Paliwo powinno kosztować ca 20 PLN za litr . Li4

Data: 2012-01-29 17:19:04
Autor: Pietia
Paliwo powinno kosztować ca 20 PLN za litr . Li4
Rafał \SP\ Gil wrote:

Zalety:

<ciach bełkot>

Może rząd przywróci kartki na paliwo?

Data: 2012-01-29 17:33:13
Autor: Artur Maśląg
Paliwo powinno kosztować ca 20 PLN za litr . Li4
W dniu 2012-01-29 17:19, Pietia pisze:
Rafał \SP\ Gil wrote:

Zalety:

<ciach bełkot>

Cóż, wbrew temu co sugerujesz to wcale nie jest bełkot. Wystarczy nie
być zbytnio zacietrzewionym i ironię dostrzegać.

Może rząd przywróci kartki na paliwo?

Ekhem - w jakim celu? W imię rozdawnictwa, bo się każdemu
należy po 30 litrów na miesiąc po 2zł?

Zresztą - o czym tu deliberować? Paliwo jest, a windowanie
cen nie leży w interesie rządu, kraju itd.

Data: 2012-01-29 17:36:14
Autor: Pietia
Artur Maśląg wrote:

> <ciach bełkot>

Cóż, wbrew temu co sugerujesz to wcale nie jest bełkot. Wystarczy nie
być zbytnio zacietrzewionym i ironię dostrzegać.

To nie była ironia, to był bełkot.

> Może rząd przywróci kartki na paliwo?

Ekhem - w jakim celu?

Jak to w jakim? Same zalety:

- "protestujące pokurwieńce" pewnie nie miałyby za co blokować dróg

- ogólne zluźnienie na drogach - automagicznie dla jeżdżących:spadek spalania

- wraz ze spadkiem ilości uczestników - normalizacja czasów dotarcia towarów w transporcie kołowym

- zdecydowanie mniejsze koszty wypadków z racji radykalnego zmniejszenia ich ilości

- i wiele innych.

Zresztą - o czym tu deliberować? Paliwo jest, a windowanie
cen nie leży w interesie rządu, kraju itd.

Jak nie leżało w interesie rządu, to w całym kraju Orleny sprzedawały po
4.99. Do oporu. Dokładnie do 9 listopada chyba.

Ale wtedy chyba ropa była droższa, więc to pewnie dlatego :)

Data: 2012-01-29 18:20:47
Autor: Artur Maśląg

Rafał \SP\ Gil wrote:

[...]

W przeciwieństwie do tego co piszesz, miał sens.

Może rząd przywróci kartki na paliwo?

Ekhem - w jakim celu?

Jak to w jakim? Same zalety:

Ty miałeś uzasadnić swój postulat, a nie cytować poprzednika.

(...)
[...]

Aha, czyli sugerujesz, że aktualnie windowanie cen leży w interesie
rządu?

Ale wtedy chyba ropa była droższa, więc to pewnie dlatego :)

Kolejne pudło. Ropa była droższa, ale np. w kwietniu 2011.
W dolarach...

Data: 2012-01-29 18:25:01
Autor: Pietia
Artur Maśląg wrote:

> To nie była ironia, to był bełkot.

W przeciwieństwie do tego co piszesz, miał sens.

Tylko dla osób bardo zacietrzewionych.

> Jak to w jakim? Same zalety:

Ty miałeś uzasadnić swój postulat, a nie cytować poprzednika.

Kartki mają dokładnie takie samo uzasadnienie jak zaporowa cena.
Mniejsza dostępność. To naprawdę nie jest trudne.

(...)

> [...]
> 4.99. Do oporu. Dokładnie do 9 listopada chyba.

Aha, czyli sugerujesz, że aktualnie windowanie cen leży w interesie

Nie. Sugeruję, że obecnie mają to w dupie.

> Ale wtedy chyba ropa była droższa, więc to pewnie dlatego :)

Kolejne pudło.

