Pakt fiskalny może otworzyć drogę do europejskiego złodziejstwa na dużą skalę

Data: 2013-03-30 01:59:14
Autor: miś z okienka
Pakt fiskalny może otworzyć drogę do europejskiego złodziejstwa na dużą skalę
Czytaj
http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/pakt-fiskalny-moze-otworzyc-droge-europejskiego-zlodziejstwa-duza-skale

Sytuacja na Cyprze pokazuje jak w soczewce, do czego zmierza Unia Europejska.
Staje się to organizacja, która już nie tylko w strukturze organizacyjnej
przypomina ZSRR. Za czasów komuny było takie powiedzenie, że coś jest pewne jak
w "ruskim banku", obecnie wypadałoby raczej powiedzieć w europejskim banku i
bynajmniej nie będzie to przenośnia (...)

Data: 2013-03-30 09:07:27
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "miś z okienka" <miszokienka@.pl> napisał w wiadomości news:kj5der$bha$1node2.news.atman.pl...
[...]

Zrób focha, Unia się przestraszy!

ubawiony

Data: 2013-03-30 18:35:50
Autor: miś z okienka

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:51569d40$0$1215$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Wesolego jajka, smacznych Swiat pajacu!

Data: 2013-03-30 11:31:58
Autor: khanula
W dniu sobota, 30 marca 2013 01:59:14 UTC+1 użytkownik miś z okienka napisał:
[...]

tylko glupek wsiada na tonacy okret. na cholere nam to ojro?

Data: 2013-03-30 19:44:26
Autor: u2
W dniu 2013-03-30 19:31, khanula@gazeta.pl pisze:
tylko glupek wsiada na tonacy okret. na cholere nam to ojro?

Jak to po co ? Aby zatonac. Agenciak radsik nachalnie zachwala ojro wskazujac takie zalety strefy, ze wspolnie "ratuje sie" Cypr, a wczesniej Grecje, Hiszpanie i inne kraje euro-zony...-;)

Data: 2013-03-30 20:25:45
Autor: miś z okienka

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:51573289$0$1224$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2013-03-30 19:31, khanula@gazeta.pl pisze:
tylko glupek wsiada na tonacy okret. na cholere nam to ojro?

Jak to po co ? Aby zatonac. Agenciak radsik

 powiedzial krĂłl Maciuś I
[ciach...]

Data: 2013-04-01 22:16:02
Autor: khanula
W dniu sobota, 30 marca 2013 19:44:26 UTC+1 użytkownik u2 napisał:
> [...]

Jak to po co ? Aby zatonac. Agenciak radsik nachalnie zachwala ojro wskazujac takie zalety strefy, ze wspolnie "ratuje sie" Cypr, a wczesniej Grecje, Hiszpanie i inne kraje euro-zony...-;)

wlasnie na ch... sie ratuje? niech sobie zbankrutuja grecja, hiszpania, nawet francja... i inne. kiedy wymienimy swoje zlotowki i pjedziemy do bankruta na urlop to korzystajac z relacji i przlicznika, miesieczny urlop spedzimy za 1kzl. szwedzi, dunczycy ani mysla o przejciu na ojro. angole w ogole wypna tylek na chujnie. przeciez banki niemieckie tylko czekaja na to kiedy w polsce wprowadzimy ojro. zaraz wymiota do czysta polskie zasoby, by uzupelnic swoje niedobory. jak na razie tego nie robia, bo na cholere im zloty.

Data: 2013-04-03 14:12:40
Autor: miś z okienka

Użytkownik <khanula@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]

wprowadzimy ojro. zaraz wymiota do czysta polskie zasoby, by uzupelnic swoje
niedobory. jak na razie tego nie robia, bo na cholere im zloty.
-- -- -
to zaluj, ze Kaczory wygraly wybory w 2005 roku.
Platforma juz w 2007 wprowadzilaby u nas eurowalute i dzisiaj bylibysmy pierwsi
na liscie bankrutow. Oczywiscie Tusk nie jest Marcinkiewiczem, zeby szarpac sie
po nocach o jakies miliardy i oni wszyscy jako pierwsi opuscilby tonacy poklad
III RP.
Dzisiaj bylaby IV. Niestety Kaczus wszystko spartaczyl. Rozpoczal i jak zwykle
spieprzyl.

Data: 2013-04-03 05:39:56
Autor: khanula
W dniu środa, 3 kwietnia 2013 14:12:40 UTC+2 użytkownik miś z okienka napisał:
> [...]

III RP.

Dzisiaj bylaby IV. Niestety Kaczus wszystko spartaczyl. Rozpoczal i jak zwykle

sprobuj moze w punktach i podpunktach wyjasnic zalozenie ideowe swojej wypowiedzi, bo czytalem ze trzy razy, i nic z tego co napisales nie kumam...

Data: 2013-04-03 16:15:12
Autor: jr
[...]

-- -- -- -
Dobrze kumasz - tu jak na razie nie ma zalozen ideowych. Po prostu staralem sie
rozwinac nastepstwa wygrania wyborow przez PO w roku 2005. I wyglada na to, ze
kaczusiowa IV RP podtrzymala przy zyciu zdychajaca Trzecia.

