Pamiec PC3200 a PC2100

Data: 2011-02-13 13:17:53
Autor: qwerty
Pamiec PC3200 a PC2100
Użytkownik "Gabriel Zastawnik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d57b4d5$0$2457$65785112@news.neostrada.pl...
Dlatego chcialem dokupic jedna lub dwie kosci 512MB.

Będzie to praktycznie nie możliwe.

W instrukcji do mojej plyty glownej  napisane jest ze wspiera DDR SDRAM PC2100/PC1600

Wspiera ECC?

Czy moge kupic powyzszego Samsunga PC3200 do tej plyty i czy bedzie on dzialal ok? (przy zalozeniu oczywiscie, ze sama kupiona pamiec jest sprawna:))

Nie.

Data: 2011-02-13 13:48:13
Autor: Gabriel Zastawnik
Pamiec PC3200 a PC2100

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:ij8i59$pb7$1news.task.gda.pl...
Dlatego chcialem dokupic jedna lub dwie kosci 512MB.
Będzie to praktycznie nie możliwe.

W sensie ze nie moge kupic takiej kosci, bo nie bedzie dzialala z moją plyta?
Czy w sensie zeby nie kupowac dwoch, tylko jedną 512? (w zasadzie wystarczy mi jedna do w miare rozsadnej pracy)
Czy w sensie ze niemozliwe bo... ? Ciezkie poludnie niedzielne i nie za bardzo zatrybilem:)

W instrukcji do mojej plyty glownej  napisane jest ze wspiera DDR SDRAM PC2100/PC1600
Wspiera ECC?

No wlasnie o tym ani slowa w instrukcji, w  ktorej napisano:
- accommodates two unbuffered 2.5V 184-pin slots
- supports the following memory speeds: DDR SDRAM PC2100/PC1600
- each slot supports up to 1GB with a total maximum capacity of 2GB

A w dalszej czesci instrukcji (we fragmencie dotyczacym montowania kosci pamieci) napisano:

When your system runs at 333Mhz CPU FSB, the memory will automatically set to DDR333 regardless of the type of memory module (DDR400/DDR333)
We do not recommend that you use DDR266 memory module, this is to avoid system instability.

A z tego co wiem to DDR266 to wlasnie PC2100.

Badz madry pisz wiersze:) Po prostu myslalem, ze po kupnie PC3200 pamiec zostanie "zaakceptowana" przez reszte sprzetu i ewentualnie jej sprawnosc dzialania zostanie obnizona do PC2100 czy jakos tak:)

Gabriel Zastawnik
http://www.sigsoft.pl

Data: 2011-02-13 15:18:06
Autor: Tomi
Pamiec PC3200 a PC2100
?

Użytkownik "Gabriel Zastawnik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d57d241$0$2445$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Musiałbyś trafić żeby pamięć DDr400 nie działała jako DDR333. Sam na starym sprzęcie (płyta Asusa na KT400 z prockiem FSB 333 miała pamięci DDR400 (2szt) i DDR333 (1 szt.). Śmiagało pięknie aż do wymiany MB. Oczywiście wszystkie pamięci bez ECC - jesteś pewien że masz taką? Zwróć uwagę na organizację RAM-u - nowe kości mogą być widoczne jako połowa nominalnego rozmiaru (tak miałem z 1 modułem 1GBktóry był widziany jako 0,5GB).

Tomi.

Data: 2011-02-13 15:30:35
Autor: Gabriel Zastawnik
Pamiec PC3200 a PC2100
Użytkownik "Tomi" <tomi@tom.pl> napisał w wiadomości news:ij8pk1$s8m$1mx1.internetia.pl...
[...]

W chwili obecnej mam pamiec:
256 MB DDR PC2100
Producent Elixir
CL 2.5, 266Mhz

W zasadzie tyklo tyle udalo mi sie odczytac z tej kostki.

Poniewaz system dzialal niestabilnie przetestowalem posiadaną pamiec Memtestem i GoldMem i programy te wykryly bledy w tej kostce.

Dlatego stara 256-ka zostanie wyrzucona, a chcialem kupic pamieci, o ktorych wspomnialem w pierwszym poscie, czyli:
Producent: Samsung
Technologia DDR SDRAM
Pojemność 512 MB
Taktowanie DDR 400MHz
Przepustowość PC3200
Opóźnienie CL3
Napięcie 2.5V
Złącze 184PIN

Stad moje pytanie na grupie, czy poleci z taką plytą jak posiadam:) Moze dzialac wolniej - mnie to nie przeszkadza. Byle by tylko wogole dzialala:) I bylo by dobrze jakby mi nie "zjadlo" pol kostki czyli widzialo cale 512MB:)

Niestety nie mam jak "organoleptycznie" przetestowac czegos takiego, bo nie mam pamieci tego typu do ewentualnego testowania.

Gabriel Zastawnik
http://www.sigsoft.pl

Data: 2011-02-13 15:35:31
Autor: Tomi
Pamiec PC3200 a PC2100
?

Użytkownik "Gabriel Zastawnik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d57ea48$0$2449$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Na 100% ędzie wiadomo po zainstalowaniu. W sklepie powiedz jaką masz płytę (wystarczy w zasadzie CPB/chipset) i doradzą Ci. W Biosie ustaw taktowanie pamięci zgodnie z FSB - będzie szybciej pomimo mniejszego taktowania (o ile płyta pozwala szybciej taktować RAM niż FSB). Na poprzednim procku w starej MB miałem FSB 266 (Athlon XP 2000+) i pięknie wszystko chodziło. Nie spotkałem się  z przypadkiem braku pracy wolniej taktowanej RAM, natomiast spotkałem się z problemem CPU na FSB333 który nie chciał działać na FSB266.
Podsumowując: nie przewiduję problemów poza okrojoną pojemnością.

Tomi

Data: 2011-02-13 17:29:19
Autor: Gabriel Zastawnik
Pamiec PC3200 a PC2100

[...]