Pamięć do starego HP Vectra VL ?

Data: 2009-12-18 23:31:09
Autor: PL(N)umber_One
Pamięć do starego HP Vectra VL ?
Witam
Mam stareńkiego HP Vectra VL. Nowej pamięci 128M EDO RAM 66MHz nie kupię.
Czy na warszawskiej giełdzie na Batorego mam szansę kupić co¶ z demobilu. Pytam ponieważ nie chcę jechać na próżno.
PP   --

Data: 2009-12-19 00:41:26
Autor: Konrad Kosmowski
** "PL(N)umber_One " <pawprac.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

Mam stareńkiego HP Vectra VL. Nowej pamięci 128M EDO RAM 66MHz nie kupię.
Czy na warszawskiej giełdzie na Batorego mam szansę kupić co¶ z demobilu.
Pytam ponieważ nie chcę jechać na próżno.  PP

Szukałe¶ na Allegro? Często sklepy z WGK (to praktycznie to samo co Batorego -
tam jeszcze s± bazary?) wystawiaj±. Ale tak egzotyczna czę¶ć to szczerze mówi±c
marne szanse na jakie¶ istotne informacje - tym się nie handluje bo na tym się
nie zarabia.

Z ciekawo¶ci - jeste¶ kolekcjonerem, że szukasz takiej czę¶ci?

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2009-12-19 21:03:15
Autor: PL(N)umber_One
Konrad Kosmowski <konrad@kosmosik.net> napisał(a):
> [...]

się
nie zarabia.

Z ciekawo¶ci - jeste¶ kolekcjonerem, że szukasz takiej czę¶ci?

Szukam
PP

Data: 2009-12-19 13:08:05
Autor: Andrzej
Pamięć do starego HP Vectra VL ?
On 19 Gru, 22:03, "PL(N)umber_One " <pawp...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:
Konrad Kosmowski <kon...@kosmosik.net> napisał(a):

> [...]
się
> nie zarabia.

> Z ciekawo¶ci - jeste¶ kolekcjonerem, że szukasz takiej czę¶ci?

na aukcjach s± pamięci 256 mb edo - 20 zł, 512 mb edo - 49 zl

Data: 2009-12-19 22:55:57
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-12-19 22:08, Użytkownik Andrzej napisał:

na aukcjach s± pamięci 256 mb edo - 20 zł, 512 mb edo - 49 zl

Zdaje się że mylicie EDO z SDRAM.
Kupienie 128MB EDO RAM to okazja, 256MB nie widziałem
a 512MB nikt nie produkował.

Pozdrawiam

Data: 2009-12-20 16:08:15
Autor: PL(N)umber_One
RadoslawF <radoslawfl@wp.pl> napisał(a):
> [...]

Zdaje się że mylicie EDO z SDRAM.
Kupienie 128MB EDO RAM to okazja, 256MB nie widziałem

A no wła¶nie, jak to dokładnie jest, jak patrzę po różnych stronach, to raz pisz± że do upgrade HP Vectra VL6/266 nadaj± się pamięci EDO RAM, raz że SD RAM. Czyżby oba typy pamięci były wymienne ?
PP

Data: 2009-12-20 17:19:10
Autor: Animka

http://pl.wikipedia.org/wiki/SIMM_EDO

--
animka

Data: 2009-12-20 17:52:43
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-12-20 17:19, Użytkownik Animka napisał:

A no wła¶nie, jak to dokładnie jest, jak patrzę po różnych stronach, to raz pisz± że do upgrade HP Vectra VL6/266 nadaj± się pamięci EDO RAM, raz że SD RAM. Czyżby oba typy pamięci były wymienne ?

SprawdĽ jakie gniazda masz na płycie.
Może masz na SIMMy i na SDRAMy i możesz sobie wybrać co wsadzić.
Na dzień dzisiejszy SDRAM będzie tańsze i łatwiejsze do kupienia.

http://pl.wikipedia.org/wiki/SIMM_EDO

Bzdury pisz± jak to często w wikipedi.
Nie s± następcami PFMa, były praktycznie produkowane i
sprzedawane prawie równocze¶nie i w większo¶ci przypadków
s± zamienne. A wpis że musz± działać w parach to już
kretynizm wyj±tkowy.

Pozdrawiam

Data: 2009-12-20 18:40:09
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
Pamięć do starego H P Vectra VL ?
On Sat, 19 Dec 2009 00:41:26 +0100, Konrad Kosmowski
<konrad@kosmosik.net> wrote:

[...]

Złomiarze powinni mieć - jak nie sam± to za grosze z jak±¶ płyta
główn±.

A autor w±tku niech się odezwie do mnie na priv - w centrum Warszawy
może wpa¶ć do mnie do firmy i sprawdzić z pudełka czy mam i czy
pasuję. Jak mam to oddam za free.

Zdrówko

Data: 2009-12-19 01:54:09
Autor: Animka
PL(N)umber_One pisze:
[...]

Ja mam tak± pamięć (dobra) i mogę Ci sprzedać.

--
animka

Data: 2009-12-20 17:39:43
Autor: BartekK
W dniu 2009-12-19 00:31, PL(N)umber_One pisze:
Witam
Mam stareńkiego HP Vectra VL. Nowej pamięci 128M EDO RAM 66MHz nie kupię.
Czy na warszawskiej giełdzie na Batorego mam szansę kupić coś z demobilu.
Pytam ponieważ nie chcę jechać na próżno.
HP Vectra VL6/266 z nowszą płytą to Pentium II 266MHz, czipset intel LX, 3 gniazda pamięci SD-ram PC66/PC100 (PC133 też ruszą, ale muszą być dwustronne).
O pamięci musisz pytać SDRAM DIMM "typu PC100" do starych czipsetów.
Gdybyś szukał 128MB - to musisz zwrócić uwagę by były dwustronne (po każdej stronie płytki po 8 czipów). Razem możesz tam obsadzić maks 3x128MB

Jeśli masz starszą płytę (baardzo starą) tzw. series 6 - to jest przedziwna hybryda, pentium2 233 lub 266 i pamięci EDO RAM wkładane parami (zwane też simm). Charakterystyczne - jest 6 gniazd pamięci na płycie. Pamięci największe jakie wchodzą to 6x 32MB (czasem opisywane jako 8Mx36). Więcej nie obsłuży.

Tak czy inaczej- sądzę że bilet autobusowy na giełdę w obie strony - będzie kosztował więcej niż ten cały komputer jest warty, nie licząc jeszcze zakupu pamięci i straconego czasu.

Data: 2009-12-20 17:40:39
Autor: BartekK

Data: 2009-12-20 20:58:50
Autor: BartekK
W dniu 2009-12-20 19:58, JoteR pisze:
"BartekK" napisał:

O pamięci musisz pytać SDRAM DIMM "typu PC100" do starych
czipsetów. Gdybyś szukał 128MB - to musisz zwrócić uwagę by
były dwustronne (po każdej stronie płytki po 8 czipów).

Ekhm...
Gdzieś się pomyliłem? Jeśli tam jest płyta w wersji 7 to czipset LX, który z tego co pamiętam to nie obsługiwał więcej niż 64MB/stronę dimm-a (i miał wiele innych ograniczeń). A jeśli to płyta ver6 to EDO, i całkiem przewalone.

Data: 2009-12-20 21:13:11
Autor: JoteR
"BartekK" napisał:

by były dwustronne (po każdej stronie płytki po 8 czipów).

Ekhm...

Gdzieś się pomyliłem?

IMHO z tymi stronami - wewnętrzna organizacja banków niekoniecznie przekłada się na fizyczną budowę modułu (kości po dwóch stronach), ale dla mnie to zbyt zagmatwane jest, niech się Radek wypowie ;-)
http://www.man.lodz.pl/LISTY/PECET/2002/12/10347.html

JoteR

Data: 2009-12-20 21:53:00
Autor: BartekK
W dniu 2009-12-20 21:13, JoteR pisze:
"BartekK" napisał:

[...]

dla mnie to zbyt zagmatwane jest, niech siÄ™ Radek wypowie ;-)
http://www.man.lodz.pl/LISTY/PECET/2002/12/10347.html
Faktycznie może nie zawsze się przekłada dwu-stronność na dwu-bankowość, ale jak na giełdzie zawoła "chce pc100 dwustronny do starego czipsetu" to każdy go zrozumie, a jak zacznie mieszać z bankami...

Data: 2009-12-21 17:31:08
Autor: PL(N)umber_One
Pamięć do starego HP Vectra VL ?
Dziękuję wszystkim za poradę.
Wesołych ¦wi±t.
Ponieważ różne internetowe Ľródła raz podawały,że do VL6/266 nadaj± się EDO inne że SDRAM, zajrzałem na stronę HP. Jestem pod wrażeniem, bo mój PC stary jak ¶wiat, a nadal podaj± pełn± informację wł±cznie z katalogami czę¶ci.
Mój PC to dokładnie HP Vectra VL6/266 Series 7 i na szczę¶cie ma dikładnie pamięci DIMM 168 pins SDRAM , a nie EDO. Jako pasuj±ce podaj± zarówno pamięci PC66 jak i PC100. Płyta ma 3 sloty pamięci, z tego co pisz± obsłuży maks. 3 x 128 MB.

Polecana pamięć to 128MB, oraganizacja 16Mx72. Czy oznacza to zawsze dwustronno¶ć płytki ?
PP
 --

Pamięć do starego HP Vectra VL ?