 203 godzinach pracy. Dało się czytać dane, przegranie ich trwało by 2 miesiące. O ile by wytrzymał tyle czasu.
Chyba na razie kupowanie dyskĂłw powyĹĽej 1TB jest bardzo ryzykowne, padajÄ… strasznie, chyba niedopracowana jeszcze technologia.

--
Irokez

Data: 2015-01-17 11:55:58
Autor: BQB
Padniety SSD OCz Vertex 2
W dniu 2015-01-17 o 10:21, Irokez pisze:
[...]

Mylisz się, używam Hitachi HDS5C3030ALA630 już chyba ze 3 lata, działa bardzo dobrze. Ale jedna sztuka to żaden przykład.

Data: 2015-01-17 19:14:04
Autor: qwerty
Padniety SSD OCz Vertex 2
UĹĽytkownik "BQB"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:54ba3fc5$0$2153$65785112@news.neostrada.pl...
Mylisz się, używam Hitachi HDS5C3030ALA630 już chyba ze 3 lata, działa bardzo dobrze. Ale jedna sztuka to żaden przykład.

Ja mam spięte dwa dyski 2 TiB spięte w raid0 i wszystko działa jak należy.

Data: 2015-01-17 10:48:28
Autor: R.e.m.e.K
Padniety SSD OCz Vertex 2
Dnia Sat, 17 Jan 2015 03:04:45 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

Seagate'ach, które padły _miesiąc_ po zakupie).

Wlasnie! A potem ktos bredzi o niskiej jakosci SSD i dopracowanej technologii HDD. --
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2015-01-17 11:24:45
Autor: Przemysław Ryk
Padniety SSD OCz Vertex 2
Dnia Sat, 17 Jan 2015 10:48:28 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

Dnia Sat, 17 Jan 2015 03:04:45 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

Seagate'ach, które padły _miesi±c_ po zakupie).

Wlasnie! A potem ktos bredzi o niskiej jakosci SSD i dopracowanej technologii HDD.

Technologia robienia HDD jest raczej dopracowana. To, że Seagte daje dupy,
to już inna kwestia (żaden inny dysk nie padł mi miesi±c po zakupie -
dlatego do Seagate mam uraz).

[ Cynizm - sposób przyjmowania życia takim, jakie ono jest.                ]
[                            (JoeMonster.org - Demotywatory rosyjskie XIX) ]

Data: 2015-01-17 13:07:29
Autor: R.e.m.e.K
Padniety SSD OCz Vertex 2
Dnia Sat, 17 Jan 2015 11:24:45 +0100, Przemysław Ryk napisał(a):

Technologia robienia HDD jest raczej dopracowana. To, ĹĽe Seagte daje dupy,
to już inna kwestia (żaden inny dysk nie padł mi miesiąc po zakupie -
dlatego do Seagate mam uraz).

Mi padl po 2 czy 3 miesiacach wychwalany WD RED.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2015-01-18 14:04:45
Autor: Przemysław Ryk
Padniety SSD OCz Vertex 2
Dnia Sat, 17 Jan 2015 13:07:29 +0100, R.e.m.e.K napisał(a):

[...]

Jako¶ jak mam kupić WD, to wolę Blue lub Black. :D

[ Kobiety robi± dla swojego wygl±du zewnętrznego to, za co handlarz        ]
[ używanymi autami poszedłby do więzienia.                    (Nick Nolte) ]

Data: 2015-01-18 09:58:15
Autor: m4rkiz
Padniety SSD OCz Vertex 2
"Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk@gmail.com> wrote in message news:1edrzwbd8l1wf.dlgmaverick.przemekryk.no-ip.info...
Technologia robienia HDD jest raczej dopracowana. To, że Seagte daje dupy,
to już inna kwestia (żaden inny dysk nie padł mi miesi±c po zakupie -
dlatego do Seagate mam uraz).

roznie bywa, mi dwa z czterech 500GB samsungow z serii F padly po
kilkunastu godzinach (losu dwoch pozostalych nie znam, poszly na allegro)

za to kupione z 5 lat temu 1TB (ktore najpierw chodzily u mnie z 3 lata)
dzialaja u ludzi do dzis, a  kupione tygodnie przed likwidacja hdd samsunga
2TB tez ciagle siedza w moim kompie i nic sie nie dzieje

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-01-19 08:25:18
Autor: Chris
Padniety SSD OCz Vertex 2
W dniu 2015-01-17 o 11:24, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Nie ma reguły, wystarczy że sklep/kurier/itd. przewalał dyski jak ziemniaki i długo nie pochodzi.

