Pakt fiskalny może otworzyć drogę do europejskiego złodziejstwa na duż± skalę

Data: 2013-03-30 11:31:58
Autor: khanula
Pakt fiskalny może otworzyć drogę do europejskiego złodziejstwa na duż± skalę
W dniu sobota, 30 marca 2013 01:59:14 UTC+1 użytkownik mi¶ z okienka napisał:
Czytaj

http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/pakt-fiskalny-moze-otworzyc-droge-europejskiego-zlodziejstwa-duza-skale

Sytuacja na Cyprze pokazuje jak w soczewce, do czego zmierza Unia Europejska.

Staje się to organizacja, która już nie tylko w strukturze organizacyjnej

przypomina ZSRR. Za czasów komuny było takie powiedzenie, że co¶ jest pewne jak

w "ruskim banku", obecnie wypadałoby raczej powiedzieć w europejskim banku i

bynajmniej nie będzie to przeno¶nia (...)

tylko glupek wsiada na tonacy okret. na cholere nam to ojro?

Data: 2013-03-30 19:44:26
Autor: u2
Pakt fiskalny może otworzyć drogę do e uropejskiego złodziejstwa na dużą skalę
W dniu 2013-03-30 19:31, khanula@gazeta.pl pisze:
tylko glupek wsiada na tonacy okret. na cholere nam to ojro?

Jak to po co ? Aby zatonac. Agenciak radsik nachalnie zachwala ojro wskazujac takie zalety strefy, ze wspolnie "ratuje sie" Cypr, a wczesniej Grecje, Hiszpanie i inne kraje euro-zony...-;)

Data: 2013-03-30 20:25:45
Autor: miĹ› z okienka

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:51573289$0$1224$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2013-03-30 19:31, khanula@gazeta.pl pisze:
tylko glupek wsiada na tonacy okret. na cholere nam to ojro?

Jak to po co ? Aby zatonac. Agenciak radsik

 powiedzial krĂłl MaciuĹ› I
[ciach...]

Data: 2013-04-01 22:16:02
Autor: khanula
W dniu sobota, 30 marca 2013 19:44:26 UTC+1 użytkownik u2 napisał:
> [...]

Jak to po co ? Aby zatonac. Agenciak radsik nachalnie zachwala ojro wskazujac takie zalety strefy, ze wspolnie "ratuje sie" Cypr, a wczesniej Grecje, Hiszpanie i inne kraje euro-zony...-;)

wlasnie na ch... sie ratuje? niech sobie zbankrutuja grecja, hiszpania, nawet francja... i inne. kiedy wymienimy swoje zlotowki i pjedziemy do bankruta na urlop to korzystajac z relacji i przlicznika, miesieczny urlop spedzimy za 1kzl. szwedzi, dunczycy ani mysla o przejciu na ojro. angole w ogole wypna tylek na chujnie. przeciez banki niemieckie tylko czekaja na to kiedy w polsce wprowadzimy ojro. zaraz wymiota do czysta polskie zasoby, by uzupelnic swoje niedobory. jak na razie tego nie robia, bo na cholere im zloty.

Data: 2013-04-03 14:12:40
Autor: mi¶ z okienka
Pakt fiskalny może otworzyć drogę do europejskiego złodziejstwa na duż± skalę

Użytkownik <khanula@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci
> [...]

wprowadzimy ojro. zaraz wymiota do czysta polskie zasoby, by uzupelnic swoje
niedobory. jak na razie tego nie robia, bo na cholere im zloty.
-- -- -
to zaluj, ze Kaczory wygraly wybory w 2005 roku.
Platforma juz w 2007 wprowadzilaby u nas eurowalute i dzisiaj bylibysmy pierwsi
na liscie bankrutow. Oczywiscie Tusk nie jest Marcinkiewiczem, zeby szarpac sie
po nocach o jakies miliardy i oni wszyscy jako pierwsi opuscilby tonacy poklad
III RP.
Dzisiaj bylaby IV. Niestety Kaczus wszystko spartaczyl. Rozpoczal i jak zwykle
spieprzyl.

Data: 2013-04-03 05:39:56
Autor: khanula
W dniu ¶roda, 3 kwietnia 2013 14:12:40 UTC+2 użytkownik mi¶ z okienka napisał:
> [...]

III RP.

Dzisiaj bylaby IV. Niestety Kaczus wszystko spartaczyl. Rozpoczal i jak zwykle

sprobuj moze w punktach i podpunktach wyjasnic zalozenie ideowe swojej wypowiedzi, bo czytalem ze trzy razy, i nic z tego co napisales nie kumam...

Data: 2013-04-03 16:15:12
Autor: jr
[...]

-- -- -- -
Dobrze kumasz - tu jak na razie nie ma zalozen ideowych. Po prostu staralem sie
rozwinac nastepstwa wygrania wyborow przez PO w roku 2005. I wyglada na to, ze
kaczusiowa IV RP podtrzymala przy zyciu zdychajaca Trzecia.

Data: 2013-04-03 18:06:46
Autor: the_foe
[...]

po to, zeby było jak na Cyprze!
Cypr zbankrutuje, Polska z PLN nigdy!
Gdyby Cypr był poza UW to by po prostu dodrukował kasy i własciciele forsy na kontach nie straciliby nominalnie, ale jeszcze wiecej, po szalejacym rynkowym kursie wymiany.

