Palikot chce ukarania Błaszczaka i Szczypińską

Data: 2010-08-02 12:03:51
Autor: Pełniący Obowiązki
Palikot chce ukarania Błaszczaka i Szczypińską

Janusz Palikot (PO) skierował wnioski do Komisji Etyki,Poselskiej ws. ukarania posłów
PiS - Mariusza Błaszczaka i Jolanty Szczypińskiej, za ich krytyczne wobec niego wypowiedzi
Błaszczak nie chciał komentować sprawy; Szczypińska podtrzymuje swoje słowa.
W przypadku rzecznika klubu PiS, chodzi o jego wypowiedź z 10 czerwca w TVN24. "Błaszczak
porównuje moje uczestnictwo w legalnym wiecu zorganizowanym na Placu Litewskim w
Lublinie, gdzie byłem gościem, do działania ORMO w '68 roku" - napisał Palikot w
uzasadnieniu swego wniosku.
Na początku czerwca, w czasie prezydenckiej kampanii wyborczej, na Placu Litewskim
w Lublinie odbył się wiec wyborczy szefa PiS Jarosława Kaczyńskiego. O tej samej
porze zebrali się tam też zwolennicy Janusza Palikota, który przemawiał w czasie,
gdy po przeciwnej stronie występowali przedmówcy Kaczyńskiego.
"To są metody, które w Polsce bardzo źle się kojarzą. Ostatnio w '68 roku ORMO rozbijało
wiece na Uniwersytecie Warszawskim" - miał, jak wynika z uzasadnienia wniosku, powiedzieć
Błaszczak o wiecu Palikota.
- Poseł Błaszczak wypowiadając te słowa powinien zdawać sobie sprawę z tego, że nie
byłem organizatorem wiecu, lecz jedynie gościem - zaznaczył poseł PO. W uzasadnieniu
podkreślił także, że wiec nie miał na celu rozbijania demonstracji Kaczyńskiego i
"tego nie czynił - był spokojnym i pokojowym spotkaniem".
Drugi wniosek Palikota dotyczy wypowiedzi Szczypińskiej z 21 lipca w radiu TOK FM.
Zdaniem posła PO, w swej wypowiedzi Szczypińska wyraziła "pogardliwy stosunek" wobec
niego.
Jak napisał Palikot, posłanka, odnosząc się do jego osoby, miała powiedzieć: "Bardzo
bym prosiła, żeby nie zadawać mi pytania na temat tej żałosnej postaci. Szkoda mi
sekund życia, żebym to komentowała", a także: "Moim zdaniem kreowanie przez media
tej żałosnej postaci jest wielce nieodpowiedzialne".
Według Palikota, istotny jest kontekst wypowiedzi posłanki PiS, która odpowiedziała
w ten sposób na pytanie o wstąpienie Palikota do grupy poselskiej ds. wyjaśnienia
przyczyn katastrofy smoleńskiej.
Zespołem parlamentarnym ds. katastrofy smoleńskiej kieruje Antoni Macierewicz (PiS).
Jego członkiem chce być także Palikot, ale prezydium zespołu podjęło uchwałę, że
poseł PO nie może zasiadać w zespole.
Jak napisał Palikot, posłowie Prawa i Sprawiedliwości najpierw zachęcali do udziału
w grupie także parlamentarzystów spoza PiS, z czego on sam skorzystał "przyjmując
zaproszenie", następnie jednak podejmowali "czynności mające na celu uniemożliwienie
przystąpienia do posiedzenia grupy".
Według Palikota, Błaszczak i Szczypińska swoimi wypowiedziami naruszyli zasadę rzetelności,
dbałości o dobre imię Sejmu oraz odpowiedzialności i powinni zostać ukarani za swoje
słowa.
Błaszczak w rozmowie z PAP odmówił komentowania sprawy. Szczypińska, pytana przez
PAP o wniosek posła PO, powiedziała, że nie chce komentować sprawy, bo podtrzymuje
to, co powiedziała. - Nie będę komentować słów tej żałosnej postaci - dodała posłanka
PiS.(
PAP

Nie da się ukryć, w szaleństwie jest metoda o czym doskonale wie  "książe" polskiego parlamentaryzmu. Panie Pośle czekamy z niecierpliwością na dalsze "Newerending story...

      p.o.

--

Palikot chce ukarania Błaszczaka i Szczypińską