Pamięć w Androidzie

Data: 2015-02-08 11:07:48
Autor: Trybun
Pamięć w Androidzie
Nie chodzi o nowsze wersje systemu, które podobno to mają "z urzędu" a o 4.2.2. Sytuacja wygląda tak: próbuję zaktualizować Here Maps, jednak dostaję komunikat o tym że w urządzeniu jest za mało miejsca w pamięci. Doinstalowany menażer plików pokazuje że na karcie SD jest 800MB wolnego miejsca, a w pamięci telefonu 1.5GB. W menu "Ustawienia" telefonu - Pamięć - Pamięć Wewnętrzna - wolne 143MB - Karta SD wolne 800MB - Pamięć Wewnętrzna Telefonu - wolne 1.57GB.
Czego ten badziew chce gdy w telefonie Ĺ‚Ä…cznie jest ponad 2,3GB wolnego miejsca, a zaktualizowana mapa nie ma nawet 50MB?  Wywalić to caĹ‚e dziadostwo pod tramwaj i kupić telefon BB czy z Windowsem, czy moĹĽe jednak moĹĽna z tym coĹ› zrobić?

Data: 2015-02-08 11:27:45
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie
Dnia Sun, 08 Feb 2015 11:07:48 +0100, Trybun napisał(a):
Nie chodzi o nowsze wersje systemu, które podobno to maj± "z urzędu" a o 4.2.2. Sytuacja wygl±da tak: próbuję zaktualizować Here Maps, jednak dostaję komunikat o tym że w urz±dzeniu jest za mało miejsca w pamięci. Doinstalowany menażer plików pokazuje że na karcie SD jest 800MB wolnego miejsca, a w pamięci telefonu 1.5GB.

Moje szajsungi rezerwuja jakies 0.5GB. 520MB wolnego i brak pamieci na
nowe aplikacje. Oczywiscie nic o tym nie pisza - taki wniosek.

W menu "Ustawienia" telefonu - Pamięć - Pamięć Wewnętrzna - wolne 143MB - Karta SD wolne 800MB - Pamięć Wewnętrzna Telefonu - wolne 1.57GB.
Czego ten badziew chce gdy w telefonie ł±cznie jest ponad 2,3GB wolnego miejsca, a zaktualizowana mapa nie ma nawet 50MB?

on sie nie patrzy na sume, tylko tam gdzie potrzebuje.
Z karty byc moze nie chce korzystac, moze potrzebuje tam gdzie te
143MB. Moze rozmiar wiekszy niz sie wydaje.

Wywalić to całe dziadostwo pod tramwaj i kupić telefon BB czy z Windowsem, czy może

No, jesli Ci tak zalezy na Here, to jest to jakas opcja :-)

jednak można z tym co¶ zrobić?

a) wyczyscic cache aplikacji,
b) przeniesc aplikacje ... Here lub inna, na karte pamieci.
c) skasowac i zainstalowac jeszcze raz.

J.

Data: 2015-02-08 14:28:17
Autor: Trybun
Pamięć w Androidzie
W dniu 2015-02-08 o 11:27, J.F. pisze:
[...]

Płakać czy przyj±ć ze zrozumieniem? Co ci wszyscy użytkownicy widz± dobrego w tak poj*nym systemie?

[...]

Wiem, on przy aktualizacjach patrzy na nosnik gdzie gdzie jest zainstalowana owa aplikacja do aktualizacji. Jednak żaden manewr nic nie daje, manewr to znaczy przenoszenie aplikacji na inny no¶nik. Zainstaliwać to się zainstalował, kilka aktualizacji także dało się zrobić, tylko teraz z jakich¶ tylko sobie znanych powodów zacz±ł stawiać weto dla aktualizacji. I żeby nie było - OsmAnda czy Panoramy Firm także nie da się zaktualizować.

Wywalić to całe
dziadostwo pod tramwaj i kupić telefon BB czy z Windowsem, czy może
No, jesli Ci tak zalezy na Here, to jest to jakas opcja :-)

Zależy mi tylko i wył±cznie na sprawnym systemie w telefonie. Próby zaktualizowania Here pokazuj± że co¶ z nim nie tak.

jednak można z tym co¶ zrobić?
a) wyczyscic cache aplikacji,
b) przeniesc aplikacje ... Here lub inna, na karte pamieci.
c) skasowac i zainstalowac jeszcze raz.

J.

a/Już dawno to zrobiłem...
b/To także.
c/No to już chyba zbyt drastyczne, zreszt± bez żadnej gwarancji że co¶ to da.

Data: 2015-02-08 21:25:13
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie
Dnia Sun, 08 Feb 2015 14:28:17 +0100, Trybun napisał(a):
[...]

A ktory lepszy ? To w zasadzie rozsadne, ze telefon sobie rezerwuje cos tam, czy to na
nowy upgrade, czy na start ..

[...]

Zakladam ze Here na Lumii bedzie dzialac lepiej.

Ale reszta ?
A potem sie okaze, ze i w WP jest podobnie :-)

[...]

A co - Internet oszczedzasz, ze nie chcesz skasowac ?

J.

Data: 2015-02-09 15:35:59
Autor: Trybun
Pamięć w Androidzie
W dniu 2015-02-08 o 21:25, J.F. pisze:
[...]

Tego to ja akurat nie wiem, poza firmowymi i Androidem to ja jeszcze nie miałem telefonu z innym systemem. Jednak nie chce mi się wierzyć że BB czy Windows będzie informował  że mam mało miejsca na zaktualizowanie 50 MB aplikacji gdy w urz±dzeniu jest 2.3 GB wolnej przestrzeni.

[...]

I na Androidzie działa do¶ć dobrze, to nie wina programu a systemu który uniemożliwia aktualizację. Reszta też, nic nie daje się zaktualizować z powodu "braku miejsca w pamięci urz±dzenia".

[...]

I to też, mam dostęp tylko do limitowanego ł±cza. Poza tym taka sytuacja nie usprawni działania na długo. Nie mam pojęcia co robić, zresetować i włożyć jak±¶ pojemniejsz± kartę SD, ale skoro 2.3 GB to za mało aby zaktualizować jaki¶ programik to gdzie gwarancja że np. 7GB wystarczy?

Data: 2015-02-13 22:42:19
Autor: ALEX Alpha MR
Pamięć w Androidzie
W dniu 2015-02-08 o 21:25, J.F. pisze:

Moje szajsungi rezerwuja jakies 0.5GB. 520MB wolnego i brak pamieci na
nowe aplikacje. Oczywiscie nic o tym nie pisza - taki wniosek.

Płakać czy przyjąć ze zrozumieniem? Co ci wszyscy użytkownicy widzą
dobrego w tak poj*nym systemie?

Oto jest pytanie. MÄ…dry ten kto odpowie na nie.

A ktory lepszy ?

Bywały takie, które wszystkie partycje traktowały jednako. I można było instalować aplikacje na karcie pamięci, a multimedia dla naprzykładu trzymać na pamięci wbudowanej. I o dziwo system działał i nie był mądrzejszy od użytkownika.

--
ALEX Alpha MR
Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

Data: 2015-02-08 15:04:13
Autor: ToMasz
Pamięć w Androidzie
W dniu 08.02.2015 o 11:07, Trybun pisze:
Nie chodzi o nowsze wersje systemu, które podobno to mają "z urzędu" a o
4.2.2.
pijesz do niemożności kasowania danch z karty sd? Mimo to u mnie na s4 here mapy zainstalowało sobie na karcie pamięci.

Sytuacja wygląda tak: próbuję zaktualizować Here Maps, jednak
dostaję komunikat o tym że w urządzeniu jest za mało miejsca w pamięci.
musiałbyś to precyzyjniej opisać. telefon rzuca komunikatami, here? Może spróbuj odinstalować here a potem zainstalować od nowa na karcie sd.

Czego ten badziew chce gdy w telefonie Ĺ‚Ä…cznie jest ponad 2,3GB wolnego
miejsca, a zaktualizowana mapa nie ma nawet 50MB?  Wywalić to caĹ‚e
dziadostwo pod tramwaj i kupić telefon BB czy z Windowsem, czy może
jednak można z tym coś zrobić?
ja bym zrobił roota i sporóbował całą kartę sd przyporządkować jako pamięć wewnętrzną. link2sd czy jakośtam się to nazywało.

ToMasz

Ps pytanie jeszcze o jakim telfonie rozmawiamy

Data: 2015-02-09 15:36:33
Autor: Trybun
Pamięć w Androidzie
W dniu 2015-02-08 o 15:04, ToMasz pisze:
[...]

Raczej niemożliwości wyboru miejsca instalacji, nie znam sytuacji, czytałem tylko o takich problemach użytkowników.

[...]

Loguje się w Google Play, i widzę że jest do zaktualizowania HERE, klikam na "aktualizuj", za chwilę wyskakuje komunikat o niemożliwości aktualizacji z powodu braku miejsca w pamięci urządzenia. Rzecz dotyczy aktualizacji nie tylko Here a wszystkich programów, które próbowałem zaktualizować.
Jest zainstalowana na karcie, żonglerka z przenosinami między pamięcią telefonu a kartą SD nic nie daje.

Za wysokie progi jak dla mnie..
O Acer Liquid E2 duo

Data: 2015-02-09 15:10:35
Autor: masti
Pamięć w Androidzie
Trybun wrote:

W dniu 2015-02-08 o 15:04, ToMasz pisze:
W dniu 08.02.2015 o 11:07, Trybun pisze:
Nie chodzi o nowsze wersje systemu, które podobno to maj± "z urzędu" a o
4.2.2.
pijesz do niemożno¶ci kasowania danch z karty sd? Mimo to u mnie na s4 here mapy zainstalowało sobie na karcie pamięci.

Raczej niemożliwo¶ci wyboru miejsca instalacji, nie znam sytuacji, czytałem tylko o takich problemach użytkowników.

Sytuacja wygl±da tak: próbuję zaktualizować Here Maps, jednak
dostaję komunikat o tym że w urz±dzeniu jest za mało miejsca w pamięci.
musiałby¶ to precyzyjniej opisać. telefon rzuca komunikatami, here? Może spróbuj odinstalować here a potem zainstalować od nowa na karcie sd.