--
@foe_pl

Data: 2013-04-03 18:22:06
Autor: Bogdan Idzikowski
Pakt fiskalny może otworzyć drogę do europejskiego złodziejstwa na duż± skalę

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomo¶ci news:kjhk2i$plp$1news.dialog.net.pl...
[...]

No! Drukowali by tyle, że w Europie zabrakłoby papieru. A banknotami o najwyższym nominale można byłoby tylko podcierać!

ubawiony

--
Donald Tusk - "wolałbym się nie urodzić, niż na grobach zmarłych budować swoj± karierę polityczn±".

Data: 2013-04-03 18:53:09
Autor: jr
[...]

Gdyby Grecja i Cypr mialy wlasne waluty, nikt niczego nie musialby drukowac. Po prostu drahma spadlaby na czas kryzysu (jak bylo to w Polsce) i na tym by sie skonczylo.

Data: 2013-04-03 19:57:18
Autor: xan

napisał:
[...]

Hmm, To jeszcze powiedz nam, sk±d by wzieli kasę jak w budżecie by jej nie było  - skoro by nie drukowali ?

Data: 2013-04-03 20:05:39
Autor: u2
W dniu 2013-04-03 19:57, xan pisze:
Gdyby Grecja i Cypr mialy wlasne waluty, nikt niczego nie musialby
drukowac. Po prostu drahma spadlaby na czas kryzysu (jak bylo to w
Polsce) i na tym by sie skonczylo.

Hmm, To jeszcze powiedz nam, skÄ…d by wzieli kasÄ™ jak w budĹĽecie by jej
nie byĹ‚o  - skoro by nie drukowali ?

Kpisz czy o droge pytasz ? Obecnie Cypr ma deficyt budzetowy 160%. Przy wlasnej walucie nigdy by do tego nie dopuscili. A w unii silniejszy zawsze bije slabszego.

Data: 2013-04-04 09:14:29
Autor: xan
W dniu 03.04.2013 20:05, u2 pisze:
[...]

Pierdolisz pan, Cypr wjebał przez Grecję.

"According to the Statistical Office of the EU, at the end of the second quarter of 2012 Cyprus` government debt reached 14.939 billion euro or 83.3% of GDP. In the first quarter of 2012, the government debt in Cyprus reached 13.470 billion euro or 75.0% of GDP.

W 2013 przewidywania s± dla Cypru na poziomie 109%

The highest ratios of government debt to GDP at the end of the second quarter of 2012 were recorded in Greece(150.3%), Italy (126.1%), Portugal (117.5%) and Ireland (111.5%), and the lowest in Estonia (7.3%), Bulgaria (16.5%) and Luxembourg (20.9%)."

Znowu 160% wyssałe¶, nie wiem z czego.

Data: 2013-04-03 21:30:25
Autor: jr
Pakt fiskalny może otworzyć drogę do europejskiego złodziejstwa na duż± skalę

napisał:
[...]

Manko w budzecie z czegos musi sie brac.
Jesli chodzi o Cypr to rikoszet Grecji (greckie obligi), a po czesci i podobne przyczyny, ktore wpedzily w kryzys inne kraje srodziemnomorskie. Jakie przyczyny? Fala tsunami nie zabija na pelnym morzu.

Data: 2013-04-03 20:33:03
Autor: the_foe

napisał:
[...]

gdyby mieli drahmę, to nie byłoby tak skokowego kryzysu, bo sila nabywcza Greków malałaby stopniowo przez lata. Po porostu Grecy byliby juz w tej sytuacji co dzis jeszcze przed kryzysem.
Posiadanie wlasnej waluty jest dobre dla rzadzacych - ich machlojki i kreatywna ksiegowosc rozkłada się w czasie a budzet nie jest w stanie zbankrytowac bo zawsze brakujaca kase da sie wyciagnac z "podatku inflacyjnego". Idea wspolnej waluty było miedzy innymi to aby w koncu przerwac wojny kursowe. Dazenie do deprecjacji wlasnej narodowej waluty w krotkim okresie poprawiała konkurencyjnosc gospodarki w długim zmniejszała siłę nabywcz± obywateli i zglobalizowala produkcję.

--
@foe_pl

Data: 2013-04-03 22:31:56
Autor: jr
Pakt fiskalny może otworzyć drogę do europejskiego złodziejstwa na duż± skalę

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomo¶ci news:kjhskr$tuq$1news.dialog.net.pl...

napisał:
[...]

Tym bardziej, gdy wladza ta jest daleko i nie jest bezposrednio wybierana.

[...]

A kto mowi o o dlugiej deprecjacji? W czasie kryzysu nasza waluta na krotko spadla i nikt tego za bardzo nie odczul.

Data: 2013-04-04 09:16:24
Autor: xan
W dniu 03.04.2013 22:31, jr pisze:

[...]

zapewne ci ci maj± kredyty mieszkaniowe w obcych walutach za te słowa powiesili by cię za jaja :D

Data: 2013-04-04 20:13:20
Autor: jr
Pakt fiskalny może otworzyć drogę do europejskiego złodziejstwa na duż± skalę

Użytkownik "xan" <info@activsoft.pl> napisał w wiadomo¶ci news:kjj9c8$263$2news.icm.edu.pl...
[...]

Kredyt jest z reguly wieloletni, a wahniecie zlotego nie trwalo dluzej niz pol roku (kubel zimnej wody nikomu nie zaszkodzi).

Pakt fiskalny może otworzyć drogę do europejskiego złodziejstwa na duż± skalę