Data: 2013-04-03 18:06:46
Autor: the_foe
[...]

po to, zeby było jak na Cyprze!
Cypr zbankrutuje, Polska z PLN nigdy!
Gdyby Cypr był poza UW to by po prostu dodrukował kasy i własciciele forsy na kontach nie straciliby nominalnie, ale jeszcze wiecej, po szalejacym rynkowym kursie wymiany.

--
@foe_pl

Data: 2013-04-03 18:22:06
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:kjhk2i$plp$1news.dialog.net.pl...
[...]

No! Drukowali by tyle, że w Europie zabrakłoby papieru. A banknotami o najwyższym nominale można byłoby tylko podcierać!

ubawiony

Data: 2013-04-03 18:53:09
Autor: jr
[...]

Gdyby Grecja i Cypr mialy wlasne waluty, nikt niczego nie musialby drukowac. Po prostu drahma spadlaby na czas kryzysu (jak bylo to w Polsce) i na tym by sie skonczylo.

Data: 2013-04-03 19:57:18
Autor: xan

napisał:
[...]

Hmm, To jeszcze powiedz nam, skąd by wzieli kasę jak w budżecie by jej nie było  - skoro by nie drukowali ?

Data: 2013-04-03 20:05:39
Autor: u2
W dniu 2013-04-03 19:57, xan pisze:
[...]

Kpisz czy o droge pytasz ? Obecnie Cypr ma deficyt budzetowy 160%. Przy wlasnej walucie nigdy by do tego nie dopuscili. A w unii silniejszy zawsze bije slabszego.

Data: 2013-04-04 09:14:29
Autor: xan
W dniu 03.04.2013 20:05, u2 pisze:
[...]

Pierdolisz pan, Cypr wjebał przez Grecję.

"According to the Statistical Office of the EU, at the end of the second quarter of 2012 Cyprus` government debt reached 14.939 billion euro or 83.3% of GDP. In the first quarter of 2012, the government debt in Cyprus reached 13.470 billion euro or 75.0% of GDP.

W 2013 przewidywania są dla Cypru na poziomie 109%

The highest ratios of government debt to GDP at the end of the second quarter of 2012 were recorded in Greece(150.3%), Italy (126.1%), Portugal (117.5%) and Ireland (111.5%), and the lowest in Estonia (7.3%), Bulgaria (16.5%) and Luxembourg (20.9%)."

Znowu 160% wyssałeś, nie wiem z czego.

Data: 2013-04-03 21:30:25
Autor: jr

napisał:
[...]

Manko w budzecie z czegos musi sie brac.
Jesli chodzi o Cypr to rikoszet Grecji (greckie obligi), a po czesci i podobne przyczyny, ktore wpedzily w kryzys inne kraje srodziemnomorskie. Jakie przyczyny? Fala tsunami nie zabija na pelnym morzu.

Data: 2013-04-03 20:33:03
Autor: the_foe

napisał:
[...]

gdyby mieli drahmę, to nie byłoby tak skokowego kryzysu, bo sila nabywcza Greków malałaby stopniowo przez lata. Po porostu Grecy byliby juz w tej sytuacji co dzis jeszcze przed kryzysem.
Posiadanie wlasnej waluty jest dobre dla rzadzacych - ich machlojki i kreatywna ksiegowosc rozkłada się w czasie a budzet nie jest w stanie zbankrytowac bo zawsze brakujaca kase da sie wyciagnac z "podatku inflacyjnego". Idea wspolnej waluty było miedzy innymi to aby w koncu przerwac wojny kursowe. Dazenie do deprecjacji wlasnej narodowej waluty w krotkim okresie poprawiała konkurencyjnosc gospodarki w długim zmniejszała siłę nabywczą obywateli i zglobalizowala produkcję.

--
@foe_pl

Data: 2013-04-03 22:31:56
Autor: jr

napisał:
[...]

Tym bardziej, gdy wladza ta jest daleko i nie jest bezposrednio wybierana.

[...]

A kto mowi o o dlugiej deprecjacji? W czasie kryzysu nasza waluta na krotko spadla i nikt tego za bardzo nie odczul.

Data: 2013-04-04 09:16:24
Autor: xan
W dniu 03.04.2013 22:31, jr pisze:

[...]

zapewne ci ci mają kredyty mieszkaniowe w obcych walutach za te słowa powiesili by cię za jaja :D

Data: 2013-04-04 20:13:20
Autor: jr

Użytkownik "xan" <info@activsoft.pl> napisał w wiadomości news:kjj9c8$263$2news.icm.edu.pl...
[...]

Kredyt jest z reguly wieloletni, a wahniecie zlotego nie trwalo dluzej niz pol roku (kubel zimnej wody nikomu nie zaszkodzi).

Data: 2013-03-30 11:44:14
Autor: Bolek
W dniu 2013-03-30 01:59, miś z okienka pisze:
[...]

To zaczyna przypominać kołchoz.
Ludzie tyrają, a te popaprańce chleją za nasze pieniądze.

Bolek

Data: 2013-03-30 14:27:22
Autor: Leming Show
On 30 Mar, 01:59, miś z okienka <miszokienka@.pl> wrote:
Czytajhttp://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/pakt-fiskalny-moze-otworzyc-droge-e...

