"Pamięć wewnętrzna" telefonu.

Data: 2017-08-21 13:38:50
Autor: Robert Tomasik
"Pamięć wewnętrzna" telefonu.
W dniu 21-08-17 o 11:45, Trybun pisze:
Normalnie dobija mnie te moje 4GB pamięci wewnętrznej. Robię reset
urządzenia, najpotrzebniejsze (fabrycznie zainstalowane) programy
aktualizuję i już na nic nie ma miejsca. Tzn - miejsca na zainstalowanie
innych, nowych programów.. Czy można by to wąskie gardło (pamięć
wewnętrzną) jakoś obejść, np za pomocą zewnętrznej karty SD? Podobno w
najnowszych wersjach Andka jest opcja formatowania takiej karty jako
"pamięć wewnętrzna", ale mój system to 4.2.2.

Są programy przenoszące możliwe aplikacje na kartę. Czy je stosujesz? I
nie instaluj programu Google do zdjęć, bo ten kretyńsko wrzuca wszystkie
możliwe zdjęcia do pamięci operacyjnej.

Data: 2017-08-21 15:14:14
Autor: Trybun
[...]

Tak, mam taka możliwość w standardzie. Wszystko co się dało to już poprzenosiłem na zewnętrzną SD. Jest także zaznaczone aby nowe programy instalowały się na SD, ustawienia aparatu foto i wszystko co tylko możliwe podporządkowałem karcie SD. Jednak wiele to nie daje - o ile fotki i filmy mogę nagrywać do woli (wolnego miejsca na SD jest około 12GBGB) to zainstalować już nie daje się żaden program - komunikat - "za mało miejsca w pamięci",. Czym to do cholery idzie skoro karta jest zaznaczona jako lokalizacja na programy a ona jest prawie pusta?

Data: 2017-08-21 15:50:35
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-08-21 o 15:14, Trybun pisze:

[...]

Używasz systemu pisanego przez idiotów dla jeszcze większych idiotów.

1. Wywal aktualizacje każdego programu którego nie używasz.
1.1. Przemyśl czy musisz mieć zaktualizowane programy których używasz rzadko.
1.2. W starszych czwórkach była możliwość kasowania niepotrzebnego
softu, sprawdź może jest i u ciebie.
2. Zastosuj jak radzono programy do instalacji softu na karcie.
3. Jak program płacze że się nie zainstaluje bo ma za mało pamięci to
wysil szare komórki i sprawdź czy chodziło o RAM czy o ekwiwalent HD.

Pozdrawiam

Data: 2017-08-22 11:18:18
Autor: Trybun
W dniu 2017-08-21 o 15:50, RadoslawF pisze:

[...]

Nic tu nie ma czego już bym nie zrobił. Nie tylko nie aktualizuję niepotrzebnych (instalowanych fabrycznie) programów, ale nawet je zdezaktywowałem. Jakieś tam "kioski google", "kanały HD" czy facebooki itp nie są mi do niczego potrzebne a z braku możliwości definitywnego (w mojej wersji Andka nie ma takiej opcji) odinstalowania wybrałem opcję - "zdezaktywuj".

Tu nic nie ma do wysilania - komunikat jest jednoznaczny - chodzi o pamięć flash. " Brak miejsca w pamięci, odinstaluj niepotrzebne aplikacje i spróbuj ponownie".

Data: 2017-08-22 19:23:42
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-08-22 o 11:18, Trybun pisze:

Tu nic nie ma do wysilania - komunikat jest jednoznaczny - chodzi o pamięć flash. " Brak miejsca w pamięci, odinstaluj niepotrzebne aplikacje i spróbuj ponownie".

Nie jest jednoznaczny. Taki sam dostaniesz jak nie będzie miejsca
w RAM jaki w pamięci flash. Przerabiałem to kiedyś na tablecie
z jednym giga RAMu i Androidem 4.x.

Pozdrawiam

Data: 2017-08-23 00:06:34
Autor: Marek
On Tue, 22 Aug 2017 19:23:42 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
Nie jest jednoznaczny. Taki sam dostaniesz jak nie będzie miejsca
w RAM jaki w pamięci flash. Przerabiałem to kiedyś na tablecie
z jednym giga RAMu i Androidem 4.x.

I na podstawie czego wywnioskowałeś, że ów komunikat akurat dotyczył RAM?

--
Marek

Data: 2017-08-23 10:06:49
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-08-23 o 00:06, Marek pisze:

[...]

Na podstawie zajętości pamięci. RAMu było ze trzysta mega wolnego
a ekwiwalent dysku miał wolnego kilka giga.
Po wyczyszczeniu RAMu instalacja się powiodła.

Pozdrawiam

Data: 2017-08-28 09:07:10
Autor: Marek
On Wed, 23 Aug 2017 10:06:49 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
Na podstawie zajętości pamięci. RAMu było ze trzysta mega wolnego
Po wyczyszczeniu RAMu instalacja się powiodła.

