Palm OS i przesiadka - co zamiast starego palmtopa

Data: 2011-04-08 00:07:13
Autor: maly mis
Palm OS i przesiadka - co zamiast starego palmtopa
i jeszcze jedno - byloby fajnie, gdyby jednym przyciskiem mozna bylo zrobic kopie zapasowa calego urzadzenia i pozniej rownie szybka ja odtworzyc - mozna tak zrobic na androidzie? (palm os mial taka funkcje)

Data: 2011-04-08 00:28:28
Autor: AL
W dniu 2011-04-08 00:07, maly mis pisze:
i jeszcze jedno - byloby fajnie, gdyby jednym przyciskiem mozna bylo
zrobic kopie zapasowa calego urzadzenia i pozniej rownie szybka ja
odtworzyc - mozna tak zrobic na androidzie? (palm os mial taka funkcje)

TitaniumBackup
(musisz miec prawa roota)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-04-08 19:51:13
Autor: maly mis
[...]

To nie do konca rozwiazanie, o ktore mi chodzi. W palm os mozna zrobic kopie na komputerze. Co wiecej te dane mozna przegladac, edytowac, dodac np. nowy telefon czy spotkanie a pozniej zsynchronizowac z palmem.

Swoja droga mam wrazenie, ze pod wzgledem elegancji korzystania z urzadzonka dzisiejsze tablety/smartfony nie moga sie rownac ze starym palmem. Dzis pobawilem sie tabletem samsunga w erze. Ladne ikonki itd. ale urzadzenie wcale tak szybko nie reaguje na klikniecia (np. uruchomienie nowej aplikacji), brakuje bardzo rysika, czasem ciezko trafic w cos paluchem na ekranie, ze juz nie wspomne, ze dla mnie zbyt duze urzadzenie (mial 7 cali).

Czy poza Archosem warto by wziasc pod uwage jeszcze jakis inny tablet/palmtop/smartfon?

Data: 2011-04-10 01:27:31
Autor: AL
W dniu 2011-04-08 19:51, maly mis pisze:
[...]

no sorry man - pytales o Backup.
W PalmOS (Clie) mialem MSBackup i dzialal rewelacyjnie - ale dodawac wszystkiego nie mozna bylo jak to piszesz.

Synchronizowalo sie z PalmDesktopem i tam mozna bylo dodac i nastepnie zsynchronizowac kalendarz/memo/todo/obrazki/adresy

To samo zrobisz z Androidem.
Do wyboru masz standardowe rozwiazania lub alternatywne - np. MyPhoneExplorer synchronizuje lokalnie (podobnie jak PalmDesktop i rowniez mozesz przegladac/edytowac dane adresu/kalendarza i synchronizowac z urzadzeniem ponownie).

TitaniumBackup robis zas backup calego urzadzenia z ustawieniemi i wszystkich programow - podobnie jak w PalmOS np. MSbackup (a o to wszak pytales)

[...]

przesadzasz :)

Czy poza Archosem warto by wziasc pod uwage jeszcze jakis inny
tablet/palmtop/smartfon?

jak brakuje Ci rysika to zainteresuj sie tabletem od HTC - oni dodaja specjalny rysik (mimo, ze ekrena pojemnosciowy)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-04-10 12:49:52
Autor: maly mis
[...]

ok poddaje sie ;) mialem na mysli komplet Hotsync manager + PalmDesktop

[...]

nie ;) ma sie zmiescic w kieszeni spodni, a 7 cali sie nie miesci :(

poza tym szybkosc uruchamiania aplikacji byla ogromna, praktycznie bylo to niezauwazalne (poza jednym dziwnym programem, ktory mialem, napisanym bodajdze w jakims visual basicu, ktory uruchamial sie z jakims interpreterem)

Czy poza Archosem warto by wziasc pod uwage jeszcze jakis inny
tablet/palmtop/smartfon?

jak brakuje Ci rysika to zainteresuj sie tabletem od HTC - oni dodaja
specjalny rysik (mimo, ze ekrena pojemnosciowy)

Czy w smartfonie HTC jest miejsce na rysik by go schowac?

Jak wyglada wprowadzanie znakow? Czy jest cos podobnego jak w palmie, pseudo rozpoznawanie pisma odrecznego?

Data: 2011-04-10 14:53:41
Autor: AL
W dniu 2011-04-10 12:49, maly mis pisze:

[...]

a ja myslalem, ze z premedytacja chcesz kupic 7"
(nie do dzwonienia i noszenia w kieszeni spodni)

[...]

ja mowilem o tablecie 7"

Chyba w zadnym telefeonie z Androidem i ekranem pojemnosciowym nie ma na wyposazeniu rysika (bo 1: to nie moze byc patyczek, 2: wszystko zrobisz paluchem na ekranie od 3" wzwyz)

Jak wyglada wprowadzanie znakow? Czy jest cos podobnego jak w palmie,
pseudo rozpoznawanie pisma odrecznego?

Jest program, co sie zwie: Graffiti (jest to odpowiednik Graffiti 1 z PalmOS, wiec jak przyzwyczailes sie do Graffit 2 - to sie bedziesz musial odzwyczaic ;)
W tym Androidowym Graffiti nie znalazlem sposobu na definiowanie wlasnych skrotow - wiec nie da sie wprowadzic polskich znaczkow (lub ja tego nie potrafie obczaic)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-04-10 15:09:45
Autor: maly mis
[...]

niestety jak wlasnie widze nie ma

znalazlem jedynie HTC z rysikiem ale z systemem windows mobile, na androidzie nie ma zadnego

tylke, ze ten paluch moze byc klopotliwy przy ekranie okolo 4 cali, a mysle wlasnie o jakims archosie w tym rozmiarze

czym sie roznilo graffiti 1 od 2?

Data: 2011-04-10 15:11:08
Autor: kakmar
Palm OS i przesiadka - co zamiast starego palmtopa
Dnia 10.04.2011 maly mis <maly@mis.pl> napisał/a:

a czym sie roznilo graffiti 1 od 2?
1 się trzeba było naumieć i dawało się całkiem szybko pisać. 2 musieli się naumieć ci którzy umieli 1 i prędkość pisania znacznie spadła. No ale to co się wpisywało bardziej przypominało literki.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-04-10 02:02:52
Autor: atm

http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=i9000+rysik

Data: 2011-04-10 12:40:47
Autor: maly mis
W dniu 2011-04-10 02:02, atm pisze:

uruchomienie nowej aplikacji), brakuje bardzo rysika, czasem ciezko
trafic w cos paluchem na ekranie,

http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=i9000+rysik

Tak widzialem te rysiki, ale przy starym palmie wygladaja zalosnie:

Po pierwsze smartfon/tablet nie ma miejsce na ich ukrycie wewnatrz, jak mial palm, a przywiazany dyndajacy rysik, albo ewentualnie wlozony w gniazdko sluchawkowe, kurcze jak dla mnie to brzmi zalosnie (w jakim kierunku idzie ten rozwoj technologi!!!)

Po drugie te rysiki wygladaja jakos malo porecznie, grube, grube koncowki hmmm....

Swoja droga jakiego typu ekran mial palm? Tez pojemnosciowy czy inny? Na nim dzialalo wszystko, poczawszy od rysika, poprzez palec, skonczywszy na palcu w rekawiczce (co zima bywalo bardzo wygodne, nawet jesli juz nie dawalo sie w ten sposob pisac, to np. sprawdzenie kalendarza bylo mozliwe).

Palm OS i przesiadka - co zamiast starego palmtopa