Paliwo zwykłe czy ulepszone

Data: 2019-01-07 02:07:21
Autor: Kris
Paliwo zwykłe czy ulepszone
Jakie paliwo tankujecie:
-zZwykłe( te tańsze czy ulepszone(verva np)-dotyczy ON
-PB95 czy PB98-dotyczy benzyny?

Jakieś zauważalne różnice odczuliście w spalaniu, jakości pracy silnika itp?

Data: 2019-01-07 16:08:51
Autor: Uncle Pete
On 2019-01-07 11:07, Kris wrote:
Jakie paliwo tankujecie:
-zZwykłe( te tańsze czy ulepszone(verva np)-dotyczy ON
-PB95 czy PB98-dotyczy benzyny?

PB98 nie jest lepsza od PB95, masz lać benzynę z tą liczbą oktanową, którą masz w instrukcji do pojazdu. Istnieją "lepsze" wersje PB95 z jakimiś dodatkami, ale czy jest sens dopłacać? Osobiście nie dopłacam.

Data: 2019-01-07 17:04:27
Autor: Kaczin
W dniu 07.01.2019 o 16:08, Uncle Pete pisze:
On 2019-01-07 11:07, Kris wrote:
Jakie paliwo tankujecie:
[...]

No i jeszcze tak się składa, że nikt od wielu lat nie sprzedaje Pb95 ani Pb98.

--
Kaczin

Data: 2019-01-07 20:25:09
Autor: kk
On 2019-01-07 11:07, Kris wrote:
Jakie paliwo tankujecie:
-zZwykłe( te tańsze czy ulepszone(verva np)-dotyczy ON
-PB95 czy PB98-dotyczy benzyny?

PB98 nie jest lepsza od PB95, masz lać benzynę z tą liczbą oktanową, którą masz w instrukcji do pojazdu.

W instrukcji stoi zwykle "benzynę o liczbie oktanowej nie mniejszej niż ..."

Istnieją "lepsze" wersje PB95 z jakimiś dodatkami,

No i są 99+

ale czy jest sens dopłacać?

Jak się ma samochód, który to wykorzysta to czemu nie :-)

Data: 2019-01-07 20:41:32
Autor: Uncle Pete
Paliwo zwykłe czy ulepszone
PB98 nie jest lepsza od PB95, masz lać benzynę z tą liczbą oktanową, którą masz w instrukcji do pojazdu.

W instrukcji stoi zwykle "benzynę o liczbie oktanowej nie mniejszej niż ..."

Różnie piszą.

Ale najważniejsze: samochód się nie zepsuje, ale żadnego pożytku z większej liczby oktanowej nie będzie. PB98 nie jest lepszą benzyną, jest inną.

ale czy jest sens dopłacać?

Jak się ma samochód, który to wykorzysta to czemu nie :-)

Jak on może to wykorzystać?

Data: 2019-01-07 22:02:00
Autor: Janusz
On 2019-01-07 20:41, Uncle Pete wrote:

ale czy jest sens dopłacać?

Jak się ma samochód, który to wykorzysta to czemu nie :-)

Jak on może to wykorzystać?

Może spalać :-)
Mniej spalać, mi na 98 wyraźnie palił mniej, do litra na setkę.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2019-01-08 12:14:21
Autor: Mateusz Viste
On Mon, 07 Jan 2019 22:02:00 +0100, Janusz wrote:
W dniu 2019-01-07 o 21:31, kk pisze:
Może spalać :-)
Mniej spalać, mi na 98 wyraźnie palił mniej, do litra na setkę.

A czy w PL też jest tak, że stacja ma prawo sprzedawać 95 z domieszką 10% etanolu jako "normalne" 95? We Francji tak jest, i dlatego na nieznanych mi stacjach tankuję tylko 98, bo to jedyna gwarancja że kupuję paliwo bez domieszek (a na 95E10 samochód mi chrapie, kicha i buczy).

Mateusz

Data: 2019-01-08 13:23:30
Autor: yabba
[...]

Z tego co się orientuję, to w każdym paliwie może być do 5% biokomponentów.

yabba

Data: 2019-01-08 15:09:30
Autor: J.F.
Użytkownik "Mateusz Viste"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c34941d$0$21594$426a74cc@news.free.fr...
A czy w PL też jest tak, że stacja ma prawo sprzedawać 95 z domieszką 10%
etanolu jako "normalne" 95? We Francji tak jest, i dlatego na nieznanych

Jak tak chyba mialo byc, a co z tego wyszlo ... Kiedys sie stacja Tesco reklamowala - paliwo tanie, ekonomiczne, bezpieczne ... bo bez biokomponentow :-)

mi stacjach tankuję tylko 98, bo to jedyna gwarancja że kupuję paliwo bez
domieszek (a na 95E10 samochód mi chrapie, kicha i buczy).

