Data: 2012-02-01 12:57:03 | |
Autor: J.F | |
Paliwo na mróz | |
Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
No i okazuje się, że na stronach Orlenu, BP czy Statoilu można wyczytać, że ich paliwa są super i hiper, albo że po spalaniu wydziela się mniej CO2 (jakbym jeździł po stacjach szukając mniej trującego paliwa...). Niektorzy jezdza. ALe oni raczej za Odra mieszkaja :-) Na Statoilu można jedynie znaleźć informację, że jest coś takiego jak Diesel Gold Zimowy. Diesel Gold Arktyczny oraz Supra Diesel Zimowy. Oczywiście zero informacji o temperaturach... Są po prostu "Zimowe". Oczywiście nie ma informacji, czy na wszystkich stacjach jest każdy rodzaj paliwa (mam wątpliwości, zdaje się że np. na stacji w Warszawie przy Powstańców Śląskich są tylko 3 rodzaje paliwa z bodaj 7 w ofercie... Gdzies na stronach Orlenu specyfikacja byla, to pewnie i nadal jest. Tam sie doczytasz roznic miedzy zimowym (chyba -20) a arktycznym (-35). Oczywiscie nadal nie wiesz co kupisz - dystrybutor na stacji z ON jest jeden, latem leja letni, zima zimowy, arktyczny nie wiadomo kiedy. Reszta "markowych" stacji leje paliwo z orlenu ... ale kto ich tam wie, moze i mieszaja jakis dodatek. Tylko Lotos ma konkretną informację, że ich zimowe paliwo mętnieje przy -22 st.C i zamarza przy -32. I to jest konkret. No i można znaleźć informację, na których stacjach jakie paliwo jest sprzedawane... A tak z ciekawosci nalej probke do sloika i wsadz do zamrazarki. IMO - metnienie to przy znacznie nizszej temperaturze zachodzi, tzn wyzszej, tzn ok -10. Ale chyba nie przeszkadza, bo by pol Polski stalo :-) Fachowo to sie chyba nazywa "temperatura zablokowania zimnego filtra" - ale tego sie chyba na oko nie stwierdzi. I nawet dodatek nie zmienia jakos istotnie tej temperatury metnienia, choc chetnie bym to powtorzyl z lepszym wyposazeniem. J. |
|
Data: 2012-02-01 13:56:52 | |
Autor: PaweL | |
Paliwo na mróz | |
Olej napędowy sprzedawany w Polsce musi spełniac normę PN-EN 590. Normowana jest między innymi temperatura zablokowania zimnego filtra (CFPP).
Trzeba wiedzieć że ON arktyczny ma obnizoną liczbę cetanową. To zło konieczne na duże mrozy. Paweł |
|