A na samym koncu bedzie jak u Matysiakow "popatrz Helenka jaki na
niebie wielki grzyb".

Data: 2013-04-03 14:48:52
Autor: xan
W dniu 30.03.2013 01:59, miś z okienka pisze:
[...]

Takich jak ty to powinni kastrować. Jak UE robiła zrzutę na Grecję to krzyczałeś i inni jak to, przejebali kasę a teraz inni mają za to płacić.
Jak UE nie chce dać kasy Cyprowi, to wrzeszczysz ze tak nie można.
Zapewne jak by chcieli pomóc tak jak Grecji, to byś miał pretensje o to ze znowu kasa z PL za ich życie na kredyt poleci.

Pomyśl inaczej, jak UE nie pomoże Cyprowi jak Grecji to więcej kasy w PL zostanie - chyba patriota jestes.

Data: 2013-04-03 16:17:18
Autor: jr

Użytkownik "xan" <info@activsoft.pl> napisał w wiadomości news:kjh8fl$sni$1news.icm.edu.pl...
[...]

??
Coz mnie to obchodzi? Niech sie zrzucaja na Grekow ci, ktorzy wydrenowali ich z euro.

[...]

Nie jestem polskim patriota. Czuje sie patriota ludzkosci jako takiej i nienawidze lewactwa, inzynierii spolecznych, od ktorych nie jest wolna UE. Pomysl eurowaluty postrzegam jak przyspawanie do siebie wagonow pociagu tylko po to, zeby cos tam polepszyc, usprawnic...
Kazdy kraj inaczej reaguje na zjawiska globalne, jak np. kryzys. Swiatowe kryzysy zdarzaja sie od dziesiatek lat i uderzaja najczesciej w najslabszych. Dlatego elastyczne relacje walutowe chronily dotad kraje takie jak Grecja przed panika i odplywem kapitalu. Do czasow zaprowadzania euro zaden kryzys nie powodowal takich wstrzasow wtornych. Obecny zaczal sie jakies piec lat temu w USA, ktore juz dawno o nim zapomnialy, tymczasem w eurokolchozie co rusz jakies trzesienie ziemi, potem akcje ratunkowe...
USA i Kanada sa gospodarczo zrosniete ze soba, a mimo to posiadaja rozne waluty. Nawet w carstwie rosyjskim Krolestwo Kongresowe emitowalo zlotowki (1zl = 30 gr zdaje sie) o Generalnej Guberni nie wspominajac. Eurowaluta natomiast wydaje sie byc sprawa prestizowa srodowisk EU, ktore nie sprawdziwszy sie w lokalnych spolecznosciach musza tam 'cos robic'.

Data: 2013-04-03 17:23:16
Autor: xan
W dniu 03.04.2013 16:17, jr pisze:

[...]

No i pokazałeś ze nie wiesz o czym piszesz. Grecy przejebali kasę na swój socjał, zadłużyli się na maksa aby nawet bezrobotnym płacić 13 pensje, nie mówiąc już o lukach podatkowych. Nikt im w tym nie pomagał - no chyba ze uznać za pomoc kupno ich papierów dłużnych które emitowali na podstawie sfałszowanych danych.

A Cypr sam się udupił poprzez kupno Greckich obligów, które to teraz mają wartość papieru toaletowego - to tak w skrócie.

[...]

Ja się też zgodzę ze wspolna waluta to była pomyłka - moze nie tyle pomyłka co zbyt pochopne przyjmowanie państw do niej np: takich jak Grecja, chociaż przy braku wspolnej waluty ciężko sobie wyobrazić budżet unijny i dotacje wspolnotowe, bo w niby w jakiej walucie by to miało funkcjonować.

Data: 2013-04-03 17:51:19
Autor: pulsar
W dniu 2013-04-03 17:23, xan pisze:

[...]

Wydaje mi się, że w przypadku Grecji, sporym nadużyciem
było to, że tolerowano naciąganie wskaźników, a wręcz
fałszowanie danych akcesyjnych do wspólnej waluty...

Data: 2013-04-03 18:02:13
Autor: xan
W dniu 03.04.2013 17:51, pulsar pisze:
[...]

Ale KE o tym nie wiedziała, to rząd Grecji to przedstawiał. Zresztą nikt nie przypuszczał ze takie coś będzie miało miejsce. Wg. mnie za duży był entuzjazm, a twarda rzeczywistość brutalnie sprowadziła wszystkich na ziemię.

Data: 2013-04-03 19:41:14
Autor: jr

Użytkownik "xan" <info@activsoft.pl> napisał w wiadomości news:kjhjq5$jv1$1news.icm.edu.pl...
[...]

http://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalny_obszar_walutowy
http://www.nbportal.pl/pl/commonPages/EconomicsEntryDetails?entryId=37&pageId=608

tutaj cos na temat kryzysu argentynskiego:
http://en.wikipedia.org/wiki/Argentine_economic_crisis_%281999%E2%80%932002%29#1990s
http://mikroekonomia.net/system/publication_files/862/original/4.pdf?1315222079

 Wg. mnie za duży był
entuzjazm, a twarda rzeczywistość brutalnie sprowadziła wszystkich na ziemię.

