Paliwo miało byc poniżej 4zł :)

Data: 2015-01-06 05:12:13
Autor: kogutek444
Paliwo miało byc poniżej 4zł :)
W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 13:59:51 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
Leciało w dół az przestało...
Juz gdzieś ponoć było po 3,99 a tu oecnie 4,5-4,6 i stoi.
Stacje wyczuły, ze to jest czas na podwyższenie marży?

W Poznaniu wszyscy trzymają ceny po ok 4,5, tylko auchan 4,25.

Przy okazji na auchan zauwazyłem wywieszkę: paliwo zgodnie z ustawa, moze zawierać do 7% domieszki biokomponentów.
Jak to rozumieć? Wszystkie paliwa mają, a Auchan informuje, czy tez oni mają troche inne paliwo i stąd trochę tansze?
Pomijam, ze srednio mi to przeszkadza, bo akurat moje auto to stary diesel i cego bym mu nie nalał to jedzie tak samo.

Ale mam też ducato z prawie nowym silnikiem jtd 2.0 (2012) i tu juz nie wiem czy ono jest równie neutralne co do doboru paliw.

Powinno jeszcze stanieć. Dzisiaj ropa po 52 dolce za baryłkę. Rafinerie mają nakaz utrzymania zapasów na trzy miesiące do przodu. Jeśli po trzech miesiącach ropy po 50 dolców paliwo nie spadnie to będzie znaczyło że chuje nas doją. Trzy miesiące temu na giełdzie ropa była po 95 dolarów za baryłkę. Inna sprawa ze nikt nie wie ile płacimy Rosji za ropę. Giełda to wolny rynek. Umowy długoterminowe to inna para kaloszy. Przy umowach długoterminowych cena może spadać wolniej niż na giełdzie.

Data: 2015-01-06 18:58:39
Autor: adam
Paliwo miało byc poniżej 4zł :)
W dniu 2015-01-06 o 14:12, kogutek444@gmail.com pisze:> W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 13:59:51 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
Leciało w dół az przestało...

[...]

Korelacja między ceną baryłki, a ceną na stacji jest niewielka, jest kilka przyczyn:
Tak jak pisze kogutek, doświadczenie mówi,  ze my raczej nie kupujemy po 52.
Przy spadających cenach lud się cieszy, więc zaczynają kombinować producenci i dystrybutorzy i podnoszą swoje marże.
Kombinuje też rząd, jak cena spada to mu dochody też spadają. Na razie mamy kilka groszy od zapasów, a wcale się nie zdziwię, jak niedługo coś jeszcze wymyślą.
Cena surowca, to bardzo niewielki procent ceny paliwa na stacji.
Przypomnę, że w 2008 ropa dochodziła do 150 USD, a ceny na stacjach były coś około 5 zł

Data: 2015-01-06 19:45:57
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

ROTFL nie no skad, w ogole. To dlaczego spada cena na stacjach ?

[...]

Ta wiedza od wrozbity Macieja ?:)

Cena surowca, to bardzo niewielki procent ceny paliwa na stacji.

Co to znaczy niewielki ? Cena surowca to okolo 40% calosci.

Przypomnę, że w 2008 ropa dochodziła do 150 USD, a ceny na stacjach były coś około 5 zł

A ile wtedy kosztowal $, zadales sobie te pytanie ?

Data: 2015-01-06 20:25:12
Autor: Shrek
On 2015-01-06 19:45, Czesław Wiśniak wrote:

Korelacja między ceną baryłki, a ceną na stacji jest niewielka, jest

ROTFL nie no skad, w ogole. To dlaczego spada cena na stacjach ?

Przecież prawdę napisał - cena ropy spadła o połowę, a cena na stacji o 15%.

Shrek.

Data: 2015-01-06 20:43:12
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Bo "cena" podatkow nie spadla, czyli okolo 60% calosci. Na to wplywu nie ma.