E tam, przypadek zupełnie z ram nie związany.

--
Marek

Data: 2017-08-28 10:21:28
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-08-28 o 09:07, Marek pisze:

Na podstawie zajętości pamięci. RAMu było ze trzysta mega wolnego
Po wyczyszczeniu RAMu instalacja się powiodła.

E tam, przypadek zupełnie z ram nie związany.

Nie każdy ma jak ty szklana kulę. Czasami warto po drążyć temat.

Pozdrawiam

Data: 2017-08-23 12:13:19
Autor: Trybun
W dniu 2017-08-22 o 19:23, RadoslawF pisze:
[...]

Akurat ja nie mam problemu w rozróżnianiu jakiej i do czego brakuje pamięci w telefonie. Tu, w tym przypadku ewidentnie chodzi o miejsce na dysku.

Data: 2017-08-23 14:13:16
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-08-23 o 12:13, Trybun pisze:

[...]

Sprawdź czy w danym modelu nie da się tej pamięci powiększyć?
W niektórych starych tabletach ta pamięć była na normalnej
karcie w normalnym slocie. Niektórzy wymieniali na szybsze
i/lub większe.

Pozdrawiam

Data: 2017-08-23 15:13:00
Autor: Trybun
W dniu 2017-08-23 o 14:13, RadoslawF pisze:
[...]

Dla zwiększenia tej 'wewnętrznej" nie znam sposobu. Pytanie tylko czy w tym starszym sprzęcie dołożenie zewnętrznej karty zwiększało tzw pamięć zewnętrzną czy wewnętrzną? W swoim sprzęcie, jak już napisałem - nie mam problemu z miejscem w pamięci zewnętrznej, czyli dla fotek, filmów itp spraw miejsce w urządzeniu jest. Teraz jedyny problem w tym że jest za mało miejsca w pamięci wewnętrznej, i z tego powodu nie mogę programów instalować. Dla telefonu, jak widać, nic nie znaczy zaznaczenie opcji - "miejsce instalacji aplikacji" - "karta SD", do samej instalacji (czy aktualizacji programów już zainstalowanych) jak widać potrzebuje odpowiedniej ilości wolnego miejsca także w pamięci wewnętrznej. Nie mogę nawet zaktualizować programów które przeniosłem na kartę SD.

Data: 2017-08-23 21:42:03
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-08-23 o 15:13, Trybun pisze:

[...]

Pisałem o wewnętrznej.
W niektórych urządzeniach GeoClewer wewnętrzna nie była lutowana
tylko w normalnym slocie. Jak dogrzebałeś się do płyty to mogłeś
kartę zmienić.

Pozdrawiam

Data: 2017-08-25 12:29:47
Autor: Trybun
W dniu 2017-08-23 o 21:42, RadoslawF pisze:

[...]

Oj, to chyba nie tym idzie aby fizycznie coś zmieniać. Przy odrobinie dobrej woli producent telefonu mógłby tak skonfigurować system aby wszystkie opcje gospodarowania pamięcią udostępnić użytkownikowi.

Data: 2017-08-25 15:39:50
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-08-25 o 12:29, Trybun pisze:

[...]

A producent telefonu jest producentem systemu?

Przy odrobinie dobrej woli użytkownik dokonując zakupu przemyślał
by czy kupuje produkt zgodny z jego potrzebami czyli mający
wystarczającą ilość pamięci.
Wiodący producenci ostatnio uprzytamniają to użytkownikom
wypuszczając modele bez możliwości rozbudowy pamięci.
Więc "będzie pan zadowolony".

Pozdrawiam

Data: 2017-08-26 09:12:10
Autor: Trybun
W dniu 2017-08-25 o 15:39, RadoslawF pisze:
[...]

Nie, ale niewiele jest produkowanego sprzętu 'czystym" Androidem. Jest on w większym czy mniejszym stopniu modyfikowany przez producentów telefonu, a więc udostępnienie użytkownikowi opcji swobodnego gospodarowania pamięcią  wydaje się nie być jakimś problemem. Zresztą wina najprawdopodobniej leży nie w Androidzie, ale właśnie jest po stronie producentów którzy sztucznie ograniczają użytkownikowi funkcjonalność  Andka .

To że oni robią coś niegodziwego z produkowanym przez siebie hardware`m, to w sumie ich osobista sprawa, ale sztucznie ograniczać funkcjonalność zapożyczanego systemu to już zwykłe q*stwo, typowe kapitalistyczne q*two.

Data: 2017-08-26 12:21:51
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-08-26 o 09:12, Trybun pisze:

[...]

Z moralnego punktu widzenia owszem.
Z biznesowego przy pomocy reklam i treści sponsorowanych
wychowuje się nabywcę na idiotę który kupi sprzęt ułomny
i jeszcze będzie z tego się cieszył.