Loguje się w Google Play, i widzę że jest do zaktualizowania HERE, klikam na "aktualizuj", za chwilę wyskakuje komunikat o niemożliwo¶ci aktualizacji z powodu braku miejsca w pamięci urz±dzenia. Rzecz dotyczy aktualizacji nie tylko Here a wszystkich programów, które próbowałem zaktualizować.
Jest zainstalowana na karcie, żonglerka z przenosinami między pamięci± telefonu a kart± SD nic nie daje.

czyli masz za dużo aplikacji zainstalowanych
albo takie co zżeraj± pamięc jak np. Facebook, którego głównym zadaniem
jest chyba zabieranie każdego kawałka wolnej pamięci nawet jak nic nie
robi i nie jest podpięty do konta

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-02-09 16:28:05
Autor: MichaelData®
Pamięć w Androidzie
masti wydumał(a) w news:mbailb$c6d$1dont-email.me :
[...]

albo takie co zżerają pamięc jak np. Facebook, którego głównym zadaniem
jest chyba zabieranie każdego kawałka wolnej pamięci nawet jak nic nie
robi i nie jest podpięty do konta

Facebook jest dostępny (nie u nas) w okrojonej wersji i dość mocno odciążony. Można sobie zassać z zewnętrznego źródła. Co do reszty, jest tak jak piszesz. Trybun jak narazie nie załapał ze sumowanie pamięci (co robi) jest niewłasciwe. Komunikat o braku miejsca nie ma nić wspólnego z kartą SD. Te rodzaje pamięci nalezy traktować jak partycje/rózne dyski. Dobrym rozwiązaniem jest odistalowanie aktualizacji/przywrócenie fabrycznych ustawień do programów, których sie nie uzywa (zwalniając miejsce) a których nie mozna przenieść na kartę SD lub są "wbudowane", znaczy fabrycznie instalowane (wyłaczyć). Dodatkowo w tel jest opcja aby sie nie aktualizowały same (aplikacja sklep).
--
Michael________™
______/) /\ | /\

Data: 2015-02-11 13:29:18
Autor: Trybun
Pamięć w Androidzie
W dniu 2015-02-09 o 16:10, masti pisze:

[...]

Owszem, jest ich sporo, no i sporo waż±, ale mam w "pamięci urz±dzenia" ponad 1.5GB wolnego, a na karcie SD ponad 800MB.

Nie bardzo wiem o co chodzi, jak to Facebook może zajmować przestrzeń dyskow±, zwłaszcza gdy jest w ogóle nie używany? Ale dzięki za sugestię, spróbuję go zdezaktywować, jego i inny fabrycznie zainstalowany balast którego nie używam.

Data: 2015-02-08 18:43:57
Autor: JoteR
Pamięć w Androidzie
"Trybun" <ilih@jachu.ru> napisał

W menu "Ustawienia" telefonu - Pamięć - Pamięć Wewnętrzna - wolne 143MB

O tę pamięć prawdopodobnie chodzi. I tak, jest to idiotyczne, że telefon z 16 GB pamięci i kartą 32 GB kisi się w tej 1-gigabajtowej przestrzeni pamięci wewnętrznej, którą wykorzystuje zarówno jako pamięć operacyjną, jak i "storage" dla praktycznie wszystkich aplikacji [*]. Oraz jako "pamięć podręczną". Przypomina to nieco zamierzchłe czasy MS-DOS, gdzie pomimo posiadania 4 czy 8 MB pamięci, stale trzeba było pilnować, aby wolna pamięć konwencjonalna (pierwsze 640 kiB przestrzeni adresowej) miała minimum 600 kiB wojnego miejsca.

[*] - również te przeniesione do pozostałej pamięci lub na kartę.

JoteR

Data: 2015-02-09 15:36:41
Autor: Trybun
Pamięć w Androidzie
W dniu 2015-02-08 o 18:43, JoteR pisze:
[...]

No ale co to w ogóle jest? Pamięć urządzenia to zgodnie ze specyfikacją telefonu 4GB, System zajmuje 1.56Gb, aplikacje zainstalowane fabrycznie 541MB, dane w pamięci podręcznej 122MB, miejsce wolne 143MB. Gdzie jest reszta pamięci, ukryta, zarezerwowana do jakichś celów które użytkownika nie powinny obchodzić?

Data: 2015-02-09 15:51:30
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie
UĹĽytkownik "Trybun"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
[...]

Witamy w Androidzie :-)

Nie masz tam jakiegos managera pamieci/aplikacji/dysku ?
Na samsungu pokazuje i zajetosc przez "aplikacje" i w tej wspolnej "storage".
Trudno sie tam sumuje, ale chyba da rade sie doliczyc.

W kazdym badz razie - mnie sie 16GB skonczylo, a ty narzekasz na 4 - widzialy galy co kupowaly :-)

J.

Data: 2015-02-09 21:49:01
Autor: ToMasz
Pamięć w Androidzie

W kazdym badz razie - mnie sie 16GB skonczylo, a ty narzekasz na 4 -
widzialy galy co kupowaly :-)
miałem kiedyś arc S. tam było chyba 400 mega na programy. o ile ktoś cokolwiek instalował, to musiał dotrzeć do programu który partycje z karty sd montował jako wewnętrzną pamięć telefonu. Da się na 99.9% ale wymaga roota.

ToMasz

Ps

Tam pod spodem jest dbałość o nasze bezpieczeństwo. Nawet jak my tego sobie nie życzymy

Data: 2015-02-11 13:29:49
Autor: Trybun
Pamięć w Androidzie
W dniu 2015-02-09 o 15:51, J.F. pisze:
[...]

Mam 2 managery, jeden fabrycznie zainstalowany jeden pobrany z Google Play. Ten fabryczny nawet ma opcję sortowania programów wg wielkości.

No tak, ale ja przecie nie noszę telefonu jako alternatywy dla komputera. A poza tym czy jest gwarancja gdybym włożył pojemniejszą kartę SD to teraz nie byłoby komunikatu o braku miejsca w pamięci przy próbie aktualizacji programów?

Data: 2015-02-11 22:41:00
Autor: animka
Pamięć w Androidzie
W dniu 2015-02-11 13:29, Trybun pisze:
[...]

Instalując coś starać się instalować od razu na karcie pamięci. Potem system może nie chcieć przenieść na kartę, oprócz jakichś dupereli.

--
animka

Data: 2015-02-14 09:08:45
Autor: Trybun
Pamięć w Androidzie
W dniu 2015-02-11 o 22:41, animka pisze:

Instalując coś starać się instalować od razu na karcie pamięci. Potem system może nie chcieć przenieść na kartę, oprócz jakichś dupereli.

I też tak właśnie miałem ustawioną opcję "karta SD" - Ustawienia->pamięć->preferowana lokalizacja instalacji programów/domyślny dysk zapisu.

Data: 2015-02-12 11:20:54
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie
[...]

Ja bym powiedzial ze jest gwarancja ze nadal bedzie.

To nie jest wspolna pamiec, to sa osobne nosniki. Na komputerze jakos nie narzekasz ze nie bierze sobie wolnego miejsca z dowolnej partycji, tylko mowi ze mu na c: zabraklo.

Rola uzytkownika w tym, zeby porozstawial sobie jak chce.

Do tego trzeba jednak wiedziec co te pamiec zajelo.

J.

Data: 2015-02-14 09:11:02
Autor: Trybun
Pamięć w Androidzie
W dniu 2015-02-12 o 11:20, J.F. pisze:
[...]

Skoro tak, to co mam zrobić aby przeprowadzić aktualizacje Here?

To nie jest wspolna pamiec, to sa osobne nosniki. Na komputerze jakos nie narzekasz ze nie bierze sobie wolnego miejsca z dowolnej partycji, tylko mowi ze mu na c: zabraklo.

No przecież wiem, ale w telefonie jest cała masa miejsca bez względu jak na to obliczamy - razem czy oddzielnie dla każdego nośnika.

Rola uzytkownika w tym, zeby porozstawial sobie jak chce.

Do tego trzeba jednak wiedziec co te pamiec zajelo.

J.

Zajętość jest na dalszym planie, najważniejsze jest to wolne miejsce, na którym mimo swojego dużego rozmiaru niemożliwa jest aktualizacja niewielkich w sumie programów. Może faktycznie tu chodzi o pamięć RAM.. Jednak w poprzednim telefonie taki komunikat o braku pamięci RAM pokazywał się gdy np. miałem włączonego Yanosika, który pracował w tle, w kombinacji z OsmAndem, jedno że pokazywał się komunikat to programy się podwieszały, a często nawet definitywnie zawieszały telefon. Natomiast ten nowy chodzi zawsze jak rakieta.

Data: 2015-02-15 20:52:51
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie
Dnia Sat, 14 Feb 2015 09:11:02 +0100, Trybun napisał(a):
W dniu 2015-02-12 o 11:20, J.F. pisze:
W kazdym badz razie - mnie sie 16GB skonczylo, a ty narzekasz na 4 - widzialy galy co kupowaly :-)

Mam 2 managery, jeden fabrycznie zainstalowany jeden pobrany z Google Play. Ten fabryczny nawet ma opcję sortowania programów wg wielko¶ci.

No tak, ale ja przecie nie noszę telefonu jako alternatywy dla komputera. A poza tym czy jest gwarancja gdybym włożył pojemniejsz± kartę SD to teraz nie byłoby komunikatu o braku miejsca w pamięci przy próbie aktualizacji programów?

Ja bym powiedzial ze jest gwarancja ze nadal bedzie.

Skoro tak, to co mam zrobić aby przeprowadzić aktualizacje Here?

Zwolnic pamiec :-)

J.

Data: 2015-02-16 13:23:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pamięć w Androidzie

"J.F." 1vl9oy980tb4o$.r4rx4b5cy301.dlg@40tude.net

Skoro tak, to co mam zrobić aby przeprowadzić aktualizacje Here?

Zwolnic pamiec :-)

[a nie przyspieszyć?...]

 () kupić nowy telefon
 () wyczy¶cić kesze
 () odinstalować czę¶ć aplikacji
 () przenie¶ć te aplikacje, które warto przenie¶ć

Ja coraz czę¶ciej skłaniam się q Osmandnej nawigacji.
Ostatnia zassana przeze mnie mapa liczy sobie ten dejs.
Inne nawigacje i mapy potrafi± ukazać stan histo(e?)ryczny,
choć ponoć mog± korzystać z mapy osmandnej...

Here przynajmniej ma ¶wieże mapy?

Data: 2015-02-16 14:16:23
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał
Ja coraz czę¶ciej skłaniam się q Osmandnej nawigacji.

Ostatnia wersja zaczyna sie nadawac do uzytku.
Jak sami pisza - potrafi nawet 500km trase zaplanowac,
150 km przelicza dosc szybko ..

Ostatnia zassana przeze mnie mapa liczy sobie ten dejs.
Inne nawigacje i mapy potrafi± ukazać stan histo(e?)ryczny,
choć ponoć mog± korzystać z mapy osmandnej...

Mapfactor jakos najczesciej updaty sciaga...

Here przynajmniej ma ¶wieże mapy?

No ba - najswiezsze, sa na nich drogi, ktorych jeszcze nie wybudowano :-)

J.

Data: 2015-02-17 01:47:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pamięć w Androidzie

"J.F." 54e1eda7$0$12181$65785112@news.neostrada.pl

Mapfactor jakos najczesciej updaty sciaga...

Zgadzam się -- często apdejtuje.

Here przynajmniej ma ¶wieże mapy?

No ba - najswiezsze, sa na nich drogi, ktorych jeszcze nie wybudowano

Czyli bardzo ¶wieże. ;) Ciekawe z jakim wyprzedzeniem Here
wróży mi mieszkanie przy ulicy Karola Białkowskiego... ;)

Data: 2015-02-17 02:08:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pamięć w Androidzie

"Eneuel Leszek Ciszewski" mbu34e$dcd$1@node2.news.atman.pl

No ba - najswiezsze, sa na nich drogi, ktorych jeszcze nie wybudowano

Czyli bardzo ¶wieże. ;) Ciekawe z jakim wyprzedzeniem Here
wróży mi mieszkanie przy ulicy Karola Białkowskiego... ;)

Ciekawe, z jakim wyprzedzeniem uruchomili spalony most Łazienkowski.

  https://www.google.pl/maps/@52.2257969,21.0496503,16z?hl=pl

Googlasta nie ma przyszło¶ci. ;)
Here ci±gn±łem dzi¶, czy raczej wczoraj -- w poniedziałek.

Data: 2015-02-19 13:19:42
Autor: Trybun
Pamięć w Androidzie
W dniu 2015-02-15 o 20:52, J.F. pisze:

Skoro tak, to co mam zrobić aby przeprowadzić aktualizacje Here?
Zwolnic pamiec :-)

J.

W jaki sposób? Na czym to ma polegać?

Data: 2015-02-19 13:56:13
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomo¶ci
W dniu 2015-02-15 o 20:52, J.F. pisze:
Skoro tak, to co mam zrobić aby przeprowadzić aktualizacje Here?
Zwolnic pamiec :-)

W jaki sposób? Na czym to ma polegać?

Cache wyczyscic, niepotrzebne pliki skasowac, aplikacje lub kilka odinstalowac ... a potem mozna probowac zainstalowac :-)

J.

Data: 2015-02-09 15:54:17
Autor: JoteR
Pamięć w Androidzie
"Trybun" napisał:

No ale co to w ogĂłle jest?

Pod spodem? Linuch ;->

JoteR

Data: 2015-02-11 13:30:12
Autor: Trybun
Pamięć w Androidzie
W dniu 2015-02-09 o 15:54, JoteR pisze:
"Trybun" napisał:

No ale co to w ogĂłle jest?

Pod spodem? Linuch ;->

JoteR

Tak to akurat wiem - skopany Linuch, ale chodziło mi o tą część pamięci w której jest owe 143MB wolnego miejsca. Nie można nic już zrobić, a obok spokojnie leży sobie 1.5GB wolnego miejsca..

Data: 2015-02-11 18:29:29
Autor: Marek
Pamięć w Androidzie
On Wed, 11 Feb 2015 13:30:12 +0100, Trybun <ilih@jachu.ru> wrote:
Tak to akurat wiem - skopany Linuch, ale chodziło mi o tą część
pamięci
w której jest owe 143MB wolnego miejsca. Nie można nic już zrobić,
obok spokojnie leĹĽy sobie 1.5GB wolnego miejsca..

Akurat burdel w Androidzie z samym Linuksem (kernelem) nie ma nic wspólnego. To raczej radosna twórczość developerőw Androida.

--
Marek

Data: 2015-02-14 17:54:12
Autor: Marek
Pamięć w Androidzie
On Sat, 14 Feb 2015 09:11:34 +0100, Trybun <ilih@jachu.ru> wrote:
Też właśnie napisałem że androidowcy "skopali" Linuksa. :-)

Aczkolwiek Android na pewno (poczÄ…tkowo) byĹ‚ krokiem w dobrym kierunku. Ale czy dalszae jego "polerowanie" ma sens to juĹĽ nie jestem przekonany. Czas na coĹ›  nowego. Bardzo jestem ciekaw tekwfonĂłw na Ubuntu Touch.

--
Marek

Data: 2015-02-19 13:20:03
Autor: Trybun
Pamięć w Androidzie
W dniu 2015-02-14 o 17:54, Marek pisze:
[...]

Nietrudno przecie zobaczyć że z każdą kolejna wersją Android staje się mniej przyjazny użytkownikowi.

Data: 2015-02-20 17:37:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pamięć w Androidzie

"Trybun" 54e5d4f0$0$2189$65785112@news.neostrada.pl

Nietrudno przecie zobaczyć że z każd± kolejna wersj±
Android staje się mniej przyjazny użytkownikowi.

Ja tego nie widzę. Od pocz±tku nie jest
przyjazny -- nie przynosi mleka do domu,
nie sprz±ta mieszkania...

Wracaj±c do Here -- przyszło¶ciowa, bo ukazuje stan z 2016/2017 roku...

  http://niezalezna.pl/64396-hgw-wymieni-most-lazienkowski-koszt-100-130-mln-zl-termin-2016-2017-rok

Ale Googlasta też mnie ,,poprowadziła'' (w cudzysłowie, bo tylko na ekranie) na
bezdroża -- zaproponowała mi skręt w lewo tam, gdzie nie ma tego skrętu od lat.

Data: 2015-02-10 22:29:57
Autor: Pszemol
Pamięć w Androidzie
"Trybun" <ilih@jachu.ru> wrote in message news:54d73566$0$2204$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Może to wina tłumaczenia na język polski tego okienka w Andku?
Bo jak widzimy dwa razy (błędnie) podana jest nazwa "wewnętrzna",
a przecież są dwa rodzaje pamięci wewnętrznej: pamięć operacyjna
(runtime memory, zwykle RAM) i pamięć masowa (mass storage memory,
zwykle Flash). Programy są przechowywane w pamięci masowej (u Ciebie
jest to 4GB wewnętrznej dyskowej i aż do 32GB zewnętrznej na SD card)
i uruchamiane z pamięci RAM do której są tam ładowane tylko wtedy
gdy są potrzebne (Ty masz tylko 1GB pamięci RAM).
A więc z tego co napisałeś, 143MB to prawdopodobnie wolna reszta
tego 1024MB (1GB) pamięci RAM, gdzie siedzą *uruchomione* programy,
Te 1.57GB to wolna reszta pamięci masowej wlutowanej w płytkę telefonu
i 800MB to wolna reszta pamięci na karcie SD.

Pytanie teraz - w której pamięci program ma za mało miejsca...
Czy producent programu podaje minimalne wymagania dla niego?

[...]

Cały dowcip na tym polega, że te wymienione przeze mnie wyżej
trzy rodzaje pamięci służą do czegoś innego i nie można ich sobie
ot tak, dowolnie sumować.

Data: 2015-02-11 08:45:46
Autor: Marek
Pamięć w Androidzie
On Tue, 10 Feb 2015 22:29:57 -0600, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Bo jak widzimy dwa razy (błędnie) podana jest nazwa "wewnętrzna",

Jest podana dobrze. Sa dwie pamięci wew. storage (dwie partycje). Było to.dokładnie opisane w wątku o czyszczeniu śmieci po deinstalacji aplikacji.

--
Marek

Data: 2015-02-11 05:53:06
Autor: Pszemol
Pamięć w Androidzie
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.7145391315532635001news.neostrada.pl...
[...]

Nie Marku - podano dwie pamięci wewnętrzne OPRÓCZ pamięci na SD card.
Jedna z nich jest jednak "storage" (4GB), druga z nich jest pamięcią operacyjną 1GB.

Data: 2015-02-11 13:51:18
Autor: JoteR
Pamięć w Androidzie
"Pszemol" napisał:

Nie Marku - podano dwie pamięci wewnętrzne OPRÓCZ
pamięci na SD card.

Być może zależy to od urządzenia, ale we wszystkich, do których mam teraz dostęp jest tak, jak piszesz.

Jedna z nich jest jednak "storage" (4GB), druga z nich
jest pamięcią operacyjną 1GB.

No właśnie problem w tym, że nie jest to tylko pamięć operacyjna, ale *także* "storage". Np. w moim tablecie z Androidem 4.2 zainstalowanie jakiejkolwiek aplikacji zmniejsza dostępną pamięć tę niby "operacyjną". Idiotyzm, ale tak jest. Bo jest to domyślna lokalizacja instalacji aplikacji, nie da się jej zmienić, można tylko przenieść już zainstalowaną aplikację na partycję "storage" (choć nie w całości). I to właśnie powoduje niekiedy problemy ze ściągnięciem i zainstalowaniem aplikacji. Z drugiej strony ów mechanizm dualnego sposobu korzystania z tej pamięci "operacyjnej" powoduje, że system zaczyna po jakimś czasie mulić, bo zwyczajnie brakuje mu pamięci operacyjnej, gdyż jej większa część jest bez sensu wykorzystana jako "storage". A 8 czy 16 GB tej prawdziwej "storage" leży odłogiem, bo system nic nie chce o niej wiedzieć ;->

JoteR

Data: 2015-02-12 04:01:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pamięć w Androidzie

"JoteR" 54db504c$0$6811$65785112@news.neostrada.pl

Być może zależy to od urz±dzenia, ale we wszystkich,
do których mam teraz dostęp jest tak, jak piszesz.

U mnie też s± ,,dwie pamięci wewnętrzne'' plus
RAM i SD a na Overmaxie także zewnętrzna.

Overmax:
   971 MB RAM
1008.2 MB wewnętrzna nieulotna
  12.6 GB wewnętrzna nieulotna
  14.6 GB na SD
podpięta via USB penflaszka

Monster:
   572 MB RAM
 827.1 MB wewnętrzna nieulotna
       (przed apdejtem było około 1300 MB)
   1.9 GB wewnętrzna nieulotna
  14.8 GB na SD

W obu wypadkach w±skim gardłem jest to samo. Niedawno
przegl±dałem Samsungi -- żaden nie miał tego dziwnego
podziału. Podobnie bez tego podziału widziałem tablet
Acera. SG Ace miał 190 MB wewnętrznej -- bez podziału.

