Pamięta ktoś może taki diwajs

Data: 2015-06-11 17:37:22
Autor: PeJot
Pamięta ktoś może taki diwajs
W dniu 2015-06-10 o 06:45, PeJot pisze:
Czołem. Córka moja jest odporna na wiedzę z zakresu użytkowania
przedniej i tylnej przerzutki i nazbyt często krzyżuje łańcuch, jeżdżąc
na przełożeniu 42/32. Pamiętam, że w jakiejś gazecie rowerowej z lat '90
widziałem takie ustrojstwo, co za pośrednictwem *jednego* gripa
obsługiwało obydwie przerzutki jednocześnie. Pamięta ktoś choćby nazwę
tego urządzenia, albo widział gdzieś w realu ?

No i na Alledrogo Synchro Shift leży sobie w cenie która skłania do eksperymentu, ale w wersji 3x7, a napęd jest 3x8. Chyba żeby przerobić kasetę na 7 rzędową, 13-14-16-18-21-24-32 na przykład. Ciężki ten Synchro Shift do ustawienia ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-06-11 17:54:44
Autor: Pszemol
"PeJot" <PeJot_slepy_adres@nigdzie.pl> wrote in message news:mlc9v1$rof$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jak to w ogóle działa?? Patrzę na te fotki z Allegro i nie widzę...
Swoją drogą to który automatyczny tłumacz tak kaleczy polszczyznę?

Data: 2015-06-12 06:29:35
Autor: PeJot
W dniu 2015-06-12 o 00:54, Pszemol pisze:

Jak to w ogóle działa?? Patrzę na te fotki z Allegro i nie widzę...

Kręcisz *jednym* gripem, obsługując *obydwie* przerzutki.

--
P.Jankisz

Data: 2015-06-12 02:25:22
Autor: Pszemol
"PeJot" <PeJot_@slepyadres.pl> wrote in message news:mldn7h$7om$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2015-06-12 o 00:54, Pszemol pisze:

Jak to w ogóle działa?? Patrzę na te fotki z Allegro i nie widzę...

Kręcisz *jednym* gripem, obsługując *obydwie* przerzutki.

I masz 21 *wyraźnych* pozycji na tym gripie??
Jak to się w ogóle daje regulować?
Czy do tego są też specjalne przerzutki?

Data: 2015-06-12 10:20:46
Autor: PeJot
W dniu 2015-06-12 o 09:25, Pszemol pisze:
[...]

Nie 21 tylko np. 9 - na każdej koronce z przodu po 3 tryby z tyłu.

Jak to się w ogóle daje regulować?
Czy do tego są też specjalne przerzutki?

Teoretycznie zwykłe seryjne.

--
P.Jankisz

Data: 2015-06-12 10:37:43
Autor: Pszemol
"PeJot" <PeJot_@slepyadres.pl> wrote in message news:mle4ou$tdq$1node1.news.atman.pl...
[...]

Interesujące... Dzięki za informację.

Ciekawe które 9 kombinacji wskoczy w moim napędzie:
http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=28,38,48&RZ=13,15,17,19,22,24,32&UF=2200&TF=90&SL=2&UN=KMH

Jak to się w ogóle daje regulować?
Czy do tego są też specjalne przerzutki?

Teoretycznie zwykłe seryjne.

Może rzeczywiście poszukam czegoś takiego u siebie w USA i kupię sobie aby spróbować jak to działa. Mam takiego właśnie rowerzystę w otoczeniu co narzeka na skomplikowany proces przerzucania biegów w rowerze - nigdy tego nie rozumiałem, ale teraz widzę że skoro powstają takie rozwiązania jak omawiany automat to widać wielu ludziom sprawia to jednak problemy...

Data: 2015-06-12 18:45:57
Autor: PeJot
W dniu 2015-06-12 o 17:37, Pszemol pisze:

[...]

Strona producenta jakaś martwa jest. Nawet cen nie ma.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2015-06-12 12:21:36
Autor: GIRAFFA
[...]

Przy 3x7  nie ma 21 przełożeń  realnych jest 9 i tak też działa  ten wynalazek   ma 9 pozycji  przestawiając odpowiednio obie przerzutki na raz

Data: 2015-06-12 10:42:28
Autor: Pszemol
"GIRAFFA" <jacekpiskorski@poczta.onet.pl> wrote in message news:557ab2b0$0$27523$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Hm... faktycznie na wykresach wiele kombinacji się pokrywa, ale wydawało mi się że jednak jest więcej realnych niż 9... Conajmniej w tym moim Mega Range gdzie z przodu mam 48/38/28 a z tyłu 7 kółek 13..24/32

ok, przyjmuję do wiadomości :-)

Pamięta ktoś może taki diwajs