Pozdrawiam

Data: 2017-08-27 10:13:00
Autor: Trybun
W dniu 2017-08-26 o 12:21, RadoslawF pisze:

[...]

Największym problemem wydaje się być to że coraz trudniej o alternatywę dla tego ich, ułomnego sprzętu. Nie tylko w branży telefonicznej wielkie międzynarodowe firmy opanowały rynek i to oni i tylko oni dyktują klientowi warunki.

Data: 2017-08-27 14:21:15
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-08-27 o 10:13, Trybun pisze:

[...]

Niestety.
Sam jestem na etapie rozglądanie się za małym telefonom (poniżej 5
cali) z dużą baterią. I nie ma. Dla fanatyków dużych baterii tylko
wielkie ekrany.

Pozdrawiam

Data: 2017-08-27 15:30:56
Autor: Adam
"Pamięć wewnętrzna" telefonu.
W dniu 2017-08-27 o 14:21, RadoslawF pisze:
(...)
Sam jestem na etapie rozglądanie się za małym telefonom (poniżej 5
cali) z dużą baterią. I nie ma. Dla fanatyków dużych baterii tylko
wielkie ekrany.

Radku, poszukaj zamiennego akumulatora ZeroLemon Extended do którychś z mniejszych telefonów. Są nawet o pojemności ponad 8Ah, tyle, że niemiłosiernie duże - oczywiście w stosunku to telefonu.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-08-27 19:15:43
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-08-27 o 15:30, Adam pisze:

[...]

Dzięki, ale na ich stronie są tylko do kobył jak LG G6, Galaxy S8
czy S8 plus.

Pozdrawiam

Data: 2017-08-27 18:07:22
Autor: Trybun
[...]

No niestety - "kupisz Forda w jakimkolwiek kolorze o ile będzie to kolor czarny".. Jeżeli by cię interesował także sprzęt używany to proponuję zwrócić uwagę na Acer Liquid E2 Duo. Niby bateria tylko 2000 ale bardzo wydajna, tak że nawet po kilku latach używania ładuję go co 3-4 dni. Jedyny poważny minus tego telefonu to mało pamięci. Zewnętrzna karta SD niewiele w tej materii nie zmienia.

Data: 2017-08-27 22:12:19
Autor: Animka
W dniu 2017-08-27 o 18:07, Trybun pisze:
[...]

Duża beteria nie zmieściłaby się do malego telefonu.

--
animka

Data: 2017-08-28 10:24:44
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-08-27 o 22:12, Animka pisze:

[...]

Nie ma małych telefonów z ekranami 5 lub więcej cali.
Wciskają wam że fajny telefon to cienki telefon.
Fajny to taki z pojemna baterią.

Pozdrawiam

Data: 2017-08-28 17:34:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Pamięć wewnętrzna" telefonu.

"RadoslawF" oo0k0e$h0h$1@node2.news.atman.pl

Fajny to taki z pojemna baterią.

W razie ,,czego'' nieźle pali...
Fajny to (min.) energooszczędny.

 - Samoled
 - 6" bez ramek
 - Gorilla Glass 5
 - Dual SIMM (na obu LTE)
 - 64 GB + SD 128 GB i 4 GB
 - USB C i mikro USB 2
 - WiFi 5 GHz obok 2.4 GHz
 - tani
 - czuły i dokładny GPS/GLONASS
 - jasny (600 nitów)
 - wytrzymujący na ładowaniu co najmniej
   6 godzin pod pełnym obciążeniem
   (dwa miesiące zwykłego używania)
 - lekki (mniej niż 175 g)
 - BT 5
 - mechanicznie wytrzymały
   (nie tylko szkłlo, ale i reszta)
 - stosowne IP
 - energooszczędny

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-09-01 09:14:16
Autor: Trybun
[...]

Moje oczekiwania prawie wszystko z tej listy odrzucają. Poza odpowiednio wydajną baterią i pojemną pamięcią oddaję wszystko za odpowiednio czułą antenę GSM, tak abym miał sygnał również wewnątrz domu.

Data: 2017-09-01 16:24:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Pamięć wewnętrzna" telefonu.

"Trybun" 59a908c1$0$5152$65785112@news.neostrada.pl

Moje oczekiwania prawie wszystko z tej listy odrzucają. Poza odpowiednio wydajną baterią i pojemną pamięcią oddaję wszystko za odpowiednio czułą antenę GSM, tak abym miał sygnał również wewnątrz domu.

Możesz postawić modem LTE (nawet stary telefon) połączony
(drutem lub podobnie) z APkiem (telefon może zastąpić
i modem, i zarazem APka) tam, gdzie jest zasięg LTE
i APCka tam, gdzie chcesz mieć zasięg... Lub nawet
obyć się bez tego APCka... Modem i APka może zasilić
słońcem i akumulatorami...

