Pałerowy bank z drutami

Data: 2015-05-06 15:53:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pałerowy bank z drutami

Nie ukrywam, że to miaU być osobny wątek.

  Wzbogaciłem tablet o zasilacz sieciowy (2 pln) i PowerBank
  (niespełna 10 pln) i mam pytanie: Czy w PowerBankach
  dołączony przewód USB nie ma drutów sygnałowych zazwyczaj,
  czy tylko u mnie nie ma? Z ładowaniem jest OK, ale dane
  nie idą po dołączonym przewodzie USB długim na około
  32 cm -- bez metalowych końcówek. :)

  Wygląda niemal tak, jak te z obrazków kryjących się pod linkiem:

     http://www.dhgate.com/store/product/multi-color-2000mah-power-bank-pack-supply/163802065.html

  U mnie chyba nie ma przejścia na obu sygnałowych
  pinach -- sprawdzałem omomierzem.

Toż nie każdy lubi czytać o zderzeniach... Aby było jasne -- ja
preferuję akceleratory oparte o siły natury, lecz także boje się
powstawania czarnych dziur... ;) Taka czarna dziura w terakocie ;)
powstaje w wyniku zderzenia o zbyt dużej energii... Na szczęście
wcale nie jest żarłoczna... Lekko wzbogaca się o brud, ale wcale
nie ciągnie w siebie okolicznej materii, chyba że prosząc o wymianę
uszkodzonej płytki, co pociąga za sobą koszty zdecydowanie materialne... ;)

"J.F." 5549e29f$0$2196$65785112@news.neostrada.pl

Ja tam nie wiem, bo moj omomierz nie ma tak cienkich koncowek :-)

Wzbogaciłem szpilkami od koszul kupowanych w galeriach po kilka
złotych za koszulę.

Ale powerbank powinien miec zwarte obie linie danych (sygnalizacja
mozliwosci duzego pradu) i to zwarcie powinien widziec telefon.

Więc może sprawdzę tę zwartość liniową. ;)

Czy zrobili to kablem 4-zylowym, czy zwarli sobie we wtyczce to juz nie wiem.
W gniezdzie tez powinno byc zwarte, gdyby klient uzyl innego kabla, ale to nie
wyklucza kabla bez danych, ze zwarta wtyczka.

Tak nawiasem mowiac - mam jakis przedluzacz USB, taki o 1m.
To bydle ma 1 ohm  tzn po pol oma na zyly zasilania.
No i spadek napiecia przy ladowaniu wielki.

??? 1 ohm? U mnie tych ohmów jest dużo więcej.
Albo mam zły miernik, albo plączesz... :)

Inna sprawa, że różne druty USB mają różne rezystancje. Bywa, że
drut długi na 2 metry ma znacznie mniej ohmów niż krótki na pół metra.
Bywa, że drogi (dycha za metr) ma zdecydowanie większą niż tani. :)
Mam drut, który zachowuje się tak, jakby miaU przerwane połączenia
pałerne... Bywa, że nie można ładować poprzez ten drut...

Ogólnie uważam, że 5 woltów to pomyłka dziejowa. ;)
Jedna z wielu świecie Gatesa.

Hm, wychodzi jeden drut srednicy 0.2 mm ... moze to i uzasadnione ... a nie,
to normalne USB, nie micro, to mozna bylo dac troche grubszy.

Sprawdźmy moje rozumowanie:

 drut ma 1 ohm
 odbiornik ma 9 ohmów
 zasilane ma 5 woltów
   spadek napięcia na odbiorniku i drucie to 5 woltów,
   czyli prąd na poziomie 0.5 ampera, zatem odbiórka
   mocy na poziomie 2.5 wata?...
   z tego 10% idzie na straty?

Dobrze myślę?
Zwiększanie oporu odbiornika daje proporcjonalnie mniejsze straty?
Zmniejszanie oporu drutu zasilającego -- na pewno zmniejsza straty.

Dla prądu jednego ampera mamy:

 drut ma 1 ohm
 odbiornik ma 4 ohmy
 zasilane ma 5 woltów
   spadek napięcia na odbiorniku i drucie to 5 woltów,
   czyli prąd na poziomie 1 ampera, zatem odbiórka
   mocy na poziomie 5 watów?...
   z tego 20% idzie na straty?

Dobrze myślę? Nie dopadła mnie para_no_i_ja? ;)

Data: 2015-05-06 16:54:02
Autor: J.F.
Pałerowy bank z drutami
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mid6dj$520$1@node1.news.atman.pl...
"J.F." 5549e29f$0$2196$65785112@news.neostrada.pl
Ja tam nie wiem, bo moj omomierz nie ma tak cienkich koncowek :-)
Wzbogaciłem szpilkami od koszul kupowanych w galeriach po kilka
złotych za koszulę.

Do uUSB nawet one nie wejda.
No i latwo zwarcie zrobic :-)

Ale powerbank powinien miec zwarte obie linie danych (sygnalizacja
mozliwosci duzego pradu) i to zwarcie powinien widziec telefon.
Więc może sprawdzę tę zwartość liniową. ;)

Nie musi byc zwarcie, byleby ponizej 200 ohm bylo.

[...]

Na razie sie w miare sprawdza.
A jakie mialoby byc lepsze ? 4.5V, 9, 12, 24, 48, 3.3, 1.9 ?

[...]

dobrze myslisz, ale ja pieprze te 10 czy 20% strat w ladowarce sieciowej. Moze sobie tracic i 50%.

Za to martwi mnie, ze przy pradzie 1A do telefonu dotrze 4V zamiast 5 ..... i ladowania nie bedzie, a dokladniej to bedzie, ale ~0.5A.
I bedzie trwalo godzinami, i nie wystarczy na nawigacje itp.

Wiec mysle ze nie masz duzo wiecej w swoim kablu.

P.S. Chinska ladowarka - napiecie spoczynkowe 5.2V. Podlaczamy telefon - napiecie spada do 4.55V. I dobrze.

Koreanska ladowarka na litere S - napiecie spoczynkowe 5.06V.
Podlaczamy telefon ... napiecie 5.30V, prad 1.5A ... i nokia mowi "nie laduje".

A przez przedluzacz laduje :-)

J.

Data: 2015-05-06 23:34:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pałerowy bank z drutami

"J.F." 554a2b15$0$8389$65785112@news.neostrada.pl

Wzbogaciłem szpilkami od koszul kupowanych w galeriach po kilka
złotych za koszulę.

Do uUSB nawet one nie wejda.

Bo nie mają nóg? -- ale palcami rąk własnych można wsunąć.

No i latwo zwarcie zrobic :-)

Bardzo łatwo -- ale czy warto iść na łatwiznę?

[...]

OK.

A jakie mialoby byc lepsze ? 4.5V, 9, 12, 24, 48, 3.3, 1.9 ?

7 woltów to dwakroć więcej pałeru.

[...]

Woltów czy ohmów?

[...]

:)

Pałerowy bank z drutami