Nie, napisałem "chyba".

Sugerujesz, że cena 4,99 nie miała zadnego związku z wyborami?

Z ciekawości. Czy masz legitymację członka po?

Data: 2012-01-29 19:01:04
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-01-29 18:25, Pietia pisze:
Artur Maśląg wrote:
[...]

Wręcz przeciwnie.

[...]

Jak widzę to jest za trudne, by to zrozumieć. System kartowy
nie ograniczał dostępu, a wręcz przeciwnie - umożliwiał każdemu
dostęp do pewnych "dóbr" w tej samej ilości i w cenie, która była
dla każdego taka sama. Wysoka cena paliw wynika wprost z gospodarki
rynkowej.

Aha, czyli sugerujesz, że aktualnie windowanie cen leży w interesie
rządu?

Nie. Sugeruję, że obecnie mają to w dupie.

Co jest poważnym błędem w Twoim rozumowaniu. Ceny paliw i energii są
bardzo ważne dla gospodarki. Tylko idiota może sugerować, że rządu
to nie interesuje.

Ale wtedy chyba ropa była droższa, więc to pewnie dlatego :)

Kolejne pudło.

Nie, napisałem "chyba".

Najlepiej przy każdym "argumencie" pisać "chyba" - wtedy można
się łatwo wytłumaczyć. Bierzesz przykład z niejakiego Rysia
Czarneckiego?

Sugerujesz, że cena 4,99 nie miała zadnego związku z wyborami?

Z ciekawości. Czy masz legitymację członka po?

Paszport Polsatu wystarczy?

Data: 2012-01-29 18:06:00
Autor: to
Paliwo powinno kosztować ca 20 PLN za litr . Li4
begin Artur Maśląg
Wręcz przeciwnie.

No i po co trollujesz?

Data: 2012-01-29 19:06:11
Autor: Pietia
Artur Maśląg wrote:

> Tylko dla osób bardo zacietrzewionych.

Wręcz przeciwnie.

Często czytałem, że określano Cie jako "troll Artur". I widzę, że to w
pełni uzasadnione określenie.

Coś Ci celowo umknęło, więc powtórze:
"Sugerujesz, że cena 4,99 nie miała zadnego związku z wyborami?"

Bo tylko idiota może w to wierzyć...

Data: 2012-01-29 19:19:30
Autor: Artur Maśląg

Artur Maśląg wrote:
[...]

Widzę, że z braku argumentów wyciąłeś wszystko (by nie odpowiadać)
i skupiłeś się tylko na płytkiej próbie deprecjacji interlokutora :)

Coś Ci celowo umknęło, więc powtórze:
"Sugerujesz, że cena 4,99 nie miała zadnego związku z wyborami?"

Nic mi nie umknęło - jak zwykle uzupełniłeś swe imaginację magicznym
"chyba".

Bo tylko idiota może w to wierzyć...

Być może - w końcu dyskutujesz ze swoimi wymysłami.

Data: 2012-01-29 19:23:25
Autor: Pietia
Artur Maśląg wrote:

> [...]

Widzę, że z braku argumentów wyciąłeś wszystko (by nie odpowiadać)
i skupiłeś się tylko na płytkiej próbie deprecjacji interlokutora :)

Nie nie wyciąłem. Czekam na odpowiedź. Poza tym nie ma żadnej próby
"deprecjacji". To fakty, nie kłóć się z faktami.

> Coś Ci celowo umknęło, więc powtórze:
> "Sugerujesz, że cena 4,99 nie miała zadnego związku z wyborami?"

Nic mi nie umknęło

Czyli nieudolnie unikasz odpowiedzi.

> Bo tylko idiota może w to wierzyć...

Być może - w końcu dyskutujesz ze swoimi wymysłami.

Wydaje Ci się tylko.

Data: 2012-01-29 19:27:55
Autor: Artur Maśląg

Artur Maśląg wrote:
[...]