Telefon już ma akumulator, więc masz zarazem: modem, APka i akumulator...
Potrzebny Ci jeszcze solarek dający około 5 V i 2 A... ;)

Wiem -- takie solarki są trudne do pozyskania...

Urządzenia (telefon czy modem i APka...) możesz włożyć do
,,hermetycznej'' puszki plastykowej i umieścić na drzewie?...

I tak, i nie -- gałęzie i liście są fatalną przeszkodą.

Ale możesz postawić plastykowy słup (możesz wykorzystać
go przy okazji do oświetlenia) bądź posiłkować się czymś
innym... Choćby ścianą ze stosownym wysięgnikiem...

Solarek możesz od razu nabyć wodoodporny...

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-09-03 10:37:02
Autor: Trybun
[...]

Żadne tam LTE, marzy mi się dobry zasięg zwykłego GSM, tak abym mógł dzwonić z domu i odbierać w nim rozmowy.

Data: 2017-09-04 16:53:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Pamięć wewnętrzna" telefonu.

"Trybun" 59abbf0c$0$5155$65785112@news.neostrada.pl

Żadne tam LTE, marzy mi się dobry zasięg zwykłego GSM, tak abym mógł dzwonić z domu i odbierać w nim rozmowy.

Cóż nie jestem w temacie...
[IMO Trybun może szukać pomocy na historii, nie tutaj...]

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-09-04 19:20:53
Autor: Trybun
[...]

Pomocy, a niby w czym? Od kiedy to klasa uprzywilejowana może doradzać pokrzywdzonej? Tak że panie kolego nawet do głowy by mi nie przyszło pytać mieszczuchów o rozwiązania problemów będących efektem zamieszkania poza strefą zasięgu sieci GSM.

Data: 2017-09-05 02:26:48
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2017-09-04 o 19:20, Trybun pisze:

[...]

Taki ignorant jakim jesteś to raczej bulwersuje tych co mają wiedzę i doradzają. Człowiek może wyjść ze wsi ale wieś z człowieka nie wychodzi. Lecisz wiochą, komuchem i ignorancją na parseki. Twoje pytania, jako meganiedoinformowanego wsioka, który ignoruje linki i pełne rozwiązania w zasięgu, czekając az mu ktos na tacy, jak socjal poda lub wręcz zaaplikuje i zmusi, sprowadzają się do tego, że dostaniesz odpowiedź na zasadzie: Wykurwiay leszczu wpizdu i dupy nie zawracaj, co absolutnie nie odzwierciedla rozwiązania twojego, wiejskiego podejścia do problemu w sensie: "RZONDAM". Sa odpowiedzi i rozwiązania twojego problemu ale nie masz ryja żeby ci pomóc. Jebsie :)

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-09-06 02:42:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Pamięć wewnętrzna" telefonu.

"Trybun" 59ad8b6a$0$651$65785112@news.neostrada.pl

Pomocy, a niby w czym?

W doborze telefonu i rozwiązywaniu Twych problemów.
Dla mnie telefon to dwudziestowieczny przeżytek. :)
Coś jak furmanka pod koniec dwudziestego wieku, lub
silnik parowy pod koniec wieku dziewiętnastego...

Będąc kilkulatkiem dobrze znałem zagadnienia telefonii
i miałem w mieszkaniu masę aparatów telefonicznych (ale
tylko jedną linię do zabawy) które wykorzystywałem dosyć
intensywnie, wliczając w to nagrywanie rozmów i ich
,,bezszelestne'' podsłuchiwanie. ;)

Miałem też świadomość tego, co mi wolno (niemal nic)
i czego mi nie wolno...

Z biegiem lat ;) rozstawałem się i z obróbką dźwięku,
i z telefonami w ogóle...

Przed niemal trzydziestu laty miałem wpisane w zgłoszenie
rejestracyjne ,,usługi fonograficzne'' -- które urzędniczka
rozszyfrowała jako nielegalne kopiowanie płyt i kaset. :)
Wyjaśniłem jej, że nie chodzi o piractwo, lecz o obróbkę
dźwięku, której to zaprzestałem (zaprzestawałem stopniowo)
przed (wówczas) wielu laty...

-=-

Telefon dzisiaj to IMO ciekawostka.

-=-

  https://www.turborotfl.com/pl/news/12347/Mail-Rail-podziemna-kolej-waskotorowa-w-Londynie

Nawet taka kolej jest już tak sobie potrzebna. :)

Są (w zamian) sieci komputerowe.

Mnie podoba się wypieranie telefonów itp...

Podoba się przykładowo:

 - wnioskowanie dowodowe
   (paszportowe chyba też)
 - czy deklarowanie (US i ZUS)
 - bądź obsługa bankowa
 - oraz kupowanie

via net...

