Pękła łupkowa bańka. Gazu nie ma i nie będzie

Data: 2013-05-09 09:00:46
Autor: Bogdan Idzikowski
Pękła łupkowa bańka. Gazu nie ma i nie będzie
Optymistyczne szacunki amerykańskich ekspertów z lat 2009–2011 zakładały, że pod polską ziemią kryją się gigantyczne zasoby gazu łupkowego rzędu od 3 do 5,3 bln m sześc. Dzisiaj mówi się o kilkudziesięciu miliardach metrów sześciennych.
To różnica zasadnicza – gdyby sprawdził się optymistyczny scenariusz, mielibyśmy zasoby wystarczające na pokrycie krajowych potrzeb przez minimum 200 lat, przy wariancie pesymistycznym gaz skończy się po kilku latach.

http://tiny.pl/h8kj7

=====================

Czyli Karlino-bis!
Za chwilę zawyją zwolennicy światowego spisku!

ubawiony

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-05-09 09:07:57
Autor: xantiros
Bogdan Idzikowski wrote:

[...]

Nikt z fanatyków łupków nie zwrócił uwagi na to iż koncern Exon po kilku próbnych odwiertach zaczą się wycofywać nic nie mówiąc. A jak wiadomo koncern nie wyłoży kasy na coś ci nie ma szans na zysk adekwatny do wysokości inwestycji. Ale to oczywiscie wszystko wina Tuska.

Data: 2013-05-09 01:29:07
Autor: Marek Woydak
Dnia Thu, 09 May 2013 09:07:57 +0200, xantiros napisał(a):

Bogdan Idzikowski wrote:

[...]

Leming to jednak wyjątkowo głupie zwierze :)

Tusk o gazie łupkowym:
https://www.youtube.com/watch?v=mDTpcSmo9Hc

Data: 2013-05-09 00:43:48
Autor: mcmlxxi.xi.xi
Pka upkowa baka. Gazu nie ma i nie bdzie
W dniu czwartek, 9 maja 2013 09:29:07 UTC+2 uytkownik Marek Woydak napisa:
Dnia Thu, 09 May 2013 09:07:57 +0200, xantiros napisa(a):

Leming to jednak wyjtkowo gupie zwierze :)

Tusk o gazie upkowym:

https://www.youtube.com/watch?v=mDTpcSmo9Hc

Wszystko jest bardziej zrozumiale jeli si poczyta o zwizkach Exonu z Rosjanami...i problemie z realnym dojciem do wiedzy kto wlasciwie jest faktycznym dysponentem uzyskanych koncesji na wydobycie z lupkow, a skoro TUSK! mowi ze gaz JEST to przecie JEST, wszak nasz kochany premier NIGDY! nie klamie... ;P

Data: 2013-05-09 09:46:22
Autor: xantiros
Pękła łupkowa bańka. Gazu nie ma i nie będzie
mcmlxxi.xi.xi@gmail.com wrote:

W dniu czwartek, 9 maja 2013 09:29:07 UTC+2 użytkownik Marek Woydak
napisał:

> [...]

> wysokości inwestycji.

Leming to jednak wyjątkowo głupie zwierze :)

Wszystko jest bardziej zrozumiale jeśli się poczyta o związkach Exonu z
Rosjanami...

No i jak zwykle wszystkiemu winni rosjanie............. Za plamy na słońcu też odpowiadają.

Data: 2013-05-09 00:54:53
Autor: mcmlxxi.xi.xi
Pka upkowa baka. Gazu nie ma i nie bdzie
W dniu czwartek, 9 maja 2013 09:46:22 UTC+2 uytkownik xantiros napisa:
mcmlxxi.xi.xi@gmail.com wrote:

> W dniu czwartek, 9 maja 2013 09:29:07 UTC+2 uytkownik Marek Woydak

> napisa:

> Rosjanami...

No i jak zwykle wszystkiemu winni rosjanie............. Za plamy na socu te odpowiadaj.