Jedna z nich jest jednak "storage" (4GB), druga z nich
jest pamięci± operacyjn± 1GB.

"storage". A 8 czy 16 GB tej prawdziwej "storage" leży
odłogiem, bo system nic nie chce o niej wiedzieć ;->

Możesz tam wrzucić filmy 4k. ;)

W obu urz±dzeniach mam SD wielko¶ci 16 GB każda.

-=-

Overmax ma kilka wad:

 () niechlujne wykonanie (ale nie rozlatuje się i nie
    ulega rysowaniu mimo brutalnego traktowania)
 () ciemny ekran (,,w pełnym słońcu'' nic/niczego nie widać)
 () durnowaty podział flaszki
    (przez co stale mam problem z apdejtowaniem
    zainstalowanych aplikacji i z instalowaniem nowych)
 () duży ciężar

Data: 2015-02-16 22:38:02
Autor: Pszemol
Pamięć w Androidzie
"JoteR" <joter@pf.pl> wrote in message news:54db504c$0$6811$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Weź pod uwagę, że zawartość pamięci RAM znika po wyłączeniu
zasilania (w przypadku telefonu: wyjęciu baterii).
Gdyby więc było prawdą, że pamięć RAM była używana jako
storage to co zainstalowałeś tam znikałoby po wyjęciu baterii.
Jeśli nie znika, to może być tam ładowane do RAM w czasie startu
systemu ale jakoĹ› w to wÄ…tpiÄ™ - chyba ĹĽe apek instaluje "serwisy"
jakies "widgety" czy inne "TSRy" z MS-DOS (terminate & stay resident).

Data: 2015-02-17 09:56:35
Autor: masti
Pamięć w Androidzie
Pszemol wrote:

"JoteR" <joter@pf.pl> wrote in message news:54db504c$0$6811$65785112news.neostrada.pl...
No wła¶nie problem w tym, że nie jest to tylko pamięć operacyjna, ale *także* "storage". Np. w moim tablecie z Androidem 4.2 zainstalowanie jakiejkolwiek aplikacji zmniejsza dostępn± pamięć tę niby "operacyjn±". Idiotyzm, ale tak jest. Bo jest to domy¶lna lokalizacja instalacji aplikacji, nie da się jej zmienić, można tylko przenie¶ć już zainstalowan± aplikację na partycję "storage" (choć nie w cało¶ci). I to wła¶nie powoduje niekiedy problemy ze ¶ci±gnięciem i zainstalowaniem aplikacji. Z drugiej strony ów mechanizm dualnego sposobu korzystania z tej pamięci "operacyjnej" powoduje, że system zaczyna po jakim¶ czasie mulić, bo zwyczajnie brakuje mu pamięci operacyjnej, gdyż jej większa czę¶ć jest bez sensu wykorzystana jako "storage". A 8 czy 16 GB tej prawdziwej "storage" leży odłogiem, bo system nic nie chce o niej wiedzieć ;->

WeĽ pod uwagę, że zawarto¶ć pamięci RAM znika po wył±czeniu
zasilania (w przypadku telefonu: wyjęciu baterii).

RAM to Random Access memeory - nie oznacza nic na temat zachowywania lub
jej zawarto¶ci po zaniku zasialnia a jedynie sposób dostępu do niej.
Pamieć Flash tez jest RAM.

Mylisz z DRAM czyli Dynamic, która
to pamięć wymaga częstego od¶wieżania zawarto¶ci co w konsekwencji
prowadzi do utraty danych przy zaniku zasilania ale z powodu braku
zasilania układu od¶wieżaj±cego a nie samej pamięci. Zreszt± s± ko¶ci
DRAM z wewnetrzn± bateria i autonomicznym układem od¶wieżania, które
możesz wyj±ć z kompa i położyć na półke bez utraty danych,

Data: 2015-02-17 11:05:26
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomo¶ci grup
Pszemol wrote:
[...]

No, w zasadzie tak, choc biorac pod uwage szczegoly zapisu, to nie calkiem :-)

[...]

Na dlugo chyba nie starczy, bo to odswiezanie pare mA bierze.
Sa jeszcze SRAM - tam pamiec w spoczynku pobiera uA, wiec zadowoli sie resztka baterii lub jak piszesz - wbudowana.

J.

Data: 2015-02-17 12:15:55
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie
J.F. wrote:
[...]

To raczej nie jest DRAM, tylko SRAM.

J.

Data: 2015-02-17 11:31:45
Autor: masti
Pamięć w Androidzie

J.F. wrote:
[...]

nie. SRAM nie wymaga od¶wieżania choć traci dane przy zaniku zasialania
W tych ko¶ciach były normalne DRAMy plus układ od¶wieżania i bateryjka
do zasilania.
taka kolejna ¶lepa uliczka ewolucji :)

Data: 2015-02-17 12:51:17
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mbv8r1$kqp$1@dont-email.me...
J.F. wrote:
[...]

Bateryjka i nie traci :-)

W tych ko¶ciach były normalne DRAMy plus układ od¶wieżania i bateryjka
do zasilania. taka kolejna ¶lepa uliczka ewolucji :)

Kojarzysz jakis konkretny typ, producent ?

http://en.wikipedia.org/wiki/NVDIMM

Tu pisza o 72h ... i to mi pasuje.

http://arstechnica.com/information-technology/2013/04/memory-that-never-forgets-non-volatile-dimms-hit-the-market/

tu nie pisza, ale technologia ta sama.

J.

Data: 2015-02-17 11:58:53
Autor: masti
Pamięć w Androidzie

J.F. wrote:
[...]

oj nie, dawno to było :)

Data: 2015-02-17 19:11:35
Autor: Pszemol
Pamięć w Androidzie
"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:mbv38j$go$1dont-email.me...
[...]

Jak ja lubię jak kto¶ tak za¶wieci wiedz± z Wikipedii :-)
W ten sposób, je¶li tylko chodzi Ci o brak konieczno¶ci
przewijania ta¶my na szpuli czy ruchów głowicy na dysku
to pamięć ROM też jest pamięci± RAM :-)

Z tym że wła¶nie tradycyjnie przyjęło się, że pamięci± RAM
nazywa się pamięć o swobodnym dostępie do odczytu i zapisu.
W pamięci FLASH nie możesz robić obliczeń programem,
dlatego nie nazywa się ona pamięci± operacyjn±...
Do pamięci operacyjnej używa się pamięci RAM: SRAM gdy
potrzebna duża szybko¶ć lub DRAM gdy jest potrzeba jej
dużo i tanio.

[...]

Je¶li ktokolwiek tu co¶ myli to Ty próbuj±c interpretować
mundro¶ci wyczytane na prędce z Wikipedii.
Mówi±c o pamięci RAM, której zawarto¶ć znika po wył±czeniu
zasilania miałem na my¶li wła¶nie rodzaj tej pamięci używany
w smartfonach i komputerach bo o tym tu mowa, czyli DRAM.

Pamięć DRAM wymaga zasilania *oraz* od¶wieżania.
Bo komórka pamięci DRAM to po prostu mały kondensator.
W pamięciach SRAM komórkę stanowi przerzutnik, więc
nie wymaga on od¶wieżania ale wci±ż wymaga zasilania.
I tak, technicznie Flash memory to jest RAM, ale nie do końca
bo jednak aby zapisać co¶ w tej pamięci, choćby jedno słowo,
to trzeba w niej skasować cały sektor, przeważnie 64 tysięcy słów.

Fajowo jest dostawać porady na temat tego z czego się człowiek
utrzymuje na codzień w swojej pracy od kogo¶ kto wyczytał dopiero
co na ten temat w Wikipedii :-) Zasłużyłe¶ na u¶miech politowania.

Zreszt± s± ko¶ci DRAM z wewnetrzn± bateria i autonomicznym
układem od¶wieżania, które możesz wyj±ć z kompa i położyć
na półke bez utraty danych,

Oczywiste jest, że je¶li pamięć poł±czysz z układem zasilania (bateri±)
na jednym module to nie będzie ona tracić zawarto¶ci ale nie dlatego
że jest to jaki¶ nowy rodzaj pamięci tylko dlatego że wła¶nie
zapewniłe¶ jej zasilanie t± bateri±... Powszechnie się to stosuje
w przemy¶le - używa do tego bateryjek pastylek. Dla DRAM samo
zasilanie nie wystarczy, potrzebny układ od¶wieżaj±cy i ten niestety
bierze o KILKA RZĘDÓW WIELKO¦CI więcej pr±du od kostki pamięci
SRAM i aby zapewnić przechowywanie danych w pamięci DRAM przez
10 lat to musiałby¶ j± pewnie pożenić z akumulatorem samochodowym,
więc co¶ tam obok pokiełbasiłe¶ i to bardzo - mylisz ze Static RAM.

Data: 2015-02-18 08:57:21
Autor: masti
Pamięć w Androidzie
Pszemol wrote:

Jak ja lubię jak kto¶ tak za¶wieci wiedz± z Wikipedii :-)

Ty wykazałe¶ się brakiem przeczytania nawet tego.
A ja lubię jak kto¶ mnie uczy mojego zawodu :)

Data: 2015-02-18 20:58:45
Autor: Pszemol
Pamięć w Androidzie
"masti" <gone@to.hell> wrote in message news:mc1k5g$6ov$1dont-email.me...
Pszemol wrote:

Jak ja lubię jak kto¶ tak za¶wieci wiedz± z Wikipedii :-)

Ty wykazałe¶ się brakiem przeczytania nawet tego.
A ja lubię jak kto¶ mnie uczy mojego zawodu :)

Nie strasz...

Data: 2015-02-19 10:16:20
Autor: masti
Pamięć w Androidzie

Pszemol wrote:

Jak ja lubię jak kto¶ tak za¶wieci wiedz± z Wikipedii :-)

Ty wykazałe¶ się brakiem przeczytania nawet tego.
A ja lubię jak kto¶ mnie uczy mojego zawodu :)

Nie strasz...

nie martw się. Już raz ustalilismy, że się do tej roboty nie nadajesz

Data: 2015-02-19 08:53:27
Autor: Marek
Pamięć w Androidzie
On Wed, 18 Feb 2015 08:57:21 +0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:
A ja lubiÄ™ jak ktoĹ› mnie uczy mojego zawodu :)

Ale on tak zawsze zgrywa "fachowca". A jak go przycisnąć to się okazuje, że to taki expert od gumowych dzwonków, MS-DOS i TSRów, rotfl!.

P.S. Tymi TSRami na prawdę mnie rozbawił, ustawił mi humor na cały tydzień.