-=-

IMO możesz pogadać z przedstawicielami opów telefonicznych
 -- zaproponować im potraktowanie Cię jak klienta, czyli
jak usługobiorcę. Może nawet nie zdają sobie sprawy
z istnienia takich martwych miejsc w drugiej połowie
drugiej dekady (niespełna 2.5 roku do kolejnej
dekady -- trzeciej) XXI wieku w centrum Europy...

Telefon jest znany od (co najmniej) kilkuset lat,
,,elektryczny'' od około 150, zaś GSM (wcześniej
były różne inne bezprzewodowe) w Polsce -- ze 20 lat...

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-09-06 13:41:10
Autor: Trybun
[...]

Niestety nikt takich kryteriów jak wydajność anteny nadawczo-odbiorczej nie bierze pod uwagą w dzisiejszych telefonach. Zadałem kilka pytań w tym temacie nawet na specjalistycznych forach, i odnoszę wrażenie że nie do końca zostałem zrozumiany o co mi tak właściwie chodzi.

Co do przeżytku telefonii komórkowej w opcjach jak ona funkcjonuje, to istotnie nie sposób uniknąć wrażenia że mamy do czynienia z jakimś bublem do kwadratu. Operatorzy zamiast stawiać jakieś prymitywne naziemne nadajniki i ponosić tego koszty, powinni wykorzystywać satelity. Na pewno taniej i więcej zadowolonych klientów. Poza tym odpadają koszty dzierżawy pasma. Trudno pojąć powody dlaczego operatorzy nadal wola zabawiać się w orkę za pomocą wołów, zamiast wykorzystywać nowoczesne traktory.

Zdaje się każesz mi liczyć na cud, czyli aby usługodawca zaczął traktować mnie jak jak tego z którego kieszeni ma utrzymanie.. Tu nie np. Norwegia gdzie składasz wniosek o sprawny telefon a ichni Telekom ma na wywiązanie się ze zlecenia określony termin.

Data: 2017-09-08 23:24:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Pamięć wewnętrzna" telefonu.

"Trybun" 59afded7$0$15207$65785112@news.neostrada.pl

naziemne nadajniki i ponosić tego koszty, powinni wykorzystywać satelity.

Będą raczej ;) opóźnienia. Zobacz, na jakich wysokościach
(licząc od gruntu -- jak samoloty) latają telekomunikacyjne
satelity. ;)

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-09-09 11:31:52
Autor: Trybun
[...]

Takie opóźnienia nie są czymś co by dyskwalifikowało satelity jako łącze. Widzę nawet pozytywy - dużo trudniej gadułom będzie przerywać wypowiedź rozmówcy w "pół słowa".

Data: 2017-09-09 17:38:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Pamięć wewnętrzna" telefonu.

"Trybun" 59b3b4e0$0$5150$65785112@news.neostrada.pl

Takie opóźnienia nie są czymś co by dyskwalifikowało
satelity jako łącze. Widzę nawet pozytywy - dużo
trudniej gadułom będzie przerywać wypowiedź
rozmówcy w "pół słowa".

Będziesz miaU efekt znany z TV -- dłuuuuugotrwałe oczekiwanie odpowiedzi...
Wchodzenie w pół słowa nie jest powodowane dobrą jakością, ale chamstwem...
Bywa, że takie przerywanie jest powodowane czymś innym niż chamstwo, lecz
raczej ;) niewiele ma wspólnego z dobrą jakością połączeń, dlatego duże
opóźnienia nie poprawią sytuacji -- nie przestanie cham być chamem tylko
dlatego, ze zabraknie telefonu. :)

Można przeprowadzić eksperyment -- poprowadzić debatę polityczną via
satelity telekomunikacyjne. ;) Stawiam na to, że wchodzenie w pół
słowa nie zaniknie, lecz wejścia ;) będą mniej zrozumiałe dla
słuchaczy...

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-09-10 08:58:27
Autor: Trybun
[...]

E tam, zaraz chamstwo, może być po prostu gaduła któremu chamstwo jest całkowicie obce.

I wcale nie takie dłuuugie te oczekiwania, na dodatek łatwo do tego przywyknąć. Tak więc myślę że przeciwwskazanie dla telefonii via satelita, jeżeli bierzemy pod uwagę tylko opóźnienia ma niewielką zasadność.

Przecie większość tych tzw telekonferencji to właśnie za pomocą łączności satelitarnej.

Data: 2017-09-12 20:34:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Pamięć wewnętrzna" telefonu.

"Trybun" 59b4e28a$0$5156$65785112@news.neostrada.pl

E tam, zaraz chamstwo, może być po prostu
gaduła któremu chamstwo jest całkowicie obce.

Nazwanie chama gadułą to IMO zły pomysł.

[...]

Świat idzie w innym kierunku -- LTE
góruje nad 3G właśnie krótkimi pingami.

