Panasonic TX-P42C2E czy Samsung PS42C450

Data: 2010-06-25 12:48:44
Autor: gebi
Panasonic TX-P42C2E czy Samsung PS42C450
Mam dylemat co do wyboru jednego z wymienionych w tytule telewizorów. Osobiście posiadam plazmę Panasonica z serii PV8 i generalnie jestem z niej zadowolony, teraz muszę pomóc w wyborze rodzicom.
Za Panasonikiem przemawia to, że jak już pisałem jestem zadowolony z wcześniejszego modelu, za Samsungiem to, że jest ciut tańszy, ma gniazdo USB (z obsługą wielu formatów zamiast gniazda na karty SDHC, ma 600Hz (nie widziałem jeszcze na żywo jak działa to dodawanie klatek, czy rzeczywiście efekt zwiększonej płynności ruchu jest bardzo widoczny).
Jakiś czas temu plazmy Panasonica były polecane jako tanie i dobre, dopiero po nich Samsungi i LG jak to jest obecnie?
Czy ktoś miał możliwość porównania tych plazm pod kątem jakości obrazu i mógłby się wypowiedzieć?
Jeszcze jedno. Obydwa te telewizory mają wyjścia audio optyczne. Jeśli się nie mylę to nie ma przeszkód aby w naziemnej platformie cyfrowej nadawać telewizję z wielokanałowym dźwiękiem, czy tym wyjściem można podawać wielokanałowy dźwięk na kino domowe czy też uzyska się w ten sposób wyłącznie stereo?

Data: 2010-06-25 13:09:40
Autor: gebi
Użytkownik "gebi" <gebi_KASUJ_TOO_@_I_TO_poczta.fm> napisał w wiadomości news:4c24898c$0$2607$65785112news.neostrada.pl...
Mam dylemat co do wyboru jednego z wymienionych w tytule telewizorów
Aha, Samsung ma jeszcze czujnik oświetlenia, nie wiem jak to się sprawdza "w praniu". Mam nadzieję że nie jak u znajomego z LCD Samsunga 40B530, bo oglądałem u niego "Avatara" z DVD i obraz w niektórych scenach się rozjaśniał w innych przyciemniał, u mnie nie było tego dziwnego efektu.

Data: 2010-06-25 13:31:57
Autor: gebi
Użytkownik "gebi" <gebi_KASUJ_TOO_@_I_TO_poczta.fm> napisał w wiadomości news:4c248e74$0$17086$65785112news.neostrada.pl...
[...]
Właściwie to nie wiem czy ten LCD ma takowy czujnik, na pewno miał włączony jakiś tryb Eco.

Data: 2010-06-25 17:20:10
Autor: radekp@konto.pl
Panasonic TX-P42C2E czy Samsung PS42C450
Fri, 25 Jun 2010 13:09:40 +0200, w
<4c248e74$0$17086$65785112@news.neostrada.pl>, "gebi"
<gebi_KASUJ_TOO_@_I_TO_poczta.fm> napisał(-a):

> [...]
Aha, Samsung ma jeszcze czujnik oświetlenia, nie wiem jak to się sprawdza "w praniu". Mam nadzieję że nie jak u znajomego z LCD Samsunga 40B530, bo oglądałem u niego "Avatara" z DVD i obraz w niektórych scenach się rozjaśniał w innych przyciemniał, u mnie nie było tego dziwnego efektu.

Nie wiem czy to wina czujnika, czy LCD Samsunga tak mają -- ale ja
zrezygnowałem z Samsunga (modelu nie pomnę, coś koło tego co podajesz) ze
względu na tą cechę (jako nie mogłem przyzwyczaić się do raz jaśniejszego, a
raz ciemniejszego logo stacji, o obrazie już nie mówiąc).