Wszystkich?... ktory to juz raz takie 'zaskoczenie'?

Data: 2013-04-03 18:02:28
Autor: jr

Użytkownik "xan" <info@activsoft.pl> napisał w wiadomości news:kjhhh5$fm3$1news.icm.edu.pl...
[...]

Nie wazne na co przejebali, wazne, kto na ty, zarobil...
Mechanizm polega na pompowaniu optynizmu i kredytow, ktore wracaja do faterlandu w postaci przeroznych greckich wydatkow i inwestycji. Balon pekl po upadku Lehmana. W bogatych krajach zaczely sie redukcje etetow, wydatkow, zaciaganie pasa... Bogaty Dunczyk lub Niemiec nie zrezygnuje z domu i samochodu, ale na czas kryzysu moze sobie odpuscic wczasy na Korfu i jechac na przyklad do Swinoujscia (tym bardziej, ze polska waluta w tym czasie spadla).
Reasumujac Grecja zyje z uslug, Niemcy z produkcji samochodow, ktorymi ludzie jezdza do pracy. Wlaczenie Grekow do strefy euro wywolalo u nich przeswiadczenie, ze pojada na jednym wozku z krajami takimi jak Niemcy, a wiec stac ich na taki sam socjal, takie same standarty zycia itd.
Ja w Polsce znam ludzi, ktorzy mysleli, ze po naszym wejsciu do UE od razu beda zarabiac jak na Zachodzie. Kryzys ekonomiczny jest zawsze kryzysem zaufania. A o taki najlatwiej przy hurraoptymizmie.

Data: 2013-04-03 19:03:56
Autor: xan
W dniu 03.04.2013 18:02, jr pisze:

[...]

Na Grecji ktoś zarobił ? Nie wiesz że Trojka zredukowała dług Grecki, kosztem banków ? Cypr jest przykałdem dobitnym tego. (Lakiki , posiadał ponad 30% Greckich obligów), niemcy też dostali zdrowo po pupie, stąd ich sprzeciw przy dawaniu kasy Grecji.

Data: 2013-04-03 19:52:49
Autor: jr

Użytkownik "xan" <info@activsoft.pl> napisał w wiadomości news:kjhndt$rsc$1news.icm.edu.pl...
[...]

Na pewno nie w czasie kryzysu, ale wczesniej... Ktos wydaje pieniadze ponad stan, ktos inny zarabia.

[...]

:-DDD
Niemcy juz swoje zarobili i teraz najchetniej wyszliby z eurozony. Ale glosno o tym nie mowic... nie wypada.

Data: 2013-04-04 09:24:27
Autor: xan
W dniu 03.04.2013 19:52, jr pisze:

[...]

Z euro Niemcy by nie wyszli - im to pasuje, raczej by wyrzucili Grecję, Cypr, Włochy, Hiszpanię :D - zapewne nie chce im się do nich dopłacać.

Data: 2013-04-04 20:44:46
Autor: jr
[...]

Z euro Niemcy by nie wyszli

Byl czas, ze glosno o swoim wyjsciu mowili (potem nagle przycichlo).

 - im to pasuje, raczej by wyrzucili Grecję,
Cypr, Włochy, Hiszpanię :D - zapewne nie chce im się do nich dopłacać.

Po tych krajach moze przyjsc kolej na inne, wiec... moze lepiej samemu sie spakowac?

Data: 2013-04-05 11:52:55
Autor: the_foe
W dniu 2013-04-04 09:24, xan pisze:
Z euro Niemcy by nie wyszli - im to pasuje, raczej by wyrzucili Grecję,
Cypr, Włochy, Hiszpanię :D - zapewne nie chce im się do nich dopłacać.

ale po co?
Obecne kłopoty wynikaja głownie z tzw. euroobligacji. Rynek obligacji euro w duzej mierze nie był rynkowy, dlatego Grecja mogła sprzedawać swoje obligacje w cenie podobnej do niemieckiej.
Urynkowic rynek obligacji, roznicowanie obowiazkowych depozytów bankowych (kontrola kreacji pieniadza na panstwa) i poglebianie paktu fiskalnego. Wtedy kryzysy budzetowy nie beda uderzac w strefe euro. Niestety tam gdzie jest pieniadz, nie ma mowy o jakiejkolwiek solidarnosci. Lekcja została odrobiona i sie ten bład nie powtórzy. Choc szkoda, ze decydenci nie poczytali dziel Friedmana z lat 50.

--
@foe_pl

Data: 2013-04-03 20:37:12
Autor: the_foe
W dniu 2013-04-03 18:02, jr pisze:
Reasumujac Grecja zyje z uslug

To samo w sobie nie jest złe. Złe było to, że żyli głównie z usług publicznych obciazonych monstrualna biurokracją.
De facto, Grecy pompowali dobrobyt metodą Hitlera z lat 33-38. Przez co III Rzesza była już prawie bankrutem i gdyby nie austryjackie złoto a potem koeljne podboje to Adolf skonczyłby jak grecki rzad ;)

--
@foe_pl

Data: 2013-04-03 22:23:22
Autor: jr

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:kjhssk$tvp$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2013-04-03 18:02, jr pisze:
Reasumujac Grecja zyje z uslug

To samo w sobie nie jest złe.

