Pamięć DDR. SPD vs rzeczywiste parametry pracy ?

Data: 2012-03-19 19:29:55
Autor: PL(N)umber_One
Pamięć DDR. SPD vs rzeczywiste parametry pracy ?
Witam
W moim stareńkim PC, miałem dotychczas 1 kośc pamięci APACER DDR 400 MHZ, która pracowała na 166(333)MHZ, bo przy FSB procesora równym 533,
BIOS zwalnia częstotliwość pamięci do 166(333).

Dane z BIOS i CPU-Z (zakładka "MEMORY") zgodne:

DRAM Frequency 166 MHz
CAS Latency 2,5
RAS to CAS Delay 3
RAS Precharge 3
Cycle Time (tRAS) 7

CPU-Z wykrywa 3 ustawienia SPD: JEDEC#1=133,JEDEC2#=166, JEDEC3#=200

Dołożyłem 2 kości KINGMAX DDR 400 MHz i CPU-Z dla tych pamięci wykrywa
tylko 2 ustawienia SPD: JEDEC#1=133 i JEDEC#2=200. Nie wykrywa 166 MHz,
z którą de facto cała pamięć pracuje ??? Tak przynajmniej pokazują BIOS
i zakładka "MEMORY" w CPU-Z. Wielkość pamięci jest poprawnie wykrywana tak w BIOS jak i CPU. Sam nie wiem :(.

Pozdrowienia
PP

--

Pamięć DDR. SPD vs rzeczywiste parametry pracy ?