Nie nie wyciąłem.

Oczywiście, że wyciąłeś.

Czekam na odpowiedź.

Już ją dostałeś.

Poza tym nie ma żadnej próby
"deprecjacji". To fakty, nie kłóć się z faktami.

LOL

Coś Ci celowo umknęło, więc powtórze:
"Sugerujesz, że cena 4,99 nie miała zadnego związku z wyborami?"

Nic mi nie umknęło

Czyli nieudolnie unikasz odpowiedzi.

Odpowiedzi na co? Twój pomysł to sam sobie odpowiedz. Włącznie z tym,
że z tym trzymaniem ceny napisałeś "chyba".

Bo tylko idiota może w to wierzyć...

Być może - w końcu dyskutujesz ze swoimi wymysłami.

Wydaje Ci się tylko.

Wręcz przeciwnie :)

Data: 2012-01-29 19:32:07
Autor: Pietia
Artur Maśląg wrote:
 a tym nie ma żadnej próby
> "deprecjacji". To fakty, nie kłóć się z faktami.

LOL

LOL to nie argument.

> Czyli nieudolnie unikasz odpowiedzi.

Odpowiedzi na co? Twój pomysł to sam sobie odpowiedz. Włącznie z tym,
że z tym trzymaniem ceny napisałeś "chyba".

Nie nie napisałem "chyba" z tym trzymaniem ceny. Nie rozumiesz co
czytasz.

Data: 2012-01-29 19:35:28
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-01-29 19:32, Pietia pisze:
Artur Maśląg wrote:
  a tym nie ma żadnej próby
"deprecjacji". To fakty, nie kłóć się z faktami.

LOL

LOL to nie argument.

Nie - skąd taki pomysł? To tylko reakcja na Twoje sugestie,
że kłócę się z faktami. Raz, że się nie kłócę, a dwa, że
tych faktów brak. Pozostają Twoje imaginacje.

Jak już wrócisz do faktów to może dyskusja będzie sensowna.

Data: 2012-01-29 19:37:16
Autor: Pietia
Artur Maśląg wrote:

> [...]

tych faktów brak. Pozostają Twoje imaginacje.

Wręcz przeciwnie.

Jak już wrócisz do faktów to może dyskusja będzie sensowna.

Nigdy nie odchodziłem od faktów. W przeciwieństwie do Ciebie.

Data: 2012-01-29 18:44:30
Autor: to
Paliwo powinno kosztować ca 20 PLN za litr . Li4
begin Pietia
Nigdy nie odchodziłem od faktów. W przeciwieństwie do Ciebie.

http://www.buysellswap.in/wp-content/uploads/2012/01/2467767.jpg

Data: 2012-01-29 19:49:25
Autor: Pietia
Paliwo powinno kosztować ca 20 PLN za litr . Li4
to wrote:

begin Pietia

> Nigdy nie odchodziłem od faktów. W przeciwieństwie do Ciebie.

http://www.buysellswap.in/wp-content/uploads/2012/01/2467767.jpg

Czytam od dawna pms. I on jest oswojony przecież, można karmić.

Data: 2012-01-29 19:06:00
Autor: to
Paliwo powinno kosztować ca 20 PLN za litr . Li4
begin Pietia
Czytam od dawna pms. I on jest oswojony przecież, można karmić.

Ok, ale nie za bardzo, bo się przeje. :>

Data: 2012-01-29 19:46:02
Autor: Artur Maśląg
Paliwo powinno kosztować ca 20 PLN za litr . Li4
W dniu 2012-01-29 19:37, Pietia pisze:

Artur Maśląg wrote:
(...)
[...]

Jasne:
<cite>
> Aha, czyli sugerujesz, że aktualnie windowanie cen leży w interesie
> rządu?

Nie. Sugeruję, że obecnie mają to w dupie.
</cite>
<cite>
Jak nie leżało w interesie rządu, to w całym kraju Orleny sprzedawały po
4.99. Do oporu. Dokładnie do 9 listopada chyba.