A przynajmniej o nich (a wlasciwie o niezwyczajnie niskiej aktywnosci slonca oraz tego wpywie na minimalizacje efektu cieplarnianego) opowiadaj ich naukowcy i ze niby czeka nas zlodowacenie, wiec "biezcie nasz gaz" na pniu zamiast inwestowa w wasze mrzonki o lupkach. Ale skoro TUSK mowi ze gaz lupkowy JEST to JEST! Prawda? Damy odpor naszym braciom slowianom zza Buga i Wolgi...mimo ze ich baaardzo wszak kochamy... ;P

Data: 2013-05-09 11:05:19
Autor: xantiros

W dniu czwartek, 9 maja 2013 09:46:22 UTC+2 użytkownik xantiros napisał:
> [...]

słońcu

też odpowiadają.

A przynajmniej o nich (a wlasciwie o niezwyczajnie niskiej aktywnosci
slonca oraz tego wpływie na minimalizacje efektu cieplarnianego)
opowiadają ich naukowcy i ze niby czeka nas zlodowacenie,
wiec "biezcie nasz gaz" na pniu zamiast inwestować w wasze mrzonki o >
lupkach. Tylko nie mów ze wierzysz ruskom.

Ale skoro
TUSK mowi ze gaz lupkowy JEST to JEST! Prawda? Damy odpor naszym braciom
slowianom zza Buga i Wolgi...mimo ze ich baaardzo wszak kochamy... ;P

Tusk, Kaczyński i każdy inny polityk wszej maści będzie grał łupkami do swoich celów, biznes jak nie widzi sensu inwestycji to kasy nie da - proste jak konstrukcja cepa.

Tam gdzie jest pewny zysk, politycy nie muszą zachęcać firm do inwestowania - tez proste jak konstrukcja cepa.

Data: 2013-05-09 10:08:16
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "xantiros" <xantiros_wytnijto_@ymail.com> napisał w wiadomości news:kmfk8f$hns$4node1.news.atman.pl...
[...]

==================================

To jest oczywista oczywistość. Jako jedyni na świecie posiadają rakiety kosmiczne i kto wie, czy nie kierują je na słońce i zrzucając jakieś farby, czy cuś, wywołują plamy.

ubawiony

Data: 2013-05-09 17:30:46
Autor: u2
W dniu 2013-05-09 09:43, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze:
[...]

w sumie nie tragedii, zloza raz napoczete trzeba wyeksploatowac do konca inaczej sie zmarnuje, to jest wlasnie problem ruskich, ze swoje napoczeli. a ruscy na sile chca nas zagazowac, czytam o wielkich planach robieniu w w Polsze wielkich gazowni, o rzekomo czystej energii z gazu itd itp ...-;)

--
Istniej trzy etapy ujawniania prawdy :
najpierw jest ona wyszydzana,

http://telewizjarepublika.pl/
http://www.tv-trwam.pl/index.php?section=live

Data: 2013-05-09 18:24:06
Autor: Mark Woydak
On Thu, 09 May 2013 17:30:46 +0200, u2 wrote:

[...]

Czytasz i nic z tego nie rozumiesz. Za cienki Bolek jeste! ;-)

MW

Data: 2013-05-09 09:45:25
Autor: xantiros

Bogdan Idzikowski wrote:

[...]

Na sPiSkowców sama nazwa Tusk działa jak płachta na byka.

Data: 2013-05-09 01:55:39
Autor: Marek Woydak

Bogdan Idzikowski wrote:

[...]

Tusk to "nazwa" :) Typowy "wykształcony" leming wyrósł z ciebie.
Posłuchaj co ta nazwa miała do powiedzenia takim fanatykom jak ty i ten drugi stary głupek z Koziej Wólki:
https://www.youtube.com/watch?v=0NkC6mmmB14

Data: 2013-05-09 11:00:21
Autor: xantiros

Bogdan Idzikowski wrote:

[...]

A co mnie Tusk obchodzi - dla mnie nawet możesz sobie dobrze robić na jego widok. W przeciwieństwie do ciebie używa mózgu nie muszę mieć tak jak ty swojego politycznego wodza.

Data: 2013-05-09 03:15:07
Autor: Marek Woydak

Bogdan Idzikowski wrote:

[...]

A co mnie Tusk obchodzi

Piszesz o nim lemingu, to chyba cię obchodzi, zapominałeś tylko
dodać, że to Tusk jest tym fanatykiem. Podciągnij się.

- dla mnie nawet możesz sobie dobrze robić na jego widok.

Od dziecka jesteś taki ograniczony?

W przeciwieństwie do ciebie używa mózgu nie muszę mieć tak jak ty swojego politycznego wodza.

