Panasonic TX-P42S10E - opinie

Data: 2010-02-04 20:49:32
Autor: jerzu
Panasonic TX-P42S10E - opinie
Szukam opinii o TV Panasonica TX-P42S10E. Ma ktoś takiego? Co to jest
warte?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-02-04 21:36:31
Autor: Wooyek
Panasonic TX-P42S10E - opinie
Szukam opinii o TV Panasonica TX-P42S10E. Ma ktoś takiego? Co to jest
warte?

Kiedy kupowałem TV dla siebie, wszystkie źródła, które uznaję za godne zaufania wskazywały, że to jeden z najlepszych - jeśli nie najlepszy - telewizor w tej klasie (czyli "dla ludu", w rozsądnym rozmiarze, do sygnału zarówno HD jak i SD).

Ostatecznie kupiłem (jakieś 2,5 miesiąca temu) i jestem bardzo zadowolony. Obraz SD (kablówka cyfrowa, divxy z kompa przez HDMI) wygląda super, porównując z obrazem na monitorze LCD (przyzwoity NEC 22") i telewizorem LCD rodziców (już nie tak przyzwoity Sony 32") to wręcz rewelacyjnie. Obraz HD oczywiście również.

Używam też do grania w Forzę 3 na X360 - również w tym zastosowaniu super się sprawdza. Mimo długo wyświetlanych kontrastujących elementów (np. biała pozycja w wyścigu na tle czarnego wnętrza auta przez godzinę jazdy) brak występowania jakichkolwiek "cieni", o przepaleniach nie wspominając (trochę się tego obawiałem). Da się subiektywnie odczuć typowy dla plazm czas reakcji - mimo, że mój wspomniany wyżej monitor ma 5 ms, to jak odpalę na nim jakieś porównywalne wyścigi, to mam wrażenie że coś nie gra ;)

Jedynie obraz "komputerowy" (tzn. eksplorator, outlook, teksty itp.) nie jest idealnie czytelny (małe czcionki), IMO do pracy na komputerze ten telewizor się nie nadaje, co najwyżej żeby np. odpalić kolejny film. Ale biorąc pod uwagę, że to *telewizor*, to nie powinno to mieć większego/żadnego znaczenia. Poza tym nie mam pojęcia, jak pod tym akurat względem wypadają inne telewizory (w tym LCD).

Podsumowując: polecam, IMHO nie zawiedziesz się. Moi rodzice niedługo będą zmieniać swój TV i prawdopodobnie też kupią taki sam.

Data: 2010-02-05 01:54:40
Autor: M

Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości news:hkfb4j$muv$1inews.gazeta.pl...
[...]

Potwierdzam wszystko co zostalo napisane i rowniez jestem bardzo zadowolony. Jeden minus tv nie pamieta ostaniego zrodla syhnalu jesli bylo nim hdmi. Po wlaczeniu masz zawsze TV

Mariusz

Data: 2010-02-05 02:24:56
Autor: Padre
Panasonic TX-P42S10E - opinie
� sw�j TV i prawdopodobnie te� kupi� taki sam.

Potwierdzam wszystko co zostalo napisane i rowniez jestem bardzo zadowolony.
Jeden minus tv nie pamieta ostaniego zrodla syhnalu jesli bylo nim hdmi. Po
wlaczeniu masz zawsze TV

W panasonicach uruchamia się tryb hotelowy a tam wybiera się co ma być po włączeniu, ważne szczególnie dla tych co nie używają anteny naziemnej.

Data: 2010-02-05 07:34:04
Autor: Arek
Panasonic TX-P42S10E - opinie
ja od kilkunastu dni jestem posiadaczem TX-P42U10E ta sama klasa co Twój
opinie wyżej potwierdzam dodam jeszcze przednią zabawę z kartą SDHC
nagrywanie filmów zdjęć

Arek.

