Data: 2009-10-16 06:00:07 | |
Autor: dt | |
Pamiętacie wielką debatę na temat katowickiego ronda?? wreszcie wiadomo co i jak :) | |
Użytkownik "PiotReK" <piotrdg@gmail.com> napisał w wiadomości news:9c368d61-cf20-439f-87a3-b8163ee5adb1m11g2000yqf.googlegroups.com... Witam, (...) Zakreślone na zdjęciu rondo jest INNE, niż katowickie, które ma wyraźnie wyznaczone kierunki na pasach. Po katowickim rondzie nie możesz jeździć w kółko prawym pasem , a jedynie do najbliższego wyjazdu w prawo lub na wprost. |
|
Data: 2009-10-16 00:41:15 | |
Autor: mw | |
Pamiętacie wielką debatę na temat katowickieg o ronda?? wreszcie wiadomo co i jak :) | |
On 16 Paź, 06:00, "dt" <d...@xxxxxx.pl> wrote:
Użytkownik "PiotReK" <piot...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:9c368d61-cf20-439f-87a3-b8163ee5adb1m11g2000yqf.googlegroups.com...Czemu? na zdjęciu jest linia przerywana, więc mogę sobie jechać na wprost, tylko za każdym razem musze włączać kierunek jak zmieniam pas ;-). Nie zmienia to faktu że ci jadący wewnętrznym pasem mają przekichane, bo oni także zmieniają pas, chcąc zjechać, a pierwszeńśtwo ma w takim przypadku zawsze ten z prawej. Żeby finalnie rozwiązać tą kwestię zewnętrzny pas powinien przy każdym zjeździe mieć śpiącego policjanta w poprzek drogi, tak aby nie można było jechać na wprost i już ;-). Swoją drogą drogowcy też się nie popisują, jeśli wewnętrzny pas ma nie zjeżdżać na drugi pas zjazdowy, powinna być narysowana linia ciągła. Efekt jest taki że: Przerażająca ilość kierowców boi się wewnętrznych pasów, utrudniając znacznie wjazd na rondo. Duża ilość kierowców pamięta z nauki jazdy ZALECENIE że jadąc na wprost, skręcając w lewo, powinni używać środkowego/wewnętrznego pasa, i błędnie interpretuje że może z niego zjechać w drugi pas do zjazdu, przekraczając pas zewnętrzny. Przyczyną tego jest to że grupa nr 1 jest w miarę konsekwentna, i zjeżdżając z rond używa również wyłącznie prawego pasa. |
|
Data: 2009-10-16 13:14:18 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Pamiętacie wielką debatę na temat katowickieg o ronda?? wreszcie wiadomo co i jak :) | |
On Fri, 16 Oct 2009, mw wrote:
Żeby finalnie rozwiązać tą kwestię zewnętrzny pas powinien przy każdym Czymś w tym stylu "wsparto" ostatnio rondo turbinowe przy Makro w Zabrzu. Nie wiem czy tam dochodziło do kolizji (na pewno nie w takiej skali, jak było kiedyś przy "normalnym" skrzyżowaniu, kiedy lawety zwyczajnie dyżurowały w okolicy"), ale faktem jest, że obserwowałem nieraz jadących dość... swobodnie po pasach, metodą "mi się nie chce kręcić kierownicą, więc wyjadę pasem obok na skos", teraz jest to nadal możliwe, tylko wstrząsa lekko takim "ścinającym". pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2009-10-16 07:37:45 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
Pamiętacie wielką debatę na temat katowickiego ronda?? wreszcie wiadomo co i jak :) | |
Użytkownik "dt" <dt@xxxxxx.pl> napisał w wiadomości news:hb8r4h$bd1$1achot.icm.edu.pl... Jak sobie wyobrażasz wyjazd z ronda na wprost ?? dla mnie zjazd z ronda to jest zawsze w prawo. Pozdrawiam. PS: Jeśli rondo turbinowe to nie może, jeśli zwykłe to ma prawo jak najbardziej każdym pasem jeździć na okrągło. |
|
Data: 2009-10-16 18:02:24 | |
Autor: dt | |
Pamiętacie wielką debatę na temat katowickiego ronda?? wreszcie wiadomo co i jak :) | |
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospam_cedaniluk.com> napisał w wiadomości news:hb90ri$rmf$1news.onet.pl...
Tak, masz rację. Chodziło mi po prostu o to,że z zewnętrznego można zjechać na pierwszy lub drugi wyjazd. Dla znających Katowice : np. jadąc od strony Chorzowa, możemy z zewn. pasa skręcić w kierunku centrum Katowic (al. Korfantego) lub w następny zjazd - ul. Roździeńskiego - w kierunku Warszawy |
|