--
Marek

Data: 2015-02-19 10:45:56
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie
UĹĽytkownik "Marek"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
Ale on tak zawsze zgrywa "fachowca". A jak go przycisnąć to się okazuje, że to taki expert od gumowych dzwonków, MS-DOS i TSRów, rotfl!.
P.S. Tymi TSRami na prawdę mnie rozbawił, ustawił mi humor na cały tydzień.

Zwal jak zwal, ale w Androidzie cos o tej funkcji najwyrazniej wystepuje.

Nie wiem jak zorganizowane ... ale chyba jednak pamiec operacyjna zajmuje,
odpowiednia ilosc czuwajacych programow i sie ta pamiec zapcha.

J.

Data: 2015-02-20 12:25:24
Autor: Pszemol
Pamięć w Androidzie
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:54e5b0df$0$2204$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No sÄ… serwisy... idea ta sama, nazwa inna.

Data: 2015-02-18 09:25:39
Autor: Marek
Pamięć w Androidzie
On Tue, 17 Feb 2015 19:11:35 -0600, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
W pamięci FLASH nie możesz robić obliczeń programem,

Nie rozpędzaj się tak, oczywiście, że można.

--
Marek

Data: 2015-02-18 12:05:04
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie
UĹĽytkownik "Marek"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
On Tue, 17 Feb 2015 19:11:35 -0600, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com>
W pamięci FLASH nie możesz robić obliczeń programem,
Nie rozpędzaj się tak, oczywiście, że można.

Pszemol mial na mysli uzywanie jako pamiec robocza programu.
A wtedy:
a) czas i sposob zapisu ... ale przy odpowiednim zaprojektowaniu sprzetu program tylko zwolni,
b) zywotnosc ... taki 1GHz procek to moze w ulamku sekundy zuzyc komorke pamieci,
c) zapis sektorowy - flash wymaga zapisu calymi segmentami, i to dosc duzymi.
    Zwykly program moze chciec zapisac pojedynczy bajt ...

Niestety - jako RAM do komputera Flash sie nie nadaje :)

J.

Data: 2015-02-19 08:54:54
Autor: Marek
Pamięć w Androidzie
On Wed, 18 Feb 2015 12:05:04 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
a) czas i sposob zapisu ... ale przy odpowiednim zaprojektowaniu

Aby dokonywać ooeracji arytmetycznych nie potrzeba zapisu do flash ani zew. ram.

--
Marek

Data: 2015-02-19 10:44:02
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie
[...]

Zeby dodac 2 do 2  to wystarcza rejestry procesora, powazniejszy program wymaga jednak jakiejs pamieci operacyjnej.
Owszem, moze byc na pokladzie procesora, moze byc w cache, ale powaznosc programow rosnie.

J.

Data: 2015-02-19 14:07:22
Autor: Marek
Pamięć w Androidzie
On Thu, 19 Feb 2015 10:44:02 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Zeby dodac 2 do 2  to wystarcza rejestry procesora, powazniejszy program wymaga jednak jakiejs pamieci operacyjnej.

Nie kombinuj. Moja wypowiedĹş to komentarz do:

 On Tue, 17 Feb 2015 19:11:35 -0600, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
W pamięci FLASH nie możesz robić obliczeń programem,

PowyĹĽsze jest bzdurÄ…, bo moĹĽna.

--
Marek

Data: 2015-02-19 17:49:07
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie

wrote:
W pamięci FLASH nie możesz robić obliczeń programem,
PowyĹĽsze jest bzdurÄ…, bo moĹĽna.

Zalezy jak rozumiec "robic obliczenia programem".
Sektorowy zapis do flash bardzo utrudnia swobodne uzycie, wrecz uniemozliwia.

J.

Data: 2015-02-20 12:21:58
Autor: Pszemol
Pamięć w Androidzie
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.7240606896833418815news.neostrada.pl...
[...]

Można równie dobrze napisać że nie można wbijać gwoździ widelcem myśląc o profesjonalnych zastosowaniach przez zawodowca a przyjdzie taki Marek i napisze że on gwoździa/pinezkę wbił do gipsowej ściany widelcem i trzyma się mu na tej pinezce ramka z fotografią, czyli powyższe jest bzdurą.

Data: 2015-02-21 01:46:19
Autor: Marek
Pamięć w Androidzie
On Fri, 20 Feb 2015 12:21:58 -0600, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Można równie dobrze napisać że nie można wbijać gwoździ widelcem
myśląc o

Nie kombinuj. Napisałeś bzdurę ex cathedra a twoje kolejne pytania kompromitują cię jeszcze bardziej.

--
Marek

Data: 2015-02-18 20:58:15
Autor: Pszemol
Pamięć w Androidzie
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.2675363998467848802news.neostrada.pl...
On Tue, 17 Feb 2015 19:11:35 -0600, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
W pamięci FLASH nie możesz robić obliczeń programem,

Nie rozpędzaj się tak, oczywiście, że można.

Opisz mi, proszÄ™, jak to zrobisz :-)

Chętnie zaimplementuję Twój pomysł w moim projekcie zamiast
Ĺ‚adować kod programu z Flash do SRAM i tam go uruchamiać  :-)

Data: 2015-02-19 08:49:13
Autor: Marek
Pamięć w Androidzie
On Wed, 18 Feb 2015 20:58:15 -0600, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Chętnie zaimplementuję Twój pomysł w moim projekcie zamiast
Ĺ‚adować kod programu z Flash do SRAM i tam go uruchamiać  :-)

Argumenty do obliczeń mogą być w tablicy we w flash w przesterzeniu adresowej kodu.
Nie ma potrzeby ich kopiowania do ram (aby ich użyć) bo nawet w najprostrzej arch. harvardzkiej są dedykowne instrukcje do ładowania rejestru wartością z przestrzeni kodu. Wynik obliczenia może być tylko w rejestrze procesora. Do takiej operacji arytmetycznej na tablicy i otrzymania wyniku operacji arytmetycznej nie potrzeba ani bajta zew. pam ram.

--
Marek

Data: 2015-02-20 00:10:49
Autor: re
Pamięć w Androidzie

UĹĽytkownik "Marek"

[...]

najprostrzej arch. harvardzkiej sÄ… dedykowne instrukcje do Ĺ‚adowania
[...]
-- -
No tak, ale ile by tych rejestrów musiało być, by uruchomić normalny program. Tyle co pamięci ?

Data: 2015-02-20 09:04:56
Autor: Marek
Pamięć w Androidzie
On Fri, 20 Feb 2015 00:10:49 +0100, "re" <re@re.invalid> wrote:
No tak, ale ile by tych rejestrów musiało być, by uruchomić
normalny
program. Tyle co pamięci ?

Nie  mĂłwimy o "standardowym programie" cokolwiek masz na myĹ›li.

--
Marek

Data: 2015-02-20 11:57:45
Autor: Pszemol
Pamięć w Androidzie
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.4992740766937632927news.neostrada.pl...
[...]

Ja wręcz przeciwnie - myślałem że na grupie o smartfonach,
w temacie o pamięci w smartfonie popędzanym Androidem,
mĂłwimy o "standardowym programie" typu np. klient Google+
albo jakaĹ› nawigacja z mapami - uruchomisz to we flashu?
Good Luck! I pomijam już kwestię drastycznej różnicy szybkości
pamięci flash w porónaniu do pamięci krzemowej DRAM/SRAM.

Data: 2015-02-20 23:46:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pamięć w Androidzie

"re" mc5rrb$9m4$1@mx1.internetia.pl

No tak, ale ile by tych rejestrów musiało być, by uruchomić normalny program. Tyle co pamięci ?

żonglowanie; niejeden procesor liczy tylko na rejestrach

W pisze nawet, że większo¶ć:

   Większo¶ć procesorów przeprowadza działania wył±cznie
   korzystaj±c z wewnętrznych rejestrów, kopiuj±c do nich
   dane z pamięci i po zakończeniu obliczeń odsyłaj±c wynik
   do pamięci.

[niestety nie wiemy, czy to większo¶ć parlamentarna,
narodowo¶ciowa, czy bezwzględna dla brudu i rdzy]

A poważniej -- zwykłe programy nie odwołuj± się
bezpo¶rednio do RAMek, ale do pamięci wirtualnej.
Stosowny sterownik zamienia adresy wirtualne na
rzeczywiste -- współpracuj±c z żonglowaniem.

Poza rejestrami s± jeszcze (zwykle wielopoziomowe) kesze.

Data: 2015-02-20 11:55:40
Autor: Pszemol
Pamięć w Androidzie
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.3641522905956067299news.neostrada.pl...
[...]

Podałeś szczególny przypadek obliczeń, w których dużo jest danych
tylko do odczytu a mało danych wynikowych, które możnaby zmieścić
w rejestrze procesora.
Ja mówiłem o bardziej ogólnym przypadku gdzie potrzebujesz duże
obszary pamięci o SWOBODNYM dostępie nie tylko do odczytu ale
i do zapisu: sortowanie tablic, mnoĹĽenie macieĹĽy, itearacje na blokach
danych "w miejscu" je zapisujÄ…ce, praca na buforach tekstowych itp, itd...

Data: 2015-02-20 20:06:14
Autor: JoteR
Pamięć w Androidzie
"Pszemol" napisał:

mnoĹĽenie macieĹĽy,

Tego żadna pamięć nie obsłuży, niezależnie od typu ;->

JoteR

Data: 2015-02-20 19:33:07
Autor: Pszemol
Pamięć w Androidzie
"JoteR" <usenet@interia.eu> wrote in message news:54e785ac$0$2188$65785112news.neostrada.pl...
"Pszemol" napisał:

mnoĹĽenie macieĹĽy,

Tego żadna pamięć nie obsłuży, niezależnie od typu ;->

:-) przepraszam - macierzy :-)

Data: 2015-02-19 10:50:47
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie
UĹĽytkownik "Pszemol"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
[...]

Czekaj czekaj - a jaka masz predkosc SRAM a jak Flash ?

Flash wystepuje tez w postaci niemal zwyklych kosci pamieci, kod programu jak najbardziej daje sie tam umiescic i bezposrednio wykonywac.
W koncu wiekszosc systemow ma do procesora podpiety jakis P/EP/EEP/Flash/ROM i kawal programu z niego startuje.

I tylko predkosc tego ROM sugeruje, ze lepiej go przepisac do RAM.

No i przy wiekszych pojemnosciach pamiec Flash moze nie byc "zwykla" ...

J.