Kto mowi ze jest?
Gorzej jest, gdy taki kraj nie posiada wlasnej waluty. To go naraza na tzw. asymetryczny szok, jaki nastapil po upadku Lehmana.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Optymalny_obszar_walutowy
http://placeduluxembourg.wordpress.com/2012/05/11/oca-theory-asymmetric-shocks-in-the-euro-zone-long-term-structural-problems-the-need-for-eu-fiscal-union/
http://www.nbportal.pl/pl/commonPages/EconomicsEntryDetails?entryId=37&pageId=608

Data: 2013-04-04 18:59:42
Autor: the_foe
W dniu 2013-04-03 22:23, jr pisze:
Gorzej jest, gdy taki kraj nie posiada wlasnej waluty.

Argentyna kiedy padł ich system walutowy miała własną walute ale powiazana z dolarem.
Sama waluta w dlugim okresie nie ma znaczenia. Rynek odpowiednio szacuje ryzyko i sie dostosowuje. Ten Graal nie istnieje.

--
@foe_pl

Data: 2013-04-04 20:43:02
Autor: jr

W dniu 2013-04-03 22:23, jr pisze:
Gorzej jest, gdy taki kraj nie posiada wlasnej waluty.

Argentyna kiedy padł ich system walutowy miała własną walute ale powiazana z
dolarem.

.....czyli jakby nie miala.

Sama waluta w dlugim okresie nie ma znaczenia. Rynek odpowiednio szacuje
ryzyko i sie dostosowuje.

A pewnie - tylko pytanie: W jaki sposob? W Argentynie i Grecji rynek zareagowal
gwaltownym odplywem kapitalu, co postawilo te kraje na skraju bankructwa. Gdyby
mieli elastyczne kursy walutowe, rynek reagowalby spokojnie (na ogol z pewnym
wyprzedzeniem). Wszystko co sztywne lamie sie gwaltownie.

 Ten Graal nie istnieje.

Mozesz sobie wierzyc i nie wierzyc. Ekonomia rzadzi sie wlasnymi prawami.

Data: 2013-04-05 11:41:27
Autor: the_foe
W dniu 2013-04-04 20:43, jr pisze:
[...]

Tak nie było.
W Grecji zaden kapitał nie odpływał bo tez za wiele go nie było. Kryzys zaczał szalec "tylko" dlatego, ze rzad grecki nie miał skad pozyczyc kasy, nie mógł tez okraść zwyczajowo ludzi z sily nabywczej. Jak dla mnie to zaleta. I kryzys grecki, zasadniczo był pozytywny jak poparzenie sie dziacka w paluszek. Zaufanie do pieniadza jest najwazniejsze (co kazdy z nas powinien wiedziec bo przerobilismy odwrotna teze w PRL ktory przez to upadl) i w Grecji sie to powiodło w 100% o czym swiadczy, ze, mimo kryzysu, poparcie dla EUR u Greków nie spadło w ogole.
Argentyna to odwrotny przypadek, bo z dnia na dzien okazalo sie, ze argentynska waluta jest warta o wile mniej niz 1$. Tam rzeczywiscie nastapil odplyw kapitału, ale własnie dlatego ze pewnego dnia rzad powiedział, ze sam bedzie ustalał wartosc waluty mimo ze obiecywał ja na poziomie 1:1 z USD.

Ten Graal nie istnieje.

Mozesz sobie wierzyc i nie wierzyc. Ekonomia rzadzi sie wlasnymi prawami.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Monetaryzm
to jedna z głownych dzidzin makoekonomii. I ona mówi: pieniadz w długim okresie nie ma znaczenia.

--
@foe_pl

Data: 2013-04-05 22:55:11
Autor: jr
Pakt fiskalny może otworzyć drogę do europejskiego złodziejstwa na dużą skalę

bo przerobilismy odwrotna teze w PRL ktory
przez to upadl)

Co jest nieprawda.
PRL nie upadl przez wlasny kryzys. Komunizm sam w sobie jest kryzysem, ktory moze istniec przez dziesiatki lat (na przyklad w Korei Polnocnej trwa do dzisi). PRL upadl dlatego, ze ludzie wypowiedzieli mu posluszenstwo.

Data: 2013-04-05 23:11:00
Autor: jr
Pakt fiskalny może otworzyć drogę do europejskiego złodziejstwa na dużą skalę

http://pl.wikipedia.org/wiki/Monetaryzm
to jedna z głownych dzidzin makoekonomii. I ona mówi: pieniadz w długim okresie nie ma znaczenia.

Jak mozesz stosowac monetaryzm do panstwa, ktore nie posiada wlasnej waluty? Teoria monetarystyczna mozna sie poslugiwac w stosunku do calego obszaru eurozony, a my tu mowimy o Grecji.

Data: 2013-04-05 23:13:43
Autor: jr

[...]

