Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Paliwo na mróz

Paliwo na mróz

Data: 2012-02-01 12:57:03
Autor: J.F
Paliwo na mróz
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
No i okazuje się, że na stronach Orlenu, BP czy Statoilu można wyczytać, że ich paliwa są super i hiper, albo że po spalaniu wydziela się mniej CO2 (jakbym jeździł po stacjach szukając mniej trującego paliwa...).

Niektorzy jezdza. ALe oni raczej za Odra mieszkaja :-)

Na Statoilu można jedynie znaleźć informację, że jest coś takiego jak Diesel Gold Zimowy. Diesel Gold Arktyczny oraz Supra Diesel Zimowy. Oczywiście zero informacji o temperaturach... Są po prostu "Zimowe". Oczywiście nie ma informacji, czy na wszystkich stacjach jest każdy rodzaj paliwa (mam wątpliwości, zdaje się że np. na stacji w Warszawie przy Powstańców Śląskich są tylko 3 rodzaje paliwa z bodaj 7 w ofercie...

Gdzies na stronach Orlenu specyfikacja byla, to pewnie i nadal jest.
Tam sie doczytasz roznic miedzy zimowym (chyba -20) a arktycznym (-35).
Oczywiscie nadal nie wiesz co kupisz - dystrybutor na stacji z ON jest jeden, latem leja letni, zima zimowy, arktyczny nie wiadomo kiedy.

Reszta "markowych" stacji leje paliwo z orlenu ... ale kto ich tam wie, moze i mieszaja jakis dodatek.

Tylko Lotos ma konkretną informację, że ich zimowe paliwo mętnieje przy -22 st.C i zamarza przy -32. I to jest konkret. No i można znaleźć informację, na których stacjach jakie paliwo jest sprzedawane...
Chyba specjalnie podjadę, bo nie warto przy tych mrozach ryzykować...

A tak z ciekawosci nalej probke do sloika i wsadz do zamrazarki.
IMO - metnienie to przy znacznie nizszej temperaturze zachodzi, tzn wyzszej, tzn ok -10.
Ale chyba nie przeszkadza, bo by pol Polski stalo :-)

Fachowo to sie chyba nazywa "temperatura zablokowania zimnego filtra" - ale tego sie chyba na oko nie stwierdzi.

I nawet dodatek nie zmienia jakos istotnie tej temperatury metnienia, choc chetnie bym to powtorzyl z lepszym wyposazeniem.

J.

Data: 2012-02-01 13:56:52
Autor: PaweL
Paliwo na mróz
Olej napędowy sprzedawany w Polsce musi spełniac normę PN-EN 590. Normowana jest między innymi temperatura zablokowania zimnego filtra (CFPP).

Trzeba wiedzieć że ON arktyczny ma obnizoną liczbę cetanową. To zło konieczne na duże mrozy.


Paweł

Paliwo na mróz

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona