Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Padniety aku czy cos innego?

Padniety aku czy cos innego?

Data: 2019-07-30 18:59:56
Autor: Budzik
Padniety aku czy cos innego?
Dziś mi auto nie odpaliło. Przekreciło rozrusznikiem 3-4 razy ale za słabo.
Podłaczyłem z innego auta prad po kablach (dosc słabych) i odpalił od strzału.
Przejechałem 20km, wyłączyłem auto. Po godzinie znów ta sama historia.

Dalsza czesc dnia to jakies 70km przez 3h po miescie, przy czym ze dwa razy zgasiłem auto i po kilku minutach ponownie odpaliłem bez problemu.

W ciagu tej przejazdzki spalanie miałem ponad 2 litry wieksze niz srednio. (10,5 vs 8.2)


Wieczorem wymieniam aku.
Stare aku bardzo ciepłe.

Wymieniłem na inny, tez nie pierwszej młodosci, zmierzyłem ładowanie - 14,2. Odpaliłem kilka razy bez problemu.

Myslicie ze po prostu aku padło czy coś innego?


Z ciekawości - jak działa ładowanie w samochodzie? gdzie jest ukryty element ktory sprawdza czy alternator powinien ładowac aku czy ten jest naładowany i nie trzeba go doładowywac? Jest taki element czy ładowanie leci cały czas a regulator kontroluje tylko jego poziom własnie na tych 14V z ułamkiem?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Cieszą się w Niu Jorku dzieci, pan Bin Laden do nich leci.
On prezentów ma bez liku, dl każdego po wągliku."

Data: 2019-07-30 21:11:42
Autor: J.F.
Padniety aku czy cos innego?
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAA9CCF87AA34Dbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Dziś mi auto nie odpaliło. Przekreciło rozrusznikiem 3-4 razy ale za słabo.
Podłaczyłem z innego auta prad po kablach (dosc słabych) i odpalił od
strzału.
Przejechałem 20km, wyłączyłem auto. Po godzinie znów ta sama historia.

Dalsza czesc dnia to jakies 70km przez 3h po miescie, przy czym ze dwa
razy zgasiłem auto i po kilku minutach ponownie odpaliłem bez problemu.

W ciagu tej przejazdzki spalanie miałem ponad 2 litry wieksze niz
srednio. (10,5 vs 8.2)

Ciekawe ... a u mnie chyba spalanie wlasnie dziwnie wzroslo ...

Wieczorem wymieniam aku.
Stare aku bardzo ciepłe.

Przy tej pogodzie ... moze nie dziwne :-(

Wymieniłem na inny, tez nie pierwszej młodosci, zmierzyłem ładowanie -
14,2. Odpaliłem kilka razy bez problemu.
Myslicie ze po prostu aku padło czy coś innego?

A zmierz napiecie starego aku.
Ostatnio padaja na zwarcie celi - napiecie ok 11V.

Chyba, ze fiat - to moze brudne klemy :-)

Z ciekawości - jak działa ładowanie w samochodzie? gdzie jest ukryty
element ktory sprawdza czy alternator powinien ładowac aku czy ten jest
naładowany i nie trzeba go doładowywac? Jest taki element czy ładowanie
leci cały czas a regulator kontroluje tylko jego poziom własnie na tych
14V z ułamkiem?

Srednio dawno temu - dokladnie tak. Regulator gdzies w alternatorze i ma utrzymac ok 14V w instalacji.

Ale teraz to regulatorem rzadzi komputer.

Kup sobie woltomierz do zapalniczki.

J.

Data: 2019-07-30 19:59:56
Autor: Budzik
Padniety aku czy cos innego?
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

Dziś mi auto nie odpaliło. Przekreciło rozrusznikiem 3-4 razy ale za słabo.
Podłaczyłem z innego auta prad po kablach (dosc słabych) i odpalił od
strzału.
Przejechałem 20km, wyłączyłem auto. Po godzinie znów ta sama historia.

Dalsza czesc dnia to jakies 70km przez 3h po miescie, przy czym ze dwa
razy zgasiłem auto i po kilku minutach ponownie odpaliłem bez problemu.

W ciagu tej przejazdzki spalanie miałem ponad 2 litry wieksze niz
srednio. (10,5 vs 8.2)

Ciekawe ... a u mnie chyba spalanie wlasnie dziwnie wzroslo ...

No u mnie tez wzrosło.
 
Wieczorem wymieniam aku.
Stare aku bardzo ciepłe.

Przy tej pogodzie ... moze nie dziwne :-(

Aku jest w kabinie a nie na pace. Dzis było około 30 stopni, aku był duzo cieplejszy.

Wymieniłem na inny, tez nie pierwszej młodosci, zmierzyłem ładowanie -
14,2. Odpaliłem kilka razy bez problemu.
Myslicie ze po prostu aku padło czy coś innego?

A zmierz napiecie starego aku.
Ostatnio padaja na zwarcie celi - napiecie ok 11V.

juz nie zmierze bo podejrzewam, ze został pdołaczony testowo do ładowania.
 
Chyba, ze fiat - to moze brudne klemy :-)

Fiat.
Zabrudziły sie nagle z dnia na dzien?

Z ciekawości - jak działa ładowanie w samochodzie? gdzie jest ukryty
element ktory sprawdza czy alternator powinien ładowac aku czy ten jest
naładowany i nie trzeba go doładowywac? Jest taki element czy ładowanie
leci cały czas a regulator kontroluje tylko jego poziom własnie na tych
14V z ułamkiem?

Srednio dawno temu - dokladnie tak. Regulator gdzies w alternatorze i ma utrzymac ok 14V w instalacji.

Ale teraz to regulatorem rzadzi komputer.

Kup sobie woltomierz do zapalniczki.

Czyli ładuje cały czas a jedyne co trzeba pilnować to to zeby było ok 14.2 i nie wiecej?

No to nie rozumiem, skąd ten wzrost spalania... Chyba ze komp coś przekłamuje. Zobaczymy jak bedzie jutro.


--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
....i to by było na tyle
Jan T. Stanisławski

Data: 2019-07-31 09:46:20
Autor: J.F.
Padniety aku czy cos innego?
Dnia 30 Jul 2019 19:59:56 GMT, Budzik napisał(a):
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
Chyba, ze fiat - to moze brudne klemy :-)

Fiat.
Zabrudziły sie nagle z dnia na dzien?

Tak. Z godziny na godzine wrecz.

Srednio dawno temu - dokladnie tak. Regulator gdzies w alternatorze i ma utrzymac ok 14V w instalacji.

Ale teraz to regulatorem rzadzi komputer.

Kup sobie woltomierz do zapalniczki.

Czyli ładuje cały czas a jedyne co trzeba pilnować to to zeby było ok 14.2 i nie wiecej?

Laduje caly czas ... ale pilnowac to raczej trzeba, czy nie pojawia
sie ponizej 13 ..

J.

Data: 2019-07-31 09:59:54
Autor: Budzik
Padniety aku czy cos innego?
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

Chyba, ze fiat - to moze brudne klemy :-)

Fiat.
Zabrudziły sie nagle z dnia na dzien?

Tak. Z godziny na godzine wrecz.

Srednio dawno temu - dokladnie tak. Regulator gdzies w
alternatorze i ma utrzymac ok 14V w instalacji.

Ale teraz to regulatorem rzadzi komputer.

Kup sobie woltomierz do zapalniczki.

Czyli ładuje cały czas a jedyne co trzeba pilnować to to zeby było
ok 14.2 i nie wiecej?

Laduje caly czas ... ale pilnowac to raczej trzeba, czy nie pojawia
sie ponizej 13 ..

Ok, ale w takim razie, przepraszam za głupie pytanie, jak to sie dzieje, ze aku naładowany, czy nie, dostaje cały czas prąd ładowania i pomimo tego nic mu sie złego nie dzieje?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Wolność to tylko jeszcze jedno słowo dla tych,
którzy nie mają już nic do stracenia. "  Janis Joplin

Data: 2019-07-31 12:15:08
Autor: viktorius
Padniety aku czy cos innego?
W dniu 2019-07-31 o 11:59, Budzik pisze:


Ok, ale w takim razie, przepraszam za głupie pytanie, jak to sie dzieje,
ze aku naładowany, czy nie, dostaje cały czas prąd ładowania i pomimo
tego nic mu sie złego nie dzieje?