Data: 2015-02-20 12:19:38
Autor: Pszemol
Pamięć w Androidzie
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:54e5b202$0$2176$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No na swojej płytce używam procesora 32-bitowego
popędzanego zegarem 80MHz. Cykl procesora to 12.5ns :-)

Program i dane trzymam w kostkach krzemowej pamięci
flash o dostępie 70-120ns w zależności o zastosowanej
kostki i jej ceny (AMD/SPANSION AM29LV641DL120REF
lub AM29LV641DL90REF albo ATMEL AT49BV642D-70TU).

Zamiast je uruchamiać z tej pamięci, przy każdym starcie
procesor kopiuje kod aplikacji do pamięci SRAM o czasie
dostępu 8-10ns (ISSI IS61LV51216-8TL lub IS61LV51216-10TLI).
Taka pamięć SRAM pozwala procesorowi pracować
z najmniejszym cyklem waitstates (1 dodatkowy cykl zegara).
A i tak na tablicę adresów przerwań i kod ich handlerów
przeznaczyłem małą pamięć 1000 słów 32bitowych która
bezpośrednio siedzi sprzężona z prockiem na tym samym
kawałku krzemu w FPGA aby w czasie wykonywania tych
fragmentów kodu nawet tego jednego ws nie musiał robić.

Dla bystrych grupowiczów zadanie domowe: obliczyć ile
waitstates procesor pracujÄ…cy z zegarem 80MHz musi
*zmarnować* bezproduktywnie przy *każdym* dostępie
do pamięci gdyby wykonywał kod programu z flash 120ns?

Oczywiście mówimy o małym procesorku embedded,
bez osobnych potoków (pipelines?) dla pamięci kodu, danych,
bez managera pamięci DRAM ładujących całe strony pamięci
do cache więc taki ATOM czy jakiś ARM A8 będzie mieć przewagę
tutaj ale wciÄ…ĹĽ ten mĂłj to tylko procesor 80MHz a w tabletach
macie procesory pracujące z prędkością 10, 20 może więcej
razy szybszą... Najszybsze pamięci SRAM nie wydolą w roli
cache memory dla DDRAM a co dopiero super powolny flash...

[...]

Otóż to. I teraz pytanie za 10 punktów: Android uruchamia
takiego klienta facebooka czy google+ wprost z pamięci masowej
czy jednak przepisuje go przed uruchomieniem, jak pecet, do RAMu?

Data: 2015-02-20 22:17:57
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie
Dnia Fri, 20 Feb 2015 12:19:38 -0600, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
W pamięci FLASH nie możesz robić obliczeń programem,
Nie rozpędzaj się tak, oczywi¶cie, że można.
Opisz mi, proszę, jak to zrobisz :-)
Chętnie zaimplementuję Twój pomysł w moim projekcie zamiast
ładować kod programu z Flash do SRAM i tam go uruchamiać  :-)

Czekaj czekaj - a jaka masz predkosc SRAM a jak Flash ?

No na swojej płytce używam procesora 32-bitowego
popędzanego zegarem 80MHz. Cykl procesora to 12.5ns :-)
Program i dane trzymam w kostkach krzemowej pamięci
flash o dostępie 70-120ns w zależno¶ci o zastosowanej
kostki i jej ceny (AMD/SPANSION AM29LV641DL120REF
lub AM29LV641DL90REF albo ATMEL AT49BV642D-70TU).

Uzywasz jakiegos antycznego procesora i antycznych pamieci i wyciagasz
wspolczesne wnioski :-)

Spansion sie chwali synchronicznymi 108MHz ... i 7 cykli po podaniu
adresu :-)

Sandisk sie chwali kartami  280MB/s ... nie wiem jak, ale to ponizej
4ns/byte.

[...]

Android. Klient jest w Javie/Dalviku, trzeba go zaladowac z technika
JIT ... i dobrze, bo Flash moze nie byc podpiety pod magistrale.

Moglby sie tak Linux wykonywac, biblioteki maszyny wirtulnej ... J.

Data: 2015-02-20 19:35:57
Autor: Pszemol
Pamięć w Androidzie
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:c1fn5vz30jnn.i8p665zfe2ja.dlg40tude.net...
[...]

No ale oblicz sobie jak się to ma do procesora taktowanego 1,6GHz?

[...]

No to sami już wiecie czemu takie skomplikowane tematy z pamięci± macie.

Data: 2015-02-21 09:16:10
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie
Dnia Fri, 20 Feb 2015 19:35:57 -0600, Pszemol napisał(a):
[...]

Ale to jakies 1/3  DDR2 DRAM. Nie wiem jak w srodku zorganizowane, ale
jakby spojrzec tylko na transfery, do oszczedniejszych procesorow
powinno wystarczyc, oczywiscie z wykorzystaniem ich szybkiego cache.
Najwyzej da sie kilka sztuk rownolegle :-)

[...]

Czemu ? Myslisz ze w Apple wyglada to inaczej, flash podpiety pod magistrale,
i programy dzialaja "prosto z dysku" ?
Tez jest etap ladowania do RAM, pewnie relokacji adresow.
No a "system" to obowiazkowo do ram, bo inaczej za wolno :-)

J.

Data: 2015-02-21 09:19:59
Autor: Pszemol
Pamięć w Androidzie
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:sqlxbqe4abe6.n8d5yrc23ws2.dlg40tude.net...
[...]

No ale Sandisk mówi o transferze strumieniowym a nie czasie
zapisu jednego słowa 32-bitowego w losowym miejscu gdzie
trzeba skasować cały sektor pamięci.
Pamięć cache Ci tu niewiele pomoże - one pracuj± z DRAM
i do pracy w DRAM s± optymalizowane, nie z pamięci± flash.

[...]

Sk±d to wnioskujesz? Ja pisałem o Dalviku.

Tez jest etap ladowania do RAM, pewnie relokacji adresow.
No a "system" to obowiazkowo do ram, bo inaczej za wolno :-)

Dokładnie...

Data: 2015-02-22 13:46:17
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie
Dnia Sat, 21 Feb 2015 09:19:59 -0600, Pszemol napisał(a):
[...]

Ale DRAM tez czas pierwszego dostepu maja dlugi, dopiero nastepne
slowa sa dostepne szybko. Cache z tego korzysta.

[...]

No to czemu ten przytyk ?
Dalvik czy Apple - na razie i tak program jest z "dysku" ladowany i
problemy z partycjami te same.

J.

Data: 2015-02-21 10:46:44
Autor: Marek
Pamięć w Androidzie
On Sat, 21 Feb 2015 09:16:10 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
i programy dzialaja "prosto z dysku" ?

Skąd w ogóle taki pomysł??

--
Marek

Data: 2015-02-21 11:45:27
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie
Dnia Sat, 21 Feb 2015 10:46:44 +0100, Marek napisał(a):
On Sat, 21 Feb 2015 09:16:10 +0100, "J.F."
i programy dzialaja "prosto z dysku" ?

Sk±d w ogóle taki pomysł??

No wiesz, gdyby pamiec flash byla szybka i podpieta bezposrednio pod
magistrale, to czemu nie ? Po co przepisywac do RAM ?

Oczywiscie jeszcze pare rzeczy musi byc zapewnionych ...

J.

Data: 2015-02-21 09:20:52
Autor: Pszemol
Pamięć w Androidzie
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:2dgiwzv7sbct$.j9yg212mfi9t$.dlg40tude.net...
[...]

No... np. brak konieczno¶ci kasowania całego sektora,
czyli chcesz z flash zrobić DRAM lub SRAM :-)

Data: 2015-02-21 17:32:39
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie
Dnia Sat, 21 Feb 2015 09:20:52 -0600, Pszemol napisał(a):
[...]

Nie, ja nie chce zastepowac RAM, ja chce dodatkowo podlaczyc pamiec
flash bezposrednio.

Procesor musi byc 64-bit, zeby wspolczesne "dyski" podlaczyc
bezposrednio, jakies tryby adresacji wzglednej pewnie by sie przydaly,
zeby program bez zmian mogl sie wykonywac spod adresu gdzie sie
przypadkiem znajdzie. Byc moze pamiec wirtualna.

J.

Data: 2015-02-21 14:36:34
Autor: Pszemol
Pamięć w Androidzie
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:wq2srfqqbeyx$.wx33oy7durdk.dlg40tude.net...
[...]

Duże procesory 64-bitowe już od dawna nie s± bezpo¶rednio
sprzęgane z pamięci± - oddzielone s± od niej przez memory manager.

Data: 2015-02-21 15:08:54
Autor: Marek
Pamięć w Androidzie
On Sat, 21 Feb 2015 11:45:27 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
No wiesz, gdyby pamiec flash byla szybka i podpieta bezposrednio pod
magistrale, to czemu nie ? Po co przepisywac do RAM ?

Jeśli flash stanie się w przeszłości tak samo szybki jak ram i będzie miał nieograniczoną liczbę zapisów to stanie się po prostu ramem nieulotnym, wtedy pogadamy.
Ale problem z implementacja modelu "one memory" (bez kopiowania) nie jest w wolnym nośniku jakim jest flash ale w zarządzaniu i dystrybucji binariów.
Aktualnie używane architektury cpu oraz kerneli nie wspierają takich pomysłów.
Warstwa abstrakcji pomiÄ™dzy fs gdzie sÄ… binarki a (wirtualnÄ…) przestrzeniÄ… adresowÄ… cpu byĹ‚aby niepotrzebnym overkillem.  Zachowanie swobodnej i prostej wymiany binarek jako plikĂłw w fs (jak jest teraz) byĹ‚oby bardzo tudne w takiej implementacji. Szybciej i proĹ›ciej jest Ĺ‚adować binarki (najczęściej tylko potrzebne ich fragmenty) do osobnej pamiÄ™ci (ram) i tam nimi zarzÄ…dzać. Jest dziesiÄ…tki powodĂłw, dla ktĂłrych kernel musi mieć procesy w "osobnej" pamiÄ™ci (co implikuje kopiowanie z miejsca gdzie binarka "jest" jako kod a gdzie ma być "uruchamiana"). Stronicowanie, wymiana stron z swapem, prostrze (gdy sÄ… w ram) zarzÄ…dzanie ochronÄ… stron itd, itp. To co opisujesz bliskie jest arch. harvardzkiej,, ktĂłra nadaje siÄ™ do mikrokontrolera ale nie do implementacji współczesnego  kernela ze wszystkimi szykanami.

--
Marek

Data: 2015-02-22 15:18:35
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie
Dnia Sat, 21 Feb 2015 15:08:54 +0100, Marek napisał(a):
On Sat, 21 Feb 2015 11:45:27 +0100, "J.F."
No wiesz, gdyby pamiec flash byla szybka i podpieta bezposrednio pod
magistrale, to czemu nie ? Po co przepisywac do RAM ?

