Pamietacie Starego Wiarusa?

Data: 2011-02-16 14:56:28
Autor: ±æê³ñ󶼿
Pamietacie Starego Wiarusa?
Je¶li kto¶ zacz±³ swoje marne nêdzne dyskretnie zdigitalizowane tzw. ¿ycie od syfry, to niech nie czyta dalej, bo nie pamiêta i nie zrozumie.
A znalaz³em ¶lady Starego Wiarusa:
http://niezalezna.pl/5496-pozegnanie-z-panem-piratem
Mo¿e i o fotografii co¶ bêdzie?

Data: 2011-02-16 21:27:06
Autor: Marek Wyszomirski
W dniu 2011-02-16 15:56,  ±æê³ñ󶼿 pisze:

[...]

Oczywi¶cie, ze niektórzy pamiêtaj±. Ale... przeczyta³em i - dalej nie wiem - czy¿by autorem tego tekstu by³ Stary Wiarus? S±dz±c po zdjêciu na którym zgodnie z podpisem widnieje ator jest to ma³o prawdopodobne - Stary Wiarus pisa³ na pl.rec.foto kilkana¶cie lat temu i by³ osob± która ju¿ wtedy mia³a bardzo du¿e do¶wiadczenie fotograficzne.

--
Pozdrawiam!
Marek Wyszomirski (wyszomir@toya.net.pl)

Data: 2011-02-16 17:58:53
Autor: Zygmunt Dariusz
On Feb 16, 3:27 pm, Marek Wyszomirski <wyszo...@toya.net.pl> wrote:
> [...]

Stary Wiarus pisa³ na pl.rec.foto kilkana¶cie lat temu i by³ osob± która
ju¿ wtedy mia³a bardzo du¿e do¶wiadczenie fotograficzne.

Zawsze i wszedzie zalecam czytanie ze zrozumieniem.
Ktos ci podsuwa byle tekst z sugestia co do autora a ty nie potrafisz
wyciagnac prawidlowego wniosku.

Pseudonim: Seawolf
Zawód: kapitan, superintendent

Stary wiarus, to ten o ktorym wspomina animka - choc nie do konca,
wszystko jest prawda.

Data: 2011-02-16 22:39:08
Autor: animka
Pamietacie Starego Wiarusa?
W dniu 2011-02-16 21:27, Marek Wyszomirski pisze:
W dniu 2011-02-16 15:56,  ąćęłńóśźż pisze:

Jeśli ktoś zaczął swoje marne nędzne dyskretnie zdigitalizowane tzw. życie od
syfry, to niech nie czyta dalej, bo nie pamięta i nie zrozumie.
A znalazłem ślady Starego Wiarusa:
http://niezalezna.pl/5496-pozegnanie-z-panem-piratem
Może i o fotografii coś będzie?

Oczywiście, ze niektórzy pamiętają. Ale... przeczytałem i - dalej nie
wiem - czyżby autorem tego tekstu był Stary Wiarus? Sądząc po zdjęciu na
którym zgodnie z podpisem widnieje ator jest to mało prawdopodobne -
Stary Wiarus pisał na pl.rec.foto kilkanaście lat temu i był osobą która
już wtedy miała bardzo duże doświadczenie fotograficzne.

Jako stary wiarus pisywał osobnik o nazwisku Szewczyk (zapomniałam imię), który za czasów komuny pracował w ministerstwie spraw zagranicznych, potem wyjechał z rodziną na placówkę do Chicago. Był tam konsulem generalnym d/s paszportów. Po pięciu latach wrócili, pomieszkali trochę w Polsce i jak zaczęła nadchodzić demokracja schrzanili już na stałe do USA. Pan Szewczyk to był zwykły kurdup, prostak...chociaż język angielski to on znał.
Skarżył się jakiś czasu temu bodaże, że go do Polski nie chcieli wpuścić i coś o paszportach pisał.
Tu sie wypowiada o wizach:
http://forum.gazeta.pl/forum/w,44,1586614,1591824,Re_POPIERAM_WPROWADZENIE_WIZ_30_DNIOWYCH_DO_USA_.html

--
animka

Data: 2011-02-16 22:56:57
Autor: Marek Wyszomirski
Pamietacie Starego Wiarusa?
W dniu 2011-02-16 22:39, animka pisze:

[...]
[...]