Ruski samochod i alkoholu nie lubi ?

Etanol o ile pamietam ma dosc wysoka liczbe oktanowa, i w tej ilosci raczej nie powinien przeszkadzac.
Chyba, ze wody do paliwa dolewaja ... ale czy to by sie szybko nie zemscilo/wydalo ?

J.

Data: 2019-01-08 14:59:26
Autor: Mateusz Viste
On Tue, 08 Jan 2019 15:09:30 +0100, J.F. wrote:
Ruski samochod i alkoholu nie lubi ?

Może jakby mu czysty spiryt wlać... no nie wiem. Mieszanki 95+10% w każdym razie zdecydowanie nie lubi.

I w sumie to nie ruski, tylko jeszcze radziecki :) Co prawda z taśmy zszedł w 2000 r. ale na bloku silnika mimo to widnieje dumny napis "??????? ? ????". Może tradycji nie chcieli przerywać.

Etanol o ile pamietam ma dosc wysoka liczbe oktanowa, i w tej ilosci
raczej nie powinien przeszkadzac.

Być może kwestia ustawienia kalkulatora, który nie spodziewa się że mu nagle jakieś nieznane paliwo pompa podaje.

Moja łuparka zresztą też nie przepada za etanolem. Kiedy wlewałem do niej E10 to lubiła się zadławić, przy czystym 95 ten problem nie występuje.

Chyba, ze wody do paliwa dolewaja ... ale czy to by sie szybko nie
zemscilo/wydalo ?

O to nikogo nie posądzam, no ale może jakichś innych dziwnych (tanich) rzeczy dolewają w ramach tych 10%. Kto wie.

Mateusz

Data: 2019-01-08 18:46:45
Autor: Lewis
W dniu 2019-01-08 o 15:09, J.F. pisze:

Etanol o ile pamietam ma dosc wysoka liczbe oktanowa, i w tej ilosci raczej nie powinien przeszkadzac.
Chyba, ze wody do paliwa dolewaja ... ale czy to by sie szybko nie zemscilo/wydalo ?

Tak ale też żeby zostać poprawnie spalonym wymaga dużo większego stosunku AFR.

Wszystkie mocne turbo wynalazki robi się zazwyczaj na E85 i podaje się go jakieś 30% więcej niż zwykłej benzyny, za to przyrost mocy tez jest fajny :)

Lewis

Data: 2019-01-07 20:56:07
Autor: Uncle Pete
Paliwo zwykłe czy ulepszone
> Ale najważniejsze: samochód się nie zepsuje, ale żadnego pożytku z
> większej liczby oktanowej nie będzie. PB98 nie jest lepszą benzyną,
jest > inną.

Sorry za skrót myślowy. Oczywiście chodzi o samochód, który może jeździć na PB95.

Data: 2019-01-08 18:57:53
Autor: Mateusz Bogusz
Paliwo zwykłe czy ulepszone
W instrukcji stoi zwykle "benzynę o liczbie oktanowej nie mniejszej niż ..."

Oktany możesz lać wyższe. Ale jaki sens płacić więcej i jednocześnie spalać więcej na 100km?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-01-08 20:22:39
Autor: kk
On 2019-01-08 18:57, Mateusz Bogusz wrote:
W instrukcji stoi zwykle "benzynę o liczbie oktanowej nie mniejszej niż ..."

Oktany możesz lać wyższe. Ale jaki sens płacić więcej i jednocześnie spalać więcej na 100km?

Nie musi być więcej.

Data: 2019-01-09 19:33:10
Autor: Mateusz Bogusz
Paliwo zwykłe czy ulepszone
Nie musi być więcej.

Nie musi ale może. Za to z wyższej liczby oktanowej nie będzie zysku.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2019-01-07 21:57:01
Autor: Lewis
W dniu 2019-01-07 o 11:07, Kris pisze:
Jakie paliwo tankujecie:
-zZwykłe( te tańsze czy ulepszone(verva np)-dotyczy ON
-PB95 czy PB98-dotyczy benzyny?

Jakieś zauważalne różnice odczuliście w spalaniu, jakości pracy silnika itp?

Jeśli masz wystrojone auto pod 95, zalanie 98 czy 100 nic nie da, jeśli masz wystrojone pod 98 czy 100oktanów zalanie paliwa "słabszego" może w najgorszym wypadku doprowadzić do uszkodzenia silnika, jeśli tuner przytępił czujniki spalania stukowego i sterownik sam się nie będzie bronił, w najlepszym będzie odczuwalnie słabsze i będzie zużywać zauważalnie więcej paliwa.

