Palikot - materiał do przemyślenia

Data: 2010-10-03 04:17:57
Autor: mastodont
Palikot - materiał do przemyślenia
Pamiętacie serial o Stirlitzu? ( "Siedemnaście mgnień wiosny" ). Tam było tak - cykał zegarek a w tle grobowym głosem lektor obwieszczał "materiał do przemyślenia". To ja dziś będę takim lektorem, bez jakiejś głębszej analizy, bo na to jeszcze przyjdzie czas. Zobaczymy jaki efekt przyniesie zapoczątkowany dziś Ruch Poparcia Palikota.
1.Oskarża się go o wściekły atak na Kościół. Kulą w płot. W/g mnie facet chce najnormalniejszego przywrócenia prawidłowych proporcji w stosunkach Państwo-Kościół, które dziś są wykoślawione i postawione na głowie. Inaczej mówiąc : oddać co cesarskie cesarzowi a co boskie Bogu.
2.Żelichowski z PSL twierdzi że Palikot "kupił" sobie popleczników tak jak willę, samolot i inne rzeczy które posiada. Tłumaczy to tym iż w Sali Kongresowej każdy chciałby choć raz w życiu się znaleźć, w dodatku jeśli oferowali darmową wyżerkę.
Nie wiem za bardzo jak określić taką argumentację w ustach polityka, który swoich wyborców "kupił" za kasę państwową jaką są dotacje do partii politycznych, a w dodatku jako raczej chłop z prowincji drogie garnitury zaczął dopiero nosić za poselską pensyjkę. Argument kuriozalny.
3.To że Palikot akurat do najbiedniejszych nie należy jest cechą pozytywną. Mówiąc brutalnie i po prostacku - on nie musi kraść i będzie też daleki od takiej pokusy siedząc na politycznym świeczniku. Zresztą jak do tej pory nie zauważyłem u niego jakiś działań lobbingowych na rzecz własnych interesów.Czy dorobił się go w sposób legalny? Nie wiem. Ale jeśli ktoś uważa że w Polsce można było prowadzić jakikolwiek interes nie omijając lub naginając tego czy owego przepisu, niech pierwszy rzuci kamieniem. Jeśli nie napadł na bank, nie wziął milionowej łapówki lub opłacił jakiejś ustawy korzystnej dla siebie - jest rozgrzeszony.
4.Większość bierze go za błazna i niepoważnego faceta, bez kultury czy wręcz chama. Tylko jak można by było zaistnieć w którejkolwiek partii, będąc posłem z prowincji, jak nie skandalem czy innym wygłupem? W PO też przecież istnieje pewnego rodzaju zamordyzm i poddaństwo. W PiSie np. Kurski wylansował się na kłamstwie, Ziobro na komisji, Kempa agresywną bezczelnością. Palikot na happeningu. Wolno mu.
5.Język którym operuje również uważany jest za chamski. Niech będzie, mnie też nie zawsze odpowiadał. Z tym że porównując go do języka jakim operował chociażby Kurski, Kempa czy inni to właściwie nie ma mu co zarzucać. O ile Kaczyński, Kurski and company kłamią, lub świadomie przeinaczają fakty, to Palikot w sposób bardzo bezpośredni lub jak kto woli - prostacki - mówi o sprawach o których politycy mówią w sposób zawiły, zaowalowany, nigdy nie wprost. Takie "political correct"....Taka papka bez treści. Taka papka cechuje również PO, SLD i innych. Tym stylem (Palikotowym) może trafić do osób dla których sposób wypowiedzi politycznych jest albo niezrozumiały, albo budzi obrzydzenie z powodu takiej zawiłości, by nigdy nie odpowiedzieć wprost na dany temat.
6. Nieznane są postulaty w sprawach gospodarki i ekonomii. Tu mogę mieć tylko nadzieję, że facet prowadzący swój business i to jak na razie całkiem nieźle, głupich czy szkodliwych pomysłów raczej mieć nie będzie. Ale to czas pokaże.
7. Pierwsze postulaty które głosi są zapewne wartymi rozpatrzenia, bo są to sprawy które wielu Polakom się nie podobają, lecz nie znajdują się w żadnym programie z istniejących ugrupowań. Jeżeli już - są rostrzelone wśród paru partii politycznych i w żadnej z nich nie traktowane jako priorytetowe ani nazwane w tak bezpośredni sposób.
8. Sam ruch, który według sondaży osiaga 4% poparcia, mimo że nie powstała jeszcze z tego żadna partia musi zasługiwać na uwagę.
9. Na ocenę tego powstającego ruchu należy jeszcze poczekać oraz wziąść pod uwagę realność szans przeprowadzenia któregokolwiek celu przez ten ruch głoszonego. Jak na razie sam fakt próby wpuszczenia trochę świeżego powietrza do zabetonowanej sceny politycznej jest wart zastanowienia się.
Strilitz zamyślił się głęboko......

--
mastodont
www.polityczni.eu

Data: 2010-10-03 04:31:02
Autor: Panslavista
Palikot - materiał do przemyślenia

Dla mnie - skreślony - z POPISu. Może namieszać - ssmani dbają, aby mu się powiodło. POpaprańcy przepadli, czas odstrzału kaczek dobiega końca.

Data: 2010-10-03 04:58:41
Autor: mastodont
Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:4ca7eaf5$0$27037$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jakieś spekulacje co do dalszego rozwoju? W/g Ciebie PO bis?

--
mastodont
www.polityczni.eu

Data: 2010-10-03 10:40:19
Autor: awe
[...]

Juz czujesz ze PO cie zrobila w chuja i zrobi cie palikot. Nie jestes czlowiekiem ktory takie rzeczy moze racjonalnie oceniac. Albo za mlody aby miec doswiadczenie albo za glupi. Swietny elektorat dla Palikota, bo PiS klamie albo manpipuluje. Niesamowite. A co do Palikota to z pewnoscia ma wiecej klasy i jest znacznie inteligentniejszy od tego ryzego dupka Tuska
awe

Palikot - materiał do przemyślenia