Stary Wiarus który pisywał na pl.rec.foto zdecydowanie nie był prostakiem - wielokrotnie wykazywał się głęboką wiedzą a styl pisania zdradzał osobę inteligentną. Zapewne więc piszesz o jakimś innym człowieku - być może używającym gdzieś tego samego nicka.

Data: 2011-02-16 14:39:17
Autor: Zygmunt Dariusz
On Feb 16, 4:56 pm, Marek Wyszomirski <wyszo...@toya.net.pl> wrote:
W dniu 2011-02-16 22:39, animka pisze:

> [...]
> Jako stary wiarus pisywa³ osobnik o nazwisku Szewczyk (zapomnia³am
> imiê), który za czasów komuny pracowa³ w ministerstwie spraw
> zagranicznych, potem wyjecha³ z rodzin± na placówkê do Chicago. By³ tam
> konsulem generalnym d/s paszportów. Po piêciu latach wrócili,
> pomieszkali trochê w Polsce i jak zaczê³a nadchodziæ demokracja
> schrzanili ju¿ na sta³e do USA. Pan Szewczyk to by³ zwyk³y kurdup,
> prostak...chocia¿ jêzyk angielski to on zna³.
> [...]

Stary Wiarus który pisywa³ na pl.rec.foto zdecydowanie nie by³
prostakiem - wielokrotnie wykazywa³ siê g³êbok± wiedz± a styl pisania
zdradza³ osobê inteligentn±. Zapewne wiêc piszesz o jakim¶ innym
cz³owieku - byæ mo¿e u¿ywaj±cym gdzie¶ tego samego nicka.

Pozory myla.
Mozna byc prostakiem i miec wiedze w jakiejs dziedzinie, oraz udawac
inteligenta.

Data: 2011-02-16 23:20:43
Autor: animka
W dniu 2011-02-16 22:56, Marek Wyszomirski pisze:
[...]

Być może. Ten, o którym ja pisałam to na pewno ten:
http://paszporty.blogspot.com/2009/04/zrzeczenie-sie-obywatelstwa-rp.html

--
animka

Data: 2011-02-16 23:23:37
Autor: animka
[...]

Jeszcze dodam, że pisaty i wygadany to on musiał być jak był konsulem.
W życiu codziennym to raczej chamski typ. Nie zapomnę jak kurdupel oparł jednej babce w autobusie łokieć na głowie i nie chciał zmienić położenia ręki, inaczej się trzymać drążka.

--
animka

Data: 2011-02-16 23:40:30
Autor: Marek Wyszomirski
Pamietacie Starego Wiarusa?
W dniu 2011-02-16 23:23, animka pisze:

[...]
[...]

Ja pisze o tym, który kilkanaście lat temu udzielał się na pl.rec.foto. Nie znam jego prawdziwego nazwiska, nie wiem kim był z zawodu - wiem, że był inteligentny, posiadał głęboką wiedzę i chętnie się nią dzielił. I za to tego Starego Wiarusa szanuję. Nie pamiętam tez z Jego strony żadnych chamskich odzywek - miał specyficzne poczucie humoru, ale wszystkie jego wypowiedzi które pamiętam były wypowiedziami człowieka kulturalnego. A muszę zaznaczyć, że w tamtych czasach (mniej więcej 15 lat temu) Internet był miejscem dużo bardziej elitarnym niż obecnie i poziom kultury dyskusji na liście pl.rec.foto (być może wtedy jeszcze e-mailowej - nie pamiętam dokładnie kiedy foto@math.amu.edu.pl przekształciła się w pl.rec.foto) był zdecydowanie wyższy niż obecnie.
O panu Szewczyku nie wiem nic - być może faktycznie zachowywał sie po chamsku. Być może używał również nicka Stary Wiarus co wcale nie oznacza, że był tym Starym Wiarusem z pl.rec foto. Na podstawie tego, co piszesz o zachowaniu pana Szewczyka uważam, że najprawdopodobniej to zupełnie inna osoba.

