Padnięty akumulator

Data: 2013-03-17 23:21:41
Autor: Maciek
Padnięty akumulator
Witam

Pod koniec zimy mnie trafiło. Drugi samochód, mało używany, przestał
odpalać. Wziąłem akumulator do ładowania, ładowałem minimalnym prądem
przez 24h (mam stary ruski prostownik, który pozwala ręcznie ustawić
prąd ładowania). Efekt jest taki, że w drugiej i trzeciej komorze nic
się nie dzieje, w pozostałych jest lekkie gazowanie. Przy większym
prądzie oczywiście gazowanie jest intensywne, ale tylko w komorach poza
2 i 3. Akumulator niby trzyma napięcie, ale rozrusznikiem nie zakręci.
Można go jakoś lekko zreanimować, nawet na krótki czas, czy raczej od
razu śmietnik?

Maciek

Data: 2013-03-18 00:13:54
Autor: PiteR
Padnięty akumulator
na  ** p.m.s **  Maciek pisze tak:

Można go jakoś lekko zreanimować, nawet na krótki czas, czy raczej od
razu śmietnik?

nie, zawsze to kaucja :)

Akumulator niby trzyma napięcie

ile tego napięcia? 12.6v?

Możesz go podłączyć na kilka dni pod 14v bo chyba płukać go Ci się nie zechce kiedy w kerfurze są nowe po 170zł

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2013-03-18 11:15:53
Autor: Maciek
Padnięty akumulator
W dniu 2013-03-18 00:13, PiteR pisze:
nie, zawsze to kaucja :)
Ponoć są nawet skupy, gdzie można wyjść nieco ponad kaucję ;-)

Akumulator niby trzyma napięcie
ile tego napięcia? 12.6v?
Jakieś 12.3V w godzinę po zaprzestaniu ładowania.

Możesz go podłączyć na kilka dni pod 14v bo chyba płukać go Ci się nie zechce kiedy w kerfurze są nowe po 170zł
Płukanie odpada, ale przy "normalnym" ładowaniu (np. przestawienie
prostownika w tryb "auto") następuje mocne gazowanie w komorach 1, 4, 5,
6, a aż do zmętnienia elektrolitu, co raczej dobrze nie rokuje.

Maciek

Data: 2013-03-19 22:15:01
Autor: J.F.
Padnięty akumulator
Dnia Mon, 18 Mar 2013 11:15:53 +0100, Maciek napisał(a):
[...]

A dzis ile ma ? Jesli te cele maja niewielki uplyw, to beda napiecie trzymaly, i sens
doladowac calosc jest - a potem uzupelnic wode w tych dobrych.

Ale jesli juz sie rozladowaly, to czas do sklepu...

J,

Data: 2013-03-18 00:59:09
Autor: yabba
Padnięty akumulator
Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w wiadomości news:ki5fln$4ve$1node1.news.atman.pl...
[...]

Spróbuj nim potrząsnąć we wszystkie strony.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2013-03-18 01:40:49
Autor: Ryszard G.
Padnięty akumulator
A poziom i stężenie elektrolitu sprawdzone?

R.G.

Data: 2013-03-18 10:12:49
Autor: Maciek
Padnięty akumulator
W dniu 2013-03-18 01:40, Ryszard G. pisze:
A poziom i stężenie elektrolitu sprawdzone?
Poziom sprawdzony. Przecież pisałem, że nie "bąbelkuje" w komorze 2 i 3,
a to znaczy, ze chyba tam zaglądałem ;-)

Maciek

Data: 2013-03-18 11:39:51
Autor: tck
Padnięty akumulator

Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w wiadomości news:ki6lqh$9nq$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2013-03-18 01:40, Ryszard G. pisze:
A poziom i stężenie elektrolitu sprawdzone?
Poziom sprawdzony. Przecież pisałem, że nie "bąbelkuje" w komorze 2 i 3,
a to znaczy, ze chyba tam zaglądałem ;-)

moze 'nie babelkowac' bo jest sucho :D
MSPANC;)

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2013-03-18 10:18:09
Autor: Maciek
Padnięty akumulator
W dniu 2013-03-18 01:40, Ryszard G. pisze:
A poziom i stężenie elektrolitu sprawdzone?
Stężenia nie mam czym sprawdzić :-(

Maciek

Data: 2013-03-18 10:30:34
Autor: szufela
Padnięty akumulator
A poziom i stężenie elektrolitu sprawdzone?
Stężenia nie mam czym sprawdzić :-(

Nie masz wyjscia, musisz sprawdzic gestosc, ale prawdopodobnie masz zwarcie cel czyli akumulator kaput.

sz.

Data: 2013-03-18 15:01:28
Autor: kogutek444
Padnięty akumulator
Jeszcze jak byś napisał co to za akumulator i ile ma lat. Na razie podałeś mniej więcej taką informację. Kupiłem samochód. Był zatankowany do połowy. Zrobiłem 250 kilometrów i stanął. Wskazówka od paliwa na zero. Auto nie jedzie a przecież kupiłem z paliwem.

Data: 2013-03-19 09:16:24
Autor: Maciek
Padnięty akumulator
W dniu 2013-03-18 23:01, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]
I uważasz, że podany przez Ciebie opis wymaga jeszcze podania wieku i
marki auta do postawienia wstępnej diagnozy? :->

Maciek

Padnięty akumulator