Ble, ble, pobaw się mózgiem bo ci się nazwa Tusk zdecydowanie za mocno na nim odcisnęła :)

Data: 2013-05-09 11:33:37
Autor: xantiros

Bogdan Idzikowski wrote:

[...]

Czy napisanie "wina Tuska" jest dla ciebie znakie że musi mnie obchodzić ?
Jeśli tak, to faktycznie masz problem.

- dla mnie nawet możesz sobie dobrze robić na jego widok.

Od dziecka jesteś taki ograniczony?

Schodzę na twój poziom intelektualny.

W przeciwieństwie do ciebie używa mózgu nie muszę mieć tak jak ty
swojego politycznego wodza.

Ble, ble, pobaw się mózgiem bo ci się nazwa Tusk zdecydowanie
za mocno na nim odcisnęła :)

Bynajmniej ma się czym bawić, ty nawet tego nie masz - biedak z ciebie.

Data: 2013-05-09 03:42:43
Autor: Marek Woydak

Bogdan Idzikowski wrote:

[...]

Kiedy ktoś, kogoś nie obchodzi, to o nim nie wspomina, a jeżeli
wspomina pomimo że nikt o Tuska nie pytał, to chyba obchodzi.

Jeśli tak, to faktycznie masz problem.

Podciągnij ten swój mózg, bo coś bredzisz okrutnie :)

- dla mnie nawet możesz sobie dobrze robić na jego widok.

Od dziecka jesteś taki ograniczony?

Schodzę na twój poziom intelektualny.

Nie usprawiedliwiaj się, poziomy intelektualne znasz tak dobrze
jak nazwy, ale u naiwnych szczyli to raczej reguła a nie przypadek.

Data: 2013-05-09 11:50:18
Autor: xantiros

?

Kiedy ktoś, kogoś nie obchodzi, to o nim nie wspomina, a jeżeli
wspomina pomimo że nikt o Tuska nie pytał, to chyba obchodzi.

A może to było kpienie z takim jak ty sPiSkowców - nie przeszło przez główkę ?

Jeśli tak, to faktycznie masz problem.

Podciągnij ten swój mózg, bo coś bredzisz okrutnie :)

Byjamniej mam co, ty nie masz co podciągać.

Widać ześ oferma życiowa

Data: 2013-05-09 04:03:22
Autor: Marek Woydak

Bogdan Idzikowski wrote:

[...]

Tylko leming, dureń i ty, możecie wspólnie napisać "Nikt z fanatyków łupków
nie zwrócił uwagi.." pomijając wszystkie wystąpienia Tuska, konferencje
prasowe polityków PO i pospiesznie pisane specustawy. No ale od szczyli
w internecie nie można wymagać zbyt wiele :)

Jeśli tak, to faktycznie masz problem.

Podciągnij ten swój mózg, bo coś bredzisz okrutnie :)

Byjamniej mam co, ty nie masz co podciągać.

Nie potrafisz odróżnić nazwy od nazwiska, coś tam masz
ale dosyć kiepskiej jakości.

[...]

Widać że ci mamusia sznurówki wiązała, a teraz nie potrafisz
sobie z tym sam poradzić :)

Data: 2013-05-09 12:10:17
Autor: xantiros

Bogdan Idzikowski wrote:

[...]

Czy takie durnie i ty nie mogą załapać ze jak firma nie widzi sensu inwestycji to nie bedzie inwestować i poltyk może sobie mówic co chce ?

[...]

A skad wiesz ze miałem nazwisko na myśli ? A moze miałem na mysli TUSK VISON NETWORK i wtedy TUSK jest częścią nazwy - gdzieś ty człowieku szkołę kończył.

[...]

Idź pobiegaj może schudniesz, skoro piszesz o sznurówkach to widać ze masz problem z nimi.

Data: 2013-05-09 04:23:37
Autor: Marek Woydak

Bogdan Idzikowski wrote:

[...]

