Pan Kornacki spotkanie z autobusem

Data: 2012-03-14 22:09:47
Autor: Michał \"Mhrok\" Kalida
Pan Kornacki spotkanie z autobusem
Witam,
Pozornie nie w temacie, ale jednak.
Czytajac http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,ala-socha-maserati-autobus-i-wyrwane-drzwi,38490.html zaciekawil mnie fragment:
"na miejsce przyjechała policja i stwierdziła jednoznacznie winę kierowcy autobusu. Został on ukarany mandatem karnym. W związku z tym, że jego samochód się poruszał, a nasz nie. Nieporuszający się samochód nie może spowodować kolizji drogowej - tłumaczy Kornacki."

Czyli jezeli ktos mi otworzy drzwi przed rowerem i w nie trafie, to jest to moja wina?

Pozdrawiam

Data: 2012-03-14 22:10:35
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Wed, 14 Mar 2012 22:09:47 +0100, Michał \"Mhrok\" Kalida napisał(a):

[...]

Podobny przypadek widziałem niedawno w tv. I też była wina kierowcy autobusu. Przy skręcaniu tył mu bardziej wyjechał i zahaczył o wóz na sąsiednim pasie.

A co rowerzysty i drzwi, hmmmm.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-14 23:30:34
Autor: Michał \"Mhrok\" Kalida
W dniu 2012-03-14 23:10, piecia aka dracorp pisze:
[...]

sÄ…siednim pasie.

A co rowerzysty i drzwi, hmmmm.

Nie mówimy o sytuacji, kiedy samochód stoi i ktoś o niego ociera, bo to oczywista wina, tylko o tym, że ktoś otworzył drzwi i nimi się otarł o inny pojazd.

A jeżeli chodzi o Twoje wnioski w ostatnim zdaniu, to mógłbyś je jakoś bardziej rozwinąć, bo nie rozumiem do końca :)

Data: 2012-03-15 07:09:34
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Wed, 14 Mar 2012 23:30:34 +0100, Michał \"Mhrok\" Kalida napisał(a):

A jeżeli chodzi o Twoje wnioski w ostatnim zdaniu, to mógłbyś je jakoś
bardziej rozwinąć, bo nie rozumiem do końca :)
To nie były wnioski.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-03-14 23:31:22
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Pan Kornacki spotkanie z autobusem
"Micha³ \"Mhrok\" Kalida", Wed, 14 Mar 2012 22:09:47 +0100, pl.rec.rowery:
Czyli jezeli ktos mi otworzy drzwi przed rowerem i w nie trafie, to jest to moja wina?

Prawo w Polsce nie dzia³a na zasadzie precedensu.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2012-03-15 16:43:55
Autor: szaman (Baker)
On 03/14/2012 11:31 PM, Marek 'marcus075' Karweta wrote::
[...]

ca³e szczê¶cie. mam nadziejê, ¿e do takiego stopnia amerykanizacji i hamburgeryzacji nie dojdziemy...

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" Piekaru¶

Data: 2012-03-16 22:28:15
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Pan Kornacki spotkanie z autobusem
szaman (Baker), Thu, 15 Mar 2012 16:43:55 +0100, pl.rec.rowery:
[...]

Co kompletnie offtopicznie przypomina mi, ¿e zjad³bym hamburgera.

Data: 2012-03-16 23:15:03
Autor: szaman (Baker)
On 03/16/2012 10:28 PM, Marek 'marcus075' Karweta wrote::

Co kompletnie offtopicznie przypomina mi, ¿e zjad³bym hamburgera.

Hmm... ja nie mogê, chyba, ¿eby by³ w paseczki...

--
pozdrawiam,
Bartek "Baker" Piekaru¶

Data: 2012-03-17 10:20:05
Autor: Coaster
szaman (Baker) wrote:
On 03/16/2012 10:28 PM, Marek 'marcus075' Karweta wrote::

Co kompletnie offtopicznie przypomina mi, ¿e zjad³bym hamburgera.