Bo nikt mu tego prądu nie "wpycha na siłę". Jak aku już nie potrzebuje prądu, to go nie pobiera.
Analogia do wody:
Masz 2 naczynia połączone rurką, jedno puste, drugie pełne.
Otwierasz zaworek, woda przelatuje, do czasu aż wyrównają się poziomu wody. Potem przepływ wody jest zerowy. Do czasu, aż z jednego z naczyń wody ubędzie.
Tak samo działa ładowanie akumulatora, jak się wyrównają poziomy napięć, aku przestaje pobierać prąd.

--
viktorius

Data: 2019-07-31 13:40:08
Autor: J.F.
Padniety aku czy cos innego?
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAA9D761743850budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
Czyli ładuje cały czas a jedyne co trzeba pilnować to to zeby było
ok 14.2 i nie wiecej?

Laduje caly czas ... ale pilnowac to raczej trzeba, czy nie pojawia
sie ponizej 13 ..

Ok, ale w takim razie, przepraszam za głupie pytanie, jak to sie dzieje,
ze aku naładowany, czy nie, dostaje cały czas prąd ładowania i pomimo
tego nic mu sie złego nie dzieje?

Napiecie wlasnie.
Naladowany akumulator po chwili odpoczynku ma okolo 13.2V,
jak go podlaczysz pod 13.8 to prad plynie bardzo znikomy,
jak pod 14.2 to znosnie maly, jak pod 14.5 to ciagle w granicach przyzwoitosci.

Wiec co sie dziwic, ze teraz modne regulatory na ok 14V,
albo i sterowanie z komputera, ktory obnizy do 13.8V w miare potrzeby.

Tylko uwazaj - to przy napieciu stalym.
"Zwykly prostownik" sieciowy daje pulsujace o amplitudze do 19V - wiec momentami laduje nawet naladowany akumulator.
Co ciekawe - srednie z takiego prostownika to ok 12V - gdyby bylo stale, to by nie naladowalo wcale :-)

Altenator tez 3-fazowy i troche pulsuje, ale na 3 fazach to z natury mniej ...

J.

Data: 2019-07-31 17:07:46
Autor: sirapacz
Padniety aku czy cos innego?

Ok, ale w takim razie, przepraszam za głupie pytanie, jak to sie dzieje,
ze aku naładowany, czy nie, dostaje cały czas prąd ładowania i pomimo
tego nic mu sie złego nie dzieje?

Akumulator naładowany nie dostaje prądu (poza kompensację samorozładowywania).
Alternator obciążony ładowaniem akumulatora stawia większy opór silnikowi a nieobciążony kręci się znacznie lżej.

Wyobraż sobie 2 naczynia połączone rurką na dole. Jedno puste drugie pełne. Na początku będzie lać się woda silnym strumieniem (waga pełnego zbiornika będzie wpychać wodę do drugiego. Pod koniec ciśnienie będzie małe i woda będzie wlewać się wolniej nieco a gdy się wyrównają poziomy (czyli na alternatorze będziesz miał 13,8V i na akumulatorze będziesz miał 13,8V) to nie będzie żadnego przepływu.

Data: 2019-07-31 16:59:53
Autor: Budzik
Padniety aku czy cos innego?
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...

Ok, ale w takim razie, przepraszam za głupie pytanie, jak to sie
dzieje, ze aku naładowany, czy nie, dostaje cały czas prąd
ładowania i pomimo tego nic mu sie złego nie dzieje?

Akumulator naładowany nie dostaje prądu (poza kompensację samorozładowywania).
Alternator obciążony ładowaniem akumulatora stawia większy opór silnikowi a nieobciążony kręci się znacznie lżej.

Ok, no własnie o to mi chodziło - o ten wiekszy / mniejszy opor.

Jak to jest realizowane? Z czego wynika?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.
Frank Herbert

Data: 2019-07-31 19:30:59
Autor: J.F.
Padniety aku czy cos innego?
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAA9DBCA8DFCDbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...
Akumulator naładowany nie dostaje prądu (poza kompensację
samorozładowywania).
Alternator obciążony ładowaniem akumulatora stawia większy opór
silnikowi a nieobciążony kręci się znacznie lżej.

Ok, no własnie o to mi chodziło - o ten wiekszy / mniejszy opor.
Jak to jest realizowane? Z czego wynika?

Normalna ch-ka pradnicy.
Jak prad nie plynie, to oporow ruchu elektrycznej natury nie ma.

Ale jak plynie, to moc musi sie zgadzac - opor mechaniczny na wale rosnie.
Mozna tlumaczyc tez siłami Lorenza.

A w samym akumulatorze stosunkowo prosta elektrochemia - skoro naladowany akumulator ma 13.2V, to przy takim napieciu zewnetrznym prad nie poplynie.
Przy wiekszym poplynie, ale rosnie stopniowo i nieliniowo.

J.

Data: 2019-07-31 18:13:59
Autor: J.F.
Padniety aku czy cos innego?
Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qhsb29$f35$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
Ok, ale w takim razie, przepraszam za głupie pytanie, jak to sie dzieje,
ze aku naładowany, czy nie, dostaje cały czas prąd ładowania i pomimo
tego nic mu sie złego nie dzieje?

Akumulator naładowany nie dostaje prądu (poza kompensację samorozładowywania).

Lepiej byloby napisac "nie bierze".
O ile napiecie jest odpowiednie,
bo powyzej 14.5V to bierze pradu coraz wiecej i zaczyna elektrolizowac wode.
A przy okazji niszczy plyty.

Alternator obciążony ładowaniem akumulatora stawia większy opór silnikowi a nieobciążony kręci się znacznie lżej.

Owszem ale to nie sa duze roznice.

Np 20A*14V = 0.28kW, coz to jest dla silnika o mocy 100kW.


J.

Data: 2019-07-30 22:04:27
Autor: LordBluzg(R)
Padniety aku czy cos innego?
W dniu 2019-07-30 o 21:11, J.F. pisze:

Kup sobie woltomierz do zapalniczki.

Kłamie. Problem polega na słabym kontakcie ze stalowymi stykami w gnieździe zapaliczki. Jak go pookręcasz co jakiś czas, to wskazania sa różne nawet o 1V. Wydłubałem go z obudowy, znalazłem miejsce koło radia i zamontowałem na kablach na stałe. Teraz pokazuje "prawdę" :)


--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
             WCALE NIE JEST DROŻEJ NIŻ KIEDYŚ

Data: 2019-07-30 22:19:42
Autor: kk
Padniety aku czy cos innego?
On 2019-07-30 22:04, LordBluzg(R) wrote:
W dniu 2019-07-30 o 21:11, J.F. pisze:

Kup sobie woltomierz do zapalniczki.

Kłamie. Problem polega na słabym kontakcie ze stalowymi stykami w gnieździe zapaliczki. Jak go pookręcasz co jakiś czas, to wskazania sa różne nawet o 1V. Wydłubałem go z obudowy, znalazłem miejsce koło radia i zamontowałem na kablach na stałe. Teraz pokazuje "prawdę" :)

Ile tan woltomierz pobiera, że mu słaby kontakt przeszkadza?

Data: 2019-07-30 23:00:28
Autor: LordBluzg(R)
Padniety aku czy cos innego?
W dniu 2019-07-30 o 22:19, kk pisze:
On 2019-07-30 22:04, LordBluzg(R) wrote:
W dniu 2019-07-30 o 21:11, J.F. pisze:

Kup sobie woltomierz do zapalniczki.

Kłamie. Problem polega na słabym kontakcie ze stalowymi stykami w gnieździe zapaliczki. Jak go pookręcasz co jakiś czas, to wskazania sa różne nawet o 1V. Wydłubałem go z obudowy, znalazłem miejsce koło radia i zamontowałem na kablach na stałe. Teraz pokazuje "prawdę" :)

Ile tan woltomierz pobiera, że mu słaby kontakt przeszkadza?