Lewis

Data: 2019-01-12 23:00:34
Autor: Marek S
W dniu 2019-01-07 o 21:57, Lewis pisze:

Jeśli masz wystrojone auto pod 95, zalanie 98 czy 100 nic nie da,

Odpowiedź nie ma nic do rzeczy. Ilość oktanowa to zupełnie inny temat nić ulepszone paliwo poprzez dodanie do niego chemii.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-01-12 23:17:30
Autor: kk
On 2019-01-12 23:00, Marek S wrote:
[...]

O to to

Ale czy zwykła 98 jest bardziej kaloryczna?

Data: 2019-01-13 16:22:03
Autor: t-1
W dniu 2019-01-12 o 23:17, kk pisze:
On 2019-01-12 23:00, Marek S wrote:
[...]

jest ździebko mniej kaloryczna.

Data: 2019-01-08 12:52:08
Autor: yabba
W dniu 07-01-2019 o 11:07, Kris pisze:
Jakie paliwo tankujecie:
-zZwykłe( te tańsze czy ulepszone(verva np)-dotyczy ON
-PB95 czy PB98-dotyczy benzyny?

Jakieś zauważalne różnice odczuliście w spalaniu, jakości pracy silnika itp?

Pb95 i Pb98 różnią się liczbą oktanową czyli odpornością paliwa na spalanie detonacyjne. Pb98 jest bardziej odporne i trochę mniej energetyczne od Pb95.
Silnik ustawiony na Pb95 (stopień sprężania, wyprzedzenie zapłonu) nie wykorzysta Pb98, a może być nawet trochę słabszy.
Silnik ustawiony na Pb98 może będzie słabszy na Pb95, a może nawet się uszkodzić.

Do badania liczby oktanowej są laboratoria z silnikiem na hamowni, któremu mierzy się głośność pracy.

Paliwa składają się z podstawy, która wychodzi z rafinerii oraz dodatków, które są dodawane przez klientów hurtowych: przeciwspieniające, detergenty, biokomponenty. W paliwach ulepszonych tych dodatków jest więcej, za wyjątkiem biokomponentów.
Rozmawiałem z chemikiem, który zawodowo zajmuje się paliwami i badali paliwa normalne i premium. Różnice eksploatacyjne są pomijalne.

Inną kwestią jest jakość paliw w kontekście ich "chrzczenia" w transporcie lub na stacji.

yabba

Data: 2019-01-08 20:24:07
Autor: kk
On 2019-01-08 12:52, yabba wrote:
[...]

A normalny silnik może nie widzieć różnicy

Data: 2019-01-11 22:13:53
Autor: t-1
W dniu 2019-01-08 o 20:24, kk pisze:

A normalny silnik może nie widzieć różnicy

Silnik będzie czuł różnicę, tylko gamoń kierowca nie usłyszy jego jęków.

Data: 2019-01-12 23:20:54
Autor: Marek S
[...]

Mimo iż pałasz do mnie awersją - odpowiem. Również nie interesowało to zagadnienie. Przetestowałem na własnej skórze kilka ulepszonych paliw z różnych stacji (tankując po kilka razu pod rząd. Czytałem na stronach danej firmy co to ma dać i nigdy nie dostrzegłem różnicy... z wyjątkiem jednego testu.

W przypadku dieslowskiej Vervy wystąpiła zauważalna różnica w przyspieszaniu już po 2-3 tankowaniach. Skrzynia biegów "nauczona" do danego paliwa zasadniczo lepiej reaguje na dociśniecie gazu. Wciskam gaz - następuję przyspieszenie. Nie ma efektu zastanawiania się nad redukcją biegów.

Po tankowaniu Vervy zalałem silnik paliwem z Auchan. Różnica była natychmiastowa. Tak więc w chwili obecnej jeżdżę na Vervie. Przypuszczam też, że jeśli ktoś ma silnik o mocy 100KM, to niczego nie zauważy. 10, czy 110KM nie wniesie różnicy. Natomiast 300 czy 330KM już tak. Zresztą nie wiem czy chodzi o KM czy o inne właściwości powiązane z pracą elektroniki. Różnica jest zauważalna nawet dla laika jakim jestem.

Jeszcze efekt ceny - Verva jest sporo droższa od zwykłego paliwa, ale po przystąpieniu do odpowiednich programów lojalnościowych wychodzi na jedno z tańszymi paliwami.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-01-13 06:36:28
Autor: Kris
W dniu sobota, 12 stycznia 2019 23:20:57 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:

Mimo iż pałasz do mnie awersją - odpowiem.
Tam awersją od razu
Wcześniej pisałeś że zważasz mniejsze spalanie po zmianie oleju, teraz piszesz ze na vervie zauważasz lepsze przyspieszanie
Dla mnie to tak wiarygodne jak 3 dolarowy banknot;)
Ale dzięki za odpowiedz.