Data: 2010-02-05 23:51:27
Autor: Jan Kuwalski
"Arek" <arek@arbuzowa.2a.pl> pisze o tym:
 =>ja od kilkunastu dni jestem posiadaczem TX-P42U10E ta sama klasa co
Twój
=>opinie wyżej potwierdzam dodam jeszcze przednią zabawę z kartą SDHC
=>nagrywanie filmów zdjęć
=>
=>Arek. =>

masz jakis przewodnik (krok po kroku) jak  wyswietlic jakikolwiek film
z karty SD

JanQ

Data: 2010-02-06 08:45:36
Autor: Arek
Panasonic TX-P42S10E - opinie
masz jakis przewodnik (krok po kroku) jak  wyswietlic jakikolwiek film
z karty SD

JanQ

ja jestem jeszcze w fazie nauki robienia filmów ale już kilka zrobiłem
zasysasz program multiAVCHD z tej strony http://filepig.org/download/multiavchd/
zacznij zabawę z teledyskami bo niewiele zajmują ,z torrentów zaśsij jakiś teledysk .mp4
roździelczość 1280 : 720 pixels
Display : 16:9
Frame rate : 25.000 fps
w programie wczytujesz plik video klikasz uruchom i po kilku min masz w programie na C:\multiAVCHD
plik wynikowy np AVCHD-20100131-054011 wykasowywując cyfry robisz nazwę AVCHD i całą zawartość kopiujesz na kartę do folderu który musisz zrobić o nazwie PRIVATE teledysk powinien śmigać
natomiast chcąc oglądać jakiś fim Xvid/Divx ja przekonwertowywuję go w programie Total Video Converter
na plik .mpg na rozdzielczość 720 : 576 ,16:9 , 25.000 fps otwieram plik w multiAVCHD i postępuję jak wyżej z .mpg plik wynikowy będzie o nazwie SD_VIDEO i ten folder przekopiowujesz prosto na kartę nie do folderu PRIVATE
możesz też zassać gotowca z torrenta np : http://torrenty.org/torrent/450187 to jest już druga część filmu BBC Planeta Ziemia pierwsza dodana była kilka dni wcześniej
więcej dowiesz się od ludzi na forum http://www.hdtv.com.pl/forum/panasonic-f68.html
pozdrawiam

Arek.

Data: 2010-02-06 09:08:43
Autor: irek
W dniu 2010-02-06 08:45, Arek pisze:
[...]

Mogę do tego dodać uwagi:
1. telewizor nie obsługuje menusów, nie ma sensu ich tworzyć
2. telewizor nie czyta napisów z plików, musisz dodać je na stałe w multiavchd
3. jeśli masz kamerę lub aparat fotograficzny - najlepiej panasonic - zapisujący filmy w avchd to tv powinien je wyświetlić bez przeróbek w jakimkolwiek programie. Tak naprawdę po to to gniazdo zostało stworzone.
irek

Data: 2010-03-21 17:21:47
Autor: jerzu
On Sat, 6 Feb 2010 08:45:36 +0100, "Arek" <arek@arbuzowa.2a.pl> wrote:

[...]

Niby zrobiłem to samo. Film się odtwarza, ale... jakiś taki ściśnięty
i przyklejony do górnego, lewego rogu ekranu.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-21 19:07:56
Autor: Arek
[...]

ważne są parametry .mp4 które podałem wyżej ,jeżeli są inne to właśnie może być takie wyświetlanie lub wcale się nie otworzy pisząc że brak ważnego pliku wtedy trzeba konwerterować do tych ustaiwń

Arek.

Data: 2010-03-21 19:15:09
Autor: Arek
Panasonic TX-P42S10E - opinie
i jeszcze jedno
w programie w zakładce Author ustaw z NTSC na PAL i po kliknięciu na Start dajesz na Viera Pal

Arek.

Data: 2010-03-21 21:14:53
Autor: jerzu
Panasonic TX-P42S10E - opinie
On Sun, 21 Mar 2010 19:15:09 +0100, "Arek" <arek@arbuzowa.2a.pl>
wrote:

i jeszcze jedno
w programie w zakładce Author ustaw z NTSC na PAL i po kliknięciu na Start dajesz na Viera Pal

Tak robię. Już mi się udało dojść do tego, że odtwarza 720p - obraz
bezbłędny. Mam problem za to z 1080. Niby odtwarza, ale górna część
ekranu (2/3) jest kolorowe, a dół (1/3) czarno biała. Jak podłączę
nagrywarkę HDD to obraz jest OK zarówno przy 720p jaki i 1080p/i
(skaler w nagrywarce).
Uszkodzenie TV? Błąd w oprogramowaniu TV?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-21 21:29:42
Autor: Arek
[...]

jak pisałem jestem też na etapie uczenia się ,najlepiej zarejestruj się
http://www.hdtv.com.pl/forum/ tu jest sporo fachowców od tych spraw

Arek.