Data: 2011-02-16 14:47:05
Autor: Zygmunt Dariusz
On Feb 16, 5:40 pm, Marek Wyszomirski <wyszo...@toya.net.pl> wrote:
> [...]

>>> [...]

> Jeszcze dodam, ¿e pisaty i wygadany to on musia³ byæ jak by³ konsulem.
> W ¿yciu codziennym to raczej chamski typ. Nie zapomnê jak kurdupel opar³
> jednej babce w autobusie ³okieæ na g³owie i nie chcia³ zmieniæ po³o¿enia
> rêki, inaczej siê trzymaæ dr±¿ka.

Ja pisze o tym, który kilkana¶cie lat temu udziela³ siê na pl.rec..foto.
Nie znam jego prawdziwego nazwiska, nie wiem kim by³ z zawodu - wiem, ¿e
by³ inteligentny, posiada³ g³êbok± wiedzê i chêtnie siê ni± dzieli³. I
za to tego Starego Wiarusa szanujê. Nie pamiêtam tez z Jego strony
¿adnych chamskich odzywek - mia³ specyficzne poczucie humoru, ale
wszystkie jego wypowiedzi które pamiêtam by³y wypowiedziami cz³owieka
kulturalnego. A muszê zaznaczyæ, ¿e w tamtych czasach (mniej wiêcej 15
lat temu) Internet by³ miejscem du¿o bardziej elitarnym ni¿ obecnie i
poziom kultury dyskusji na li¶cie pl.rec.foto (byæ mo¿e wtedy jeszcze
e-mailowej - nie pamiêtam dok³adnie kiedy f...@math.amu.edu.pl
przekszta³ci³a siê w pl.rec.foto) by³ zdecydowanie wy¿szy ni¿ obecnie.
O panu Szewczyku nie wiem nic - byæ mo¿e faktycznie zachowywa³ sie po
chamsku. Byæ mo¿e u¿ywa³ równie¿ nicka Stary Wiarus co wcale nie
oznacza, ¿e by³ tym Starym Wiarusem z pl.rec foto. Na podstawie tego, co
piszesz o zachowaniu pana Szewczyka uwa¿am, ¿e najprawdopodobniej to
zupe³nie inna osoba.

Dziwnym wiec byloby trafem, ze obaj pisza z tego samego rejonu swiata.
Dziwne tez, ze animka wykazala sie wieksza inteligencja niz ty.

Data: 2011-02-17 00:59:58
Autor: animka

e-mailowej - nie pamiętam dokładnie kiedy f...@math.amu.edu.pl

http://www.mail-archive.com/poland-l@listserv.acsu.buffalo.edu/msg09884.html

http://obczyzna.blogspot.com/2007/12/prawdziwie-enerdowski-system-ewidencji.html?m=0

--
animka

Data: 2011-02-17 07:38:48
Autor: Marek Wyszomirski
W dniu 2011-02-17 00:59, animka pisze:

http://www.mail-archive.com/poland-l@listserv.acsu.buffalo.edu/msg09884.html

http://obczyzna.blogspot.com/2007/12/prawdziwie-enerdowski-system-ewidencji.html?m=0

I czego to ma dowodzić?

Data: 2011-02-17 08:43:50
Autor: Michal Tyrala
Pamietacie Starego Wiarusa?
On Thu, 17 Feb 2011 07:38:48 +0100, Marek Wyszomirski wrote:
 I czego to ma dowodziæ?