Data: 2019-01-14 20:39:56
Autor: Marek S
W dniu 2019-01-13 o 15:36, Kris pisze:

Mimo iż pałasz do mnie awersją - odpowiem.
Tam awersją od razu
Wcześniej pisałeś że zważasz mniejsze spalanie po zmianie oleju, teraz piszesz ze na vervie zauważasz lepsze przyspieszanie

Co podtrzymuję. Dla pozostałych: ok 3 tygodni temu znów olej zmieniałem (średnio 2-4x w roku to czynię) i schemat się uparcie powtarza.

Na Vervie zauważam lepszą pracę elektroniki skrzyni biegów - chętniej wskakuje na wyższe biegi. Nawet przy stosunkowo niedużym przyciśnięciu gazu wskakują wyższe obroty. Pełna moc dostępna jest natychmiast. W konsekwencji auto znacząco lepiej zbiera się przy manewrach wyprzedzania (przeskakiwaniu po parę aut). W tym kontekście przyspieszenie odbieram jako lepsze. Przypuszczam, że od zera do 100 przyspieszenie będzie identyczne.

Dla mnie to tak wiarygodne jak 3 dolarowy banknot;)

Pytasz się więc odpowiadam. Jeśli nie pasują Ci odpowiedzi - nie zawracaj dupy.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-01-14 12:24:02
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2019 20:40:01 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:

Pytasz się więc odpowiadam. Jeśli nie pasują Ci odpowiedzi - nie zawracaj dupy.
Obowiązku odpowiadania póki co nie ma
Co do zawracania dupy- Ty trzeba niestety robiic wszystko aby z dróg wyeliminować takich jak Ty czy idiota kapelusznik /cavalino.
W pierwszej kolejności idiotów drogowych typu kapelusznik Cavalino w drugiej kolejności poganiaczy światłami w Twoim typie
Dla bepzieczeństwa innych bo niestety prawo Darwina działa tu z opóźnieniem i eliminujecie się zbyt późno

Data: 2019-01-14 20:41:06
Autor: Mateusz Viste
On Mon, 14 Jan 2019 12:24:02 -0800, Kris wrote:
W pierwszej kolejności idiotów drogowych typu kapelusznik Cavalino w
drugiej kolejności poganiaczy światłami w Twoim typie Dla bepzieczeństwa

Ja tam wierzę, że Marek S. to normalny, rozsądny człowiek, a na grupie zgrywa się po prostu (z wymiernym skutkiem). Kawalarz po prostu :)

innych bo niestety prawo Darwina działa tu z opóźnieniem i eliminujecie
się zbyt późno

To prawo niestety od dawna już nie działa. Rozmnażają się masowo niekoniecznie ci najoptymalniejsi z punktu widzenia rozwoju ludzkości, a i szalona polityka pro-socjalna która zdaje się ogarniać całą Europę nic tu nie pomaga. Ale to chyba temat na inną grupę.

Mateusz

Data: 2019-01-14 12:50:59
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2019 21:41:07 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:

Ja tam wierzę, że Marek S. to normalny, rozsądny człowiek, a na grupie zgrywa się po prostu (z wymiernym skutkiem). Kawalarz po prostu :)
Znaczy ma chłop jaja?
No i merca ma;)
A może ma merca bo ma jaja albo ma jaja bo ma merca.

Data: 2019-01-15 12:59:54
Autor: Budzik
Paliwo zwykłe czy ulepszone
Użytkownik Mateusz Viste mateusz@nie.pamietam ...

[...]

No to przeciez juz pisałem kiedys ze jajcarz :)
BTW przypomniał ze kieedys był tugosc co pisał co chwile jakie cacko sobie kupił (jak twierdził zreszta za kase zarobiona kosztem rodziny)
I cały czas nie mogłem sobie przypomniec ksywki az kiedys wpadło do głowy. megrims?

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2019-01-14 20:51:23
Autor: ń
Paliwo zwykłe czy ulepszone
Też przy automacie miałem podobne wrażenie (niekoniecznie na Orlenie, a np. na Statoil itp.), lecz różnica nie wydawała mi się warta ewidentnej różnicy w cenie, a szczególnie w jeździe po mieście.

-- -- -
lepszą pracę skrzyni biegów - chętniej wskakuje na

Data: 2019-01-14 20:55:06
Autor: Marek S
W dniu 2019-01-14 o 20:51, ń pisze:
Też przy automacie miałem podobne wrażenie (niekoniecznie na Orlenie, a np. na Statoil itp.), lecz różnica nie wydawała mi się warta ewidentnej różnicy w cenie, a szczególnie w jeździe po mieście.