Data: 2010-03-21 21:32:18
Autor: jerzu
Panasonic TX-P42S10E - opinie
On Sun, 21 Mar 2010 21:29:42 +0100, "Arek" <arek@arbuzowa.2a.pl>
wrote:

jak pisałem jestem też na etapie uczenia się ,najlepiej zarejestruj się
http://www.hdtv.com.pl/forum/ tu jest sporo fachowców od tych spraw

Jestem w trakcie czytania wątku "MKV i MPEG2 w slocie SDHC Panasonica"
;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-22 23:06:21
Autor: jerzu
wrote:

jak pisałem jestem też na etapie uczenia się ,najlepiej zarejestruj się
http://www.hdtv.com.pl/forum/ tu jest sporo fachowców od tych spraw

Zaczynam to powoli ogarniać. Ale łatwo nie jest, poległem na konwersji
pliku WMV HD.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-23 10:01:34
Autor: Arek
Panasonic TX-P42S10E - opinie
Zaczynam to powoli ogarniać. Ale łatwo nie jest, poległem na konwersji
pliku WMV HD.

ja dałem sobie narazie spokój z filmami dopuki nie zmienię kompa
aby to konwerterować w przyzwoitym czasie musi komp być nieźle wypasiony inaczej to za długo trwa

Arek.

Data: 2010-03-23 11:04:13
Autor: irek
Panasonic TX-P42S10E - opinie
W dniu 2010-03-23 10:01, Arek pisze:
Zaczynam to powoli ogarnia�. Ale �atwo nie jest, poleg�em na konwersji
pliku WMV HD.

ja da�em sobie narazie spok�j z filmami dopuki nie zmieni� kompa
aby to konwerterowa� w przyzwoitym czasie musi komp by� nie�le wypasiony
inaczej to za d�ugo trwa

Arek.

mam ten telewizor i konwertowałem co mogłem, ale na czterordzeniowym procku trwa to od 1 godz do 3 w zależności co konwertowałem. Po drugie - po skonwertowaniu materiał będzie tylko do odtworzenia na panasonic viera i w komputerze - tak mi się wydaje. Po trzecie - każda konwersja to kolejna utrata jakości, chyba, że strumień wideo i audio z np mkv może być skopiowany.
Dlatego też pomyślałem sobie, że wygodniejszym rozwiązaniem będzie takie coś:
http://asmax.pl/playbox za 249zł.
Irek

Data: 2010-03-23 16:06:49
Autor: Arek
[...]

no to chyba komp pozostanie a zakupię ten odtwarzacz co podałeś
cena przystępna a możliwości spore

Arek.

Data: 2010-03-23 21:24:23
Autor: jerzu
On Tue, 23 Mar 2010 11:04:13 +0100, irek <irek@poczta.onet.pl> wrote:

Dlatego też pomyślałem sobie, że wygodniejszym rozwiązaniem będzie takie coś:
http://asmax.pl/playbox za 249zł.

Się mi to podoba. Tylko dalej mi brakuje obsługi WMV.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-24 07:18:27
Autor: pawell32
jerzu pisze:
[...]

to xtreamer, łyka wszystko

--
pozdrawiam. pawell32
Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2010-03-24 15:56:50
Autor: jerzu
Panasonic TX-P42S10E - opinie
On Wed, 24 Mar 2010 07:18:27 +0100, pawell32 <pawell@net-sat.pl>
wrote:

to xtreamer, łyka wszystko

Trochę drogi, jak dla mnie za drogi. I na dokładkę głośny, trzeba
kupić z pasywnym chłodzeniem - wtedy jest cicho.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-24 12:16:26
Autor: Mamut
Panasonic TX-P42S10E - opinie

>to xtreamer, łyka wszystko

Trochę drogi, jak dla mnie za drogi. I na dokładkę głośny, trzeba
kupić z pasywnym chłodzeniem - wtedy jest cicho.

