Pan się znowu pomylił, profesorze Balcerowicz

Data: 2010-10-01 09:53:29
Autor: awe
Pan się znowu pomylił, profesorze Balcerowicz
Data: 2010-10-01 10:27:45
Autor: wekon
Pan się znowu pomylił, profesorze Balcerowicz
"awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> wrote in message news:i843pa$vf7$1news.onet.pl...
http://www.rp.pl/artykul/5,543227-Pan-sie-znowu-pomylil-- profesorze-Balcerowicz.html

Tylko ile Kowalskiemu zostaje po odjęciu podatku a ile np. Niemcowi. O tym już profesor Leon zapomniał.

wekon

Data: 2010-10-01 10:36:29
Autor: awe

Użytkownik "wekon" <wekon@op.pl> napisał w wiadomości news:4ca59b82$0$27040$65785112news.neostrada.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- -
chodzi o relacje procentowe podatku do placy itp itd i te podatki sa nizsze w PL. oczywiscie argument ze jak ktos zarabia powyzej 5, 10 i wiecej tys zl i bedzie mial niski podatek to zainwestuje te pieniadze w gospodarke - i to jest gowno prawda bo przewaznie wyjedzie 2 razy do roku na wycieczke zagraniczna. Te pieniadze moglyby wplynac do budzetu.
awe

Data: 2010-10-01 10:56:13
Autor: wekon
"awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> wrote in message news:i8469n$6hp$1news.onet.pl...

[...]

Polscy grube ryby najwięcej inwestują w raje podatkowe. I tu jest największy problem. Jak się przyjrzeć dokładnie, to większość z nich doskonale zarobiła w okresie ostatniego kryzysu finansowego.

wekon

Data: 2010-10-01 11:01:55
Autor: PaPi
Pan się znowu pomylił, profesorze Balcerowicz
chodzi o relacje procentowe podatku do placy itp itd i te podatki sa nizsze
w PL.

Bzdura.
Po pierwsze dlatego, ze pan profesor nie wlicza do opodatkowania obowiazkowych danin - jak skladki ZUSowskie.
Po drugie dlatetgo, ze pan profesor nie bierze pod uwagi progow podatkowych. Przy wysokosci progow podatkowych jakie sa w Niemczech praktycznie nikt w Polsce nie placilby podatku w wysokosci 32%, a dochody okolo polowy podatnikow w pierwszym progu w ogole bylyby zwolnione z podatku.

Data: 2010-10-01 13:05:48
Autor: jadrys
  W dniu 2010-10-01 11:01, PaPi pisze:
[...]

Ty zdajesz się czegoś nie rozumieć! Jakie daniny? Komu ty do diabła sprawiasz prezenty swoimi składkami jak nie swojej starości?

Data: 2010-10-01 21:36:43
Autor: pluton
> [...]

Ty zdajesz się czegoś nie rozumieć! Jakie daniny? Komu ty do diabła
sprawiasz prezenty swoimi składkami jak nie swojej starości?

Piekny prezent sobie robisz na starosc: skladki placisz 40 lat po
tysiac zlotych, a emeryture bierzesz maks. 10 lat w wysokosci 500
zlotych.

Nullification

Data: 2010-10-01 22:48:48
Autor: jadrys
  W dniu 2010-10-01 21:36, pluton pisze:
[...]

Nie bierzesz tego pod uwagę że możesz żyć i 100 lat. I nie przesadzaj z tymi 500 złotami. - najniższa wynosi coś około 900-set zł.

Data: 2010-10-01 15:14:06
Autor: Hans Kloss
On 1 Paź, 22:48, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:

Nie bierzesz tego pod uwagę że możesz żyć i 100 lat.
ILU znasz takich szczęśliwców? Przeciętny polski mężczyzna żyje lat
bodaj 69, emeryturę pobiera więc przez całe cztery lata. Pracuje za to
drobnych lat 40, oddając zusowi haracz w wysokości 40% zarobków. No to
licz: załóżmy ze przeciętniak zarabia (na dzisiejsza kasę) 4 tysiące
miesięcznie z czego zusowi oddaje 1600 złociszy, a potem opłaca różne
inne przyjemności w rodzaju watów sratów pitów i akcyz.
Otóż przez 40 LAT pracy samemu tylko zusowi płaci 40x12x1600=768
TYSIĘCY nie uwzględniając procentów. Chcąc wyjść z zusem na zero
przeciętniak powinien więc pobierać przez te 4 lata świadczenia w
wysokości szesnaście tysięcy MIESIĘCZNIE!!!!!!!
Czy teraz dotarła do ciebie skala zusowskiego oszustwa? I tu nie ma
żadnego tłumaczenia o "żyjacych 100 lat"- dla równowagi masz bowiem
kilku którzy zmarli w wieku lat 65 i nie zobaczyli ANI GROSZA z
emerytury na która składali pod przymusem przez cale swoje życie.
 I nie przesadzaj z
tymi 500 złotami. - najniższa wynosi coś około 900-set zł.
Nawet przy pesymistycznym założeniu że połowa zusowskiej składki idzie
na finansowania leczenia to "uczciwa" emerytura powinna wynosić nie
800 lecz OSIEM TYSIĘCY. OK, koszty funkcjonowania systemu- niech
będzie siedem, Ale TYSIĘCY a nie stówaków!
Prawda jest więc taka że zus to gigantyczne oszustwo, największe w
historii trzeciej pełoskiej.
J-23

Data: 2010-10-02 08:22:31
Autor: jadrys
  W dniu 2010-10-02 00:14, Hans Kloss pisze:
[...]

