Pamiec PC3200 a PC2100

Data: 2011-02-13 11:41:33
Autor: Gabriel Zastawnik
Pamiec PC3200 a PC2100
Witam serdecznie

Skladam sobie maly komputer, nie potrzebuje duzej mocy wiec szukam w miare najtanszych podzespolow.

Baze stanowi plyta ECS K7VTA3, przy czym na razie mam 256MB pamieci co jest zdecydowanie za malo.

Dlatego chcialem dokupic jedna lub dwie kosci 512MB. Mam okazje kupic:

Producent: Samsung
Technologia DDR SDRAM
Pojemność 512 MB
Taktowanie DDR 400MHz
Przepustowość PC3200
Opóźnienie CL3
Napięcie 2.5V
Złącze 184PIN
Kompatybilność: Wszystkie płyty główne wspierające ECC

W instrukcji do mojej plyty glownej  napisane jest ze wspiera DDR SDRAM PC2100/PC1600

Czy moge kupic powyzszego Samsunga PC3200 do tej plyty i czy bedzie on dzialal ok? (przy zalozeniu oczywiscie, ze sama kupiona pamiec jest sprawna:))

Gabriel Zastawnik
http://www.sigsoft.pl

Data: 2011-02-13 13:17:53
Autor: qwerty
Pamiec PC3200 a PC2100
Użytkownik "Gabriel Zastawnik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d57b4d5$0$2457$65785112@news.neostrada.pl...
Dlatego chcialem dokupic jedna lub dwie kosci 512MB.

Będzie to praktycznie nie możliwe.

W instrukcji do mojej plyty glownej  napisane jest ze wspiera DDR SDRAM PC2100/PC1600

Wspiera ECC?

Czy moge kupic powyzszego Samsunga PC3200 do tej plyty i czy bedzie on dzialal ok? (przy zalozeniu oczywiscie, ze sama kupiona pamiec jest sprawna:))

Nie.

Data: 2011-02-13 13:48:13
Autor: Gabriel Zastawnik
Pamiec PC3200 a PC2100

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:ij8i59$pb7$1news.task.gda.pl...
Dlatego chcialem dokupic jedna lub dwie kosci 512MB.
Będzie to praktycznie nie możliwe.

W sensie ze nie moge kupic takiej kosci, bo nie bedzie dzialala z moją plyta?
Czy w sensie zeby nie kupowac dwoch, tylko jedną 512? (w zasadzie wystarczy mi jedna do w miare rozsadnej pracy)
Czy w sensie ze niemozliwe bo... ? Ciezkie poludnie niedzielne i nie za bardzo zatrybilem:)

W instrukcji do mojej plyty glownej  napisane jest ze wspiera DDR SDRAM PC2100/PC1600
Wspiera ECC?

No wlasnie o tym ani slowa w instrukcji, w  ktorej napisano:
- accommodates two unbuffered 2.5V 184-pin slots
- supports the following memory speeds: DDR SDRAM PC2100/PC1600
- each slot supports up to 1GB with a total maximum capacity of 2GB

A w dalszej czesci instrukcji (we fragmencie dotyczacym montowania kosci pamieci) napisano:

When your system runs at 333Mhz CPU FSB, the memory will automatically set to DDR333 regardless of the type of memory module (DDR400/DDR333)
We do not recommend that you use DDR266 memory module, this is to avoid system instability.

A z tego co wiem to DDR266 to wlasnie PC2100.

Badz madry pisz wiersze:) Po prostu myslalem, ze po kupnie PC3200 pamiec zostanie "zaakceptowana" przez reszte sprzetu i ewentualnie jej sprawnosc dzialania zostanie obnizona do PC2100 czy jakos tak:)

Gabriel Zastawnik
http://www.sigsoft.pl

Data: 2011-02-13 15:18:06
Autor: Tomi
Pamiec PC3200 a PC2100
?

Użytkownik "Gabriel Zastawnik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d57d241$0$2445$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Musiałbyś trafić żeby pamięć DDr400 nie działała jako DDR333. Sam na starym sprzęcie (płyta Asusa na KT400 z prockiem FSB 333 miała pamięci DDR400 (2szt) i DDR333 (1 szt.). Śmiagało pięknie aż do wymiany MB. Oczywiście wszystkie pamięci bez ECC - jesteś pewien że masz taką? Zwróć uwagę na organizację RAM-u - nowe kości mogą być widoczne jako połowa nominalnego rozmiaru (tak miałem z 1 modułem 1GBktóry był widziany jako 0,5GB).