Dochody z turystyki to tez jakis kapital. Kryzys, ktory zaczal sie w USA uderzyl
najbardziej w uslugi, w tym uslugi turystyczne. Dlatego kraje srodziemnomorskie
dotknal tzw. asymetryczny szok popytowy. Gdyby jak dawniej mieli wlasne waluty,
rynek walutowy zdyskontowalby ten szok, zanim by on nastapil.

 Kryzys
zaczał szalec "tylko" dlatego, ze rzad grecki nie miał skad pozyczyc kasy

Dlaczego musial pozyczac kase? To byly skutki globalnego kryzysu (i przyczyny
lokalnego).  Zalamal sie popyt na grecka podaz przy faktycznym zamrozeniu cen.
Rynek walutowy, to tez wolny rynek. Likwidujac lokalna walute likwidujesz jeden
stopien swobody rynku, co w przypadku Grecji skonczylo sie kryzysem wtornym.

, nie mógł tez okraść zwyczajowo ludzi z sily nabywczej. Jak dla
mnie to zaleta. I kryzys grecki, zasadniczo był pozytywny jak poparzenie sie
dziacka w paluszek.

Coz to za demagogiczna teoria? Grecy zblizyli sie do ognia rezygnujac tej czesci
wolnego rynku, jaka jest posiadanie wlasnej waluty.

 Zaufanie do pieniadza jest najwazniejsze (co
kazdy z nas powinien wiedziec

Co nie znaczy, ze trzeba sztywno trzymac jego kurs (Argentyna), albo w ogole sie
go pozbywac zastepujac obcym (Grecja).  Dynamika kursow walutowych to tez
reakcje wolnego rynku, ktore dyskontuja zjawiska w lokalnej gospodarce.

Data: 2013-04-03 18:37:29
Autor: jr
[...]

Wiesz jak Bismarck zjednoczyl Niemcy? Wprowadzil panstwowe renty, emerytury,
ubezpieczenia, czyli jednolity socjal. Do tego czasu funkcje opiekuncze spadaly
na lokalnych feudalow, co sie przekladalo na świadomosc obywateli poszczegolnych
niemieckich ksiestw. Bismarck przelozyl to na lojalnosc wobec jednolitego
panstwa.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Otto_von_Bismarck#Pa.C5.84stwo_opieku.C5.84cze
Wszelkie procesy jednoczeniowe powinny rozpoczynac sie od ludzkiej swiadomosci
(to ona jest baza ekonomii, a nie na odwrot). Unie Europejska zaczeto tworzyc po
marksistowsku, czyli od rozwiazan ilosciowych w nadziei, ze przejda one w
jakosc.
Kraje starej Unii wystartowaly z Planu Marschalla, w tym czasie okupowany Wschod
budowal czerwony feudalizm. Byla moralna podstawa ku temu, by integracje ze
Wschodem rozpoczac od spraw tak podstawowych jak chociazby wspolne
bezpieczenstwo energetyczne - linie przesylowe, gwarancje pomocy na wypadek
zawirowan w dostawach. To bylby pierwszy sygnal, ze jestesmy juz w Europie, a
nie na peryferiach czerwonego. Niestety tamci tez czerwoni - geby pelne
frazersow, a kazdy na swoj sposob mysli o sobie.

Data: 2013-04-03 19:05:59
Autor: xan
W dniu 03.04.2013 18:37, jr pisze:
[...]

Polakowi nikt nie dogodzi, o Polsce też coś Bismarck powiedział, i się nie mylił - mniej więcej takie coś "daj Polakom rządzić, a sami się udupią"

Data: 2013-04-03 20:11:44
Autor: jr

[...]

Polakowi nikt nie dogodzi

Nie chodzi o to, zeby temu, lub tamtemu dogadzac. Chodzi o elementarna
uczciwosc jesli sie cos proponuje, na przyklad jakas wspolnote.

, o Polsce też coś Bismarck powiedział, i się
nie mylił - mniej więcej takie coś "daj Polakom rządzić, a sami się udupią"

Mial sporo racji.

Data: 2013-04-03 20:16:22
Autor: u2
W dniu 2013-04-03 20:11, jr pisze:
, o Polsce też coś Bismarck powiedział, i się
nie mylił - mniej więcej takie coś "daj Polakom rządzić, a sami się
udupią"

Mial sporo racji.

Ale von thusk nie jest z pochodzenia Polakiem, nie jest nawet Kaszubem, bo swoich Kaszubi nigdy by nie nazwali tusk aka pies podworkowy...-;)

Data: 2013-04-03 22:27:33
Autor: u2
Pakt fiskalny może otworzyć drogę do e uropejskiego złodziejstwa na dużą skalę
W dniu 2013-04-03 21:36, jr pisze:
Ale von thusk

WYPAD!

Tez tak bym chcial wygonic von thuska synalku partyjniaka z PZPR...-;)

Data: 2013-04-03 22:42:36
Autor: jr

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:515c90b6$0$1221$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2013-04-03 21:36, jr pisze:
Ale von thusk

WYPAD!

Tez tak bym chcial wygonic von thuska synalku partyjniaka z PZPR...-;)

Lepiej wracaj do ojcow na plebanie, bo pozno juz i ktos ci nabije drugiego guza.