Czasem 2A...bo ma ładowarkę USB z 2 gniazdami. Ma 3 tryby. Woltomierz/amperomierz (tego co ładujesz) i termometr, jesli nie ładujesz. Tanie i fajne:
https://alltech24.pl/3057-large_default/ladowarka-samochodowa-usb-woltomierz-termometr-4w1.jpg

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
             WCALE NIE JEST DROŻEJ NIŻ KIEDYŚ

Data: 2019-07-31 09:53:11
Autor: J.F.
Padniety aku czy cos innego?
Dnia Tue, 30 Jul 2019 23:00:28 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
W dniu 2019-07-30 o 22:19, kk pisze:
On 2019-07-30 22:04, LordBluzg(R) wrote:
W dniu 2019-07-30 o 21:11, J.F. pisze:
Kup sobie woltomierz do zapalniczki.

Kłamie. Problem polega na słabym kontakcie ze stalowymi stykami w gnieździe zapaliczki. Jak go pookręcasz co jakiś czas, to wskazania sa różne nawet o 1V. Wydłubałem go z obudowy, znalazłem miejsce koło radia i zamontowałem na kablach na stałe. Teraz pokazuje "prawdę" :)

Ile tan woltomierz pobiera, że mu słaby kontakt przeszkadza?

Czasem 2A...bo ma ładowarkę USB z 2 gniazdami.

Taki to istotnie moze klamac ... chocby spadek na kablach i
bezpieczniku.

Ma 3 tryby. Woltomierz/amperomierz (tego co ładujesz) i termometr, jesli nie ładujesz.

Bo ja ladujesz, to i termometr klamie :-)

Tanie i fajne:
https://alltech24.pl/3057-large_default/ladowarka-samochodowa-usb-woltomierz-termometr-4w1.jpg

umiarkowanie fajne. Wolno zmienia odczyty, trzeba sie naczekac, a w czasie jazdy gapienie
nie wskazane.
Kable od telefonu zaslaniaja wyswietlacz.
Szerokosc utrudnia wsadzenie w rozdzielacz ... wiec odczyt "bokiem".
No ale wtedy kable mniej przeszkadzaja :-)

J.

Data: 2019-07-31 10:00:03
Autor: LordBluzg(R)
Padniety aku czy cos innego?
W dniu 2019-07-31 o 09:53, J.F. pisze:

Kłamie. Problem polega na słabym kontakcie ze stalowymi stykami w
gnieździe zapaliczki. Jak go pookręcasz co jakiś czas, to wskazania sa
różne nawet o 1V. Wydłubałem go z obudowy, znalazłem miejsce koło
radia i zamontowałem na kablach na stałe. Teraz pokazuje "prawdę" :)

Ile tan woltomierz pobiera, że mu słaby kontakt przeszkadza?

Czasem 2A...bo ma ładowarkę USB z 2 gniazdami.

Taki to istotnie moze klamac ... chocby spadek na kablach i
bezpieczniku.

Nie zauwazyłem różnicy wskazań, woltomierza, kiedy podłączam np telefon.

Ma 3 tryby.
Woltomierz/amperomierz (tego co ładujesz) i termometr, jesli nie
ładujesz.

Bo ja ladujesz, to i termometr klamie :-)

Dlatego opcjonalnie jest wyłączony :]

Tanie i fajne:
https://alltech24.pl/3057-large_default/ladowarka-samochodowa-usb-woltomierz-termometr-4w1.jpg

umiarkowanie fajne.
Wolno zmienia odczyty, trzeba sie naczekac, a w czasie jazdy gapienie
nie wskazane.

Bo to się robi inaczyj. Wstwiasz sobie OBD2, instalujesz/kupujesz Torque i ze spokojem w domu, przeglądasz log przez www, co tam się odjebało :]

Kable od telefonu zaslaniaja wyswietlacz.

To zalezy, jak je rozmiescisz.

Szerokosc utrudnia wsadzenie w rozdzielacz ... wiec odczyt "bokiem".
No ale wtedy kable mniej przeszkadzaja :-)


Nic nie utrudnia :)
--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
             WCALE NIE JEST DROŻEJ NIŻ KIEDYŚ

Data: 2019-07-31 13:06:23
Autor: dantes
Padniety aku czy cos innego?
Dnia Wed, 31 Jul 2019 10:00:03 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

[...]
Bo to się robi inaczyj. Wstwiasz sobie OBD2, instalujesz/kupujesz Torque i ze spokojem w domu, przeglądasz log przez www, co tam się odjebało :]

A które... "OBD2"...  te od T-Mobile?

Data: 2019-07-31 16:28:51
Autor: LordBluzg(R)
Padniety aku czy cos innego?
W dniu 2019-07-31 o 13:06, dantes pisze:
Dnia Wed, 31 Jul 2019 10:00:03 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

[...]
Bo to się robi inaczyj. Wstwiasz sobie OBD2, instalujesz/kupujesz Torque
i ze spokojem w domu, przeglądasz log przez www, co tam się odjebało :]

A które... "OBD2"...  te od T-Mobile?

Nie, z warzywniczego :]

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
             WCALE NIE JEST DROŻEJ NIŻ KIEDYŚ

Data: 2019-07-31 18:42:04
Autor: dantes
Padniety aku czy cos innego?
Dnia Wed, 31 Jul 2019 16:28:51 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

W dniu 2019-07-31 o 13:06, dantes pisze:
Dnia Wed, 31 Jul 2019 10:00:03 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

[...]
Bo to się robi inaczyj. Wstwiasz sobie OBD2, instalujesz/kupujesz Torque
i ze spokojem w domu, przeglądasz log przez www, co tam się odjebało :]

A które... "OBD2"...  te od T-Mobile?

Nie, z warzywniczego :]

Aha.
Rozumiem, że "Twój Torque" współpracuje z  interfejsami OBD2 przesyłającymi dane po GPRS/EDGE, tak?

Data: 2019-07-31 21:49:47
Autor: LordBluzg(R)
Padniety aku czy cos innego?
W dniu 2019-07-31 o 18:42, dantes pisze:

[...]
Bo to się robi inaczyj. Wstwiasz sobie OBD2, instalujesz/kupujesz Torque
i ze spokojem w domu, przeglądasz log przez www, co tam się odjebało :]

A które... "OBD2"...  te od T-Mobile?

Nie, z warzywniczego :]

Aha.
Rozumiem, że "Twój Torque" współpracuje z  interfejsami OBD2
przesyłającymi dane po GPRS/EDGE, tak?

Oho. Miszczu drogi, na tej grupie jak i w necie, skrót OBD2 w połączeniu z Torque, oznacza że kupujesz sobie na Alledrogo jakiś interfejs z LM327, który podłączasz do gniazda diagnostycznego (OBD2/[On-Board Diagnostic level 2] w aucie i w smartfonie odbierasz dane przez BT/WiFi (BT to pewnie będzie BurakTaki a WiFi to WidelecFinezyjny).
Jeszcze jakieś pytania?

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
             WCALE NIE JEST DROŻEJ NIŻ KIEDYŚ

Data: 2019-08-01 07:05:26
Autor: dantes
Padniety aku czy cos innego?
Dnia Wed, 31 Jul 2019 21:49:47 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

W dniu 2019-07-31 o 18:42, dantes pisze:

[...]
Bo to się robi inaczyj. Wstwiasz sobie OBD2, instalujesz/kupujesz Torque
i ze spokojem w domu, przeglądasz log przez www, co tam się odjebało :]

A które... "OBD2"...  te od T-Mobile?

Nie, z warzywniczego :]

Aha.
Rozumiem, że "Twój Torque" współpracuje z  interfejsami OBD2
przesyłającymi dane po GPRS/EDGE, tak?

Oho. Miszczu drogi, na tej grupie jak i w necie, skrót OBD2 w połączeniu z Torque, oznacza że kupujesz sobie na Alledrogo jakiś interfejs z LM327, który podłączasz do gniazda diagnostycznego (OBD2/[On-Board Diagnostic level 2] w aucie i w smartfonie odbierasz dane przez BT/WiFi (BT to pewnie będzie BurakTaki a WiFi to WidelecFinezyjny).
Jeszcze jakieś pytania?

Tak. Dlaczego przeglądarka to wg Ciebie www?
Rozumiem, że Internet włączasz klikając jeszcze na "e", tak?

Jakieś ponad 15 lat temu projektowałem takie urządzenia więc nie musisz mi
tłumaczyć czym jest OBD2. A "logi" to przeglądasz sobie przez przeglądarkę
a nie przez www. Ponjał, Miszczu?