Data: 2015-01-06 11:54:51
Autor: kogutek444
W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 20:44:25 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:

> Przecież prawdę napisał - cena ropy spadła o połowę, a cena na stacji o > 15%.

Bo "cena" podatkow nie spadla, czyli okolo 60% calosci. Na to wplywu nie ma.

VATu spadła kwotowo proporcjonalnie do spadku ceny.

Data: 2015-01-06 21:11:52
Autor: Czesław Wiśniak
> [...]

Bo "cena" podatkow nie spadla, czyli okolo 60% calosci. Na to wplywu nie ma.

VATu spadła kwotowo proporcjonalnie do spadku ceny.

Oczywiscie vatu tak, akcyza jest wyzsza niz vat. Jeszcze koszty rafinacji, dystrybucji, jakas oplata paliwowa i teraz oplata zapasowa hehe

Data: 2015-01-06 13:12:35
Autor: kogutek444
W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 21:13:06 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:

> [...]

Oczywiscie vatu tak, akcyza jest wyzsza niz vat. Jeszcze koszty rafinacji, dystrybucji, jakas oplata paliwowa i teraz oplata zapasowa hehe

To nie pisz że nie spadła jak spadła.

Data: 2015-01-06 22:37:23
Autor: Czesław Wiśniak
> [...]

Oczywiscie vatu tak, akcyza jest wyzsza niz vat. Jeszcze koszty rafinacji,
dystrybucji, jakas oplata paliwowa i teraz oplata zapasowa hehe

Tak spadla, przeoczylem vat. Przyznaje sie tylko nie zrzedol juz. Vat to nie wszystko.
Jak widac nie wystarczy to, zeby cena paliwa na stacjach proporcjonalnie spadla o tyle ile na rynku.
Co do cen rynkowych to jest jeszcze kwestia tego ze ruska ropa jest na pewno tansza niz Brent.

Data: 2015-01-06 14:00:27
Autor: kogutek444
W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 22:38:37 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:

> [...]

Co do cen rynkowych to jest jeszcze kwestia tego ze ruska ropa jest na pewno tansza niz Brent.

Daj jakieś dane że tańsza bo nie wierze.

Data: 2015-01-06 22:18:29
Autor: masti

http://www.nesteoil.com/default.asp?path=1,41,538,2035,13741

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-01-06 15:32:45
Autor: kogutek444
W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 23:18:57 UTC+1 użytkownik masti napisał:
kogutek444@gmail.com wrote:

> Daj jakieś dane że tańsza bo nie wierze.

http://www.nesteoil.com/default.asp?path=1,41,538,2035,13741

-- mst <at> gazeta <.> pl

Miałem rację ze nie wierzyłem.

Data: 2015-01-07 00:38:53
Autor: Czesław Wiśniak
Paliwo miało byc poniżej 4zł :)
> Daj jakieś dane że tańsza bo nie wierze.

http://www.nesteoil.com/default.asp?path=1,41,538,2035,13741

Miałem rację ze nie wierzyłem.

Tak ? A to ciekawe.

Data: 2015-01-06 16:56:27
Autor: kogutek444
W dniu środa, 7 stycznia 2015 00:40:07 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:

> http://www.nesteoil.com/default.asp?path=1,41,538,2035,13741
>

>Miałem rację ze nie wierzyłem.

Tak ? A to ciekawe.

No, ciekawe. To nie chodzi o dzisiejszą giełdową cenę ropy z dostawą w lutym. Ten wykres to wolny rynek. Pytanie brzmi ile płacimy za baryłkę rosyjskiej ropy. Tej zakontraktowanej rok temu. To że jakaś zależność w odniesieniu do aktualnych cen ropy będzie jest możliwe. Pytanie brzmi czy Polska kupiła ropę po niższej ale stałej w czasie kontraktu. Czy kupiła po cenie średniej z jakiegoś ustalonego okresu, na przykład z czasu trwania umowy. Cena gazu jest znana i była wiele razy podawana. Niemcy za tyle, Ukraina za tyle, Polska najdrożej. A co z ropą?