Ciekawe jest natomiast samo zjawisko bo niby co paliwo ma do skrzyni? Pewnie jakieś sondy lamdba, albo ciśnienia / temperatury gazów wylotowych, albo... albo... w sumie przekładają się na działanie elektroniki skrzyni. Ja to tak interpretuję.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-01-14 12:17:43
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2019 20:55:09 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:
> [...]

Ciekawe jest natomiast samo zjawisko bo niby co paliwo ma do skrzyni? Pewnie jakieś sondy lamdba, albo ciśnienia / temperatury gazów wylotowych, albo... albo... w sumie przekładają się na działanie elektroniki skrzyni. Ja to tak interpretuję.

 Mnie tam tylko dziwi że pozytywny wpływ vervy Twój "merc" zauważa po kilku tankowaniach(jak się nauczy, jakoś tak napisałeś) a paliwa z Auchan uczyć się nie musi bo negatywne objawy zauważasz od razu

Data: 2019-01-14 20:29:56
Autor: Mateusz Viste
On Mon, 14 Jan 2019 12:17:43 -0800, Kris wrote:
 Mnie tam tylko dziwi że pozytywny wpływ vervy Twój "merc" zauważa po
 kilku tankowaniach(jak się nauczy, jakoś tak napisałeś) a paliwa z
 Auchan uczyć się nie musi bo negatywne objawy zauważasz od razu

Te wszelakie kalkulatory i inne nowoczesne komputery pokładowe mogą tak mieć. Jak widzi że lambda szaleje, to schodzi natychmiast do "bezpiecznych" ustawień. A jak jest dobrze to próbuje optymalizować, ale powolutku.

Mateusz

Data: 2019-01-14 12:46:36
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2019 21:29:57 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:

Te wszelakie kalkulatory i inne nowoczesne komputery pokładowe mogą tak mieć. Jak widzi że lambda szaleje, to schodzi natychmiast do "bezpiecznych" ustawień. A jak jest dobrze to próbuje optymalizować, ale powolutku.
Może i masz racje
Moja Multipla mi takich sygnałów nie dawała albo ja jej nie rozumiałem;)
Oleju w aucie nigdy 2-4 razy w roku nie zmieniałem bo więc trudno mi się w sumie ustosunkować do rewelacji że auto zauważalnie mniej pali po zmianie oleju
Eko jestem;) i olejów w swoich autach nie zmieniam. Bo i po co.

Data: 2019-01-14 21:28:23
Autor: Mateusz Viste
Viste napisał:
[...]

Pisałem o lambdzie bo akurat tego doświadczyłem: kiedy sonda O2 zaczęła szwankować, to Nadieżda nagle osłabła (i zapaliła check engine). Wyczytałem, że w takich wypadkach ECU przechodzi w jakiś "bezpieczny" tryb. Po miesiącu wkręciłem nową sondę, i mocno się zmartwiłem bo nie było żadnego natychmiastowego efektu, poza tym że check engine znikł. W desperacji myślałem nawet o tym żeby schować dumę do kieszeni i pójść do mechanika (!). Ale Nadia jednak wracała do sił, tyle że bardzo powoli. Do poprzedniej mocy doszła dopiero po kilku dniach. Że niby ECU "uczył się" nowej sondy. Cuda na kiju Panie, w tych autach.

[...]

A co do tego to nie wiem, może to kolejny żart Marka, nie znam się. Ja oleje zmieniam co 10 tysięcy km (czyli ok. raz w roku), ale tylko dlatego że tak mam w knidze napisane że trzeba. Żadnych skutków - ani pozytywnych, ani negatywnych - nigdy nie zauważyłem. Ale ja mam prymitywny samochód, takie detale jak rodzaj oleju widocznie w ogóle go nie ruszają. Przez jakieś pół roku jeździłem bez oleju w jednym z mostów i też było ok :)

Mateusz

Data: 2019-01-15 22:46:24
Autor: Marek S
W dniu 2019-01-14 o 21:46, Kris pisze:

[...]

Doprawdy trudno? Czy to nie przypadkiem potraktowałeś mnie jak debila ustosunkowując się do w/w rewelacji? Pozwól, że zacytuję Twoje, nawet nie z palca, ale z dupy wyssane farmazony:

"Dla mnie to tak wiarygodne jak 3 dolarowy banknot;)"

Chłopie, ogarnij się. Nie masz zdania, nie masz doświadczeń a mimo to w jednej wypowiedzi pretendujesz do rangi eksperta drwiącego z cudzych obserwacji, a dosłownie jedną wypowiedź dalej piszesz, że nic na ten sam temat nie wiesz i nie chcesz się wypowiadać. Właśnie to zachowanie wypełnia znamiona trollowania.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-01-17 06:03:29
Autor: Kris
W dniu wtorek, 15 stycznia 2019 22:46:31 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:
> [...]