Hmm... ja nie mogê, chyba, ¿eby by³ w paseczki...

Boczburger?! ;-)

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2012-03-15 01:36:10
Autor: Michoo
On 14.03.2012 22:09, "Michał \"Mhrok\" Kalida" wrote:
[...]

Raczej Policjant dał ciała. Kierowca powinien nie przyjąć mandatu i zobaczyć co sąd powie na taką interpretację policji.

Michoo

Data: 2012-03-15 08:15:56
Autor: RadoslawF
Pan Kornacki spotkanie z autobusem
Dnia 2012-03-15 01:36, U¿ytkownik Michoo napisa³:

zaciekawil mnie fragment:
"na miejsce przyjecha³a policja i stwierdzi³a jednoznacznie winê
kierowcy autobusu. Zosta³ on ukarany mandatem karnym. W zwi±zku z tym,
¿e jego samochód siê porusza³, a nasz nie. Nieporuszaj±cy siê samochód
nie mo¿e spowodowaæ kolizji drogowej - t³umaczy Kornacki."

Czyli jezeli ktos mi otworzy drzwi przed rowerem i w nie trafie, to jest
to moja wina?
Raczej Policjant da³ cia³a. Kierowca powinien nie przyj±æ mandatu i zobaczyæ co s±d powie na tak± interpretacjê policji.

Jedyny przychodz±cy mi do g³owy pomys³ aby s±d mia³ inne zdanie
to przypadek kiedy autobus zahacza o w³a¶nie otwierane drzwi.
Je¶li wjecha³ w stoj±ce od np. minuty auto z otwartymi drzwiami
to ewidentna wina prowadz±cego autobus.

Pozdrawiam

Data: 2012-03-15 10:35:19
Autor: RadoslawF
Pan Kornacki spotkanie z autobusem
Dnia 2012-03-15 08:15, U¿ytkownik RadoslawF napisa³:

[...]

Przegapi³em filmik.
W tym przypadku kierowca autobusu móg³ nie przyj±æ mandatu
i mia³ by szansê na wygranie w s±dzie.

Pozdrawiam

Data: 2012-03-15 08:25:14
Autor: zly
Pan Kornacki spotkanie z autobusem
Dnia Thu, 15 Mar 2012 01:36:10 +0100, Michoo napisa³(a):

Raczej Policjant da³ cia³a. Kierowca powinien nie przyj±æ mandatu i zobaczyæ co s±d powie na tak± interpretacjê policji.

Czy oni stoj± na przystanku? --
marcin

Data: 2012-03-15 09:16:09
Autor: rmikke
Pan Kornacki spotkanie z autobusem
Dnia Wed, 14 Mar 2012 22:09:47 +0100, =?UTF-8?B?
Ik1pY2hhxYIgXCJNaHJva1wiIEthbGlkYSI=?= naskroba³/a:

[...]

Jak to bedzie maserati, szanse na taka interpretacje wzrosna.

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-03-15 09:20:19
Autor: johnkelly
W dniu 2012-03-14 22:09, "Michał \"Mhrok\" Kalida" pisze:
[...]

Widziałem całość materiału. Drzwi były otwarte gdy oba pojazdy stały - autobus ruszył i lekko skręcił przez co zahaczył o drzwi. Jak się rusza to się paczy w lusterka ;P.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2012-03-15 09:27:10
Autor: rmikke
Pan Kornacki spotkanie z autobusem
Dnia Thu, 15 Mar 2012 09:20:19 +0100, johnkelly naskroba³/a:

[...]

Warto obejrzec calosc i wylapac, w ktorym momencie pada tytulowe "Ala!' :D

http://blip.pl/s/1032274675

Data: 2012-03-15 10:57:35
Autor: de Fresz
On 2012-03-14 22:09:47 +0100, "Micha³ \"Mhrok\" Kalida"   <mhrok@mhroczny.eu> said:

Czyli jezeli ktos mi otworzy drzwi przed rowerem i w nie trafie, to jest to moja wina?

