Pamięć do starego HP Vectra VL ?

Data: 2009-12-20 17:39:43
Autor: BartekK
Pamięć do starego HP Vectra VL ?
W dniu 2009-12-19 00:31, PL(N)umber_One pisze:
Witam
Mam stareńkiego HP Vectra VL. Nowej pamięci 128M EDO RAM 66MHz nie kupię.
Czy na warszawskiej giełdzie na Batorego mam szansę kupić coś z demobilu.
Pytam ponieważ nie chcę jechać na próżno.
HP Vectra VL6/266 z nowszą płytą to Pentium II 266MHz, czipset intel LX, 3 gniazda pamięci SD-ram PC66/PC100 (PC133 też ruszą, ale muszą być dwustronne).
O pamięci musisz pytać SDRAM DIMM "typu PC100" do starych czipsetów.
Gdybyś szukał 128MB - to musisz zwrócić uwagę by były dwustronne (po każdej stronie płytki po 8 czipów). Razem możesz tam obsadzić maks 3x128MB

Jeśli masz starszą płytę (baardzo starą) tzw. series 6 - to jest przedziwna hybryda, pentium2 233 lub 266 i pamięci EDO RAM wkładane parami (zwane też simm). Charakterystyczne - jest 6 gniazd pamięci na płycie. Pamięci największe jakie wchodzą to 6x 32MB (czasem opisywane jako 8Mx36). Więcej nie obsłuży.

Tak czy inaczej- sądzę że bilet autobusowy na giełdę w obie strony - będzie kosztował więcej niż ten cały komputer jest warty, nie licząc jeszcze zakupu pamięci i straconego czasu.