Je¶li flash stanie się w przeszło¶ci tak samo szybki jak ram i będzie miał nieograniczon± liczbę zapisów to stanie się po prostu ramem nieulotnym, wtedy pogadamy.

Ja nie chce zastepowac RAM - ja tylko chce uruchamiac programy
bezposrednio z pamieci flash, bedacej jednoczesnie "dyskiem".

Ale problem z implementacja modelu "one memory" (bez kopiowania) nie jest w wolnym no¶niku jakim jest flash ale w zarz±dzaniu i dystrybucji binariów.
Aktualnie używane architektury cpu oraz kerneli nie wspieraj± takich pomysłów.
Warstwa abstrakcji pomiędzy fs gdzie s± binarki a (wirtualn±) przestrzeni± adresow± cpu byłaby niepotrzebnym overkillem.

Nie wspieraja, bo zawsze byl prawdziwy dysk, i nie bylo innej
mozliwosci. A ten overkill .. na oko to standardowa implementacja pamieci
wirtualnej powinna sobie poradzic.

Zachowanie swobodnej i prostej wymiany binarek jako plików w fs (jak jest teraz) byłoby bardzo tudne w takiej implementacji. Szybciej i pro¶ciej jest ładować binarki (najczę¶ciej tylko potrzebne ich fragmenty) do osobnej pamięci (ram) i tam nimi zarz±dzać.

Ale, pomijajac predkosc, po co je ladowac, jesli one tam juz sa ?

Jest dziesi±tki powodów, dla których kernel musi mieć procesy w "osobnej" pamięci (co implikuje kopiowanie z miejsca gdzie binarka "jest" jako kod a gdzie ma być "uruchamiana"). Stronicowanie, wymiana stron z swapem, prostrze (gdy s± w ram) zarz±dzanie ochron± stron itd, itp. To co opisujesz bliskie jest arch. harvardzkiej,, która nadaje się do mikrokontrolera ale nie do implementacji współczesnego  kernela ze wszystkimi szykanami.

Jestes pewien ? Unix sobie raczej zdaje sprawe ze jest obszar danych i
kodu. I tego kodu nie ma co kopiowac miedzy procesami, jesli jest taki
sam.
Swap ? Po *** zrzucac ram z kodem na dysk, jesli ten kod jest w kazdej
chwili dostepny w przestrzenii adresowej. Zreszta nawet klasycznie nie
ma go co zapisywac na dysk, skoro on juz jest tam zapisany.

J.

Data: 2015-02-23 00:47:17
Autor: Marek
Pamięć w Androidzie
On Sun, 22 Feb 2015 15:18:35 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Tak. Nigdzie nie napisałem , że takie kopiowanie ma miejsce w przypadku stron współdzielonych z shared libs.

Swap ? Po *** zrzucac ram z kodem na dysk, jesli ten kod jest w
kazdej
chwili dostepny w przestrzenii adresowej.

To co jest w binarce na dysku nie zawsze jest tym samym co ma jest wykonywane (1:1) Kod w binarce np. może być skompresowany, polimorficzny itp. Filozofujesz na temat architektury, która na razie nie istnieje, musisz uwierzyć na słowo, że żaden z rozwijanych obecmie kerneli unixowych nie jest w stanie wesprzeć* to co wymyśliłeś.

Zreszta nawet klasycznie nie
ma go co zapisywac na dysk, skoro on juz jest tam zapisany.

Wiesz jak jest realizowane stronicowanie (paging) czy znowu tak tak gdybasz?

* -  bez globalnego przebudowania zarzÄ…dzania pamiÄ™ciÄ….

--
Marek

Data: 2015-02-21 01:43:58
Autor: Marek
Pamięć w Androidzie
On Fri, 20 Feb 2015 12:19:38 -0600, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Otóż to. I teraz pytanie za 10 punktów: Android uruchamia
takiego klienta facebooka czy google+ wprost z pamięci masowej
czy jednak przepisuje go przed uruchomieniem, jak pecet, do RAMu?

Ręce opadają.... zadajesz poważnie takie pytanie czy rżniesz głupa? Serio jako inżynier nie wiesz jak działa kernel najbardziej rozpowszechnionego systemu na świecie (Linuxa) na tej architekturze?
Najgłupsze pytanie od inżyniera jakie kiedykolwiek słyszałem.

--
Marek

Data: 2015-02-20 19:36:59
Autor: Pszemol
Pamięć w Androidzie
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.5549276633466588218news.neostrada.pl...
[...]

Z pojęciem "pytanie retoryczne" spotkałeś się kiedyś?

Data: 2015-02-18 09:20:59
Autor: Marek
Pamięć w Androidzie
On Mon, 16 Feb 2015 22:38:02 -0600, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
jakies "widgety" czy inne "TSRy" z MS-DOS (terminate & stay
resident).

Wyjdź w końcu z tego muzeum, jest rok 2015. TSRy z MS-DOS., o Bosh....
Plis powiedz, że tylko chciałeś się pochwalić, że znasz ten skrót.

--
Marek

Data: 2015-02-18 20:59:34
Autor: Pszemol
Pamięć w Androidzie
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.2502093014419321415news.neostrada.pl...
[...]

Tak, oczywiście było to tylko odniesienie do starego terminu.

Data: 2015-02-20 00:08:27
Autor: re
Pamięć w Androidzie

UĹĽytkownik "Pszemol"

[...]

"Termin" to teĹĽ stary termin

Data: 2015-02-20 12:25:58
Autor: Pszemol
Pamięć w Androidzie
"re" <re@re.invalid> wrote in message news:mc5rmt$968$1mx1.internetia.pl...
UĹĽytkownik "Pszemol"

[...]

O tak? To co sie dziĹ› uĹĽywa?

Data: 2015-02-18 19:27:01
Autor: JoteR
Pamięć w Androidzie
"Pszemol" napisał:

Weź pod uwagę, że zawartość pamięci RAM znika po wyłączeniu
zasilania (w przypadku telefonu: wyjęciu baterii).

W moim tablecie z Biedronki pamięć jest cały czas zasilana, gdyż bateria
jest niewyjmowalna.
Zupełnie jak w topowych telefonach ;->

Przyznam się bez bicia, że ten rozkład pamięci w Androidzie jest dla mnie niezrozumiały. W specyfikacji wspomnianego tabletu stoi:

Pamięć operacyjna: 1 GB
Pamięć wbudowana: 8 GB
Pamięć zewnętrzna: microSD do 32 GB (wsadzona karta 8 GB)

Menedżer pamięci zeznaje:

Pamięć wewnętrzna: 0,98 GB
 - wolne: 119 MB
 - aplikacje (dane aplikacji i multimedia): 710 MB
 - dane w pamiÄ™ci podrÄ™cznej: 70,81MB
Nośnik USB: 5,31 GB
 - wolne: 3,69 GB
 - aplikacje (dane aplikacji i multimedia): 1,39 GB
 - etc...
Karta SD: 7,41 GB
 - wolne: 6,82 GB
 - etc...
Zewnętrzny nośnik USB: (niepodłączony)
 - mount USB storage

I teraz: czy owa "Pamięć wbudowana" ze specyfikacji to jest owa "Pamięć wewnętrzna" plus ów "Nośnik USB" plus obszar ukryty przed użytkownikiem, zajęty na system? Czy może jednak owa "Pamięć wewnętrzna" to jest "Pamięć operacyjna"? Poniekąd bez sensu, ale czemu są one zawsze równe? W tym przypadku (tablet) mają one po ~1 GB, w LG P500 - po ~512 MB, w Xperii miro - po ~750 MB?

JoteR

Data: 2015-02-20 23:29:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pamięć w Androidzie

"JoteR" 54e4d989$0$5880$65785112@news.neostrada.pl

I teraz: czy owa "Pamięć wbudowana" ze specyfikacji to jest owa "Pamięć wewnętrzna" plus ów "No¶nik USB" plus obszar ukryty przed użytkownikiem,

zajęty na system?

Czy może jednak owa "Pamięć wewnętrzna" to jest "Pamięć operacyjna"?

Poniek±d bez sensu, ale czemu s± one zawsze równe?

n zawsze -- w Monsterze n s±

Data: 2015-02-11 18:23:04
Autor: Marek
Pamięć w Androidzie
On Wed, 11 Feb 2015 05:53:06 -0600, "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:
Nie Marku - podano dwie pamięci wewnętrzne OPRÓCZ pamięci na SD
card.
Jedna z nich jest jednak "storage" (4GB), druga z nich jest
pamięcią
operacyjnÄ… 1GB.

Ne wiem co pokazano, piszę jak powinno być.

--
Marek

Data: 2015-02-11 14:56:13
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie
UĹĽytkownik "Marek"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:almarsoft.7145391315532635001@news.neostrada.pl...
wrote:
Bo jak widzimy dwa razy (błędnie) podana jest nazwa "wewnętrzna",

Jest podana dobrze. Sa dwie pamięci wew. storage (dwie partycje). Było to.dokładnie opisane w wątku o czyszczeniu śmieci po deinstalacji aplikacji.

Nie zawsze.

Ja juz sam nie wiem co mam, ale na S4  ta "storage" jest chyba wspoldzielona z /.
ES Expoler pokazuje w /mnt:
asec
extSdCard  (*)
media_rw
obb
sdcard (*)
secure
shell
UsbDriveA (*)
UsbDriveB (*)
UsbDriveF (*)

Te oznaczone (*) maja przy ikonce strzaleczke, jakby jakis link.

"storage" wystepuje jako
/sdcard
/mnt/sdcard
/storage/emulated/legacy
/storage/emulated/0

programy korzystaja raczej z tej ostatniej.
Jest na niej katalog  Android z podkatalogami data i obb, gdzie sa zainstalowane aplikacje.
Niektore z nich zakladaja wlasne katalogi i przechowuja tam dane.

po podlaczeniu kablem USB do peceta ten telefon nie ma trybu "karta pamieci" tylko "MultiMedia Storage" czy jakos tak.
A w nim katalogi "Card" (zewnetrzna) i "Phone" - "storage" powyzej.

skopiowanie czegos do /sdcard/ zmniejsza ilosc wolnej pamieci na /
tylko jakos dziwnie Total Commander (na telefonie) pokazuje ze na "/" jest 20MB wiecej wolnego niz na "/storage/emulated/0".
Juz jednak przy zejsciu ponizej ~500MB wolnego zaczynaja sie klopoty z upgradami.

katalog Android jest tez na /extSdCard. I tam aplikacje zainstalowane na karcie pamieci.
Jak sobie z tym programy radza to nie mam pojecia -

A oprocz tego jak Pszemol pisze - jest tez RAM, nie wiem jak zorganizowany, ale jesli kazda aplikacja moze miec czuwajaca usluge, to chyba tego RAM troche zajmuje, nawet jak sie nam wydaje ze nieuzywana..