"Dla mnie to tak wiarygodne jak 3 dolarowy banknot;)"

Słowa debil raczej nie użyłem ale w ciągu ostatnich kilku miesięcy napisałeś tyle bzdur że uważam Ciebie za (delikatnie mówiąc) osobę mało wiarygodną

Data: 2019-01-20 02:49:09
Autor: Marek S
W dniu 2019-01-17 o 15:03, Kris pisze:
Słowa debil raczej nie użyłem ale w ciągu ostatnich kilku miesięcy napisałeś tyle bzdur że uważam Ciebie za (delikatnie mówiąc) osobę mało wiarygodną

....i w związku z tym te same obserwacje poczynione przez "ń" są wiarygodne dla Ciebie a moje już są bzdurą.

Mógłbyś chociaż pozory strzępów kultury zachować.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-01-19 23:44:37
Autor: Kris
W dniu niedziela, 20 stycznia 2019 02:49:13 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:
> [...]

Mógłbyś chociaż pozory strzępów kultury zachować.

"n" to troll grupowy od lat, Ty dopiero jesteś na początku drogi żeby mu dorównać
Jesteś mało wiarygodny delikatnie pisząc i nie tylko ja to zauważyłem.

Data: 2019-01-15 13:51:55
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f7ee27cc-8456-4206-b1f1-b49e2173617c@googlegroups.com...
W dniu poniedziałek, 14 stycznia 2019 20:55:09 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:
[...]
Mnie tam tylko dziwi że pozytywny wpływ vervy Twój "merc" zauważa po kilku tankowaniach(jak się nauczy, jakoś tak napisałeś) a paliwa z Auchan uczyć się nie musi bo negatywne objawy zauważasz od razu

Teoretycznie moze byc - jak nalejesz  benzyny 98, to moze  komp zmienic warunki ponad standardowe, i to mu moze zajac troche czasu.

Jak nalejesz 92, to czujnik blyskawicznie wykryje spalanie stukowe i komp musi opoznic zaplon.

J.

Data: 2019-01-15 22:37:53
Autor: Marek S
W dniu 2019-01-14 o 21:17, Kris pisze:

  Mnie tam tylko dziwi że pozytywny wpływ vervy Twój "merc" zauważa po kilku tankowaniach(jak się nauczy, jakoś tak napisałeś) a paliwa z Auchan uczyć się nie musi bo negatywne objawy zauważasz od razu

Skoro lubisz takie łamigłówki to jeszcze dorzucę Ci jedną. Jeżdżę w korku dłuższy czas lub z innego powodu delikatnie przyspieszając, wjeżdżam na np. autostradę, wciskam gaz prawie do dechy - biegi przeskakują spokojnie. Teraz jadąc tą że autostradą przez pewien czas szybko, zwalniając i przyspieszając albo jadąc po zwykłej drodze wyprzedzając auta na zasadzie gaz / hamulec: obroty cały czas trzymane są w okolicach 2000. Biegi zmieniane są agresywnie utrzymując maksimum dostępnej mocy w ciągłej gotowości.

Pewnie w swojej Multipli, w której oleju nigdy nie zmieniasz, też tego nie zauważyłeś zapewne :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-01-17 20:46:17
Autor: cef
W dniu 2019-01-15 o 22:37, Marek S pisze:

albo jadąc po zwykłej drodze wyprzedzając auta na zasadzie gaz / hamulec: obroty cały czas trzymane są w okolicach 2000. Biegi zmieniane są agresywnie utrzymując maksimum dostępnej mocy w ciągłej gotowości.

Moc w pełnej gotowości. :-)
Jak się ten styl jazdy nazywa?

Data: 2019-01-20 02:49:56
Autor: Marek S
W dniu 2019-01-17 o 20:46, cef pisze:
Moc w pełnej gotowości. :-)
Jak się ten styl jazdy nazywa?

W Mercu - sportowy.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-01-20 01:00:11
Autor: przemek.jedrzejczak
Paliwo zwykłe czy ulepszone
To raczej standard w ASB. Silnik cały czas jest na podwyższonych obrotach i skrzynia chętniej redukuje. Niestety w B7 TDI 140 KM to niewypał bo jest za głośno i każdy start że świateł jest z rykiem silnika. Obciach i wiocha ale o gustach się nie dyskutuje ;-)

Data: 2019-01-20 17:39:16
Autor: Marek S
Paliwo zwykłe czy ulepszone
W dniu 2019-01-20 o 10:00, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
To raczej standard w ASB.