Nie, wina bêdzie otwieraj±cego, który zgodnie z PoRD ma obowi±zek upewniæ siê, czy otwieraj±c drzwi/wysiadaj±c z pojazdu nie spowoduje zagro¿enia dla innych uczestników ruchu.
Tu sytuacja by³a inna, drzwi by³y otwarte, gdy oba pojazdy sta³y, uszkodzeñ dokona³ ruszajcy autobus. Z jednej strony wina kierowcy autobusu jest faktem, z drugiej w praktyce 99,99% kierowców raczej by nie spojrza³o w prawe lusterko, bo zagro¿eniem przy w³±czaniu do ruchu s± ci z lewej i to na nich siê skupia uwagê.

de Fresz

Data: 2012-03-15 11:20:44
Autor: Michoo
On 2012-03-14 22:09:47 +0100, "Micha³ \"Mhrok\" Kalida"
<mhrok@mhroczny.eu> said:

[...]

Imo drzwi zosta³y otwarte w momencie ruszania autobusu - kieruj±cy móg³ spokojnie upewniæ siê, ¿e jest miejsce, ruszaj±c przecie¿ nie patrzy³ w prawe lusterko a przed siebie/w lewe.

Michoo

Data: 2012-03-15 11:38:32
Autor: johnkelly
W dniu 2012-03-15 11:20, Michoo pisze:

Imo drzwi zosta³y otwarte w momencie ruszania autobusu - kieruj±cy móg³
spokojnie upewniæ siê, ¿e jest miejsce, ruszaj±c przecie¿ nie patrzy³ w
prawe lusterko a przed siebie/w lewe.

Nie zosta³y. Autobus ruszy³ gdy Kornacki wsiada³. Kieruj±cy zapewne nie do¶æ, ¿e siê ma³o dok³adnie upewni³ co siê dzieje po jego prawej to jeszcze nie wzi±³ pod uwagê zarzucania ty³u.

Pozdrawiam
Maciej Ró¿alski

Data: 2012-03-15 13:10:17
Autor: Fabian
On 15.03.2012 11:38, johnkelly wrote:
[...]

Autobus ju¿ jecha³, a drzwi nie by³y do koñca otwarte.

Fabian.

Data: 2012-03-15 13:25:00
Autor: johnkelly
W dniu 2012-03-15 13:10, Fabian pisze:
[...]

Nie jecha³. Sta³. Pomijaj±c element, ¿e przed otwarciem drzwi i ruszeniem autobusu krêci³ siê w tym miejscu cz³owiek na co kierowca te¿ winien by³ zwróciæ uwagê.

Pozdrawiam
Maciej Ró¿alski

Data: 2012-03-15 22:22:08
Autor: mt
de Fresz pisze:

[...]

Tym bardziej, ¿e samochód sta³ tam, gdzie nie powinien, a mianowicie na przystanku. Wg. mnie powinny byæ dwa mandaty, pierwszy dla kierowcy autobusu za uszkodzenie, drugi dla Sochy/Kornackiego za zatrzymanie siê w niedozwolonym miejscu.

--
marcin

Data: 2012-03-16 11:48:48
Autor: Poldek
mt wrote:

[...]

To chyba Socha siê zatrzyma³a w niedozwolonym miejscu. Czy Kornacki kierowa³ pojazdem w kontek¶cie zdarzenia? Ja tego nie wiem.

Data: 2012-03-16 12:17:01
Autor: mt
Poldek pisze:
mt wrote:

[...]

Dlatego napisa³em tak, ¿eby niepotrzebne skre¶liæ :)

--
marcin

Data: 2012-03-16 12:19:28
Autor: de Fresz
On 2012-03-15 22:22:08 +0100, mt <fragless@interia.pl> said:

[...]

Dok³adnie. I jeszcze trzeci dla samochodu kamerunów, który najprawdopodobniej sta³ przed nimi, te¿ na przystanku.

de Fresz

Pan Kornacki spotkanie z autobusem