Data: 2013-04-05 12:45:40
Autor: stevep
Dnia 03-04-2013 o 22:27:33 u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):

W dniu 2013-04-03 21:36, jr pisze:
Ale von thusk

WYPAD!

Tez tak bym chcial wygonic von thuska synalku partyjniaka z PZPR...-;)

Suki mają cieczkę więc się goń kretynie.

--
stevep

Data: 2013-04-04 09:21:01
Autor: xan
W dniu 03.04.2013 20:16, u2 pisze:
[...]

a ty jesteś Ubekiem a udajesz Polaka, Merkelowa ma korzenie Polskie i w Niemczech nikt z tego jej podjazdów nie robi - dlatego Niemcy są mocni a my jak zwykle w koziej dupie, bo tacy jak ty grzebią w życiorysach i jeszcze fałszywie oskarżają.

Data: 2013-04-04 09:24:24
Autor: boukun
Użytkownik "xan" <info@activsoft.pl> napisał w wiadomości news:kjj9kt$3bj$1news.icm.edu.pl...
[...]

Jest różnica, mieć korzenie polskie, ale czuć się Niemcem, a mieć korzenie Niemieckie i czuć się Niemcem...

Dlaczego w Polsce dopiero po wyborach, ludzie najczęściej z obiegowego źródła dowiadują się, że rządzą nami Niemcy i Żydzi? Przecież tu śmierdzi spiskiem na odległość...

boukun

boukun

Data: 2013-04-04 09:51:38
Autor: xan
W dniu 04.04.2013 09:24, boukun pisze:
[...]

Dobrze ze w USA nie mają takich problemów, tak by Barack nie miał szans zostać prezydentem, przecież jego rodzice nie urodzili się w stanach.

A u nas jak zwykle szambo, zamiast brać przykład z kraju sukcesów.

Data: 2013-04-04 10:13:48
Autor: boukun
Użytkownik "xan" <info@activsoft.pl> napisał w wiadomości news:kjjbea$71q$1news.icm.edu.pl...
[...]

USA to żaden naród, to zlepek z reguły największych gangsterów i też pod panowaniem narodu dobranego...

Chodzi o to, żeby grać w otwarte karty, a nie w synagogach robić politykę...

boukun

Data: 2013-04-04 10:32:18
Autor: xan
W dniu 04.04.2013 10:13, boukun pisze:
[...]

USA to kraj emigrantów jak już, tych którzy dziadowali w europie bez szans.

A co do reszty, dokładnie widać gdzie jest USA a gdzie my. Nie przeszkadza mi to kto pociąga za sznurki, ważne aby ludzie byli zadowoleni - w USA większość jest zadowolona.

Data: 2013-04-04 12:44:46
Autor: boukun
Użytkownik "xan" <info@activsoft.pl> napisał w wiadomości news:kjjdqj$bvh$1news.icm.edu.pl...
[...]

Kraj dziadów i największych złoczyńców, tylko najwięksi bandziory przetrwali...

Może ci nie przeszkadzać, niewolnik tak ma i nigdy sie nie dowie, dlaczego jest w chuja robiony...

boukun

Data: 2013-04-04 14:30:28
Autor: xan
W dniu 04.04.2013 12:44, boukun pisze:
[...]

Taaa, na MIT też pracują same bandziory, NASA itp.. tez bandziory

Może ci nie przeszkadzać, niewolnik tak ma i nigdy sie nie dowie,
dlaczego jest w chuja robiony...

boukun

Jak ciebie w chuja robią to nie znaczy ze każdy się daje robić.

Data: 2013-04-04 17:21:09
Autor: boukun
Użytkownik "xan" <info@activsoft.pl> napisał w wiadomości news:kjjrp4$92o$2news.icm.edu.pl...
[...]

Po wojnie USA niemieckich naukowców nazistowskich zgarnęli pod swoje skrzydła...

Może ci nie przeszkadzać, niewolnik tak ma i nigdy sie nie dowie,
dlaczego jest w chuja robiony...

Jak ciebie w chuja robią to nie znaczy ze każdy się daje robić.

Ale większość się daje, np. tacy wyborcy, co chodzą na ustawki pt. "wybory" i swoich oprawców przyklepują...

boukun

Data: 2013-04-04 18:02:23
Autor: xan
W dniu 04.04.2013 17:21, boukun pisze:
[...]

I oni jeszcze żyją ?

[...]

No widzisz, to jak nie chodzisz na wybory, to nie narzekaj.
Z drugiej strony wolę iść na wybory niż dopuścić do władzy sektę smoleńska.

Data: 2013-04-04 18:32:12
Autor: boukun
Użytkownik "xan" <info@activsoft.pl> napisał w wiadomości news:kjk86f$33j$1news.icm.edu.pl...
[...]

Potomkowie pewno tak, tak jak potomkowie naszych UBeków, rządzący Polską...

[...]

Dlaczego nie narzekaj? Przez matołectwo chodzące na ustawki Polska jest ciemiężona i tak stoi jak stoi...

Na złość babci, odmrażacie sobie uszy..., coś jak pokręcony Olbrychski...
boszsz...

boukun

Data: 2013-04-05 07:58:33
Autor: xan
W dniu 04.04.2013 18:32, boukun pisze:
Użytkownik "xan" <info@activsoft.pl> napisał w wiadomości
[ciach]

[...]