Nowe są już ciche. Zresztą mozesz programowo wyłaczyć wiatrak lub dac
na minimalne obroty i tak sie nie grzeje.

Data: 2010-03-25 07:29:33
Autor: pawell32
Mamut pisze:
[...]

grzeje się tylko na hd.
jak testowałem na małych rozdziałkach to był zimny.

Data: 2010-03-24 15:59:12
Autor: jerzu
Panasonic TX-P42S10E - opinie
On Wed, 24 Mar 2010 07:18:27 +0100, pawell32 <pawell@net-sat.pl>
wrote:

to xtreamer, łyka wszystko

http://allegro.pl/item955346498_hyundai_mbox_l110_fullhd_mkv_avchd_flac_sd_ms_txt.html
- ten odtwarza WMV

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-02-07 10:20:12
Autor: jerzu
Panasonic TX-P42S10E - opinie
On Thu, 4 Feb 2010 21:36:31 +0100, "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl>
wrote:

Podsumowując: polecam, IMHO nie zawiedziesz się. Moi rodzice niedługo będą zmieniać swój TV i prawdopodobnie też kupią taki sam.

Dzięki za info. Masz może instrukcję w PDF do niego? Bo w necie
znalazłem tylko jakiś manual dotyczący instalacji.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-02-08 12:53:40
Autor: Arek
Panasonic TX-P42S10E - opinie
Dzięki za info. Masz może instrukcję w PDF do niego? Bo w necie
znalazłem tylko jakiś manual dotyczący instalacji.

cze
mogę podesłać pdf-a do TX-P42U10E oryginalny z płyty dołączonej do niego

Arek.

Data: 2010-02-08 20:46:04
Autor: jerzu

Będę wdzięczny - na jerzu at interia.pl --
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-02-08 22:54:42
Autor: Arek
Panasonic TX-P42S10E - opinie

Będę wdzięczny - na jerzu at interia.pl

poszło

Arek.

Data: 2010-02-13 08:35:29
Autor: GreGG
W dniu 2010-02-04 20:49, jerzu pisze:
Szukam opinii o TV Panasonica TX-P42S10E. Ma ktoś takiego? Co to jest
warte?

Też przymierzam się do kupna tej plazmy, tylko 46 albo 50 cali. Mam tylko problem, bo nie wiem, jaka jest różnica (poza ceną) między wariantami S10, G10 i U10?
Ktoś może to już przerabiał?

Data: 2010-02-21 21:02:04
Autor: Adax
[...]

Witam, przedstawiam swoją opinię po 2 mies. różnych testów i wreszcie zakupie plazmy HD-Ready 50" TX-P50X10Y!
1. TV -ważniejsza jest jakość sygnału HD niż TV FullHD
2. W TV nigdy nie ma i nie będzie sygnału Full HD (1980x1080)
3. Tylko i wyłącznie pod Blu-Ray można kupić TV Full-HD

Oglądam na Eurosporcie HD olimpiadę i palce lizać... a znajomi jęczą z zachwytu kolorów, jakości, itp, itd.
Jeśli nie pod Blu-Ray to tylko HD-Ready. Pozdr

Data: 2010-02-21 22:49:05
Autor: Wooyek
> [...]

1. TV -ważniejsza jest jakość sygnału HD niż TV FullHD
2. W TV nigdy nie ma i nie będzie sygnału Full HD (1980x1080)

Skąd ta pewność?

3. Tylko i wyłącznie pod Blu-Ray można kupić TV Full-HD

Oglądam na Eurosporcie HD olimpiadę i palce lizać... a znajomi jęczą z
zachwytu kolorów, jakości, itp, itd.
Jeśli nie pod Blu-Ray to tylko HD-Ready.

A w czym niby Full HD jest gorsze od HR Ready, żeby kupować "tylko HD Ready"?

Data: 2010-02-21 23:17:54
Autor: Adax
[...]
Czytaj net...

[...]