Ze Twoj przedpisca to troll z rodowodem, a takowych siê nie dokarmia :-)

--
Micha³

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2011-02-17 10:14:27
Autor: Michal Jankowski
Pamietacie Starego Wiarusa?
O Jezu.

http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/640c5c79e6055b66
Tu macie post Starego W. komentuj±cego wypowied¼ konsula. Nie wiem, co
trzeba mieæ, ¿eby uwa¿aæ ich za jedn± osobê.

A tu notka:
http://polonia.wikia.com/wiki/Stary_Wiarus

  MJ

Data: 2011-02-17 11:07:29
Autor: Marek Wyszomirski
[...]

Przeczyta³em, i ten styl kojarzy mi siê z wypowiedziami Starego Wiarusa pamiêtanymi z dawnych lat. Zdecydowanie nie jest to styl prostaka, znamion 'chamskiego typa' te¿ nie dostrzegam.

Data: 2011-02-17 15:26:03
Autor: ±æê³ñ󶼿
Pamietacie Starego Wiarusa?
BTW pisz±c o "pañstwie docenta Geremka" mia³ na my¶li Polskê czy Izrael???

-- -- -

Data: 2011-02-17 16:03:03
Autor: animka
W dniu 2011-02-17 11:07, Marek Wyszomirski pisze:
O Jezu.

http://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/640c5c79e6055b66
Tu macie post Starego W. komentującego wypowiedź konsula. Nie wiem, co
trzeba mieć, żeby uważać ich za jedną osobę.

Przeczytałem, i ten styl kojarzy mi się z wypowiedziami Starego Wiarusa
pamiętanymi z dawnych lat. Zdecydowanie nie jest to styl prostaka,
znamion 'chamskiego typa' też nie dostrzegam.

Ja go znam jako sąsiada. Do pracy jednym autobusem jeździliśmy. Z jego żona znałam się od dzieciństwa.

--
animka

Data: 2011-02-17 15:20:46
Autor: ±æê³ñ󶼿
Pamietacie Starego Wiarusa?
Piszemy o kim¶ innym.

-- -- -

Do pracy jednym autobusem jezdzilismy.

Data: 2011-02-17 19:15:03
Autor: Marek Wyszomirski
W dniu 2011-02-17 16:03, animka pisze:
[...]

Kogo znasz? Starego Wiarusa czy Szewczyka? Bo z linku wysłąnego pzrez Michała Jankowskiego wynika jednoznacznie, że to dwie różne osoby.

Data: 2011-02-17 20:36:39
Autor: animka
W dniu 2011-02-17 19:15, Marek Wyszomirski pisze:

Kogo znasz? Starego Wiarusa czy Szewczyka? Bo z linku wysłąnego pzrez
Michała Jankowskiego wynika jednoznacznie, że to dwie różne osoby.

Tak mi przykro, że pisalam o zmarłym. Teraz dopiero przeczytałam nekrolog.
http://nekrologi.wyborcza.pl/0,11,,86572,Jerzy-Szewczyk-inne.html

--
animka

Data: 2011-02-17 21:12:04
Autor: Michał Baszyński
W dniu 2011-02-17 20:36, animka pisze:
[...]

no to już powinnaś wiedzieć, że Stary Wiarus to jednak inna osoba - na blogu SW jego ostatnia wypowiedź jest z 17.02.2011

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-02-17 21:24:15
Autor: animka
W dniu 2011-02-17 21:12, Michał Baszyński pisze:
[...]

Pewnie to drugi taki sam nick.
Możesz podać linka do tego bloga?

--
animka

Data: 2011-02-17 23:51:17
Autor: Michał Baszyński
W dniu 2011-02-17 21:24, animka pisze:

[...]

był tu już przez kogoś podawany:
http://wtemaciemaci.salon24.pl/

--
Pozdr.
Michał

Data: 2011-02-18 16:05:58
Autor: animka
W dniu 2011-02-17 23:51, Michał Baszyński pisze:
był tu już przez kogoś podawany:
http://wtemaciemaci.salon24.pl/

Dziękuję.