Czy takie naiwne szczyle jak ty, nie potrafią odróżnić "mówić" od
"robić"? Przeczytaj i wykombinuj kto jest tym twoim fanatykiem:

Miliardy z łupkodatków: Gaz łupkowy ma sfinansować nowy system emerytalny
Rząd tworzy system opodatkowania gazu łupkowego. Nawet 70 proc. zysków może
trafić do budżetu. Z tych pieniędzy powstanie nowy fundusz emerytalny -
pisze Agaton Koziński. Gaz to pieniądze - lapidarnie stwierdził Donald Tusk
podczas wizyty w Lubocinie, gdzie dokonano próbnego odwiertu gazu
łupkowego. "Polska" dotarła do założeń projektu podziału zysków, które
mielibyśmy czerpać z komercyjnej eksploatacji złóż. Według założeń do
Skarbu Państwa trafiałoby 50-70 proc. sum generowanych ze sprzedaży gazu
pozyskanego z łupków. Duża część z nich zasilałaby nowo utworzony fundusz
pokoleniowy.
http://www.polskatimes.pl/artykul/452178,miliardy-z-lupkodatkow-gaz-lupkowy-ma-sfinansowac-nowy,id,t.html

Tusk: Gaz łupkowy w 2035 da Polsce bezpieczeństwo gazowe na 300 lat

"Przyjęliśmy te projekty, które są zbliżone do rozwiązań norweskich i
trochę kanadyjskich (...) One pozwolą na kilku etapach w sposób ostrożny,
bez przesady wyciągać także pieniądze dla państwa polskiego z tego
opłacalnego, jak sądzimy dla wszystkich gazowego biznesu" - ocenił premier. http://www.polskatimes.pl/artykul/451824,tusk-gaz-lupkowy-w-2035-da-polsce-bezpieczenstwo-gazowe-na,id,t.html

[...]

Tusk to nie nazwa, tylko nazwisko i to się nigdy nie zmieni lemingu.

A moze miałem na mysli TUSK VISON NETWORK i wtedy TUSK jest częścią nazwy - gdzieś ty człowieku szkołę kończył.

Ble, ble, do szkoły byś się wybrał, mózg potrenował bo jak podrośniesz
to zostaniesz boukunem :)

Data: 2013-05-09 12:36:48
Autor: xantiros

Bogdan Idzikowski wrote:

[...]

Czy ty umiesz zrozumieć ze piszę o prywatnych firmach a nie o tym co politycy chca. Wklejasz wstawki gdzie jak byk pisze co "politycy" chcą.

[...]

To teraz geniuszu napisz mi jak rzad PL zmusi prywatne firmy do wydobywania gazu. W drodze ustawy ?

[...]

Zapewne firma "Duda" jest dla ciebie też nazwiskiem a nie nazwą firmy.
A moze miałem na mysli TUSK VISON NETWORK i wtedy TUSK jest częścią nazwy
- gdzieś ty człowieku szkołę kończył.

Ble, ble, do szkoły byś się wybrał, mózg potrenował bo jak podrośniesz
to zostaniesz boukunem :)

A co masz napisać, jak się racji nie ma.

Data: 2013-05-09 04:54:03
Autor: Marek Woydak
Pękła łupkowa bańka. Gazu nie ma i nie będzie
Dnia Thu, 09 May 2013 12:36:48 +0200, xantiros napisa(a):

Czy ty umiesz zrozumie ze pisz o prywatnych firmach a nie o tym co politycy chca. Wklejasz wstawki gdzie jak byk pisze co "politycy" chc.

To przypomn co napisae:

[...]

Kto konkretnie jest tym fanatykiem upkw ktry nie zwrci
uwagi na to...?
To teraz geniuszu napisz mi jak rzad PL zmusi prywatne firmy do wydobywania gazu. W drodze ustawy ?

Kiedy odpowiesz na pytanie pitro wyej, moe wtedy zrozumiesz, e
lemingoza to choroba wrodzona i dlatego takim jak ty trzeba tumaczy
rnic midzy nazwa a nazwiskiem.

Zapewne firma "Duda" jest dla ciebie te nazwiskiem a nie nazw firmy.

Wykopae sobie ju tak gboki doek, e nie ma sensu kopa gbiej. To nie jest przedszkole, bzdety moesz opowiada kolegom na przerwie.

Data: 2013-05-09 13:12:57
Autor: xantiros

To przypomnę co napisałeś:

[...]

Kto konkretnie jest tym fanatykiem łupków który nie zwrócił
uwagi na to...?

Właśnie udowodniłeś ze nie rozumiesz tekstu czytanego.

