Palnik i kartusz

Data: 2009-08-05 08:03:46
Autor: mateusz.tomczyk
Palnik i kartusz
Czy można używać palnika danej firmy z kartuszem innej? Jak na moje
oko to wkręty są identyczne ale wszędzie są te ostrzeżenia... Może
ktoś z forumowiczów ma doświadczenia w tym zakresie?

Pozdro!

Data: 2009-08-05 09:11:32
Autor: serak
Palnik i kartusz
Czy można używać palnika danej firmy z kartuszem innej? Jak na moje
oko to wkręty są identyczne ale wszędzie są te ostrzeżenia...
Nie na oko. Musi dać się normalnie nakręcić i uszczelnić (pomijam
pomiary złącza). A w praktyce nie ma żadnego problemu.

Data: 2009-08-05 17:18:53
Autor: live_evil
Palnik i kartusz
mateusz.tomczyk pisze:
Czy można używać palnika danej firmy z kartuszem innej? Jak na moje
oko to wkręty są identyczne ale wszędzie są te ostrzeżenia... Może
ktoś z forumowiczów ma doświadczenia w tym zakresie?

Gwint pasuje i gaz się pali, więc nie ma co przejmować się ostrzeżeniami :-)

--
live_evil

Data: 2009-08-05 22:26:29
Autor: adam
Palnik i kartusz
Czy można używać palnika danej firmy z kartuszem innej? Jak na moje
oko to wkręty są identyczne ale wszędzie są te ostrzeżenia... Może
ktoś z forumowiczów ma doświadczenia w tym zakresie?

To tylko zwykłe działanie marketingowe, używaj śmiało.
Adam

Data: 2009-08-05 23:07:28
Autor: Grzegorz Grupiński
Palnik i kartusz
To tak jak z bateriami do aparatu - że niby nie wolno używać innych
niż oryginalne producenta - a inne niby wybuchają huhahaha

Data: 2009-08-06 08:48:40
Autor: Henio
Palnik i kartusz
Nie wiem czy Campingaz nie ma innego gwintu ale to musisz sprawdzić,
cała reszta pasuje (oczywiście z tych nakręcanych a nie przebijanych)..

Data: 2009-08-06 22:09:07
Autor: Tadek
Palnik i kartusz
Henio się wypowiedział:
Nie wiem czy Campingaz nie ma innego gwintu ale to musisz sprawdzić,
cała reszta pasuje (oczywiście z tych nakręcanych a nie przebijanych).

Nie musisz sprawdzać: Campingaz nie ma żadnego gwintu (na kartuszu). Mocowanie palnika do kartusza realizowane jest metodą rozprężną i do tego służy gwint z nakrętką, ale tylko na palniku.

Data: 2009-08-07 00:30:59
Autor: knovak
Palnik i kartusz
On 6 Sie, 22:09, "Tadek" <tadromWYTNI...@op.pl> wrote:
Henio się wypowiedział:

> [...]

palnika do kartusza realizowane jest metodą rozprężną i do tego służy gwint z
pozdrawiam

Jest juz palnik ktory obsluguje wszystkie kartusze - i z gwintem
(Primus, GoSystem, MSR itd.) i "wciskane" Campingaza - Primus Express
Stove Duo:
http://www.ceneria.pl/Palnik_Express_Stove_Duo_z_piezozapalnikiem_PRIMUS,24603,399,0,0,P,porownaj.html

Data: 2009-08-07 12:22:37
Autor: Adampio
Palnik i kartusz
knovak pisze:
  > Jest juz palnik ktory obsluguje wszystkie kartusze - i z gwintem
(Primus, GoSystem, MSR itd.) i "wciskane" Campingaza - Primus Express
> [...]

jest  _od_dawna_  kuchenka Fly
http://www.campmor.com/msr-super-fly-stove.shtml
co lapie kartusz za kolnierz, przez co jest niezlezna od  jakiegokolwiek gwintu
mam i sobie chwale

Data: 2009-08-08 16:53:13
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Palnik i kartusz
Panie mateusz.tomczyk, prezesie pl.rec.gory z siedzibą w
przy ul....

Czy można używać palnika danej firmy z kartuszem innej? Jak na moje
oko to wkręty są identyczne ale wszędzie są te ostrzeżenia... Może
ktoś z forumowiczów ma doświadczenia w tym zakresie?

Kartusz Primusa z palnikiem GoSystemu działał znakomicie. Sprawdź czy jest
odpowiedni gwint i jedziesz.

Palnik i kartusz