Tomi.

Data: 2011-02-13 15:30:35
Autor: Gabriel Zastawnik
Pamiec PC3200 a PC2100
Użytkownik "Tomi" <tomi@tom.pl> napisał w wiadomości news:ij8pk1$s8m$1mx1.internetia.pl...
[...]

W chwili obecnej mam pamiec:
256 MB DDR PC2100
Producent Elixir
CL 2.5, 266Mhz

W zasadzie tyklo tyle udalo mi sie odczytac z tej kostki.

Poniewaz system dzialal niestabilnie przetestowalem posiadaną pamiec Memtestem i GoldMem i programy te wykryly bledy w tej kostce.

Dlatego stara 256-ka zostanie wyrzucona, a chcialem kupic pamieci, o ktorych wspomnialem w pierwszym poscie, czyli:
Producent: Samsung
Technologia DDR SDRAM
Pojemność 512 MB
Taktowanie DDR 400MHz
Przepustowość PC3200
Opóźnienie CL3
Napięcie 2.5V
Złącze 184PIN

Stad moje pytanie na grupie, czy poleci z taką plytą jak posiadam:) Moze dzialac wolniej - mnie to nie przeszkadza. Byle by tylko wogole dzialala:) I bylo by dobrze jakby mi nie "zjadlo" pol kostki czyli widzialo cale 512MB:)

Niestety nie mam jak "organoleptycznie" przetestowac czegos takiego, bo nie mam pamieci tego typu do ewentualnego testowania.

Gabriel Zastawnik
http://www.sigsoft.pl

Data: 2011-02-13 15:35:31
Autor: Tomi
Pamiec PC3200 a PC2100
?

Użytkownik "Gabriel Zastawnik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d57ea48$0$2449$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Na 100% ędzie wiadomo po zainstalowaniu. W sklepie powiedz jaką masz płytę (wystarczy w zasadzie CPB/chipset) i doradzą Ci. W Biosie ustaw taktowanie pamięci zgodnie z FSB - będzie szybciej pomimo mniejszego taktowania (o ile płyta pozwala szybciej taktować RAM niż FSB). Na poprzednim procku w starej MB miałem FSB 266 (Athlon XP 2000+) i pięknie wszystko chodziło. Nie spotkałem się  z przypadkiem braku pracy wolniej taktowanej RAM, natomiast spotkałem się z problemem CPU na FSB333 który nie chciał działać na FSB266.
Podsumowując: nie przewiduję problemów poza okrojoną pojemnością.

Tomi

Data: 2011-02-13 17:29:19
Autor: Gabriel Zastawnik
Pamiec PC3200 a PC2100

Użytkownik "Tomi" <tomi@tom.pl> napisał w wiadomości news:ij8qkl$220$1mx1.internetia.pl...
[...]

Spoko. Dzieki:)

Gabriel Zastawnik
http://www.sigsoft.pl

Data: 2011-02-13 18:54:30
Autor: WiesłaW
Pamiec PC3200 a PC2100
Dnia 13-02-2011 o 11:41 Gabriel Zastawnik napisał na pl.comp.pecet:

Kompatybilność: Wszystkie płyty główne wspierające ECC

1.To są pamięci serwerowe i mało, a raczej nieprawdopodobnym
jest, aby Twoja płyta wspierała ECC.
2.Pamięci DDR miały duże problemy z kompatybilnością i mogą nie
działać nawet takie, które powinny.
Najlepiej pójść do sklepu z komputerem i niech oni się martwią :)

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-02-14 07:04:18
Autor: Gabriel Zastawnik
Pamiec PC3200 a PC2100

Użytkownik "WiesłaW" <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:op.vqur04c535rodcnaw-pc...
Dnia 13-02-2011 o 11:41 Gabriel Zastawnik napisał na pl.comp.pecet:

Najlepiej pójść do sklepu z komputerem i niech oni się martwią :)

:)

Dzieki!

Gabriel Zastawnik
http://www.sigsoft.pl