Data: 2015-01-19 08:23:58
Autor: Chris
Padniety SSD OCz Vertex 2
[...]

W jeden dzieĹ„ 2xSeagate TRUP w RAID (4 dyskowa macierz)  ... masakra, dane poszĹ‚y siÄ™ ebać ...

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ pojazdu.

Data: 2015-01-12 08:39:13
Autor: Chris
Padniety SSD OCz Vertex 2
W dniu 2015-01-09 o 19:28, miumiu pisze:
Wiem, standardzik. Czy komus udalo sie realnie wskrzesic padniety dysk ocz?

Kosz i szukaj nowego, standardzik je¶li chodzi o te dyski a i tak twój długo pochodził :)

Data: 2015-01-13 21:28:31
Autor: miumiu
Padniety SSD OCz Vertex 2

Użytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:m8vtn1$2j6$3node1.news.atman.pl...
W dniu 2015-01-09 o 19:28, miumiu pisze:
Wiem, standardzik. Czy komus udalo sie realnie wskrzesic padniety dysk ocz?

Kosz i szukaj nowego, standardzik je¶li chodzi o te dyski a i tak twój długo pochodził :)

A jeszcze z miesiac wczesniej jakis program ssd health (?) albo jakos tak twierdzil ze dysk jest jak złoto, i bedzie siębujal jeszcze przynajmniej 8 lat. Ten caly SMART to jeden wielki bull shit. W praktyce ani troche nie odzwierciedla to stanu dysku.

Pzdr

Data: 2015-01-13 22:00:24
Autor: Radosław Sokół
Padniety SSD OCz Vertex 2
W dniu 13.01.2015 o 21:28, miumiu pisze:
lat. Ten caly SMART to jeden wielki bull shit. W praktyce ani troche nie odzwierciedla to stanu dysku.

A jak zrzucisz urzÄ…dzenie z okna to S.M.A.R.T. teĹĽ ma to
wykryć wcześniej?

Ten mechanizm nie służy do przewidywania uszkodzeń, ale do
*zgłaszania nieprawidłowości*. A jeżeli sterownik dysku
uszkodzi się tak, że nie jest w stanie się uruchomić, to
nawet S.M.A.R.T. nie zadziała i nic nie zgłosi.

Należy mieć po prostu długą gwarancję i dobre kopie zapasowe.
I nie pchać się w nowe rozwiązania zbyt szybko. SSD będą do-
bre tak za pięć lat :)

| RadosĹ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |                                        |

Data: 2015-01-13 22:59:31
Autor: Budzik
Padniety SSD OCz Vertex 2
Użytkownik Radosław Sokół rsokol@magsoft.com.pl ...

Należy mieć po prostu dług± gwarancję i dobre kopie zapasowe.
I nie pchać się w nowe rozwi±zania zbyt szybko. SSD będ± do-
bre tak za pięć lat :)

Juz sa dobre. Ale być moze nie nadaj± się do backupu :)

Data: 2015-01-14 08:32:23
Autor: Chris
Padniety SSD OCz Vertex 2
W dniu 2015-01-13 o 23:59, Budzik pisze:
[...]

Bo s± za małe na backup :) reszta jest OK, s± tak samo trwałe jak mechaniczne.

Data: 2015-01-13 23:36:31
Autor: R.e.m.e.K
Padniety SSD OCz Vertex 2
Dnia Tue, 13 Jan 2015 22:00:24 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

Należy mieć po prostu długą gwarancję i dobre kopie zapasowe.
I nie pchać się w nowe rozwiązania zbyt szybko. SSD będą do-
bre tak za pięć lat :)

A kiedy HDD beda dobre? Bo poki co NOWE u mnie sie sypia (realokacje setek sektorow). Maja
dobre warunki, niskie temperatury, pracuja w stabilnej obudowie.
Za to SSD od 3 lat smiga bez zadnego problemu, po 16h/dobe.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2015-01-14 18:48:05
Autor: miumiu
Padniety SSD OCz Vertex 2

A kiedy HDD beda dobre? Bo poki co NOWE u mnie sie sypia (realokacje setek sektorow). Maja
dobre warunki, niskie temperatury, pracuja w stabilnej obudowie.
Za to SSD od 3 lat smiga bez zadnego problemu, po 16h/dobe.