300 tysięcy km to jedna sekunda.
Satelity telekomunikacyjne są raczej zbyt
wysoko, by opóźnienia były akceptowalne.

300 tysięcy km to raptem kilkukrotność odległości
pokonywanej za sprawą satelitów geostacjonarnych.

Przecie większość tych tzw telekonferencji
to właśnie za pomocą łączności satelitarnej.

Nie prowadzę statystyk.

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-09-13 15:17:34
Autor: Trybun
"Pamięć wewnętrzna" telefonu.

"Trybun" 59b4e28a$0$5156$65785112@news.neostrada.pl

E tam, zaraz chamstwo, może być po prostu
gaduła któremu chamstwo jest całkowicie obce.

Nazwanie chama gadułą to IMO zły pomysł.

Mam trochę inny światopogląd na chamstwo i jego pochodne. Gaduła dla mnie nie jest chamem.

[...]

LTE to jakby nie patrzeć rozwinięcie 3g, w wielu aspektach. Nie chodzi tylko o pingi.
W sporo sprawach zbyt długie opóźnienia to faktycznie problem, jednak chyba nie w rozmowach online czy SMSowaniu.

Przecie większość tych tzw telekonferencji
to właśnie za pomocą łączności satelitarnej.

Nie prowadzę statystyk.

Ale jakąś wiedzę w tym temacie posiadasz?

Data: 2017-09-14 22:11:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Pamięć wewnętrzna" telefonu.

"Trybun" 59b92fdb$0$652$65785112@news.neostrada.pl

Nazwanie chama gadułą to IMO zły pomysł.

Mam trochę inny światopogląd na chamstwo i jego pochodne. Gaduła dla mnie nie jest chamem.

Dla mnie -- też. (wg mnie -- też)

LTE to jakby nie patrzeć rozwinięcie 3g, w wielu aspektach.

3g to rozwinięcie 2g w wielu aspektach?...

Nie chodzi tylko o pingi.
W sporo sprawach zbyt długie opóźnienia to faktycznie problem, jednak chyba nie w rozmowach online czy SMSowaniu.

W SMSowaniu -- nie. ;)

Przecie większość tych tzw telekonferencji
to właśnie za pomocą łączności satelitarnej.

Nie prowadzę statystyk.

Ale jakąś wiedzę w tym temacie posiadasz?

Tak, ale nie taką, by określić -- większość...

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-09-15 10:11:06
Autor: Trybun
[...]

Pewnie że są przypadki chamstwa, np. w TV gdy cham(ka) przez pomyłkę tylko zwany redaktorem(ką) w pełni świadomie przerywa wypowiedź zaproszonemu do studia gościowi, o ile zaproszony nie wypowiada się nie tak jak "redaktor" tego oczekuje. Jednak nie ma to nic wspólnego z gadulstwem jako takim.

LTE to jakby nie patrzeć rozwinięcie 3g, w wielu aspektach.

3g to rozwinięcie 2g w wielu aspektach?...

Tak, np. w pozytywach lepszy ping i większa prędkość transferu, z minusów mniejszy zasięg.

Data: 2017-09-15 16:06:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Pamięć wewnętrzna" telefonu.

"Trybun" 59bb8b1b$0$649$65785112@news.neostrada.pl

3g to rozwinięcie 2g w wielu aspektach?...

Tak, np. w pozytywach lepszy ping i większa prędkość
transferu, z minusów mniejszy zasięg.

Zasięg to sprawa polityczna -- przykładowo ograniczany jest tam,
gdzie ludziom BTSy mogą szkodzić, co niestety skutkuje wzrostem
szkodliwości telefonów, które muszą więcej watów wpuszczać w eter.

Gdy byłem w sanatorium, wyjaśniano mi, że słaby zasięg telefonów
jest efektem celowym -- rzekomo ogranicza szkodliwy wpływ telefonów
na rozruszniki serc itp. urządzenia.

Ja akurat nie mam rozrusznika serca, więc nie protestowałem...

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-09-16 11:15:44
Autor: Trybun
[...]

Nie żartuj sobie z poważnych spraw. Te gnoje niby maja działać dla dobra konsumenta? W przetargach na limitowane częstotliwości zapewnienie dobrej jakości usług to jedna z ostatnich pozycji, o ile w ogóle jest to ujęte. Liczy się przede wszystkim kasa którą za daną częstotliwość zapłaci operator. Potrzeby potencjalnego klienta te kanalie mają gdzieś, liczy się kasa która będzie do przeżarcia, na pławienie się w luksusach. To samo zresztą dotyczy usług telewizyjnych. - kasa kasa kasa, a to że u niektórych klientów przelatujący ptaszek powoduje zakłócenia uniemożliwiające odbiór, to już dla nich sprawa bardzo mało istotna.

Pytanie osobiste - uwierzyłeś im w te ich wyjaśnienia w sanatorium?

Data: 2017-09-18 02:38:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Pamięć wewnętrzna" telefonu.