To teraz geniuszu napisz mi jak rzad PL zmusi prywatne firmy do
wydobywania gazu. W drodze ustawy ?

Kiedy odpowiesz na pytanie piętro wyżej, może wtedy zrozumiesz, że
lemingoza to choroba wrodzona i dlatego takim jak ty trzeba tłumaczyć
różnicę między nazwa a nazwiskiem.

jak zwykle nie na temat - to u ciebie normalne ?

Zapewne firma "Duda" jest dla ciebie też nazwiskiem a nie nazwą firmy.

Wykopałeś sobie już tak głęboki dołek, że nie ma sensu kopać głębiej.
To nie jest przedszkole, bzdety możesz opowiadać kolegom na przerwie.

A co masz napiaś przyparty do ściany.

Data: 2013-05-09 05:21:04
Autor: Marek Woydak
Pękła łupkowa bańka. Gazu nie ma i nie będzie
Dnia Thu, 09 May 2013 13:12:57 +0200, xantiros napisa(a):

Marek Woydak wrote:

[...]

Wanie udowodnie ze nie rozumiesz tekstu czytanego.

[...]

Leming to gupie zwierz, kiedy poda zbyt duo informacji,
wtedy zaczyna si gubi.

Zapewne firma "Duda" jest dla ciebie te nazwiskiem a nie nazw firmy.

Wykopae sobie ju tak gboki doek, e nie ma sensu kopa gbiej.
To nie jest przedszkole, bzdety moesz opowiada kolegom na przerwie.

A co masz napia przyparty do ciany.

Nazwa Tusk dziaa na ciebie jak pachta na byka, lemingu :)

Data: 2013-05-09 13:37:16
Autor: xantiros
Marek Woydak wrote:

To przypomnę co napisałeś:

[...]

Ty taki mądry i nie wiesz ? No popatrz.

[...]

Leming to głupie zwierzę, kiedy podać zbyt dużo informacji,
wtedy zaczyna się gubić.

Opisujesz siebie ? Samokrytyka jest w cenie.

[...]

Nazwa Tusk działa na ciebie jak płachta na byka, lemingu :)

Widąc w 3 poście na kogo podziałała.

Data: 2013-05-09 05:41:26
Autor: Marek Woydak
Pękła łupkowa bańka. Gazu nie ma i nie będzie
Dnia Thu, 09 May 2013 13:37:16 +0200, xantiros napisa(a):

Marek Woydak wrote:

[...]

Ty taki mdry i nie wiesz ? No popatrz.

Nie kr lemingu, pytanie jest dosy proste. Ile razy trzeba ci
to powtarza?

Data: 2013-05-09 13:56:39
Autor: xantiros
Marek Woydak wrote:

To przypomnę co napisałeś:

[...]

Nie kręć lemingu, pytanie jest dosyć proste. Ile razy trzeba ci
to powtarzać?

Wiedziałem, sPiSkowiec nie zrozumie aluzji.

[...]

Hahahahaha,ciebie naprawdę z domu bez klamek wypuscili.

Data: 2013-05-09 05:58:44
Autor: Marek Woydak
Pękła łupkowa bańka. Gazu nie ma i nie będzie
Dnia Thu, 09 May 2013 13:56:39 +0200, xantiros napisa(a):

Marek Woydak wrote:

[...]

Wiedziaem, sPiSkowiec nie zrozumie aluzji.

Pobawiem si przez chwil, a teraz spierdalaj do przedszkola
bo mi czas marnujesz szczylu :)

Data: 2013-05-09 14:05:02
Autor: xantiros
Marek Woydak wrote:

To przypomnę co napisałeś:

[...]

Pobawiłem się przez chwilę, a teraz spierdalaj do przedszkola
bo mi czas marnujesz szczylu :)

I znowu sPiSkowiec błyszczy ynteligencją. Jeszcze trochę a bedziesz świecił głupotą jaśniej niż słońce.