Nie podoba mi sie ten Android, ale coz ... inne chyba jeszcze gorsze.

J.

Data: 2015-02-11 18:26:25
Autor: Marek
Pamięć w Androidzie
On Wed, 11 Feb 2015 14:56:13 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Aleo 4.* szkoda gadać bo tam jest burdel. Ja pisałem o 3.*., tam jeszcze był porządek.
To co opisujesz to prawdopodobnie simlinki do katalogu współdzielonego. Podaj co zwraca mount.

--
Marek

Data: 2015-02-11 22:12:10
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie
UĹĽytkownik "Marek"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:almarsoft.4228862504420749807@news.neostrada.pl...
[...]

Ze dwie strony zwraca :-)

rootfs na /
/data/media  dwa razy jako /storage/emulated/legacy  i .../0, a - i jeszcze na /mnt/shell/emulated

Burdel :-)

J.

Data: 2015-02-16 22:40:17
Autor: Pszemol
Pamięć w Androidzie
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:54dbc5ad$0$2190$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To teraz już wiecie dlaczego m. inn. Apple wybrał rozwiązanie
z dużą, bardzo dużą ale JEDNĄ pamięcią masową... i brak SD card.
Po prostu nie ma tego burdelu, a conajmniej jest on duĹĽo mniejszy.

Data: 2015-02-17 07:22:22
Autor: marfi
Pamięć w Androidzie
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:mbugmh$a7h$1dont-email.me...
To teraz już wiecie dlaczego m. inn. Apple wybrał rozwiązanie
z dużą, bardzo dużą ale JEDNĄ pamięcią masową... i brak SD card.
Po prostu nie ma tego burdelu, a conajmniej jest on duĹĽo mniejszy.

marfi

Data: 2015-02-17 19:12:45
Autor: Pszemol
Pamięć w Androidzie
"marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote in message news:54e2de23$0$16165$65785112news.neostrada.pl...
[...]
zaleta, która uzasadnia wyśrubowaną cenę :)

NajwaĹĽniejsze ĹĽe monopolu nie ma: chcesz tanio => masz burdel.
Twój wybór, jak Cię nie stać na dobre musisz brać złe - nic nowego.

Data: 2015-02-17 11:01:36
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie
UĹĽytkownik "Pszemol"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
[...]

Wycinajac wszystkie mozliwosci oferowane przez inne systemy, i dodatkowo utudniajac transfer plikow, bo przeciez wiadomo ze klientom na tym nie zalezy :-)

To moze nie byc taki burdel jak sie wydaje - jest stare podejscie, jest nowe, dla kompatybilnosci zamontowalismy w obu.
Klient ma wybor gdzie umieszczac dane i programy.

No moze jeszcze jakby apple dawalo 64 GB flash, u mnie 16+16 sie konczy.
Daje ... ale nie we wszystkich :-)

J.

Data: 2015-02-17 19:13:39
Autor: Pszemol
Pamięć w Androidzie
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:54e31186$0$20093$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Przypomnij sobie kto to rozwiązanie nazwał burdelem - nie ja :-)

Data: 2015-02-11 22:37:45
Autor: animka
Pamięć w Androidzie
wrote:
[...]

Raz sobie wyczyścilam w tablecie Pentagram, że caly system Android mi sie wyczyścil i musialam odsylać do sklepu, żeby znowu wgrali oprogramowanie.
Teraz jestem ostrożna. Póki co pamięci nie brakuje i nie ruszam tego na czym się nie znam.

--
animka

Data: 2015-02-12 04:00:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pamięć w Androidzie

"Marek" almarsoft.7145391315532635001@news.neostrada.pl

Bo jak widzimy dwa razy (błędnie) podana jest nazwa "wewnętrzna",

Dobrze, nie błędnie. Dwie flaszkowe, nieulotne pamięci -- być
może jedna pamięć fizyczna, ale podzielona, a być może dwie
zupełnie oddzielne. Co¶ na kształt dwóch niezależnych partycji.

Po podł±czeniu do PeCeta także widać dwie oddzielne partycje.

Do tego oczywi¶cie RAM.

Jest podana dobrze. Sa dwie pamięci wew. storage (dwie partycje).
Było to.dokładnie opisane w w±tku o czyszczeniu ¶mieci po
deinstalacji aplikacji.

Nie w każdym -- widziałem tablety i smartfony bez tego smutnego podziału.

Data: 2015-02-11 13:31:51
Autor: Trybun
Pamięć w Androidzie
W dniu 2015-02-11 o 05:29, Pszemol pisze:
[...]

Ależ skąd, zajęcie RAMu najwyższe jakie odnotowałem na tym telefonie to niecałe 800MB. zwykle oscyluje w granicach 500MB, no i nie jest pokazywana w managerze plików.
A tak nawiasem - moja karta SD to 4GB a nie 32...;-)
Ewidentnie brak miejsca w pamięci Flash.

[...]

To wiem, ale dopracowany system powinien poinformować o możliwych opcjach gdy informuje o braku miejsca na aktualizację dla 50MB aplikacji a jednocześnie pokazuje że w systemie jest łącznie ponad 2GB wolnej przestrzeni dyskowej.

Data: 2015-02-11 05:14:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pamięć w Androidzie

"Trybun" 54d73566$0$2204$65785112@news.neostrada.pl

Pamięć... Pamięć ;) zawodzi, ale jednak pamiętam, że na tej
grupie kto¶ kiedy¶ twierdził zajadle, że aplikacje można
przenie¶ć na SD. Nie pamiętam dokładnie kto, ;) ale na pewno
znajdziesz je¶li poszukasz. ;)

Ja w Overmaxie mam 16 GB -- jedne aplikacje kasuję, aby inne
zainstalować. Potrzebna która¶ -- instaluję. Następnie kasuję...
I tak w kółko. [i w krzyżyk, a nawet w trójk±cik]

Ale s± telefony bez smutnego dzielenia pamięci.
I takie warto wybierać -- albo rootować i przesuwać...

Data: 2015-02-11 13:30:51
Autor: Trybun
Pamięć w Androidzie

[...]

Nie wiem kto to twierdził, ale mogę potwierdzić, spokojnie i bezproblemowo mogę przenosić zainstalowane programy między "Pamięci± Wewnętrzn±" a ""Kart± SD". Także mogę wybierać mniejszce instalacji między tymi dwoma no¶nikami.

U mnie przeważnie jest tak że jak już co¶ instaluję to jest to mi naprawdę potrzebne. Np. potrzebny jest mi zarówno Yanosik jak i Rysiek.

Data: 2015-02-12 03:29:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pamięć w Androidzie

"Trybun" 54db4b6a$0$2201$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Więc w czym problem?

U mnie przeważnie jest tak że jak już co¶ instaluję to jest to mi naprawdę potrzebne. Np. potrzebny jest mi zarówno Yanosik jak i Rysiek.

A ja nie potrzebuję żadnego z tych programów.

Data: 2015-02-14 09:12:27
Autor: Trybun
Pamięć w Androidzie

[...]

W aktualizowaniu doinstalowanych na telefonie programów.

U mnie przeważnie jest tak że jak już co¶ instaluję to jest to mi naprawdę potrzebne. Np. potrzebny jest mi zarówno Yanosik jak i Rysiek.

A ja nie potrzebuję żadnego z tych programów.

A ja nie mogę się bez nich obej¶ć. Yanosik na nieznane trasy, Rysiek na znane. Jak dla mnie rzecz lepsza niż CB Radio.

Data: 2015-02-14 10:38:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pamięć w Androidzie

"Trybun" 54df034e$0$2186$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Przesuń -- i po problemie. ;) Ja ,,przesuwam'' na SD to, z czego
nie zamierzam korzystać, aby mieć miejsce na inne aplikacje.
Ale przesuwam spakowane instalki, nie chodz±ce aplikacje. :)
W razie ,,czego'' -- instaluję to, co zrzuciłem na SD.

[...]

Każdy ma swoje potrzeby.

Data: 2015-02-14 15:41:24
Autor: Trybun
Pamięć w Androidzie

[...]

Tylko Ci się może wydawać że po problemie. Przesówanie czy sama instalacja nie sprawia na SD czy w Pamięci żadnego problemu, ale sama aktualizacja jest niemożliwa bez względu na jakim no¶niku aplikacja jest.

A ja nie mogę się bez nich obej¶ć. Yanosik na nieznane trasy, Rysiek na znane. Jak dla mnie rzecz lepsza niż CB Radio.

Każdy ma swoje potrzeby.

Jasne..

Data: 2015-02-12 11:16:59
Autor: J.F.
Pamięć w Androidzie
[...]

Na Samsungach juz nie jest tak pieknie, wyboru przed instalacja nie ma, przesunac nie wszystkie sie daje, czasem jakies smieci zostawiaja.
No i bywa ze dane sobie zakladaja tam gdzie one chca.

J.

Data: 2015-02-12 11:37:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pamięć w Androidzie

"J.F." 54dc7d9c$0$2167$65785112@news.neostrada.pl

Na Samsungach juz nie jest tak pieknie, wyboru przed
instalacja nie ma, przesunac nie wszystkie sie daje,
czasem jakies smieci zostawiaja.
No i bywa ze dane sobie zakladaja tam gdzie one chca.

Ani SGAce nie zezwalał na przesuwanie wszystkich, ani Monster, ani Overmax...
Po przesunięciu aplikacje okupuj± więcej miejsca niż przed przesunięciem.
Przesunięte aplikacja stwarzaj± różne problemy.

Data: 2015-02-14 09:13:03
Autor: Trybun
Pamięć w Androidzie
W dniu 2015-02-12 o 11:16, J.F. pisze:

[...]

No, u mnie też tak pięknie nie ma, żonglować między Pamięci± telefonu a kart± SD mogę tylko programami przeze mnie doinstalowanymi, te fabrycznie zainstalowane s± prawie wszystkie na sztywno umieszczone w pamięci telefonu.
Tak, u mnie też zostaj± po takich przenosinach niektórych programów ¶mieci na starym no¶niku, s± to z reguły puste foldery.

Pamięć w Androidzie