"Trybun" 59bcebbb$0$5163$65785112@news.neostrada.pl

Ja akurat nie mam rozrusznika serca, więc nie protestowałem...

Pytanie osobiste - uwierzyłeś im w te ich wyjaśnienia w sanatorium?

Nie -- ale (co napisałem) nie mam rozrusznika...

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-08-28 18:10:22
Autor: Animka
W dniu 2017-08-28 o 10:24, RadoslawF pisze:
[...]

Duża bateria, a pojemna bateria to jest właśnie różnica.
Ktoś (chyba Trybun) by chciał mały telefon z dużą baterią.

--
animka

Data: 2017-08-28 18:59:30
Autor: J.F.
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości
[...]

Fajny telefon, to taki, co sie do kieszeni miesci, a nie z gruba bateria.

Choc tu akurat Animka moze miec inne zdanie, jesli zamiast kieszeni ma torebke :-)

J.

Data: 2017-08-28 19:23:46
Autor: Animka
W dniu 2017-08-28 o 18:59, J.F. pisze:
[...]

Nie mam sił się nosić z dużym telefonem. Mniejszy mi się wyślizgnął z ręki i pokrywka poleciala w jedna stronę, a bateria w druga stronę.
Tak już mialam ze 3 razy. Raz na terakotę, ze 2 razy na kostki chodnikowe.

Oddałam/podarowałam komuś z rodziny tablet 7 cali, bo kupiłam 10 calowy. Tamten 7 calowy był lekki i miał oczywiście mniejsze wymiary i moglabym go nosić ze sobą, a ten 10 calowy tylko leży sobie w domu.

--
animka

Data: 2017-09-01 09:11:48
Autor: Trybun
[...]

I nie zawsze sama wielkość przekłada się na wydajność baterii. Np w tablecie mam baterię wielkości telefonu, i mimo dużo rzadszego używania tą baterię muszę ładować 2-3 razy częściej niż tą w telefonie. I żeby nie było - ostatnio tabletu używam prawie tylko do słuchania audiobooków, a więc z wyłączonym ekranem.

Data: 2017-09-01 12:46:19
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-09-01 o 09:11, Trybun pisze:

[...]

Podepnij tę baterię do telefonu.
Będzie jego wielkości czyli duża i na dłużej wystarczy.
Jak w samochodzie zamontujesz duży silnik od motoru to szybko
nie pojedzie, poza przypadkami kiedy za samochód uznasz malucha.

Pozdrawiam

Data: 2017-09-03 09:57:24
Autor: Trybun

[...]

Ej, coś na zwykłe bredzenie wam się zebrało, panie kolego...

Data: 2017-09-03 13:06:25
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-09-03 o 09:57, Trybun pisze:

[...]

Raczej tobie.
W momencie jak porównując wielkości powołałeś się na baterię do tabletu
wielkości telefonu.

Pozdrawiam

Data: 2017-09-04 12:45:39
Autor: Trybun
W dniu 2017-09-03 o 13:06, RadoslawF pisze:

[...]

Z czego taki wniosek? Porównywałeś baterię tabletu Huawei Ideos7 z telefonem Acer Liquid ? Bo ja widzę że gabarytowo są nieomal takie same.

Data: 2017-09-04 13:40:33
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-09-04 o 12:45, Trybun pisze:

[...]

Porównywanie baterii dwu całkiem innych gabarytami i poborem prądu
urządzeń uważam za bezsensowne. To ty chcesz takich porównań.

Pozdrawiam

Data: 2017-09-04 19:21:51
Autor: Trybun
W dniu 2017-09-04 o 13:40, RadoslawF pisze:

[...]

Co za pobór prądu? To w telefonach są inne procesory czy pamięci niż w tablecie? Ekran odrzucam, bo jak już wspominałem, tablet jest używany głównie do czytania audiobooków, czyli jest wygaszony. A więc  co niby ma tak pożerać prąd w tym moim tablecie?

Data: 2017-09-04 20:28:52
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-09-04 o 19:21, Trybun pisze:

[...]

Często są szybsze i procesory i pamięci.
A ekran zanim zgaśnie to jednak trochę poświeci i 10 calowy pobierze
więcej z baterii niż 5 calowy.

Pozdrawiam

Data: 2017-09-05 15:17:39
Autor: Trybun
W dniu 2017-09-04 o 20:28, RadoslawF pisze:
[...]

E tam, wymyślasz. Po prostu w tablecie, mimo dużo większej pojemności jest mniej wydajna bateria. Oczywiście  w innych przypadkach może być inaczej, dużo zależy od sposobu użytkowania, powłączana/powyłączana masa funkcji itd.  U mnie sytuacja jest jasna - tablet ma gorszą baterię.

Data: 2017-09-05 18:02:08
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-09-05 o 15:17, Trybun pisze:

[...]