Data: 2015-01-07 03:38:04
Autor: J.F.
Paliwo miało byc poniżej 4zł :)
Dnia Tue, 6 Jan 2015 16:56:27 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
> [...]

No, ciekawe. To nie chodzi o dzisiejszą giełdową cenę ropy z dostawą
w lutym. Ten wykres to wolny rynek. Pytanie brzmi ile płacimy za

Miales raczej porownac ceny ropy rosyjskiej i Brent.
Z tego wynika ze rosyjska zazwyczaj nieco tansza.

[...]

kontrakty Orlenu i Lotosu sa tajne, ale z roznych wypowiedzi wynika,
ze typowa jest konstrukcja np "srednia gieldowa z 3 miesiecy minus
rabat". Nie z 3 miesiecy przed podpisaniem kontraktu, tylko na biezaco
liczona w miare dostaw - czyli umowa nie okresla ceny, tylko algorytm
liczenia w oparciu o gielde. W okresach spadku jest niekorzystna dla
odbiorcy - ale zostaje ten wynegocjowany rabat.

Cena gazu jest znana i
była wiele razy podawana. Niemcy za tyle, Ukraina za tyle, Polska
najdrożej. A co z ropą?

Ano, tak podawali, a czasem podawali, ze sa podobne formuly.
Czyli razem nikt nic nie wie, no ale tu chodzi o pieniadze :-)

W dodatku to od dluzszego czasu chyba nie ma transakcji Polska-Rosja,
tylko polska firma-rosyjska firma, a nawet niekoniecznie rosyjska.
Firmy rozne, mimo ze gaz pochodzi z jednego zrodla i przyplywa jedna
rura :-)

J.

Data: 2015-01-07 03:48:40
Autor: kogutek444
W dniu środa, 7 stycznia 2015 03:37:43 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Tue, 6 Jan 2015 16:56:27 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com > W dniu środa, 7 stycznia 2015 00:40:07 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
> [...]

tylko polska firma-rosyjska firma, a nawet niekoniecznie rosyjska.
Firmy rozne, mimo ze gaz pochodzi z jednego zrodla i przyplywa jedna

Nareszcie jakaś związana z pytaniem odpowiedź. Jeśli by wierzyć w te 3 miesiące to teraz, według Bankiera, za ropę płacimy ok 75 dolarów za baryłkę bo taka jest średnia cena z trzech ostatnich miesięcy. Nie 50 dolarów jak uważają niektórzy kretyni a 75. Przy trzy miesięcznych zapasach cena w rafinerii jest jeszcze wyższa bo mają w niej ropę kupioną po wyższej niż 75 dolarów cenie.

Data: 2015-01-07 13:14:24
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Kretynem tu jest ten ktory mysli, ze wie ile placa polskie firmy. Daj sobie spokoj, nie widzisz, ze to cie przerasta ?

Data: 2015-01-07 04:43:30
Autor: kogutek444
W dniu środa, 7 stycznia 2015 13:15:38 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
> [...]

Kretynem tu jest ten ktory mysli, ze wie ile placa polskie firmy. Daj sobie spokoj, nie widzisz, ze to cie przerasta ?

Sądzisz że JF jest kretynem?

Data: 2015-01-07 16:07:29
Autor: Czesław Wiśniak
> [...]

Kretynem tu jest ten ktory mysli, ze wie ile placa polskie firmy. Daj sobie
spokoj, nie widzisz, ze to cie przerasta ?

Wrecz przeciwnie. JF wytlumaczyl ci, ze taki kontrakt to bardzo skomplikowana umowa i jest tajny ! Reszta to domysly.
Zaglebianie sie przez ciebie co chwila i podniecanie kwotami jest idiotyczne.
Przed chwila tankowalem na auchan i 95 kosztuje 4.14 czyli spada dalej. Ewidentnie widac, ze reakcja jest praktycznie na biezaco.

