Pallet opinie

Data: 2013-10-30 08:07:48
Autor: Jan Koval
Pallet opinie

Użytkownik "Oliwka" <elakluc@gmail.com> napisał w wiadomości news:0b7fc21c-2281-4316-891f-4bb7580b0e66googlegroups.com...
Jesteśmy w trakcie wykańczania instalacji grzewczej i niedługo będziemy kupowac piec z podajnikiem . Mąż uparł się na opał >pallet . Natomiast ja chciałabym wiedzieć czy to jest opłacalne . Czy bardzo pyli,czy smoli komin,czy dużo popiołu ,jaki jest >wybór i gdzie go można kupić?

Opinie są takie, że czasem może się zaciąć podajnik. A z jakością pelletu jest tak z jakością wszystkiego. Można kupić coś dobrego i można kupić byle g... Ale o tym się dowiesz po kupnie na podstawie popiołu.

J.

Data: 2013-10-30 09:53:08
Autor: wolim
Pallet opinie
W dniu 2013-10-30 08:07, Jan Koval pisze:

[...]

Czyli dokładnie tak samo, jak z ekogroszkiem.

A z jakością pelletu jest tak z jakością wszystkiego. Można kupić coś dobrego i można kupić byle g... Ale o tym się dowiesz po kupnie na podstawie popiołu.

Popiół z pelletu chyba nie może być inny niż pył. Przecież to są trociny.

Kupowanie pieca na pellet ma sens tylko w przypadku, gdy ma się dostęp do naprawdę taniego paliwa. Np. mieszka się przy fabryce paneli, parkietu, itp.

W innym przypadku zwyczajnie jest to nieopłacalne. Ceny pelletu na allegro wahają się w przedziale 750-850 zł za tonę. Za 840 zł można kupić porządny ekogroszek o kaloryczności ok. 24-25 MJ z tony (właśnie mi taki przywieźli tydzień temu), a za 700 można kupić ekogroszek rosyjski (20-22 MJ z tony), który i tak ma większą wartość opałową niż najlepszy pellet (nie więcej jak 17-18 MJ z tony i to, wg mnie, naciągane).

Do tego dochodzi obsługa. Jeśli palisz mniej kalorycznym opałem (pellet), to musisz się go więcej nadźwigać. Nie wiem jak jest z czystością, bo pelletem nie paliłem. Pewnie dym ładniej pachnie i nic poza tym :)

Pozdrawiam,
MW

Data: 2013-10-30 12:04:37
Autor: Jan Koval
Pallet opinie

Użytkownik "wolim" <nie@pisz.tu> napisał w wiadomości news:5270c8f5$0$2155$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To drętwo. Raz, że okropnie drogo. W porównaniu z ceną miału węglowego to prawie dwa razy drożej.
Dwa, że zysk tylko z ładowania wsadu a czyścić i tak trzeba ręcznie.

J.

Data: 2013-10-30 04:57:16
Autor: kogutek444
Pallet opinie
W dniu środa, 30 października 2013 12:04:37 UTC+1 użytkownik Jan Koval napisał:
> [...]

Dwa, że zysk tylko z ładowania wsadu a czyścić i tak trzeba ręcznie.

Zgadzam się że pellet jest za drogi. Powinien być tańszy od miału.. Chociażby dlatego że nakłady finansowe żeby produkować pellet są o wiele niższe przy kosztach wydobywania węglą. A surowcem do jego produkcji są odpady. Gdyby nie cena byłby dobrym paliwem bo ma same zalety w stosunku do węgla. Ma i zalety pomimo że drogi. Jest z 3 razy tańszy od peletu sprzedawanego jako wkład do kocich kuwet. Z powodzeniem używamy od kilku lat do tego celu pelletu. Nie spotkałem się ze zmechanizowanymi piecami co na brykiet. Brykiet z parametrami i ceną mniej więcej odpowiada ekogroszkowi. Oczywiście brykiet z drewna bo jest jeszcze brykiet z węgla brunatnego. Ci co go produkują chyba sypią do niego pył diamentowy bo cena w stosunku do parametrów jest absurdalna.

Data: 2013-10-30 18:18:07
Autor: ww
Pallet opinie

[...]

Komfort w porównaniu z jakimś węglem niesamowity. Do piwnicy idziesz
w niedzielnym ubraniu, raz na tydzień wywalisz wiaderko popiołu. Ale
na pewno dosyć drogo. Znajomy po przetestowaniu wszystkiego co
było dostępne w końcu został przy najdroższym (z barlinka).

Pallet opinie