A jak chciałbyś, jak piszesz, "przeglądać logi przez www" to musiałbyś
posiadać interfejs OBD2 z modemem GPRS/EDGE [tak... na kartę SIM], który prześle dane na serwer ogólny albo postawiony na domowym PC. I wówczas możesz logi przeglądać tak ja Ci się marzy .... tj. "przez www"
Takie rozwiązania istnieją już od 2005 roku.
A od kilku miesięcy T-Mobile oferuje taki interfejs w abonamencie.
Ponjał?

Data: 2019-08-01 09:41:49
Autor: LordBluzg(R)
Padniety aku czy cos innego?
W dniu 2019-08-01 o 07:05, dantes pisze:
Dnia Wed, 31 Jul 2019 21:49:47 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

W dniu 2019-07-31 o 18:42, dantes pisze:

[...]
Bo to się robi inaczyj. Wstwiasz sobie OBD2, instalujesz/kupujesz Torque
i ze spokojem w domu, przeglądasz log przez www, co tam się odjebało :]

A które... "OBD2"...  te od T-Mobile?

Nie, z warzywniczego :]

Aha.
Rozumiem, że "Twój Torque" współpracuje z  interfejsami OBD2
przesyłającymi dane po GPRS/EDGE, tak?

Oho. Miszczu drogi, na tej grupie jak i w necie, skrót OBD2 w połączeniu
z Torque, oznacza że kupujesz sobie na Alledrogo jakiś interfejs z
LM327, który podłączasz do gniazda diagnostycznego (OBD2/[On-Board
Diagnostic level 2] w aucie i w smartfonie odbierasz dane przez BT/WiFi
(BT to pewnie będzie BurakTaki a WiFi to WidelecFinezyjny).
Jeszcze jakieś pytania?

Tak.
Dlaczego przeglądarka to wg Ciebie www?

Bo istnienie przeglądarki bez www raczej jest bezsensowne, podobnie jak istnienie www i przeglądarki bez komputera.
Jesz widelcem czy ustami?

Rozumiem, że Internet włączasz klikając jeszcze na "e", tak?

Na modemie nie ma takiego "e" :] i myszka tam nie sięga :]


Jakieś ponad 15 lat temu projektowałem takie urządzenia więc nie musisz mi
tłumaczyć czym jest OBD2. A "logi" to przeglądasz sobie przez przeglądarkę
a nie przez www. Ponjał, Miszczu?

Nie kolego. Logi przeglądam sobie przez www ZA pomoca przegladarki, Miszczu :]


A jak chciałbyś, jak piszesz, "przeglądać logi przez www" to musiałbyś
posiadać interfejs OBD2 z modemem GPRS/EDGE [tak... na kartę SIM],
który prześle dane na serwer ogólny albo postawiony na domowym PC.

To serwer ogólny nie moze być postawiony na domowym PC? Masz jakieś dane na ten temat?
Gdzie zatem do Twojego interfejsu z T-Mobile podpina się Torque?

I wówczas możesz logi przeglądać tak ja Ci się marzy .... tj. "przez www"
Takie rozwiązania istnieją już od 2005 roku.
A od kilku miesięcy T-Mobile oferuje taki interfejs w abonamencie.
Ponjał?

I majo zaimplementowane Torque? Niebywałe!

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
             WCALE NIE JEST DROŻEJ NIŻ KIEDYŚ

Data: 2019-08-01 10:50:06
Autor: dantes
Padniety aku czy cos innego?
Dnia Thu, 1 Aug 2019 09:41:49 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

W dniu 2019-08-01 o 07:05, dantes pisze:
Dnia Wed, 31 Jul 2019 21:49:47 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

W dniu 2019-07-31 o 18:42, dantes pisze:

[...]
Bo to się robi inaczyj. Wstwiasz sobie OBD2, instalujesz/kupujesz Torque
i ze spokojem w domu, przeglądasz log przez www, co tam się odjebało :]

A które... "OBD2"...  te od T-Mobile?

Nie, z warzywniczego :]

Aha.
Rozumiem, że "Twój Torque" współpracuje z  interfejsami OBD2
przesyłającymi dane po GPRS/EDGE, tak?

Oho. Miszczu drogi, na tej grupie jak i w necie, skrót OBD2 w połączeniu
z Torque, oznacza że kupujesz sobie na Alledrogo jakiś interfejs z
LM327, który podłączasz do gniazda diagnostycznego (OBD2/[On-Board
Diagnostic level 2] w aucie i w smartfonie odbierasz dane przez BT/WiFi
(BT to pewnie będzie BurakTaki a WiFi to WidelecFinezyjny).
Jeszcze jakieś pytania?

Tak.
Dlaczego przeglądarka to wg Ciebie www?

Bo istnienie przeglądarki bez www raczej jest bezsensowne, podobnie jak istnienie www i przeglądarki bez komputera.
No niestety. Explorator Twojego Windows to jedna wielka "przeglądarka www",
bez której Twój Windows by nie istniał.

Jesz widelcem czy ustami?

Oczami.

Rozumiem, że Internet włączasz klikając jeszcze na "e", tak?

Na modemie nie ma takiego "e" :] i myszka tam nie sięga :]

Sięga, sięga przez ... ... ... 168.
Ale na początek to poprobuj poszukać na Pulpicie
tego Twojego "e".


Jakieś ponad 15 lat temu projektowałem takie urządzenia więc nie musisz mi
tłumaczyć czym jest OBD2. A "logi" to przeglądasz sobie przez przeglądarkę
a nie przez www. Ponjał, Miszczu?

Nie kolego. Logi przeglądam sobie przez www ZA pomoca przegladarki, Miszczu :]

A łączysz się Twoim BurakiemTakim czy WidelecemFinezyjnym?


A jak chciałbyś, jak piszesz, "przeglądać logi przez www" to musiałbyś
posiadać interfejs OBD2 z modemem GPRS/EDGE [tak... na kartę SIM],
który prześle dane na serwer ogólny albo postawiony na domowym PC.

To serwer ogólny nie moze być postawiony na domowym PC?
A czy ja napisałem, że nie może?

Masz jakieś dane na ten temat?
Ale temat ma już ponad 15 lat. Interesują Cię takie starocie?

Gdzie zatem do Twojego interfejsu z T-Mobile podpina się Torque?

A gdzie ja napisałem, że "do Mojego" interfejsu "z T-Mobile" podpina się
Twoje Torque?

I wówczas możesz logi przeglądać tak ja Ci się marzy .... tj. "przez www"
Takie rozwiązania istnieją już od 2005 roku.
A od kilku miesięcy T-Mobile oferuje taki interfejs w abonamencie.
Ponjał?

I majo zaimplementowane Torque? Niebywałe!
A kto pisze, że "majo"? "Majo" ale przez www... tak jak marzysz
i z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością bez "Twojego Torque".


Widzę, że wyje... ale w którym meczecie to już nie bardzo.

Data: 2019-08-01 22:17:32
Autor: LordBluzg(R)
Padniety aku czy cos innego?
W dniu 2019-08-01 o 10:50, dantes pisze:
[...]
Dlaczego przeglądarka to wg Ciebie www?

Bo istnienie przeglądarki bez www raczej jest bezsensowne, podobnie jak
istnienie www i przeglądarki bez komputera.
No niestety. Explorator Twojego Windows to jedna wielka "przeglądarka www",
bez której Twój Windows by nie istniał.

Oho, Nerd :] Należysz do tych 2% ludzi na świecie, którzy używają Linuksa na co dzień i jeszcze do tego w domu?

Jesz widelcem czy ustami?

Oczami.

Ło! Jotpeg Ci wystarczy :D...widzisz BigMaka i już najedzony :]

Rozumiem, że Internet włączasz klikając jeszcze na "e", tak?

Na modemie nie ma takiego "e" :] i myszka tam nie sięga :]

Sięga, sięga
przez ... ... ... 168.

Chcesz kursorem myszy wcisnąć mechaniczny przycisk? No tak, skoro jesz oczami...

Ale na początek to poprobuj poszukać na Pulpicie
tego Twojego "e".

Nie mam żadnego "e" :]


Jakieś ponad 15 lat temu projektowałem takie urządzenia więc nie musisz mi
tłumaczyć czym jest OBD2. A "logi" to przeglądasz sobie przez przeglądarkę
a nie przez www. Ponjał, Miszczu?