Data: 2013-05-09 18:27:36
Autor: Mark Woydak
Pękła łupkowa bańka. Gazu nie ma i nie będzie
On Thu, 9 May 2013 01:29:07 -0600, Marek Woydak wrote:

Dnia Thu, 09 May 2013 09:07:57 +-0200, xantiros napisa+AUI-(a):

Bogdan Idzikowski wrote:

Optymistyczne szacunki ameryka+AUQ-skich ekspert+APM-w z lat 2009+IBM-2011 zak+AUI-ada+AUI-y,
+AXw-e pod polsk+AQU- ziemi+AQU- kryj+AQU- si+ARk- gigantyczne zasoby gazu +AUI-upkowego rz+ARk-du od
3 do 5,3 bln m sze+AVs-c. Dzisiaj m+APM-wi si+ARk- o kilkudziesi+ARk-ciu miliardach metr+APM-w
sze+AVs-ciennych.
To r+APMBfA-nica zasadnicza +IBM- gdyby sprawdzi+AUI- si+ARk- optymistyczny scenariusz,
mieliby+AVs-my zasoby wystarczaj+AQU-ce na pokrycie krajowych potrzeb przez
minimum 200 lat, przy wariancie pesymistycznym gaz sko+AUQ-czy si+ARk- po kilku
latach.

http://tiny.pl/h8kj7

=====================

Czyli Karlino-bis!
Za chwil+ARk- zawyj+AQU- zwolennicy +AVs-wiatowego spisku!

ubawiony

Nikt z fanatyk+APM-w +AUI-upk+APM-w nie zwr+APM-ci+AUI- uwagi na to i+AXw- koncern Exon po kilku pr+APM-bnych odwiertach zacz+AQU- si+ARk- wycofywa+AQc- nic nie m+APM-wi+AQU-c. A jak wiadomo koncern nie wy+AUI-o+AXw-y kasy na co+AVs- ci nie ma szans na zysk adekwatny do wysoko+AVs-ci inwestycji. Ale to oczywiscie wszystko wina Tuska.

Leming to jednak wyj+AQU-tkowo g+AUI-upie zwierze :)

Tusk o gazie +AUI-upkowym:
https://www.youtube.com/watch?v=mDTpcSmo9Hc

Zn+APM-w si+ARk- podszywasz smole+AUQ-ski b+ARk-karcie?

MW

Data: 2013-05-09 14:58:13
Autor: Leming Show
On 9 Maj, 09:00, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:
[...]

Raz przyznam koledze racje. Jak amerykanie robili odwiert to zle bo
ekologia, bo polska nic z tego nie bedzie miala. Jak amerykanie
wycofali sie, tez zle. Polska, jak twierdza niemcy i rosjanie to nie
jest kraj do robienia interesow, tu wszystko sie slimaczy.  Ja
postawie sprawe inaczej, nie wiem czy wydobycie gazu jest obstukane
dookola patentami czy licencjami, ale pewnie kilku polskich
specjalistow by sie znalzlo. Sprzetu brak? Ludzi brak? W czym problem?
Polacy nie sa w stanie wykonac samodzielnie wiercenia i analiz?

Data: 2013-05-10 08:48:24
Autor: Bogdan Idzikowski
Pka upkowa baka. Gazu nie ma i nie bdzie

Uytkownik "Leming Show" <leming.show@gmail.com> napisa w wiadomoci news:61b0eee7-807c-4e02-9968-7925f7c71f86p14g2000vbn.googlegroups.com...
[...]

=================================

Masz racj. Szczeglnie wielkiego dowiadczenia nabyli odkrywajc Kuwejt w Karlinie. A od tego czasu nabyli jeszcze wikszego dowiadczenia.

ubawiony

--
Dyskusja z wierzcym jest jak gra w szachy z gobiem. Niewane, jak dobrze grasz, gob i tak przewrci wszystkie figury, nasra na szachownic i bdzie dumny z wygranej.

Data: 2013-05-10 11:31:58
Autor: xantiros
Leming Show wrote:

[...]

U nas wszystko "grubsze" rozbija się o politykę, każda większa inwestycja, ociera się o politykę czy to duża czy mała (gminną). Ile to fabryk zamiast u nas wybudowano na Słowacji czy Czechach, tylko daltego ze jakiś wójt/burmistrz dykotwał kosmiczne warunki.

[...]

Powiem tak - polacy też mogą odnowa koło wynaleźć, a to nie znaczy ze się staną właścielami patentu.

Data: 2013-05-09 17:37:03
Autor: GrzegorZ
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:518b49a0$0$26681$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Coż, prysła kolejna bańka obietnic prezesa PiS. Nie było 3 mln mieszkań, nie było 2 mln miejsc pracy i nie będzie gazu z łupków. Wszystko to przez Ruskim, którzy nie dość, że PiS-owi zabili prezydenta to jeszcze nie pozwalają Jarosławowi dojść do władzy by mógł krwawo rozprawić się z Putinem i Tuskiem.

