Paliwo w cale nie jest drogie

Data: 2018-10-09 10:23:03
Autor: RadoslawF
Paliwo w cale nie jest drogie
W dniu 2018-10-09 o 08:18, Bolko pisze:

Ostatnio gdzieś przeczytałem że linie lotnicze przewiozły
3 mld ludzi w ciągu roku.

W niedziele jak wracałem wieczorem do Krakowa to ruch był taki
że robił się korek.

Ale wczoraj kupiłem cebule,
Przychodzę do domu patrzę na metkę a ona z Nowej Zelandii jest!!!

Nawet jak jej wyprodukowanie kosztowało zero złotych
to przecież jest 17000 tys km.

Na paliwie do aut często lokalne kacyki zarabiają więcej
niż ten który wydobywa surowiec. Paliwo do okrętów
ne jest jeszcze tak opodatkowane.

Pozdrawiam

Data: 2018-10-09 03:09:47
Autor: Bolko
Paliwo w cale nie jest drogie

Na paliwie do aut często lokalne kacyki zarabiają więcej
niż ten który wydobywa surowiec. Paliwo do okrętów
ne jest jeszcze tak opodatkowane.

ale nie uważasz że to trochę paranoja?
w tym momencie trwają "żniwa" cebuli w Polsce
a ktoś ją kupił w Nowej Zelandii
Ja wiem że zanim pojawiła się w sklepie to mineło ze dwa miesiące
ale że komukolwiek przyszło sprowadzać z NOWEJ ZELANDII cebule !!!

Data: 2018-10-09 12:22:57
Autor: yabba
W dniu 09-10-2018 o 12:09, Bolko pisze:

[...]

Paranoją nie jest handel cebulą przez średnicę kuli ziemskiej, ale paranoją są przyczyny, które powodują, że polska cebula jest droższa.
Chyba, że Nowa Zelandia dopłaca do eksportu swojej cebuli. :))

yabba

Data: 2018-10-09 03:31:47
Autor: przemek.jedrzejczak
Paliwo w cale nie jest drogie
-- Paranoją nie jest handel cebulą przez średnicę kuli ziemskiej

oczywiscie ze jest, srodowisko naturalne nie jest z gumy koszta ekologiczne takich wyglupow ponosimy wszyscy

-- ale paranoją są przyczyny, które powodują, że polska cebula jest droższa.

to inna para kaloszy, Niemcy stawiaja na eko i skrocenie lancucha dostawy i robia wyjatki tylko dla owocow egzotycznych a np jablka, marchewka, ogorki kupuja krajowe

-- Chyba, że Nowa Zelandia dopłaca do eksportu swojej cebuli. :))

draz temat bo jak nie wiadomo o co chodzi to na bank o kase :-)

Data: 2018-10-09 13:23:13
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-10-09 o 12:31, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

-- Chyba, że Nowa Zelandia dopłaca do eksportu swojej cebuli. :))

draz temat bo jak nie wiadomo o co chodzi to na bank o kase :-)

Co będzie oznaczało że cebula z nowej zelandi podobnie jak czosnek
z chin jest tańszy od naszego.
I cały misterny plan o winie cyklistów poszedł w pizdu.

Ja ciekawy jestem dlaczego wątkotwórca jeszcze nie dostrzegł
że u chińczyków możemy zamówić cała masę pojedynczych gadżetów
za kilka dolarów i jest to dla sprzedającego opłacalne.
I jest to ciekawostka większa niż kontenery bananów z ameryki
południowej czy kontenery cebuli z nowej zelandi.
Koszt transportu ilości hurtowej w kontenerach wbrew pozorom
nie jest duży.

Pozdrawiam

Data: 2018-10-09 05:46:30
Autor: Bolko
Paliwo w cale nie jest drogie

Ja ciekawy jestem dlaczego wątkotwórca jeszcze nie dostrzegł
że u chińczyków możemy zamówić cała masę pojedynczych gadżetów
za kilka dolarów i jest to dla sprzedającego opłacalne.

Bo wątkotwórca sam zamawiał.
I rozumie że jak się produkuje 1 mln słuchawek które różnią się tylko logo to mam kwestie skali.
I opłaca się nawet wysłać na SŁowację po to żeby przepakować
i przesłać do Polski i dzieki temu zaoszczędziłem na VAT.

Ale ja mówię teraz o CEBULI

Data: 2018-10-09 12:56:06
Autor: Mateusz Viste
On Tue, 09 Oct 2018 05:46:30 -0700, Bolko wrote:
[...]

A czy z cebulą nie jest podobnie? Dzięki skali narzut transportu (morskiego) staje się nieistotny. Do tego dochodzą lokalne problemy z produkcją, które podciągają ceny w górę. A sam produkt jest w tym roku mało atrakcyjny i zdaje się nie odpowiadać oczekiwaniom rynku:

http://e-warzywnictwo.pl/index.php/zbiory-cebuli-o-polowe-nizsze-niz-
przed-rokiem_17031.html

Sytuacja byłaby zapewne inna gdyby produkt źle znosił długi transport, ale cebula akurat potrafi przeleżeć długie miesiące bez szwanku.

Mateusz

Data: 2018-10-09 13:31:28
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-10-09 o 13:23, RadoslawF pisze:
[...]

Słyszałem plotki, że Chiny dopłacają do poczty, aby wspomagać swoją gospodarczą ekspansję.

Brzmi trochę paradoksalnie, ale jak się weźmie pod uwagę, że Chiny mają mnóstwo pieniędzy w amerykańskich obligacjach, których sprzedać raczej nie mogą, a coś muszą z tymi pieniędzmi robić...

--
Liwiusz

Data: 2018-10-09 16:33:11
Autor: z
Paliwo w cale nie jest drogie
Wolny rynek wolny świat :-)

Ale my jesteśmy w UE i nam nie wolno a to nałożyć ceł a to podatków zaporowych...

Skutek jest taki że polski "cebularz" w tym roku będzie musiał obniżyć ceny a w przyszłym splajtuje a my będziemy kupować cebulę z zagranicy po cenach x 10. było z cukrem było z mlekiem. Przykładów jest od groma i nie tylko w rolnictwie.

Tak ogólnie ale wiadomo o co chodzi.

Data: 2018-10-09 14:12:06
Autor: z
W dniu 2018-10-09 o 12:09, Bolko pisze:

[...]

Możliwości są dwie. Albo debil i nie umie liczyć albo celowe zagranie żeby zbić ceny i następnym razem kupować za miedzą za grosze.

Paliwo w cale nie jest drogie