Nie kolego. Logi przeglądam sobie przez www ZA pomoca przegladarki,
Miszczu :]

A łączysz się Twoim BurakiemTakim czy WidelecemFinezyjnym?

Nie, używam TCP/IP TakieCwanePudełko/IProste :]

Ale temat ma już ponad 15 lat. Interesują Cię takie starocie?

Skoro co chwilę wspominasz starego IE, to pewnie masz jakieś traumatyczne wspomnienia.

Gdzie zatem do Twojego interfejsu z T-Mobile podpina się Torque?

A gdzie ja napisałem, że "do Mojego" interfejsu "z T-Mobile" podpina się
Twoje Torque?


Ja pisałem o Torque a ty nagle wyskoczyłeś z T-Mobile i ichnym "wynalazkiem", który nawet nie umywa się do aplikacji Torque.
Bardzo merytorycznie :>...a bladego pojęcia nie masz o różnicach pomiędzy tym co oferuje T-Mobile a tym o czym wcześniej pisałem.

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
             WCALE NIE JEST DROŻEJ NIŻ KIEDYŚ

Data: 2019-08-02 10:07:11
Autor: dantes
Padniety aku czy cos innego?
Dnia Thu, 1 Aug 2019 22:17:32 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

W dniu 2019-08-01 o 10:50, dantes pisze:
[...]
Dlaczego przeglądarka to wg Ciebie www?

Bo istnienie przeglądarki bez www raczej jest bezsensowne, podobnie jak
istnienie www i przeglądarki bez komputera.
No niestety. Explorator Twojego Windows to jedna wielka "przeglądarka www",
bez której Twój Windows by nie istniał.

Oho, Nerd :] Należysz do tych 2% ludzi na świecie, którzy używają Linuksa na co dzień i jeszcze do tego w domu?

Nie. Ale najczęściej korzystam z takiego systemu jak Twój.

Jesz widelcem czy ustami?

Oczami.

Ło! Jotpeg Ci wystarczy :D...widzisz BigMaka i już najedzony :]

Nie jem śmieci. Sam gotuję. Spróbuj to nie jest trudne.


Rozumiem, że Internet włączasz klikając jeszcze na "e", tak?

Na modemie nie ma takiego "e" :] i myszka tam nie sięga :]

Sięga, sięga
przez ... ... ... 168.

Chcesz kursorem myszy wcisnąć mechaniczny przycisk? No tak, skoro jesz oczami...
A kto powiedział, że mechaniczny?
A na Pulpicie masz "mechaniczne ikonki"?
Nie, nie  mam na myśli "e", bo wg Ciebie nie ma czegoś takiego w Twoim PC...  no i "na modemie".


Ale na początek to poprobuj poszukać na Pulpicie
tego Twojego "e".

Nie mam żadnego "e" :]

Może ktoś Ci "eM" ustawił... najprawdopodobniej.
I możesz faktycznie nie widzieć tego "e".


Jakieś ponad 15 lat temu projektowałem takie urządzenia więc nie musisz mi
tłumaczyć czym jest OBD2. A "logi" to przeglądasz sobie przez przeglądarkę
a nie przez www. Ponjał, Miszczu?

Nie kolego. Logi przeglądam sobie przez www ZA pomoca przegladarki,
Miszczu :]

A łączysz się Twoim BurakiemTakim czy WidelecemFinezyjnym?

Nie, używam TCP/IP TakieCwanePudełko/IProste :]

Pudełko powiadasz. TCP/IP powiadasz... .Yhm. Nooo... to zacnie.
I mówisz, że nie da się myszką "sięgnąć" do Twojego modemu?
A ten modem konfigurowałeś sam czy robił to Ci Pan od Internetu?


Ale temat ma już ponad 15 lat. Interesują Cię takie starocie?

Skoro co chwilę wspominasz starego IE, to pewnie masz jakieś traumatyczne wspomnienia.

Okres 15 letni odnosi się do tematu OBD2 przez GPRS/EDGE, a nie do "e".
Stopień opanowania przez Ciebie tematu "ie" bez "i", budzi pewne
podejrzenia.


Gdzie zatem do Twojego interfejsu z T-Mobile podpina się Torque?

A gdzie ja napisałem, że "do Mojego" interfejsu "z T-Mobile" podpina się
Twoje Torque?


Ja pisałem o Torque
Który "spinasz" z interfejsem podpiętym do DLP przy pomocy
Twojego BurakaTakiego  lub Twojego WidelcaFinezyjnego
i twierdzisz, że do "przeglądania logów" potrzebujesz jeszcze "www".

 a ty nagle wyskoczyłeś z T-Mobile i ichnym "wynalazkiem",
Bo ichnieszy "wynalazek" udostępnia logi przez "www"
skoro w abonamencie...
a Twój po BurakuTakim lub WidelcuFinezyjnym
i "www" jest mu do tego niepotrzebne.

który nawet nie umywa się do aplikacji Torque.
Każda apka pokaże "to do czego dobierze się" interfejs diagnostyczny
jeśli oczywiście "na to" pozwoli mu system OBD2 w pojeździe.


Bardzo merytorycznie :>...
Masz na myśli Twojego BurakaTakiego czy WidelcaFinezyjnego?

a bladego pojęcia nie masz o różnicach pomiędzy tym co oferuje T-Mobile
Wystarczy zobaczyć co jest wewnątrz interfejsu
a zdolności "ich" informatyków mnie nie obchodzą.

a tym o czym wcześniej pisałem.
Pisałeś o LM327... bez "E".
A Twój Torque pokaże to na co mu pozwoli Twój LM327
I ani jednego PID'a więcej. Ponjał?

Musisz jeszcze sprawdzić czy masz oryginalny "LM327"
czy podróbkę na PIC16Fxxx.

Ile PID'ów "obsługuje" Twój ELM327 bez "E"?
"Tą razą" dużego "E".

Data: 2019-08-05 23:40:25
Autor: LordBluzg(R)
Padniety aku czy cos innego?
W dniu 2019-08-02 o 10:07, dantes pisze:
[...]
Jesz widelcem czy ustami?

Oczami.

Ło! Jotpeg Ci wystarczy :D...widzisz BigMaka i już najedzony :]

Nie jem śmieci. Sam gotuję. Spróbuj to nie jest trudne.

No obejrzałem kilka obrazów, nawet namalowałem ale trudno się tym najeść :]...może Ty się sycisz ale ja wolę schabowego.

Chcesz kursorem myszy wcisnąć mechaniczny przycisk? No tak, skoro jesz
oczami...
A kto powiedział, że mechaniczny?
A na Pulpicie masz "mechaniczne ikonki"?
Nie, nie  mam na myśli "e", bo wg Ciebie nie ma czegoś takiego
w Twoim PC...  no i "na modemie".

Bo do łączenia z Internetem używam modemu a nie jakiegoś 'e' :]

Nie kolego. Logi przeglądam sobie przez www ZA pomoca przegladarki,
Miszczu :]

A łączysz się Twoim BurakiemTakim czy WidelecemFinezyjnym?

Nie, używam TCP/IP TakieCwanePudełko/IProste :]

Pudełko powiadasz. TCP/IP powiadasz... .Yhm. Nooo... to zacnie.
I mówisz, że nie da się myszką "sięgnąć" do Twojego modemu?
A ten modem konfigurowałeś sam czy robił to Ci Pan od Internetu?

Obecny modem to "Speedstream" obsługiwany i konfigurowany przez operatora... Nie mam do niego dostępu.

Gdzie zatem do Twojego interfejsu z T-Mobile podpina się Torque?

A gdzie ja napisałem, że "do Mojego" interfejsu "z T-Mobile" podpina się
Twoje Torque?


Ja pisałem o Torque
Który "spinasz" z interfejsem podpiętym do DLP przy pomocy
Twojego BurakaTakiego  lub Twojego WidelcaFinezyjnego
i twierdzisz, że do "przeglądania logów"
potrzebujesz jeszcze "www".

Tak, bo jest wygodniej. O tutaj:
https://view.torque-bhp.com/

  a ty nagle wyskoczyłeś z T-Mobile i ichnym
"wynalazkiem",
Bo ichnieszy "wynalazek" udostępnia logi przez "www"
skoro w abonamencie...