Też mi się tak wydaje.

[...]

Więc właśnie. Niektórzy nawet patroszą tłumiki by bardziej "sportowo" było, czasem nawet kosztem osiągów :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-01-20 11:37:22
Autor: cef
W dniu 2019-01-20 o 02:49, Marek S pisze:
W dniu 2019-01-17 o 20:46, cef pisze:
Moc w pełnej gotowości. :-)
Jak się ten styl jazdy nazywa?

W Mercu - sportowy.

To chyba wybrany tryb sportowy, styl to coś innego.

Data: 2019-01-20 17:36:02
Autor: Marek S
W dniu 2019-01-20 o 11:37, cef pisze:

To chyba wybrany tryb sportowy, styl to coś innego.

Ten wybrany nazywa się S - "standard" w odróżnieniu od  C - "comfort". Natomiast jest jeszcze coś innego - praca silnika i przeniesienia napędu jest adaptacyjna do stylu jazdy. W trybie standard to działa - w comfort nie sprawdzałem bo nie używam. Przy jeździe agresywnej wskakuje "sport mode".

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-01-20 08:42:50
Autor: Kris
W dniu niedziela, 20 stycznia 2019 17:36:07 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:

Ten wybrany nazywa się S - "standard" w odróżnieniu od  C - "comfort". Natomiast jest jeszcze coś innego - praca silnika i przeniesienia napędu jest adaptacyjna do stylu jazdy. W trybie standard to działa - w comfort nie sprawdzałem bo nie używam. Przy jeździe agresywnej wskakuje "sport mode".

Żeby przejechać kilkadziesiąt km obwodnica plus S6 (Gdynia Reda) plus kolejne kilometry przez wiochy to trybu sport w Swoim Mercu;) potrzebujesz?

Data: 2019-01-14 21:52:02
Autor: ń
Paliwo zwykłe czy ulepszone
Np. minimalnie lepszy moment obrotowy przy "takim samym" położeniu pedału przyspieszenia wystarczał do szybszego wchodzenia na wyższe biegi.

-- -- -
Ciekawe jest natomiast samo zjawisko bo niby co paliwo ma do skrzyni?

Data: 2019-01-13 09:59:59
Autor: Budzik
Paliwo zwykłe czy ulepszone
Użytkownik Marek S precz@spamowi.com ...

Jeszcze efekt ceny - Verva jest sporo droższa od zwykłego paliwa,
ale po przystąpieniu do odpowiednich programów lojalnościowych
wychodzi na jedno z tańszymi paliwami.

? To znaczy ile cie ona obecnie kosztuje?

--
Pozdrawia... Budzik
"Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

Data: 2019-01-14 20:26:44
Autor: Marek S
W dniu 2019-01-13 o 10:59, Budzik pisze:

Jeszcze efekt ceny - Verva jest sporo droższa od zwykłego paliwa,
ale po przystąpieniu do odpowiednich programów lojalnościowych
wychodzi na jedno z tańszymi paliwami.

? To znaczy ile cie ona obecnie kosztuje?

Pytasz ile rocznie przejeżdżam? Zależy od roku. Czasem 35000, czasem 2x tyle. Średnie spalanie liczmy 10.5/100. Cena też waha się w dużych przedziałach więc na złotówki nie potrafię przeliczyć.

Promocje też są różne. Przy obecnej, co 420l dostaję 80zł na paliwo gratis. Czyli rocznie od 720zł do 2x tyle. Można odjąć od tego jakieś zakupy w stacji - powiedzmy 100zł strat względem tańszych sklepów z tym samym. A bywały promocje, że 2-3x szybciej udawało mi się dozbierać punktów.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-01-15 04:59:55
Autor: Budzik
[...]

W sumie to pytam po prostu ile kosztuje cie obecnie litr...
Ale widze ze po prostu nie wiesz :)))

--
Pozdrawia... Budzik
"Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

Data: 2019-01-15 22:25:21
Autor: Marek S
W dniu 2019-01-15 o 05:59, Budzik pisze:

W sumie to pytam po prostu ile kosztuje cie obecnie litr...
Ale widze ze po prostu nie wiesz :)))

Dałem Ci przecież kalkulację. Jeśli pytasz o dzień wczorajszy (a nie np. dzisiejszy), to cena 1l 5.12zł za Vervę. Odejmij sobie to, co napisałem - masz kalkulator chyba? Jeśli nie, to przeliczę:

5.12 - 80/420 = 4.92zł.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-01-16 04:59:52
Autor: Budzik
[...]

diesel?
tankowałem po 4,68.
Czyli na moim baku 30zł roznicy... W sumie tragedii nie ma :)

--
Pozdrawia... Budzik
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

Data: 2019-01-17 00:17:13
Autor: Marek S
Paliwo zwykłe czy ulepszone
W dniu 2019-01-16 o 05:59, Budzik pisze:

diesel?