1. droĹźsze
2. więcej prądu
3. niektóre syczą ("bzyczą") -wysoka rozdzielczość
4. sygnał analogowy i SD lepiej wygląda na HD-Redy niż na Full
5. sygnał TV HD to właśnie rozdzielczość zbliżona do HD-Redy
Ja nie lubię przepłacać, więc wybrałem HD-Ready -nie widziałem róşnicy pomiędzy obrazem z Full i Ready. Długo mĂłgłbym opisywać moją przygodę z testowaniem i wyborem.  Chyba, Ĺźe kupujecie pod Kompa, ale wtedy to raczej LCD...
Polecam: http://hdtv.com.pl/forum/panasonic/38250-panasonic-seria-x10-tx-p37x10-tx-p42x10-tx-p50x10-test-opinie-wszy.html

Data: 2010-02-22 11:19:30
Autor: Brooks
Panasonic TX-P42S10E - opinie
On 21 Lut, 21:02, "Adax" <AdaxWYTNI...@op.pl> wrote:
<ciach>
2. W TV nigdy nie ma i nie będzie sygnału Full HD (1980x1080)

Tu całkiem niedawno z satelity:
http://satkurier.pl/news/49003/nat-geo-wild-hd-po-polsku-z-24-5w.html
Być może, gdyby nie nius w satkurierze to nadal byłoby niekodowane ;-)
Może jednak nigdy nie mów nigdy!

<ciach>

Data: 2010-02-23 17:10:20
Autor: Adax
[...]

Hmmm... akurat mam ten kanał :)
Jest rzeczywiście piękny na moim TV HD-Ready :), ale ja nie wierzę, że jest on nadawany w pełnej rozdzielczości 1920x1080.
Przecież szerokość pasma kosztuje....
No właśnie, może ktoś z Was dołączy do dyskusji i upewni nas, że sygnał HD w TV jest rzeczywiście pzresyany w rozdziałce 1920x1080. Pozdr

Data: 2010-02-23 10:18:27
Autor: Mamut
[...]

bylo i jest juz sporo programow nadawanych w FHD, wiec mocno
przesadzasz. Oczywiscie na razie w PL nawet zwykle HD ready to
rzadkosc ale w koncu sie to zmieni. Co do 50 cali to przy tej
wielkosci przekątnej HD ready to już mało, widac piksele z bliska...
no chyba ze siedzisz daleko od ekranu - wtedy to ma sens. Ale nie pisz
i nie uogolniaj że FHD jest niepotrzebne,  chocby masa filmow w mkv,
jesli juz nie wierzysz w TV z satelity.
Glupotą jest kupowanie FHD przy 32 calach, przy 50 kupowanie HDReady
to juz jest dla mnie mało sensowne.

Data: 2010-02-23 19:41:24
Autor: Adax
Panasonic TX-P42S10E - opinie
(...)
[...]

Chyb źle zrozumiałeś moją wypowiedź lub nie jej czytałeś!!!
Nie pisałem, że FHD jest niepotrzebne, tylko to, że podczas  kilku mies. testów w salonach u znajomych itp. nie zauważyłem różnicy już z odl. 2m. dla TV HD oglądanej na TV FHD i HDReady....
Oglądam z 3-3,5m i jest rewelacyjnie, a jestem wymagający -jestem b. zadowolony z HD-Ready. ;P Pozdrowionka!

Data: 2010-02-23 11:17:48
Autor: Mamut
[...]

kazdy ma inny gust i inny wzrok, dla mnie siedząc 2,5m od tv 50
calowego  roznica miedzy 720p a 1080p jest wyrazna.
Oczywiscie przy 42calach i mniej powyzej 2m nie zauwazysz zadnej
roznicy dlatego trzeba rozważnie wydawać pieniazki.
Jedną glupotę napisałeś tez wyzej, że obraz na HDready dla sygnalu SD
jest lepszy od FHD, bo nie ma żadnej rożnicy.

Data: 2010-02-23 20:35:23
Autor: Adax
[...]

Podałem fakty -testy robiliśmy ponad 2 miesiące.
Uparcie dążysz do konfrontacji! Ja nie oceniałem Twoich wypowiedzi, tylko pisałem o swoich doświadczeniach...
Napisałem co sądzę i że mam 3-3.5, a nie 2.5! Kto siedzi tuż przed TV? A wzrok mam nprawdę b. dobry :)
Możliwe, że FHD kupują niedowidzący, sądząc, że w ten sposób poprawią sobie widzenie...
Dla mnie z 3-3.5 m nawet na 50" nie ma różnicy pomiędzy HDR i FHD :P
Pozdrowionka!