--
animka

Data: 2011-02-17 21:41:33
Autor: Marek Wyszomirski
[...]

I to jest piękne podsumowanie. Ale... po dotychczasowym przebiegu dyskusji mam obawy, ze Animka nadal będzie twierdzić że to ten sam:-(

Data: 2011-02-17 22:39:09
Autor: animka
W dniu 2011-02-17 21:41, Marek Wyszomirski pisze:

I to jest piękne podsumowanie. Ale... po dotychczasowym przebiegu
dyskusji mam obawy, ze Animka nadal będzie twierdzić że to ten sam:-(

Nie będę. Poprosiłabym tylko o linka.

--
animka

Data: 2011-02-17 20:46:06
Autor: animka
[...]

Stary wiarus- J. Szewczyk:

Data: 2011-02-17 21:39:06
Autor: Marek Wyszomirski
W dniu 2011-02-17 20:46, animka pisze:
[...]

Naprawdę? A gdzie tam jest jakakolwiek informacja, że to ta sama osoba? Czy ty w ogóle czytasz teksty do których linki przesyłasz?

Data: 2011-02-17 22:58:25
Autor: Marek Dyjor
Marek Wyszomirski wrote:
[...]

naprawdÄ™ sÄ…dzisz że ona umie czytać?  :)

Data: 2011-02-17 23:21:18
Autor: Marek Wyszomirski
W dniu 2011-02-17 22:58, Marek Dyjor pisze:

[...]

naprawdę sądzisz że ona umie czytać? :)

Jako że umiejętnością pisania się wykazała, zakładam w swojej naiwności, ze potrafi:-)
Ale - jakoś tak w tym momencie stary, radziecki dowcip mi się przypomniał...

PytajÄ… studenta na egzaminie z kulturoznawstwa:
- Jak się nazywa człowiek który umie pisać i czytać?
- Gramotnyj!
- A człowiek który nie umie ani czytać, ani pisać?
- Niegramotnyj!
- A taki, ktory nie umie czytać a umie pisać?
....chwila milczenia...
- Specjalist?...

Data: 2011-02-17 15:57:54
Autor: animka
W dniu 2011-02-17 07:38, Marek Wyszomirski pisze:
[...]

Stary wiarus Szewczyk.

--
animka

Data: 2011-02-17 19:12:57
Autor: Marek Wyszomirski
W dniu 2011-02-17 15:57, animka pisze:

[...]

Równie uzasadnione byłoby dowodzenie na podstawie tych linków tezy, że to Ty jesteś Szewczykiem. Przecież tam nie ma żadnych informacji o tożsamosci Starego Wiarusa.

Data: 2011-02-17 00:39:09
Autor: Marcin [3M]
Pamietacie Starego Wiarusa?

U¿ytkownik " ±æê³ñ󶼿" <j666.WYTNIJ@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ijgois$dek$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ten wpis pochodzi od bloggera "Seawolf".
Stary Wiarus jest "obok"

Data: 2011-02-17 09:32:34
Autor: ±æê³ñ󶼿
Pamietacie Starego Wiarusa?
Link:
http://niezalezna.pl/blog/66
Inny link móg³ siê wkleiæ pomy³kowo.

-- -- -

Stary Wiarus jest "obok"

Data: 2011-02-17 09:35:44
Autor: Andrzej Zbierzchowski
[...]

SEAWOLF TO NIE JEST STARY WIARUS.

Stary Wiarus ma bloga tu:

http://wtemaciemaci.salon24.pl/
--
"Je¶li pozwolisz, by robactwo siê rozmno¿y³o rodz± siê prawa robactwa.
I rodz± siê piewcy, którzy bêd± je wys³awiaæ"

A. de Saint-Exupery

Pamietacie Starego Wiarusa?