W okolicy gdzie mieszkam średnia zarobków to 1500 zł. W Polsce "wschodniej" podobno jeszcze mniej... I z tego co się orientuje to do otrzymania emerytury ZUS-owskiej wystarczy 30 lat pracy. A jest jeszcze cała masa zawodów które  uprawniają do przejścia na wcześniejsza emeryturę.
I tak na dobrą sprawę, - nie ma idealnych funduszy emerytalnych. Wszystkie żerują na płatniku. Nasz ZUS wcale nie jest najgorszy w tej materii. W krajach "zachodnich" prezesi takich funduszy to jedni z najbogatszych ludzi..

Zupełnie się z tym nie zgadzam.

Data: 2010-10-02 09:30:09
Autor: pluton
> [...]
> będzie siedem, Ale TYSIĘCY a nie stówaków!
> Prawda jest więc taka że zus to gigantyczne oszustwo, największe w

Z arytmetyką się nie zgadzasz ? No cóż, Twoje prawo.
Bierz zatem emeryture 500 zlotych, a my powalczymy o osiem tysiecy,
i o to, że jak wykorkujesz wczesniej i nie odbierzesz swoich skladek,
to reszte kasy otrzyma wskazany spadkobierca.

Nullification

Data: 2010-10-03 18:03:47
Autor: jadrys
  W dniu 2010-10-02 09:30, pluton pisze:
[...]

No to walcz.. Powodzenia. I ciekawe czy jak teoretycznie przeżyjesz 120 lat wskazany spadkobierca będzie łożył na Twoje utrzymanie gdy wyczerpiesz pieniądze ze składek w wieku np 90 lat?

Data: 2010-10-02 08:20:20
Autor: pluton
> [...]

Nie bierzesz tego pod uwagę że możesz żyć i 100 lat. I nie przesadzaj z
tymi 500 złotami. - najniższa wynosi coś około 900-set zł.

Ja mam taki plan - w dobrym zdrowiu dozyc do setki, ale nie wszyscy
maja takie zamiary.
Najnizsza emerytura to pojecie z czasow komunizmu. Dzis dostajesz
tyle, ile wynika z wysokosci skladek i czasu odkladania.

Ostatnio dostalem jakies pismo z ZUSU (ale nie czytalem za dokladnie),
ze moja emerytura bedzie wynosic ok. 100 zlotych.

To znaczy do emerytury mam jeszcze daleko, ale juz mnie poinformowali,
jaka to swietlana przyszlosc mnie czeka.

Nullification

Data: 2010-10-02 08:29:07
Autor: jadrys
  W dniu 2010-10-02 08:20, pluton pisze:
[...]

Z tego co się orientuję to jest minimalna stawka emerytury. Wynosi ona coś około 800-900 zł.

Pewnie coś pomylili w tym piśmie do Ciebie, albo Ty źle to zrozumiałeś.

Data: 2010-10-02 09:26:04
Autor: pluton
> [...]

coś około 800-900 zł.

Pewnie coś pomylili w tym piśmie do Ciebie, albo Ty źle to zrozumiałeś.

Wole nie miec zludzen, zreszta i tam mam ZUS w glebokim powazaniu.
Zbieram na emeryture w 2 roznych towarzystwach ubezpieczeniowych,
na ZUS nie daje ani grosza.

Znajoma znajomych placila skladki 900 pln, poszla na emeryture
i dostala 800 pln.

Nullification

Data: 2010-10-03 18:03:13
Autor: jadrys
  W dniu 2010-10-02 09:26, pluton pisze:
[...]

Bardzo słuszne podejście. Ja też nie płaciłem na ZUS (za wyjątkiem paru lat gdy byłem zmuszony to robić), a ubezpieczyłem się prywatnie. I pobieram emeryturę od wieku 40 lat.

Data: 2010-10-01 10:58:59
Autor: Miglanc

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i843pa$vf7$1news.onet.pl...
http://www.rp.pl/artykul/5,543227-Pan-sie-znowu-pomylil-- profesorze-Balcerowicz.html

Ty się w końcu zdecyduj! Jak umięścił licznik z długiem był cacy, teraz "be"?

--

Zahir

Data: 2010-10-01 11:25:47
Autor: awe

Użytkownik "Miglanc" <sahibzahir@gmail.com> napisał w wiadomości news:4ca5a2cc$0$20991$65785112news.neostrada.pl...

[...]

-- -- -- -- -- --
idz pogadaj z psami na smietniku a mi dupy szczylu nie zawracaj
awe

Data: 2010-10-01 11:09:05
Autor: Andrzej Adam Filip
Balcerowicz się nie myli tylko ostro opierdala całą Unię Europejską profesorze Balcerowicz]
"awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> pisze:
http://www.rp.pl/artykul/5,543227-Pan-sie-znowu-pomylil-- profesorze-Balcerowicz.html
[streszczenie: polska ma podatki w procentach PKB parę procent niższe od
średniej w unii europejskiej (39%:34%)]

A dlaczego zakładasz że odniesieniem/wzorcem dla Balecerowicza Leszka
jest "standard Unii Europejskiej"? ;-)

Człowiek nie powinien schodzić z drogi, a tygrys - opuszczać
gĂłrskich stepĂłw.
  -- Przysłowie chińskie (pl.wikiquote.org)

Pan się znowu pomylił, profesorze Balcerowicz