Padniety seagate [waw]

Data: 2011-08-11 17:14:17
Autor: KiloSierra
Padniety seagate [waw]
system przestał widziec dysk :(
bios wykrywa ale pokazuje pojemnosc zero

dysk to dysk to Barracuda 7200.11  500GB
model ST3500320as
firmware SD15
czyli zdaje sie czarna seria :[

i teraz pytanie czy jest ktos / firma w warszawie ktora go przywroci do zycia?

gogiel mi wywala czestochowy i poznanie... a wolal bym go osobiscie zawieść

z gory dzieki za pomoc

Data: 2011-08-11 18:26:38
Autor: qwerty
Padniety seagate [waw]
Użytkownik "KiloSierra"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:4e43f1c9$0$3495$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

To wgraj poprawiony firmware.

Data: 2011-08-11 20:40:30
Autor: Piotrek
Padniety seagate [waw]
Dnia Thu, 11 Aug 2011 17:14:17 +0200, KiloSierra napisa³(a):

system przesta³ widziec dysk :(
[...]

gogiel mi wywala czestochowy i poznanie... a wolal bym go osobiscie zawie¶æ

z gory dzieki za pomoc

na allegro poszukaj. Przyk³adowo
http://oferia.pl/usluga/item530155-naprawa-dysku-seagate-warszawa-tel-728-164-164
a na allegro http://tnij.org/mz4z

Data: 2011-08-11 20:51:23
Autor: nom
Padniety seagate [waw]

http://www.hddrecovery.pl/forum/showthread.php?t=8

Data: 2011-08-12 08:57:44
Autor: RadekD
Padniety seagate [waw]
W dniu 2011-08-11 17:14, KiloSierra pisze:
[...]

Hmmm - przez chwilę myślałem, że tego newsa napisałem ja tylko nie pamiętam bo już byłem bardzo śpiący.

Wczoraj walczyłem z tym samym dyskiem, ten sam firmware.
Troszkę objawy inne - nie był wykrywany przez BIOS ale czuć było, że silniczek coś tam robi.

Sprawa wygląda tak - na Allegro za 30zł z przesyłką można kupić terminal dyskowy na USB ( http://tiny.pl/h5fv8 ).
Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę - to to, że końcówka musi być z takim złączem troszkę mniejszym niż te standardowe stosowane do podłączenia np. Powera w obudowie. Ja nie zwróciłem i musiałem rozwalić całą kosteczkę i podłączyć na "pajączka" bo piny w dysku są bardzo blisko siebie.
Większość tych kabelków ma na CD instrukcję co i jak dalej robić.
Jakby co mogę coś pomóż - choć cała operacja to z 10 minut roboty.

Niestety u mnie to chyba nie jest ten typowy problem tylko coś z silniczkiem/łożyskiem - talerze nie za bardzo chcą się obracać
po wydaniu z terminala odpowiedniej komendy i doszedłem tylko do połowy
instrukcji uzdrowienia.
Po lekkim wstrząśnięciu (oczywiście wyłączonego) dysku - jest on wykrywany przez BIOS i Windowsa widać pliki i katalogi, które dają się odczytać - jednak podczas próby zgrania danych transfer po kilku sekundach spada do 200KB/s - więc trochę czasu potrzeba by zgrać te 500GB.
Jak nerwowo dam radę do dzisiaj robię jeszcze jedno podejście - a jak
nie to chyba kredyt w banku i dam do odzyskania :-(

gogiel mi wywala czestochowy i poznanie... a wolal bym go osobiscie zawieść
PS. Mieszkam 10km od Częstochowy ;-)

Data: 2011-08-12 09:40:54
Autor: KiloSierra
Padniety seagate [waw]
W dniu 11/08/12 08:57, RadekD pisze:
[...]

silniczek coÅ› tam robi.

Sprawa wygląda tak - na Allegro za 30zł z przesyłką można kupić terminal
dyskowy na USB ( http://tiny.pl/h5fv8 ).

jak bym na tym dysku mial backup internetu czy jakies pornole to bym sie mogl sam bawic w adama slodowego.... niestety zbyt wazne dane tam sa by ryzykowac jakas pomylke mimo ze instrukcje "dla opornych" sa w necie

Data: 2011-08-12 09:45:43
Autor: Marcin Stankiewicz
Padniety seagate [waw]
Dnia Fri, 12 Aug 2011 09:40:54 +0200, KiloSierra na pl.comp.pecet
napisa³(a):

niestety zbyt wazne dane tam sa by ryzykowac jakas pomylke

To nie s± wa¿ne dane. A dlaczego, to sobie sam odpowiedz.

m.stankiewicz na pomarañczka [ czyli orange ].pl
"Nadmiar zalet to du¿a wada."

Data: 2011-08-12 14:43:07
Autor: Grzegorz Brzêczyszczykiewicz
Padniety seagate [waw]
Ja wysy³a³em tutaj:

www.hdlab.pl

Ekspertyza bezp³atna wraz z podaniem szacunkowych kosztów, U mnie zazwyczaj wychodzi³o mniej ni¿ szacowali.

Najdro¿sz± us³ugê jak± u nich robi³em - 2600 z³ netto wysz³o.

G.B.

Padniety seagate [waw]