Data: 2010-02-24 09:36:56
Autor: irek
W dniu 2010-02-23 20:17, Mamut pisze:

[...]

Kolego Mamut,
co do gustów to zgadzam się z Tobą, co do wzroku to po części.
A to dlatego, że:
1. BR 720p, a 1080p jest widoczna, ale dla mnie nie taka znów wielka
2. Canal+ film HD nadawany jest w 1080i ze średnim bitrate 7435kbit/s (max 10916, a canal+ sport HD nadawany w 720p ze średnim bitrate 10053 (max 16145) - dane za linowsat.co.uk. Z tego też powodu, według mnie oczywiście, mecz nadawany w 720p wygląda o wiele lepiej niż film w 1080i. Inna bajka, że na c+sport HD trafić na mecz w HD to trzeba mieć farta.
3. Jeśli oglądasz 4-8Gbajtowe mkv zrobione z 20Gbajtowego BD to miej świadomość, że coś, jakaś część informacji, zostało w efekcie tak dużej kompresji usunięte i różnica w oglądaniu takiego mkv nawet 1080p na full hd i hd ready jest minimalna, a dla mnie wręcz niezauważalna. Jeśli Ty ją dostrzegasz, to rzeczywiście masz sokoli wzrok - gratuluję! serio!
Irek

Data: 2010-02-24 08:47:58
Autor: Mamut
[...]

uwierz że na 50 calach nawet powyzej dwoch metrow z latwoscią
zobaczyłbyś róznice, nawet bez sokolego wzroku :)

Data: 2010-02-24 10:30:42
Autor: Cavallino
Użytkownik "irek" <irek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

a canal+ sport HD nadawany w 720p

Czy aby na pewno?
Tak było na początku, potem zmienili również na 1080i.

Data: 2010-02-24 12:44:57
Autor: irek
W dniu 2010-02-24 10:30, Cavallino pisze:
Użytkownik "irek" <irek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

a canal+ sport HD nadawany w 720p

Czy aby na pewno?
Tak było na początku, potem zmienili również na 1080i.
Naprawdę? Ciekawe czy ktoś to potwierdzi, bo kiedyś C+ twierdził co następuje:

"To prawda, że nominalnie standard 1080 ma większą rozdzielczość niż 720. Problem jest jedynie w tym znaczącym "i" na końcu 1080i - czyli interlaced (przeplot). Nadawanie z przeplotem polega na tym, że w danym momencie przesyłany jest nie cały obraz, a tylko jego parzyste lub nieparzyste linie.
W praktyce ma się to tak, że w standardzie 720p w każdej sekundzie nadawanych jest 50 obrazów o 720 liniach, a w 1080i nadawanych jest 50 obrazów o 540 liniach (lub jeśli to brzmi lepiej to 25 obrazów o 1080 liniach). Jeżeli policzymy to: 720x1280x50=46M a 1080x1920x25=51M, to widać, że ilość informacji jest prawie taka sama. Wybór 720p nie jest więc w żadnym względzie spowodowany oszczędnością pasma.
Testy laboratoryjne wykazały, że tylko niewielki odsetek ludzi zauważa różnicę pomiędzy nieskompresowanymi sygnałami 1080i i 720p z lekką przewagą na korzyść 1080i. Problem w tym, że normalny abonent nigdy nie zobaczy nieskopresowanego sygnału, a kolejne testy wykazały, że po wprowadzeniu kompresji MPEG-4 to pogorszenie jakości sygnału jest dużo mniejsze dla sygnałów 720p. Testy te znalazły odzwierciedlenie w rekomendacji EBU dla nadawców."
Irek

Data: 2010-02-24 12:52:30
Autor: Cavallino
Użytkownik "irek" <irek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hm33fp$ul6$1news.onet.pl...
[...]

A potem okazało się, że nie ma materiału źródłowego w 720p, więc dostosował sie do rynku i zmienił na 1080i.

Panasonic TX-P42S10E - opinie