GZ

Data: 2013-05-09 18:36:35
Autor: the_foe
[...]

Przypomnę to co juz dawno temu pisałem o łupkach:
1) Łupki nie przynosza zysku. Nie ma takiej mozliwosci. Nie jest to technologia do uzyskiwania surowca który na wolnym rynku da sie sprzedac z zyskiem. Jest to technologia stosowana wyłacznie do zwiekszania niezaleznosci energetycznej na podstawie decyzji politycznej. Tak jest w USA, gdzie w łupki władowano ok 300mld publicznych pieniedzy. Nikt nigdy nie zakładał, ze to ma przyniesc zysk. Co wiecej, bezzasadnosc ekonomiczna wydobycia dla rzadu była główna zaletą umozliwiajaca obnizanie kosztów energii w USA (De facto jest to zgrabne obchodzenie ograniczen WTO).
2) Polska produkuje 40% swojego zapotrzebowania na gaz. Mozemy, poprzez publiczne finansowanie zwiekszyc ten wskaznik az do 80% na konwecjonalnych złożach. Jest to jeden z głównych czynników blokujacych wydobycie łupków. Koszty wydobycia łupków będa wyższe. Skoro nie ma woli politycznej by taniej uniezaleznic sie od importu to nie ma logicznego sensu liczyć, ze zrobimy to wczesniej drozej
3) Kiedys na grupie odbył się wrzask "zdrada" gdy przecieki z "patriotycznych mediów" mówiły o tym, ze rzad Tuska chce oddac 99% złóz Amerykanom za wydobycie. Ja juz wtedy pisałem, ze to wymysły, bo to byłby jedyny przypadek kiedy na łupkach panstwo zarobi. Zeby ktokolwiek chciał je wydobywac, de facto trzeba by im oddac z 150%, a moze i wiecej.
4) Powolny eksodus zagranicznych koncernów z polskiego łupkowego eldorado, zaczął sie po 2gim ex posse premiera w którym rozmarzył sie o drugiej Norwegii. To był znak dla wszytkich, ze Polacy to gołodupce, których na niezaleznosc energetyczną nie stać, mogą tylko o niej marzyć. Surowce nie traktują jako czynnik stymulacyjny makroekonomie, ale jako dojną krowę dla budzetu (procz wegla ofc, do którego rzady były w stanie dopłacić po 89 roku ok. 250 mld pln).

--
@foe_pl

Data: 2013-05-09 19:04:55
Autor: u2
W dniu 2013-05-09 18:36, the_foe pisze:
1) Łupki nie przynosza zysku. Nie ma takiej mozliwosci. Nie jest to
technologia do uzyskiwania surowca który na wolnym rynku da sie sprzedac
z zyskiem.

no jasne, podobnie jest z weglem ktorego mamy zapasy na kilkaset lat, czy tez rudy zelaza, ktorych rowniez mamy nieprzebrane bogactwo na Suwalszczyznie ...-;)

--
Istnieją trzy etapy ujawniania prawdy :
najpierw jest ona wyszydzana,

Data: 2013-05-09 19:09:55
Autor: u2
W dniu 2013-05-09 19:04, u2 pisze:
[...]

za to mozna zarobic na wiatrowych elektrowniach, ktore stawia sie tuz kolo SPK (suwalskiego parku krajobrazowego) i kolo domowych gospodarstw.

w dodatku na terenie gdzie mozna, podobna metoda jak w przypadku gazu lupkowego, wydobywac rudy zelaza bez wiekszego uszczerbku dla srodowiska naturalnego. wcale nie uwazam ze wiatraki sa szkodliwe dla SPK, ale dla ludzi jak najbardziej, zwlaszcza ze sa stawiane nie 3 km, ale 300 m od domostw.

Data: 2013-05-09 21:50:36
Autor: A. Filip
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
[...]

A elektrownie wiatrowe są ekonomicznie opłacalne _bez ciężkiego faworyzowania_? --
A. Filip
Nie kładź palca między drzwi.
  -- Przysłowie polskie

Pękła łupkowa bańka. Gazu nie ma i nie będzie