Ja nie muszę mieć specjalnego abonamentu :>

a Twój po BurakuTakim lub WidelcuFinezyjnym
i "www" jest mu do tego niepotrzebne.

Też ale ja wolę przez www bo wygodniej i czytelniej.

który nawet nie umywa się do aplikacji Torque.
Każda apka pokaże "to do czego dobierze się" interfejs diagnostyczny
jeśli oczywiście "na to" pozwoli mu system OBD2 w pojeździe.

Niezupełnie. Jeśli T-Mobile tak sobie skonfigurowało usługę to jest ona strasznie "okrojona" do wspomnianego Torque. Ma swoje zalety ale ma też i wady, które dla mnie są istotne. Od miliardów lat świetlnych podobną usługę udostępniają inne firmy, niekoniecznie w Polsce ale jak wspomniałem, dodatkowy abonament mnie nie interesuje, tym bardziej że w okrojonej, niekonfigurowalnej/dowolnie wersji.

a bladego pojęcia nie masz o różnicach
pomiędzy tym co oferuje T-Mobile
Wystarczy zobaczyć co jest wewnątrz interfejsu
a zdolności "ich" informatyków mnie nie obchodzą.

Mnie obchodzi jedno i drugie. Sam interfejs, do którego praktycznie nie ma dostępu i jest niekonfigurowalny, zmusza mnie do ich usługi, okrojonej w porównaniu z Torque :>

a tym o czym wcześniej pisałem.
Pisałeś o LM327... bez "E".

Bo mi się E nie docisnęło :]

A Twój Torque pokaże to na co mu pozwoli Twój LM327
I ani jednego PID'a więcej. Ponjał?

No przecież to oczywiste. Zapomniałeś dodać że owe PIDy są raczej po stronie producenta pojazdu...udostępniane w OBD. Co z tego że ELM potrafi jak producent ukrył?

Musisz jeszcze sprawdzić czy masz oryginalny "LM327"
czy podróbkę na PIC16Fxxx.

Niestety mam oryginał:(

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
             WCALE NIE JEST DROŻEJ NIŻ KIEDYŚ

Data: 2019-08-06 07:38:36
Autor: dantes
Padniety aku czy cos innego?
Dnia Mon, 5 Aug 2019 23:40:25 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):

W dniu 2019-08-02 o 10:07, dantes pisze:
[...]
Jesz widelcem czy ustami?

Oczami.

Ło! Jotpeg Ci wystarczy :D...widzisz BigMaka i już najedzony :]

Nie jem śmieci. Sam gotuję. Spróbuj to nie jest trudne.

No obejrzałem kilka obrazów, nawet namalowałem ale trudno się tym najeść :]...może Ty się sycisz ale ja wolę schabowego.

To oglądaj dalej i jedz schabowe.

Chcesz kursorem myszy wcisnąć mechaniczny przycisk? No tak, skoro jesz
oczami...
A kto powiedział, że mechaniczny?
A na Pulpicie masz "mechaniczne ikonki"?
Nie, nie  mam na myśli "e", bo wg Ciebie nie ma czegoś takiego
w Twoim PC...  no i "na modemie".

Bo do łączenia z Internetem używam modemu a nie jakiegoś 'e' :]

No to uściślijmy...
a przeglądasz za pomocą eM bez e.

Nie kolego. Logi przeglądam sobie przez www ZA pomoca przegladarki,
Miszczu :]

A łączysz się Twoim BurakiemTakim czy WidelecemFinezyjnym?

Nie, używam TCP/IP TakieCwanePudełko/IProste :]

Pudełko powiadasz. TCP/IP powiadasz... .Yhm. Nooo... to zacnie.
I mówisz, że nie da się myszką "sięgnąć" do Twojego modemu?
A ten modem konfigurowałeś sam czy robił to Ci Pan od Internetu?

Obecny modem to "Speedstream" obsługiwany i konfigurowany przez operatora... Nie mam do niego dostępu.

Tak przypuszczałem.
Ale nie poddaj się. Próbuj. Myszka w połączeniu z klawiaturą potrafi zdziałać cuda.

Gdzie zatem do Twojego interfejsu z T-Mobile podpina się Torque?

A gdzie ja napisałem, że "do Mojego" interfejsu "z T-Mobile" podpina się
Twoje Torque?


Ja pisałem o Torque
Który "spinasz" z interfejsem podpiętym do DLP przy pomocy
Twojego BurakaTakiego  lub Twojego WidelcaFinezyjnego
i twierdzisz, że do "przeglądania logów"
potrzebujesz jeszcze "www".

Tak, bo jest wygodniej. O tutaj:
https://view.torque-bhp.com/

Yym. Czyli potrzebujesz "Buraka..." "Widelca..." i "www".
Faktycznie wygodniej. Nie ma to jak "spektrum możliwości"

  a ty nagle wyskoczyłeś z T-Mobile i ichnym
"wynalazkiem",
Bo ichnieszy "wynalazek" udostępnia logi przez "www"
skoro w abonamencie...

Ja nie muszę mieć specjalnego abonamentu :>

Yym. Specjalnego nie.

a Twój po BurakuTakim lub WidelcuFinezyjnym
i "www" jest mu do tego niepotrzebne.

Też ale ja wolę przez www bo wygodniej i czytelniej.

Tia... Nie ma to jak "szerokie spektrum" możliwości.

który nawet nie umywa się do aplikacji Torque.
Każda apka pokaże "to do czego dobierze się" interfejs diagnostyczny
jeśli oczywiście "na to" pozwoli mu system OBD2 w pojeździe.

Niezupełnie. Jeśli T-Mobile tak sobie skonfigurowało usługę to jest ona strasznie "okrojona" do wspomnianego Torque. Ma swoje zalety ale ma też i wady, które dla mnie są istotne. Od miliardów lat świetlnych podobną usługę udostępniają inne firmy, niekoniecznie w Polsce ale jak wspomniałem, dodatkowy abonament mnie nie interesuje, tym bardziej że w okrojonej, niekonfigurowalnej/dowolnie wersji.

Tak jak wspomniałem wyżej, nie obchodzi mnie specjalnie zakres usługi T-M i zdolności ich informatyków.
A T-M to tylko przykład... byś nie myślał, że uprawiam
lokowanie jakiegoś produktu. Żeby była jasność.
A co do miliardów lat... to ja bym zaryzykował li tylko przełom
tysiąclecia.

a bladego pojęcia nie masz o różnicach
pomiędzy tym co oferuje T-Mobile
Wystarczy zobaczyć co jest wewnątrz interfejsu
a zdolności "ich" informatyków mnie nie obchodzą.

Mnie obchodzi jedno i drugie. Sam interfejs, do którego praktycznie nie ma dostępu i jest niekonfigurowalny, zmusza mnie do ich usługi, okrojonej w porównaniu z Torque :>

a tym o czym wcześniej pisałem.
Pisałeś o LM327... bez "E".

Bo mi się E nie docisnęło :]

A myślałem że nie masz "ta razą" na klawiaturze tego "mechanicznego" "e".

A Twój Torque pokaże to na co mu pozwoli Twój LM327
I ani jednego PID'a więcej. Ponjał?

No przecież to oczywiste. Zapomniałeś dodać że owe PIDy są raczej po stronie producenta pojazdu...udostępniane w OBD. Co z tego że ELM potrafi jak producent ukrył?
No przecież to Ci już wytłumaczyłem parę linijek wyżej, 4 dni temu,
pisząc że: "jeśli oczywiście "na to" pozwoli mu system OBD2 w pojeździe".


Musisz jeszcze sprawdzić czy masz oryginalny "LM327"
czy podróbkę na PIC16Fxxx.

Niestety mam oryginał:(

Zapomniałeś napisać ile PID'ów obsługuje Twój oryginał?
Jeśli oczywiście to nie tajemnica.

Data: 2019-07-31 13:43:06
Autor: J.F.
Padniety aku czy cos innego?
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d414ac0$0$512$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2019-07-31 o 09:53, J.F. pisze:
Kłamie. Problem polega na słabym kontakcie ze stalowymi stykami w
gnieździe zapaliczki. Jak go pookręcasz co jakiś czas, to wskazania sa
różne nawet o 1V. Wydłubałem go z obudowy, znalazłem miejsce koło
radia i zamontowałem na kablach na stałe. Teraz pokazuje "prawdę" :)

Ile tan woltomierz pobiera, że mu słaby kontakt przeszkadza?