Ale wtedy chyba ropa była droższa, więc to pewnie dlatego
</cite>

Na deser:
<cite>
Z ciekawości. Czy masz legitymację członka po?
</cite>

Dalej mi się nie chce.

Data: 2012-01-29 19:55:36
Autor: Pietia
Artur Maśląg wrote:

W dniu 2012-01-29 19:37, Pietia pisze:

> Artur Maśląg wrote:
(...)

Dalej mi się nie chce.

Szkoda, bo nadal nie wykazałeś, zebym gdzies odchodził od faktów, co
napisałeś.

Data: 2012-01-29 20:00:34
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-01-29 19:55, Pietia pisze:
Artur Maśląg wrote:

W dniu 2012-01-29 19:37, Pietia pisze:

Artur Maśląg wrote:
(...)
[...]

Masz rację, nikt nam nie wmówi, że białe jest białe, a czarne czarne.

Data: 2012-01-29 20:03:44
Autor: Pietia

Data: 2012-01-30 07:57:18
Autor: PM
[...]

czyli jednak ogranicza, a dokładniej tym co zwykle kupują więcej niż średnia, cyli jeżdza i zapychają ulice.
(oczywiście ekonomicznie jest to bez sensu, ale kartki przywołano jako esklację kuriozum jakim są podatki od paliw)

Data: 2012-01-30 09:43:23
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-01-30 07:57, PM pisze:
[...]

Spokojna głowa - dla tych, którzy muszą jeździć (a nie im się podoba)
istnieją stosowne dodatki w różnej formie, a dla tych co lubią zapychać
jest paliwo po stosownej cenie. Zastosowanie cen zaporowych powoduje
ograniczenie dostępu dla wszystkich i gwałtowny wzrost cen.
Ja nie popieram takiego systemu, ale rozumiem, że w pewnych sytuacjach
jakoś trzeba rynek regulować. Przypomnij sobie co się działo ostatnio
z cukrem (chyba z rok i jakoś z 5 lat temu). Też pojawiała się
"reglamentacja" towaru po "niskich cenach", a ten po wyższych był
dostępny bez specjalnego problemu, choć jak polazłem do Tesco po
kilogram (tak, słownie jeden kilogram) to był cały cukier wykupiony
i to po cenach dość wysokich.

(oczywiście ekonomicznie jest to bez sensu, ale kartki przywołano jako
esklację kuriozum jakim są podatki od paliw)

Podatki od paliw są kuriozum? Przecież to wręcz naturalne.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

Data: 2012-01-30 11:58:36
Autor: PM
[...]

Robisz analogię do (byłego) systemu gdzie był brak towaru i chciano go równo/sprawiedliwie podzielić.
a teraz miałaby być inna sytuacja - towar jest, ale chcemy (takie założenie) ograniczyc spożycie -> ruch, jednoczesnie nie płacąc.
- wszystko czysta teoria i bzdura, bo tez jestem za rynkiem.
Dodam, że nie ma w polsce wolnego rynku paliw.
Jak nie wierzysz to spróbuj sprzedać paliwo zakupione za 3zł na Białorusi.

(oczywiście ekonomicznie jest to bez sensu, ale kartki przywołano jako
esklację kuriozum jakim są podatki od paliw)

Podatki od paliw są kuriozum? Przecież to wręcz naturalne.

Naturalne dla kogo? bo nie dla mnie.
Oczywiście, łatwe i proste w nakładaniu i egzekucji,
ale czy opodatkowanie nosników energii, których cena wpływa na wszystko pozostałe,
bije w "najuboższych" (wsztyscy politycy lubią wycierac sobie nimi gebę)
ma sens?
Jakis ma, ale nie z punktu widzenia obywatela.

Paliwo powinno kosztować ca 20 PLN za litr . Li4