Żadna sztuka jak kupujesz telefon za dwa tysiące a tablet za pół tysiąca.
Porównaj coś w podobnej cenie.

Pozdrawiam

Data: 2017-09-06 13:42:38
Autor: Trybun
W dniu 2017-09-05 o 18:02, RadoslawF pisze:

[...]

Tu cię zaskoczę, za tablet zapłaciłem sporo więcej niż za telefon. W czasie zakupu był to wszystko mający, hit. Ale czy w tych pozytywach znajdowała się także wydajność baterii...? Już pisałem że telefon Acer przy mniejszej pojemności lepszą wydajność. Być może znaczenie dla wydajności ma też to że telefon jest o jakieś 5 lat młodszy, a więc możliwe że bateria nowszej generacji.

Data: 2017-09-04 17:00:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
"Pamięć wewnętrzna" telefonu.

"RadoslawF" oobdq2$cj8$1@node2.news.atman.pl

Jak w samochodzie zamontujesz duży silnik od motoru to szybko

Nowoczesny samochód BMW i3 tak właśnie ma ;) w wersji wypasionej.
(mały silnik spalinowy napędza dynamo ;) ładujące akumulator)

Podobne rozwiązanie zastosował Ferdynand Porsche w swym czołgu -- który
spłonął na oczach jednego z poprzedników Angeli Merkel... [Hm... Jak
nazywał się ów kanclerz?... nie jestem mocny w historii... ach, te
niemieckie nazwiska...]

nie pojedzie, poza przypadkami kiedy za samochód uznasz malucha.

Trabant (budowany w NRD na częściach BMW z NRF/RFN) też tak ;) miaU.

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-08-21 22:27:02
Autor: Animka
[...]

Wywalaj zdjęcia (aparat od razu niech ram wrzuca), programy instalacyjne ( np. FF mam na SD Memory card)
Na device storage mam tylko pliki systemowe.
Wejdż w pamięć aplikacji i poubijaj te, które niepotrzenie sa aktywne lub usuń. Ja np, często ubijam,zatrzymuję FF jak z niego nie korzystam. jak mam z niego korzystać to sie uruchomi. Dane komórkowe mam wyłączone, Bardzo rzadko korzystam w telefonie przez te dane. Czasami jak nie jestem w domu.
Masz w telefonie folder Moje Pliki (to coż jak menadżer plików).
Przesłane pliki przez bluetooth zaraz z pamięci usuwam. Pliki są tam gdzie trzeba, ale po co mi ta historia?

--
animka

Data: 2017-08-21 23:11:59
Autor: Animka
W dniu 2017-08-21 o 22:27, Animka pisze:
[...]

Wejdż w pamięć aplikacji i poubijaj te, które niepotrzenie są aktywne lub usuń. Ja np. często ubijam,zatrzymuję FF jak z niego nie korzystam. jak mam z niego korzystać to się uruchomi. Dane komórkowe mam wyłączone, Bardzo rzadko korzystam w telefonie przez te dane. Czasami jak nie jestem w domu.
Masz w telefonie folder Moje Pliki (to coś jak menadżer plików).

Data: 2017-08-22 11:19:13
Autor: Trybun
[...]

Chyba jednak nie tędy droga. Jedno że takie zabiegi nie zwiększą znacząco wolnego miejsca do instalacji nowych programów, a po drugie przecie czyszczenie pamięci np. w Yanosiku czy Operze nie ma najmniejszego sensu.

Data: 2017-08-21 15:53:55
Autor: ALEX MR
[...]

Nie jest tak różowo. W S4 mini nie działają widżety aplikacji z karty pamięci. Z pamięci fona bez problemu.

--
ALEX MR
"Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy" :-D

Data: 2017-08-21 22:30:26
Autor: Animka
W dniu 2017-08-21 o 15:53, ALEX MR pisze:

[...]

Widżety, te systemowe muszą być w telefonie. Systemowych nie usuniesz, nie da się.

--
animka

Data: 2017-08-31 10:55:27
Autor: Grzexs
[...]

Tak przy okazji - czy może wiesz, który z nich najlepiej funkcjonuje?

--
Grzexs

Data: 2017-08-31 14:23:26
Autor: radekp@konto.pl
"Pamięć wewnętrzna" telefonu.
Thu, 31 Aug 2017 10:55:27 +0200, w <oo8itv$1mv$1@node1.news.atman.pl>, Grzexs
<gwtx@ussun-to-go2.pl> napisał(-a):

> Są programy przenoszące możliwe aplikacje na kartę.

Tak przy okazji - czy może wiesz, który z nich najlepiej funkcjonuje?

Wszystkie działają tak samo, bo korzystają z systemowego App2SD.

Wyjątkiem są programy dla zrootowanych telefonów, tam chyba wszyscy używają
Link2SD.

"Pamięć wewnętrzna" telefonu.