Data: 2015-01-12 20:13:57
Autor: Czesław Wiśniak
> [...]

Kretynem tu jest ten ktory mysli, ze wie ile placa polskie firmy. Daj sobie
spokoj, nie widzisz, ze to cie przerasta ?

Pacz Pan, dzisiaj 4.09 :)

Data: 2015-01-07 09:33:48
Autor: masti
kogutek444@gmail.com wrote:

> Daj jakieś dane że tańsza bo nie wierze.

http://www.nesteoil.com/default.asp?path=1,41,538,2035,13741

Miałem rację ze nie wierzyłem.

nie, zupełnie nie jest tańsza. przez ostatnie 4 lata średnio o 2$ na
baryłce. Matematykę masz taką jak czytnik?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-01-07 20:59:43
Autor: re
Paliwo miało byc poniżej 4zł :)

Użytkownik "masti"

.... Matematykę masz taką jak czytnik?
-- -
Jaki czytnik ? :-)

Data: 2015-01-06 23:17:03
Autor: Czesław Wiśniak
Paliwo miało byc poniżej 4zł :)
Co do cen rynkowych to jest jeszcze kwestia tego ze ruska ropa jest na pewno
tansza niz Brent.

Daj jakieś dane że tańsza bo nie wierze.

Nie chce mi szukac, ale logika na to wskazuje bo ropa crude jest tansza od brent.

Data: 2015-01-06 22:00:19
Autor: Alf/red/
On 06/01/15 21:11, Czesław Wiśniak wrote:
i teraz oplata zapasowa hehe

I podatek drogowy hehe!

--
Alf/red/ sarkastyczny

Data: 2015-01-07 00:48:30
Autor: J.F.
Paliwo miało byc poniżej 4zł :)
Dnia Tue, 6 Jan 2015 11:54:51 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
[...]

Ale akcyza tez jest oblozona VAT, wiec cena detaliczna nie spada
proporcjonalnie do ceny ropy.

J.

Data: 2015-01-06 16:59:20
Autor: kogutek444
W dniu środa, 7 stycznia 2015 00:48:08 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Tue, 6 Jan 2015 11:54:51 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com > W dniu wtorek, 6 stycznia 2015 20:44:25 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
> VATu spadła kwotowo proporcjonalnie do spadku ceny.

Ale akcyza tez jest oblozona VAT, wiec cena detaliczna nie spada
proporcjonalnie do ceny ropy.

J.

Dobry układ. Podatek od podatku. Wystarczy podnieść jeden żeby drugi był większy.

Data: 2015-01-06 22:08:53
Autor: Jarek
Paliwo miało byc poniżej 4zł :)

Przypomnę, że w 2008 ropa dochodziła do 150 USD, a ceny na stacjach były
coś około 5 zł

A nie coś między 3 a 4 zł?

Data: 2015-01-06 22:19:50
Autor: Alf/red/
On 06/01/15 22:08, Jarek wrote:
Przypomnę, że w 2008 ropa dochodziła do 150 USD, a ceny na stacjach były
coś około 5 zł

A nie coś między 3 a 4 zł?

Ani jeden, ani drugi nie macie racji. Płaciłem od 4.50 do 4.65 w wakacje (Neste, BP, Lukoil) przez 4,20 na jesieni i 3.43 w same wigilie. Pierwszy raz ponad 5 trafiło mnie w połowie 2011.

--
Alf/red/

Data: 2015-01-07 00:53:06
Autor: J.F.
Dnia Tue, 06 Jan 2015 22:19:50 +0100, Alf/red/ napisał(a):
On 06/01/15 22:08, Jarek wrote:
[...]

Siegnalem do zapiskow - w lipcu 2008 ON byl nawet po 4.74.
W styczniu 09  3.29

No ale warto pamietac ze zlotowka tez wolte wywinela, dolar byl juz po
2zl, a potem po 4.

J.

Paliwo miało byc poniżej 4zł :)