Ja też tak chawaliłem swojego SSD-ka... do ostatniej sekundy ;) Problem w tym, ze nie spodziewalem się ze SSD padnie tak nagle (zwiecha windowsa i koniec) i nieodwracalnie. W przypadku HDD zaliczylem bodajże 3 trupy w swoim życiu jednak za kazdym razem mialem czas na ewakuację. Tak ze backapy w przypadku SSD s± "must have".

Pzdr

Data: 2015-01-15 12:24:08
Autor: R.e.m.e.K
Padniety SSD OCz Vertex 2
Dnia Wed, 14 Jan 2015 18:48:05 +0100, miumiu napisał(a):

Ja też tak chawaliłem swojego SSD-ka... do ostatniej sekundy ;) Problem w tym, ze nie spodziewalem się ze SSD padnie tak nagle (zwiecha windowsa i koniec) i nieodwracalnie.

Tego sie spodziewam. Tak to wlasnie dziala. Padniety HDD ktorego i tak nie moge juz uzywac
nic mi nie daje tym, ze jeszcze dyszy i pozwala odczytac troche uszkodzonych plikow ;-)

W przypadku HDD zaliczylem bodajĹĽe 3 trupy w swoim ĹĽyciu jednak za kazdym razem mialem czas na ewakuacjÄ™. Tak ze backapy w przypadku SSD sÄ… "must have".

Backupy zawsze sa must have ;-)

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2015-01-18 11:01:40
Autor: Radosław Sokół
Padniety SSD OCz Vertex 2
W dniu 13.01.2015 o 23:36, R.e.m.e.K pisze:
A kiedy HDD beda dobre? Bo poki co NOWE u mnie sie sypia (realokacje setek sektorow). Maja
dobre warunki, niskie temperatury, pracuja w stabilnej obudowie.

Ile tych dyskĂłw?

Takie tezy mają sens jak się przetestuje kilkanaście-kilka-
dziesiÄ…t sztuk co najmniej.

I dla rĂłwnowagi: na jakieĹ› 100 dyskĂłw w moim otoczeniu przez
ostatni rok "ducha wyzionęły" zaledwie dwa, a w moich własnych
komputerach przez ostatnich 5 lat na jakieĹ› 10 dyskĂłw tylko
jeden.

PS. Niskie temperatury akurat sÄ… bardziej szkodliwe dla
    dyskĂłw, niĹĽ Ĺ›rednie. I bardziej siÄ™ liczy producent,
    niĹĽ warunki.

Data: 2015-01-19 21:35:56
Autor: Irokez
Padniety SSD OCz Vertex 2
W dniu 2015-01-18 o 11:01, Radosław Sokół pisze:
[...]

Ja dziĹ› znowu kupkÄ™ WD 80GB  uzbieraĹ‚em z zaczynajÄ…cymi siÄ™ sypać badami. Ot taka noworoczna przechadzka po komputerach. Nie za bardzo wiem na co to zmieniać, moĹĽe jednak hitachi czas kupować? praca 24h/365day.

--
Irokez

Data: 2015-01-15 22:34:23
Autor: JDX
Padniety SSD OCz Vertex 2
On 2015-01-12 08:39, Chris wrote:
[...]

Mój Vertex2 60GB ma już 4 lata i 3 miesi±ce, wg. SMART ma 849 wł±czeń i
przepracował 30603 godzin. Póki co jest OK, ale przez te 4 lata
zapisałem na niego niecałe 4TB danych - tylko 1 aplikacja z niego
korzysta (PostgreSQL) i zajętych mam jakie¶ 40GB.

Data: 2015-01-16 20:51:18
Autor: miumiu
Padniety SSD OCz Vertex 2

[...]

Moj w momencie padaczki mial ok. 2500 uruchomien, przepracowal z 12000godzin, przeczytal 20TB zapisał 10TB, z reguły byl zapchany... i wg smarta mial przed sob± 8 lat ¶wietlanej przyszło¶ci ;)

Pzdr

Data: 2015-01-16 22:21:27
Autor: R.e.m.e.K
Padniety SSD OCz Vertex 2
Dnia Fri, 16 Jan 2015 20:51:18 +0100, miumiu napisał(a):

Moj w momencie padaczki mial ok. 2500 uruchomien, przepracowal z 12000godzin, przeczytal 20TB zapisał 10TB, z reguły byl zapchany... i wg smarta mial przed sobą 8 lat świetlanej przyszłości ;)

Ale to jednak byl tylko Vertex :-P

--
pozdro
R.e.m.e.K