Data: 2010-06-25 22:46:08
Autor: ApanasBudriszko
W dniu 2010-06-25 17:20, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Zakładam że instrukcja obsługi była zbyt nudna - panowie ocena większości tv wymaga:

a) wyłączenia wszystkich polepszaczy, dynamicznych, automatyczny regulacji

b) poświęcenia odrobiny czasu na wyregulowanie standardowych parametrów

i wtedy bez tych wszystkich 200 Hz, 600Hz, dynamicznych automatycznych bajerów obraz zaczyna wyglądać normalnie, nic nie miga, nie rozjaśnia się - jest tv

Data: 2010-06-28 09:24:33
Autor: gebi
Użytkownik "ApanasBudriszko" <cicior@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i034if$l30$2inews.gazeta.pl...
W dniu 2010-06-25 17:20, radekp@konto.pl pisze:
Zakładam że instrukcja obsługi była zbyt nudna - panowie ocena większości tv wymaga:
Zwykle przeglądam choćby pobieżnie instrukcję każdego poważniejszego sprzętu o ile jest to mój sprzęt, poza tym w tym wypadku nie mogłem sobie pozwolić na rozregulowanie czyjegoś odbiornika :-)
Wczoraj miałem dostęp ponownie do tego LCD i sprawdziłem osobiście, że tak jak podpowiadała mi intuicja winny był tryb "Eco" (co i w Twoich zaleceniach dzisiaj przeczytałem). Po wyłączeniu tego trybu, wyświetlane przez HDMI zdjęcia przestały się wyświetlać raz jaśniej a innym razem ciemniej bez żadnego logicznego uzasadnienia (nie mam pojęcia jakimi zasadami kieruje się odbiornik przy doborze tych ustawień).

Data: 2010-06-28 16:11:30
Autor: radekp@konto.pl
Panasonic TX-P42C2E czy Samsung PS42C450
Fri, 25 Jun 2010 22:46:08 +0200, w <i034if$l30$2@inews.gazeta.pl>,
ApanasBudriszko <cicior@gazeta.pl> napisał(-a):

Zakładam że instrukcja obsługi była zbyt nudna - panowie ocena większości tv wymaga:

a) wyłączenia wszystkich polepszaczy, dynamicznych, automatyczny regulacji

Dobrze, że napisałeś "większości", bo akurat na plazmach Panasa te polepszacze
akurat działają całkiem nieźle.
A na LCD to już różnie.

Data: 2010-07-22 12:43:05
Autor: gebi
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:9bbh269c2qg192iom8qnvvfe42ho94hbnd4ax.com...
[...]

No więc mogę już napisać, że czujnik Eco w plazmie Panasonica S20 działa tak jak trzeba, tzn. dostosowuje jasność ekranu do warunków zewnętrznych, ale nie robi tego w sposób chaotyczny jak wymieniony wcześniej Samsung B530 (muszę zbadać sprawę, może coś jeszcze tam było włączone), regulacja odbywa się płynnie, tzn. gdy zapali się światło w zaciemnionym pokoju to obraz płynnie i wystarczająco szybko się rozjaśnia. Funkcja ta działa dobrze i nie można jej chyba nazwać niepotrzebnym bajerem, w każdym bądź razie pozostała u teściów włączona na stałe.
Co do funkcji 600Hz, to wydaje mi się, że gdzieniegdzie widzę efekt jej działania, ale to wydaje mi się jest na tyle skromne, że myślę, że możnaby bez tego żyć :-)
Aha, u rodziców stanął jednak model X20, ale nie miałem okazji się mu wystarczająco długo przyjrzeć aby znaleźć jakieś różnice w wyświetlanym obrazie - podejrzewam, że bez postawienia ich obok siebie tych różnic nie zauważę :-)

Data: 2010-08-26 23:21:50
Autor: nom

Użytkownik "gebi" <gebi_KASUJ_TOO_@_I_TO_poczta.fm> napisał w wiadomości news:4c4820ba$0$17085$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Od roku używam Panasonic PV8 i jestem super zadowolony, szczególnie w porównaniu z plazmami Samsunga, które widziałem u znajomych. Teraz jest promocja w neonecie i można 42" Panasonica kupić za 1600zł.

Panasonic TX-P42C2E czy Samsung PS42C450