Czasem 2A...bo ma ładowarkę USB z 2 gniazdami.

Taki to istotnie moze klamac ... chocby spadek na kablach i
bezpieczniku.

Nie zauwazyłem różnicy wskazań, woltomierza, kiedy podłączam np telefon.

Ja widze, ale moze trzeba bylo poobracac w gniezdzie :-)

Tanie i fajne:
https://alltech24.pl/3057-large_default/ladowarka-samochodowa-usb-woltomierz-termometr-4w1.jpg

umiarkowanie fajne.
Wolno zmienia odczyty, trzeba sie naczekac, a w czasie jazdy gapienie
nie wskazane.

Bo to się robi inaczyj. Wstwiasz sobie OBD2, instalujesz/kupujesz Torque i ze spokojem w domu, przeglądasz log przez www, co tam się odjebało :]

Wole na biezaco niz w domu.

Kable od telefonu zaslaniaja wyswietlacz.
To zalezy, jak je rozmiescisz.

gniazdko zazwyczaj nisko, a telefon wysoko :-)

Szerokosc utrudnia wsadzenie w rozdzielacz ... wiec odczyt "bokiem".
No ale wtedy kable mniej przeszkadzaja :-)
Nic nie utrudnia :)

U mnie utrudnia :-(

J.

Data: 2019-07-31 16:27:40
Autor: LordBluzg(R)
Padniety aku czy cos innego?
W dniu 2019-07-31 o 13:43, J.F. pisze:

Kłamie. Problem polega na słabym kontakcie ze stalowymi stykami w
gnieździe zapaliczki. Jak go pookręcasz co jakiś czas, to wskazania sa
różne nawet o 1V. Wydłubałem go z obudowy, znalazłem miejsce koło
radia i zamontowałem na kablach na stałe. Teraz pokazuje "prawdę" :)

Ile tan woltomierz pobiera, że mu słaby kontakt przeszkadza?

Czasem 2A...bo ma ładowarkę USB z 2 gniazdami.

Taki to istotnie moze klamac ... chocby spadek na kablach i
bezpieczniku.

Nie zauwazyłem różnicy wskazań, woltomierza, kiedy podłączam np telefon.

Ja widze, ale moze trzeba bylo poobracac w gniezdzie :-)

Tanie i fajne:
https://alltech24.pl/3057-large_default/ladowarka-samochodowa-usb-woltomierz-termometr-4w1.jpg

umiarkowanie fajne.
Wolno zmienia odczyty, trzeba sie naczekac, a w czasie jazdy gapienie
nie wskazane.

Bo to się robi inaczyj. Wstwiasz sobie OBD2, instalujesz/kupujesz Torque i ze spokojem w domu, przeglądasz log przez www, co tam się odjebało :]

Wole na biezaco niz w domu.

Na bieżąco też jest...i dodatkowo w domu :]

Sam piszesz, że podczas jazdy gapienie nie wskazane, to jak? Gdzie konsekwencje?

Kable od telefonu zaslaniaja wyswietlacz.
To zalezy, jak je rozmiescisz.

gniazdko zazwyczaj nisko, a telefon wysoko :-)

A jak napisałem, gdzie umiejscowiłem woltomierz?

Nic nie utrudnia :)

U mnie utrudnia :-(

Huh.
--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
             WCALE NIE JEST DROŻEJ NIŻ KIEDYŚ

Data: 2019-07-31 16:59:12
Autor: J.F.
Padniety aku czy cos innego?
Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d41a57b$0$499$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2019-07-31 o 13:43, J.F. pisze:
Tanie i fajne:
https://alltech24.pl/3057-large_default/ladowarka-samochodowa-usb-woltomierz-termometr-4w1.jpg

umiarkowanie fajne.
Wolno zmienia odczyty, trzeba sie naczekac, a w czasie jazdy gapienie
nie wskazane.

Bo to się robi inaczyj. Wstwiasz sobie OBD2, instalujesz/kupujesz Torque i ze spokojem w domu, przeglądasz log przez www, co tam się odjebało :]

Wole na biezaco niz w domu.

Na bieżąco też jest...i dodatkowo w domu :]

Sam piszesz, że podczas jazdy gapienie nie wskazane, to jak? Gdzie konsekwencje?

Dlatego lepszy taki, ktory stale napiecie pokazuje, i wystarczy jeden rzut oka.
Albo stoisz na swiatlach, masz chwile, a on sie uparl temperature pokazywac :)

Kable od telefonu zaslaniaja wyswietlacz.
To zalezy, jak je rozmiescisz.

gniazdko zazwyczaj nisko, a telefon wysoko :-)
A jak napisałem, gdzie umiejscowiłem woltomierz?

Telefon i tak mam wyzej :-)

J.

Data: 2019-07-31 21:58:23
Autor: LordBluzg(R)
Padniety aku czy cos innego?
W dniu 2019-07-31 o 16:59, J.F. pisze:

Wole na biezaco niz w domu.

Na bieżąco też jest...i dodatkowo w domu :]

Sam piszesz, że podczas jazdy gapienie nie wskazane, to jak? Gdzie konsekwencje?

Dlatego lepszy taki, ktory stale napiecie pokazuje, i wystarczy jeden rzut oka.

I jak trafisz na "ładne wskazanie" to OK...ale jak wykryjesz nieprawidłowości, czas ładowania, nagłe skoki napięcia?

Akurat mam taką przypadłość w swoim aucie, że "wariuje" regulator i nagle mu odbija i jebie tyle ile może albo wcale nie ładuje.Wszystko zalezne od temperatury otoczenia. Ponieważ nie chce mi się rozbierać alternatora (wchuj czasu) i wymieniać regulatora, to sobie obserwuję na wykresie skoki. Nawet ustawiłem w Torque alarm, bo oczywiście nie gapię się non/stop na smartfona czy woltomierz... ten alarm (dźwiękowy) zwraca moją uwagę...bo normalnie bym to przeoczył. Ponieważ stany pojebania regulatora są chwilowe, to na razie nie będę tego ruszał i czekam aż się spierdoli na AMENT. Czasami bywa że przez tydzień/dwa nic się nie dzieje. Taka loteria :) Teraz łapiesz?

Albo stoisz na swiatlach, masz chwile, a on sie uparl temperature pokazywac :)

No to se kupisz SAM woltomierz :] Ja nie narzekam.

Kable od telefonu zaslaniaja wyswietlacz.
To zalezy, jak je rozmiescisz.

gniazdko zazwyczaj nisko, a telefon wysoko :-)
A jak napisałem, gdzie umiejscowiłem woltomierz?

Telefon i tak mam wyzej :-)

No to kabel masz za krótki, aboco. U mnie działa :)


--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
             WCALE NIE JEST DROŻEJ NIŻ KIEDYŚ

Data: 2019-08-01 09:07:25
Autor: J.F.
Padniety aku czy cos innego?
Dnia Wed, 31 Jul 2019 21:58:23 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
W dniu 2019-07-31 o 16:59, J.F. pisze:
Wole na biezaco niz w domu.
Na bieżąco też jest...i dodatkowo w domu :]

Sam piszesz, że podczas jazdy gapienie nie wskazane, to jak? Gdzie konsekwencje?

Dlatego lepszy taki, ktory stale napiecie pokazuje, i wystarczy jeden rzut oka.

I jak trafisz na "ładne wskazanie" to OK...ale jak wykryjesz nieprawidłowości, czas ładowania, nagłe skoki napięcia?

Akurat mam taką przypadłość w swoim aucie, że "wariuje" regulator i nagle mu odbija i jebie tyle ile może albo wcale nie ładuje.Wszystko zalezne od temperatury otoczenia. Ponieważ nie chce mi się rozbierać alternatora (wchuj czasu) i wymieniać regulatora, to sobie obserwuję na

Ech, a w scierce to bylo 5 minut roboty ...

wykresie skoki. Nawet ustawiłem w Torque alarm, bo oczywiście nie gapię się non/stop na smartfona czy woltomierz... ten alarm (dźwiękowy) zwraca moją uwagę...bo normalnie bym to przeoczył. Ponieważ stany pojebania regulatora są chwilowe, to na razie nie będę tego ruszał i czekam aż się spierdoli na AMENT. Czasami bywa że przez tydzień/dwa nic się nie dzieje. Taka loteria :) Teraz łapiesz?