Zgadza się

tankowałem po 4,68.

Vervę???? Gdzie?
No chyba, że chodzi o paliwo bez dodatków. Ale to i tak tanio.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-01-17 04:59:50
Autor: Budzik
[...]

Ja nie widze roznicy wiec tankuje zwykłe. --
Pozdrawia... Budzik
Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,
4 kolana. Ubijać do rana aż powstanie piana. Odstawić na 9 miesięcy
i kupic wózek dziecięcy. ;-)

Data: 2019-01-17 08:51:23
Autor: J.F.
Dnia 17 Jan 2019 04:59:50 GMT, Budzik napisał(a):
[...]

A propos - jak ktos lubi Verve, to jest promocja

www.orlenwportfelu.pl

https://www.mdm.pl/ui-pub/site/promocje/rynek_gieldowy/orlen_w_portfelu

"Zasady są proste - jeśli masz na rachunku minimum 50 akcji spółki PKN
ORLEN przez miesiąc - masz na ORLEN'ie tańszą benzynę - i nie tylko -
przez kolejny miesiąc.

W szczegółach rabaty wyglądają tak:

- 15 groszy rabatu na każdy litr paliwa VERVA
- 10 groszy rabatu na każdy litr paliwa EFECTA - do 300 litrów łącznie
na obu typach paliwa
- 10% bonusu na produkty z oferty pozapaliwowej
- uczestnik dostaje rabat na podstawie imiennej Karty Uczestnika
Programu, jeden uczestnik = jedna karta

Zniżki odnawiane są na kolejne miesiące, pod warunkiem trzymania przez
uczestnika programu akcji PKN ORLEN na rachunku."

Akcje Orlenu teraz po ok 110 zl.

J.

Data: 2019-01-20 02:44:41
Autor: Marek S
W dniu 2019-01-17 o 05:59, Budzik pisze:

Ja nie widze roznicy wiec tankuje zwykłe.

Zapodaj jakie auto i z jakim silnikiem i mocą? Pytam z ciekawości.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-01-20 10:59:59
Autor: Budzik
Paliwo zwykłe czy ulepszone
Użytkownik Marek S precz@spamowi.com ...

Ja nie widze roznicy wiec tankuje zwykłe.

Zapodaj jakie auto i z jakim silnikiem i mocą? Pytam z ciekawości.

Potezny potwór wykorzysttywany na zwykłych drogach do agresywnej jazdy sportowej ;-)

Silnik 2.3, pełne 130KM w Ducato :))))

--
Pozdrawia... Budzik
"Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

Data: 2019-01-20 06:10:46
Autor: Kris
W dniu niedziela, 20 stycznia 2019 12:00:00 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

-- Pozdrawia... Budzik
"Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami
siedzieć i przyglądać się jej."   Jerome K. Jerome

A światłami poganiasz czy sam wygląd potwora starczy żebyś o miano Króla Szos z Markiem i idiotą Cavalino konkurował?

Data: 2019-01-20 15:59:58
Autor: Budzik
Paliwo zwykłe czy ulepszone
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

> [...]

A światłami poganiasz czy sam wygląd potwora starczy żebyś o miano
Króla Szos z Markiem i idiotą Cavalino konkurował?
Mam na samochodzie naklejke "nie jezdze wolno tylko dokładnie" co mysle odpowiada na twoje pytanie :)))
Ogólnie bardzo sporadycznie jezdze szybciej niz stówką.

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

Data: 2019-01-22 22:33:57
Autor: Michał Baszyński
[...]

imho zależy od silnika. Jak silnik ma komputer analizujący parametry
pracy, to będzie mało widoczne. Jak nie ma - to będzie widać. W starym
Mercu w124 E250D różnicę czuć wyraźnie.

--
Pozdr.
Michał

Data: 2019-01-22 22:39:09
Autor: Marek S
W dniu 2019-01-22 o 22:33, Michał Baszyński pisze:

imho zależy od silnika. Jak silnik ma komputer analizujący parametry
pracy, to będzie mało widoczne. Jak nie ma - to będzie widać. W starym
Mercu w124 E250D różnicę czuć wyraźnie.

Ja mam Merca z mnóstwem elektroniki. Jedno z uszlachetnionych paliw daje zasadniczą różnicę... w pracy skrzyni biegów. Dużo szybciej przełącza się na niższy bieg przy depnięciu. Obroty też są inaczej trzymane przy agresywnej jeździe.

--
Pozdrawiam,
Marek

Paliwo zwykłe czy ulepszone