O ile Ubeków zrozumiem, tu nie potrzeba zdolności umysłowych, to z potomkami naukowców już przesadzasz - zdolności naukowe niestety nie są dziedziczne i potomkowie nie mają wpływu na aktualny stan naukowy USA.

[...]

Myslisz ze jak by ludzie na wybory nie chodzili to politycy by się obrazili i przestali siedziec przy korycie  - naprawdę taki naiwny jesteś ?

Data: 2013-04-05 02:25:21
Autor: khanula
W dniu piątek, 5 kwietnia 2013 07:58:33 UTC+2 użytkownik xan napisał:
> [...]

Myslisz ze jak by ludzie na wybory nie chodzili to politycy by się obrazili i przestali siedziec przy korycie  - naprawdę taki naiwny jesteś ?

glupoty gadasz. bo ze polacy to juz sa krysztalowi? skurwysynow i zasrancow pelno wszedzie i w kazdej panstwowej instytucji. iczy to sa zydzi polacy albo jacys eskimosi to nie ma zadnego znaczenia, wazniejsze jest ze taki jest system, braku kontroli nad dzialaniem urzednikow i politykow wysokiego szczebla. cos bym jeszcze dodal o bledach w wychowywaniu i edukowaniu narodu.... ale to jest zbyt obszerne zagadnienie.

warto przecztac, a pozniej obejrzec film:
"Układ zamkniety" Bugajskiego
http://film.onet.pl/wiadomosci/publikacje/artykuly/gajos-i-bugajski-kontra-skarbowka-i-prokuratura,1,5460407,wiadomosc.html

Data: 2013-04-05 11:06:07
Autor: boukun
Użytkownik "xan" <info@activsoft.pl> napisał w wiadomości news:kjlp6a$7ac$1news.icm.edu.pl...
[...]

Podstawowa sprawa, nie mieliby mandatu do sprawowania władzy nad Polakami! Nie byliby legitymizowani...

boukun

Data: 2013-04-04 23:11:57
Autor: jr
Pakt fiskalny może otworzyć drogę do europejskiego złodziejstwa na dużą skalę
No widzisz, to jak nie chodzisz na wybory, to nie narzekaj.
Z drugiej strony wolę iść na wybory niż dopuścić do władzy sektę smoleńska.

Powiem ci szczerze, ze jak bym mial zostawic pod opieke swoj dom, to juz wole sekciarza od zlodzieja.

Data: 2013-04-05 07:55:33
Autor: xan
W dniu 04.04.2013 23:11, jr pisze:
[...]

To chyba wiesz ze sekciarze mają sporo syfu za uszami, zresztą jak każdy zajmujący się polityką.

Data: 2013-04-05 21:43:41
Autor: jr

Użytkownik "xan" <info@activsoft.pl> napisał w wiadomości news:kjlp0l$6jq$1news.icm.edu.pl...
[...]

za to zlodziej przypilnuje ci kasy, poplaci rachunki ect...

Data: 2013-04-04 23:14:44
Autor: jr
[...]

Zal ci komuchu, ze von Braun wyslal Armstronga na Ksiezyc? Mial budowac rakiety
dla wujka Stalina?

Data: 2013-04-04 23:13:29
Autor: jr
[...]

Uczyli cie tego w Komitecie Powiatowym, czy jeszcze na posterunku MO?

Data: 2013-04-04 23:00:14
Autor: jr
[...]

USA to żaden naród, to zlepek

Ty jedz do Ameryki i powiedz jakiemus Murzynowi, ze on nie jest Amerykaninem, tylko jakims 'zlepkiem'...

 z reguły największych gangsterów i też pod
panowaniem narodu dobranego...

....stad kazdy tamteszy prezydent to niechybnie Zyd, nie wylaczajac Obamy.
Otoz powiem ci, ze Chinczyk lub Eskimos ma tam wieksze szanse na prezydenture niz starozakonny.

Data: 2013-04-04 20:41:40
Autor: jr

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości
[...]

W II RP bylo mnostwo spolonizowanych Niemcow, ktorzy za Polske oddawali zycie.
Dzisiaj nie jeden Polak z krwi i kosci chetnie poczulby sie Niemcem, gdyby mu
Niemcy podarowali obywatelstwo. Tylko po co im takie bydlo, ktore w RFN czuje
sie Niemcem, a w Polsce teskni za czerwonym chlewem?

Dlaczego w Polsce dopiero po wyborach, ludzie najczęściej z obiegowego źródła
dowiadują się, że rządzą nami Niemcy i Żydzi?

Najczesciej rzadza tu komuchy oraz ich knechtowie, i to bez wzegledu na narodowosc. Jesli tego nie rozumiesz, to nie roznisz sie od reszty i o wiecej nie pytaj.

Data: 2013-04-04 23:38:08
Autor: miś z okienka
[...]

powiedz no przyglupie, co ma wspolnego 'von thusk' z kanclerzem Bismarckiem?

Pakt fiskalny może otworzyć drogę do europejskiego złodziejstwa na dużą skalę