Albo to zaklocenie ELMa :-)

Z drugiej strony ... jesli to chwilowe, to nie ma wiekszego wplywu.

Albo stoisz na swiatlach, masz chwile, a on sie uparl temperature pokazywac :)
No to se kupisz SAM woltomierz :] Ja nie narzekam.

Ale prawde mowiac to woltomierz z dwoma USB sie przydaje :-)
I amperomierz sie przydaje. I nawet termometr sie przydaje.

Tylko w tym modelu to jakies takie ułomne :-)

J.

Data: 2019-08-01 09:32:08
Autor: LordBluzg(R)
Padniety aku czy cos innego?
W dniu 2019-08-01 o 09:07, J.F. pisze:
[...]
wykresie skoki. Nawet ustawiłem w Torque alarm, bo oczywiście nie gapię
się non/stop na smartfona czy woltomierz... ten alarm (dźwiękowy) zwraca
moją uwagę...bo normalnie bym to przeoczył. Ponieważ stany pojebania
regulatora są chwilowe, to na razie nie będę tego ruszał i czekam aż się
spierdoli na AMENT. Czasami bywa że przez tydzień/dwa nic się nie
dzieje. Taka loteria :) Teraz łapiesz?

Albo to zaklocenie ELMa :-)

Taa, a kontrolki szalejo...a swiatła mrugajo, w sumie ciekawa rzecz, bo ci jadący z naprzeciwka, myślą że ostrzegam przed policją :D...i zwalniają

Z drugiej strony ... jesli to chwilowe, to nie ma wiekszego wplywu.

Dokąd aku (100AH) jest sprawny i klemy/kable i potrafi "łyknąć" ten nadmiar, bo w przypadku słabego odbioru, napięcie może wzrosnąć do 19V i wtedy (pomijam spalone zarówki) ale inne dziwne rzeczy albo wariują albo się spalą. Alarm mam ustawiony na 14,5V a napięcie wzrasta do 15,8.
Jak miałem słabszy/stary aku to paliły się żarówki od pozycyjnych czasem, lub świateł STOP. Ta usterka ma już 4 lata ale jak widać, da się jeździć.

No to se kupisz SAM woltomierz :] Ja nie narzekam.

Ale prawde mowiac to woltomierz z dwoma USB sie przydaje :-)
I amperomierz sie przydaje.
I nawet termometr sie przydaje.

Tylko w tym modelu to jakies takie ułomne :-)

Ja sobie to na stałe podłączyłem, bo nie dość że woltomierz na tych stalowych stykach kłamał, to telefon się dłużej ładował.


--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
             WCALE NIE JEST DROŻEJ NIŻ KIEDYŚ

Data: 2019-08-01 11:00:57
Autor: szod
Padniety aku czy cos innego?
W dniu 01-08-2019 o 09:32, LordBluzg(R) pisze:

Taa, a kontrolki szalejo...a swiatła mrugajo, w sumie ciekawa rzecz, bo ci jadący z naprzeciwka, myślą że ostrzegam przed policją :D...i zwalniają

Z tak szalejącym napięciem w instalacji to się możesz kiedyś zdziwić. Problemem może być nie regulator, ale połączenie akumulatora z resztą pojazdu. Wystarczy że Ci masa nie kontaktuje. To już jest prosta droga do spalenia elektroniki auta.

Data: 2019-08-01 16:20:44
Autor: LordBluzg(R)
Padniety aku czy cos innego?
W dniu 2019-08-01 o 11:00, szod pisze:

Taa, a kontrolki szalejo...a swiatła mrugajo, w sumie ciekawa rzecz, bo ci jadący z naprzeciwka, myślą że ostrzegam przed policją :D...i zwalniają

Z tak szalejącym napięciem w instalacji to się możesz kiedyś zdziwić. Problemem może być nie regulator, ale połączenie akumulatora z resztą pojazdu.

Nie, problemem jest regulator. Gdyby mi "masa" nie kontaktowała, to rozrusznik miałby problemy z 3L dieslem :) a zawsze pali "na dotyk"... i oczywiście wszystko sprawdzone.

Wystarczy że Ci masa nie kontaktuje. To już jest prosta droga do spalenia elektroniki auta.

Masa kontaktuje :] Taka "dyskoteka" odpierdala się w skali 10C-15C powietrza. Poniżej lub powyżej tej temperatury jest spokój. Gdyby nie to, że trzeba cały dzień poświęcić na demontaż/montaż regulatora to już bym sobie wymienił. Na razie jest to pod pełną kontrolą.
Sam regulator wygląda tak:
http://www.hurtowniarozrusznikow.pl/p/235551


--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
             WCALE NIE JEST DROŻEJ NIŻ KIEDYŚ

Data: 2019-07-30 22:30:13
Autor: sirapacz
Padniety aku czy cos innego?
zwarcie na jednej celi zapewne. Miałem coś takiego.
Ładowanie jest realizowane przez regulator napięcia w(na) alternatorze. Utrzymuje on mniej więcej 14-14,5V co daje nieco mniej na akumulatorze. Ładuje tyle, ile akumulator weźmie przy zadanym napięciu. Nowy rozładowany akumulator naładuje się bardzo szybko, podczas gdy zarżnięty będzie miał wiecznie deficyt i będziesz musiał prostownikiem raz na jakiś czas go uzupełnić.

Data: 2019-07-30 15:43:29
Autor: Zenek Kapelinder
Padniety aku czy cos innego?
Nic sie nie da uzupelnic prostownikiem zeby wystarczylo na dluzej niz kilkanascie moze kilkadziesiat minut. A przy zuzytym akumulatorze uzupelnienie wystarczy na kikadziesiat sekund.

Data: 2019-07-31 17:02:02
Autor: sirapacz
Padniety aku czy cos innego?
W dniu 2019-07-31 o 00:43, Zenek Kapelinder pisze:
Nic sie nie da uzupelnic prostownikiem zeby wystarczylo na dluzej niz kilkanascie moze kilkadziesiat minut. A przy zuzytym akumulatorze uzupelnienie wystarczy na kikadziesiat sekund.


no nie o aż takiej padace mówiłem ale z grubsza się zgadzam.

Data: 2019-07-31 01:59:55
Autor: Budzik
Padniety aku czy cos innego?
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...

zwarcie na jednej celi zapewne. Miałem coś takiego.
Ładowanie jest realizowane przez regulator napięcia w(na)
alternatorze. Utrzymuje on mniej więcej 14-14,5V co daje nieco mniej
na akumulatorze. Ładuje tyle, ile akumulator weźmie przy zadanym
napięciu. Nowy rozładowany akumulator naładuje się bardzo szybko,
podczas gdy zarżnięty będzie miał wiecznie deficyt i będziesz musiał
prostownikiem raz na jakiś czas go uzupełnić.

OK, ale w takim razie skąd wzieło się takie wysokie spalanie?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"
Jan Jakub Rousseau

Data: 2019-07-31 17:01:29
Autor: sirapacz
Padniety aku czy cos innego?

OK, ale w takim razie skąd wzieło się takie wysokie spalanie?

bo postawiłeś drugi akumulator na pedale gazu ;P
nieeeeee wiem. Przy zwartej celi jak alternator pompuje w gazujący się akumulator to stawia większy opór ale żeby ze 2 litry to nie. Nie jest to przyczyną.

Data: 2019-07-31 16:59:54
Autor: Budzik
Padniety aku czy cos innego?
Użytkownik sirapacz newsy@sircomp.pl ...

OK, ale w takim razie skąd wzieło się takie wysokie spalanie?

bo postawiłeś drugi akumulator na pedale gazu ;P
nieeeeee wiem. Przy zwartej celi jak alternator pompuje w gazujący się akumulator to stawia większy opór ale żeby ze 2 litry to nie. Nie jest to przyczyną.

Rozumiem. Dzis wszystko było ok, spalanie tez wrociło do normy.
Dzieki wszystkim za odpowiedzi.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.
Wszyscy je widzą." - Konfucjusz

Padniety aku czy cos innego?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona