Pamieci DDR3 i konkretne chipsety...

Data: 2011-05-07 18:50:41
Autor: ViRuS
Pamieci DDR3 i konkretne chipsety...

Użytkownik "ViRuS" <bleble@blebleble.pl> napisał w wiadomości news:ip1s25$ibb$1inews.gazeta.pl...
WItam,
Składam sprzęt i zamierzam do płyty ASUS P5Q3 zakupić DDR3 2x2 2000MHz CL9. Wybór padł na takie coś :
http://www.compsource.com/pn/AX3U2000GB2G9DG2/A-Data_3377/
problem w tym, że tam piszą, że pamięć zaprojektowano dla P55 H55 X58. Czy to znaczy że na mojej płycie (P45) ta pamięć może nie pójść? Płyta oficjalnie obsługuje 2000MHz (OC). Oczywiście pamięci tych nie ma na żadnej liście referencyjnej Asusa...

L.

Ok. Pamięci dzialają w dual chanel, ale rzeczywiscie 2000 CL9 coś nie za bardzo chce zadziałać, no albo ja sie nie znam, bo nie jestem ześwirowanym overclockerem ;) Nie bawiłem sięw podnoszenie napięć pamięci. Da się za to 1700 CL7 przy standardowycm taktowaniu proca i 1660 CL8 przy C2D E8400 3000@4600. Ale to ostatnie to eksperymenatalnie, komp wstaje, ale w spoczynku temperatura idzie do 65 stopni (płyta sama ustawia wtedy napięcie dla proca ok. 1,4V). W stresie byłaby 30 stopni wyższa i tu potrzebne byłoby chłodzenie lepsze niż ten mój boxowy cooler który akurat mam w komplecie ;) Jako ciekawostke powiem, że z braku jeszcze karty graficznej włożyłem w gniazdo PCI jakąś 14 letnią z epoki S3 Trio jaką miałem pod ręką i... działa :)))

L.

Pamieci DDR3 i konkretne chipsety...